Paskelbtas konkursas dėl geležinkelio linijos Kaunas-Vilnius infrastruktūros plano parengimo

Paskelbtas konkursas dėl geležinkelio linijos Kaunas-Vilnius infrastruktūros plano parengimo

Šių metų balandžio 2 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė viešojo pirkimo konkursą projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas-Vilnius susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planui parengti.

Infrastruktūros vystymo plano rengėjas turės nustatyti optimalią „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius trasą, o taip pat numatyti infrastruktūros plėtrai reikalingas teritorijas, sudarant  sąlygas darniai jos plėtrai.

Siekiant įvertinti inžinerinių sąlygų tinkamumą ir parengti planuojamų susisiekimo komunikacijų infrastruktūros objektų sprendinius, infrastruktūros vystymo plano rengėjas turės atlikti planuojamos teritorijos preliminarius žvalgybinius inžinerinius, geologinius, geotechninius, topografinius bei kitus inžinerinius ir archeologinius tyrimus.

Anot Geležinkelių infrastruktūros direkcijos vadovo Karolio Sankovski, kartu turės būti parengta planuojamos teritorijos plėtros koncepcija su ne mažiau kaip keturiomis naujosios geležinkelio linijos infrastruktūros objektų vystymo alternatyvomis.

„Taip pat, kartu su planu, bus atliktas ir poveiko aplinkai vertinimas, kuriame bus numatytos gyventojams aktualios neigiamo poveikio mažinimo preimonės, tokios kaip akustinės sienelės, apželdinimas, vibracijos mažinimo ar kitos  priemonės“, – sakė K. Sankovski.

„Rail Baltica“ projektas apima šiuos susijusius infrastruktūros objektus: Kauno ir Vilniaus oro uostų geležinkelio stotis, abu miestus jungiantį 1435 mm pločio vėžės geležinkelio kelyną, Vilniaus keleivių geležinkelio stotį, Vilniaus intermodalinį terminalą, automobilių kelius ir gatves, pėsčiųjų bei dviračių takus.

Įtrauktos regioninės stotys

Rengiant „Rail Baltica“ linijos Kaunas–Vilnius geležinkelio trasos ir su ja susijusių infrastruktūros objektų plėtros bei pertvarkymo sprendinius, pagal poreikį bus suformuoti žemės sklypai ir servitutai – dėl to bus rezervuojamos teritorijos.

Sprendinių alternatyvos taip pat apima Lentvario, Vievio ir Kaišiadorių regioninių stočių  prijungimą prie „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius.

Rengiamos plėtros koncepcijos alternatyvos turės būti formuojamos atsižvelgiant į Vilniaus prijungimo prie „Rail Baltica“ projekto galimybių studijoje jau identifikuotas alternatyvas, tačiau neapsiribojant jomis.

Pagal iki šiol atliktas studijas ir ekspertinius vertinimus, efektyviausias būdas prijungti Vilnių yra nutiesti naują dvikelį mišraus eismo geležinkelį, pritaikytą iki 249 kilometrų per valandą traukinių greičiui.

Infrastruktūros plėtrą inicijavo Vyriausybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra inicijavusi parengti dar tris „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtros planus, kurie apima ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Jiesios, Kauno geležinkelių mazgą bei „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros priežiūros depų plėtrą.

Šie infrastruktūros vystymo planai bus rengiami atskirai skelbiamais viešaisiais pirkimais.

Infrastruktūros vystymo planai rengiami siekiant darniai plėtoti „Rail Baltica“ infrastruktūrą, taikyti bendrus techninius parametrus Baltijos šalyse ir visoje geležinkelio linijoje užtikrinti maksimalų traukinių greitį.

Darbai Kauno mazge

Netrukus Kaune bus pradėti pagrindiniai europinės vėžės „Rail Baltica“ rekonstrukcijos ir geležinkelio tiesimo darbai, todėl gegužę planuojama laikinai uždaryti traukinių eismą nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties.

Šiuo metu ruože tarp Kauno ir Palemono geležinkelio stočių atliekami parengiamieji darbai – tvarkoma teritorija, kasamas gruntas, kertami medžiai, įrengiamos laikinos sandėliavimo aikštelės statybinėms medžiagoms. Taip pat įrengiama laikina stotis Palemone, tvarkoma infrastruktūra.

Šio „Rail Baltica“ įrengimo etapo metu bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesti 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.

Vieni svarbiausių darbų atkarpoje Kaunas-Palemonas bus vykdomi unikaliame XIX amžiuje iškastame Kauno geležinkelio tunelyje, kuriame bus įrengta sugretinto europinės ir plačiosios geležinkelio vėžių geležinkelio atkarpa.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 551 Black 43
 
Nike 61-97-20-7 Grey 39
 
ALTERCORE 666 Vegan Black 36
 
ALTERCORE Jenny Black 40
 
TAMARIS 88-44-19-8 Black 19 39

Rekomenduojame

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Šiemet baigta rekonstruoti viena svarbiausių Šnipiškių seniūnijos susisiekimo arterijų – Giedraičių gatvė – tapo saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems.  Atnaujinta gatvė susisiekimo prasme svarbi ne tik Giedraičių ir S. Fino gatvių gyventojams, bet ir šalia esantiems biurų darbuotojams. Skaičiuojama, kad šia gatve per parą kasdien pravažiuoja daugiau kaip 4 tūkst. transporto priemonių. Tranzitinio automobilių eismo […]

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Saugesnės ir gyvesnės gatvės gyvenamųjų namų, įmonių apsuptyje, kur kasdien įvairiai juda daugybė žmonių – Vilniuje pradedamos įrengti ramaus eismo zonos. Pilotiniam projektui pasirinkta Naugarduko gatvė, kur automobiliai jau juda lėčiau, o pati gatvė žingsnis po žingsnio formuojama kaip viešoji erdvė, atveriant ją dviratininkams, pėstiesiems. Pagal šiuos principus neseniai baigta tvarkyti Giedraičių gatvė, ramaus eismo […]

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį persukdami laikrodžių rodykles viena valanda atgal pradėsime gyventi žiemos laiku. Apie tai, kad laiko persukimas daro neigiamą įtaką žmonių savijautai, kalbama nuolat, o štai draudikai sako pastebintys ir šio žingsnio poveikį vairuotojams – kelias dienas po laiko persukimo šie būna mažiau atidūs už vairo ir sukelia daugiau eismo įvykių. Išnagrinėjusi […]

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Nuotolinio darbo principas plačiai aptarinėtas dar gerokai iki pandemijos, tačiau pastaroji aplinkybė privertė jį suklestėti. Įmonių atliekamos darbuotojų apklausos rodo, kad toks darbo organizavimas pasiteisina, o tiesioginiai susitikimai biuruose pageidaujami tik norint retkarčiais pamatyti kolegas. Nors nuotolinis darbas ateityje neišvengiamai bus taikomas vis dažniau, psichologas Paulius Rakštikas primena, kad žmogiškam ryšiui ir tiesioginiam santykiui turime […]