Pasirašytas trečiasis susitarimas dėl CEF dotacijos „Rail Baltica“ projektui

Pasirašytas trečiasis susitarimas dėl CEF dotacijos „Rail Baltica“ projektui

Liepos 13 dieną Inovacijų ir tinklų vykdomoji įstaiga (INIS), bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“, Estijos ekonomikos ir ryšių ministerija, Latvijos susisiekimo ministerija bei Lietuvos susisiekimo ministerija pasirašė Infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) dotacijos susitarimą finansuoti projekto „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros statybas. Visa sutarties vertė siekia 130 mln. eurų, iš kurių CEF finansuojama dalis sudaro 110 mln. eurų arba 85 proc. visų kaštų.

Pagrindiniai papildomo finansavimo, skirto trečiuoju CEF dotacijos susitarimu, tikslai yra į priekį pastūmėti statybos darbus Lietuvoje, nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos, įskaitant ir tiltą per Nerį, nutiesti prieigos prie geležinkelio kelius visame ruože ir pradėti parengiamuosius statybos darbus ruože nuo Piarnu iki Latvijos valstybinės sienos Estijoje, suprojektuoti geležinkelio ruožą nuo Upesliejų iki Vangažių remonto depo Latvijoje. Taip pat ketinama tęsti visų tarptautinio projekto elementų projektavimo darbus, nustatyti infrastruktūros komponentus, sąnaudas ir resursus, kurie efektyviausiai būtų perkami konsoliduotu būdu, pasitelkiant masto ekonomiją. Planuojama įvertinti tiekėjų rinką ir nustatyti optimalias pirkimų bei diegimo strategijas, pasiruošti sprendimui dėl infrastruktūros valdytojo bei skatinti tarptautinio projekto pažangą kuriant efektyvias valdymo procedūras.

Finansavimą planuojama panaudoti tokiems darbams kaip vertinimai ir studijos, techniniai projektai, preliminarūs projektai, erdvinis planavimas, statybos darbai, savininko priežiūra, parama projekto įgyvendinimui ir viešinimui.

Dotacijos susitarimu skiriamos lėšos padalintos Baltijos šalims, įskaitant „RB Rail AS“ valdomą dalį, tokiomis proporcijomis: Estijai skirta 6 mln. eurų (CEF dotacija – beveik 5,1 mln. eurų), Latvijai – beveik 8 mln. eurų (CEF dotacija – beveik 6,9 mln. eurų), Lietuvai –  maždaug 115,6 mln. eurų (CEF dotacija – beveik 98,4 mln. eurų).

Iki šiol trys Baltijos šalis ir „RB Rail“ AS gavo dvi „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimui skirtas CEF dotacijas. Kartu su liepos 13 d. pasirašytu susitarimu, visų projektui skirtų ES dotacijų suma pasiekė beveik 824 mln. eurų. Trimis dotacijų susitarimais CEF numatyta finansuoti projekto dalis siekia 85 proc. visos sumos – iki 683 mln. eurų.

Šiuo metu pagal tris dotacijų susitarimus skirtos lėšos trims Baltijos šalims padalintos tokia proporcija:

Patvirtintas finansavimas

CEF dotacija

EE

€234 855 778

 €193 511 312

LV

€302 870 286

 €246 955 583

LT

€285 837 329

 €242 429 097

VISO:

€823 563 394

 €682 895 992

RB RAIL AS

RB RAIL AS yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti Rail Baltica projektą – pirmąjį tokio pobūdžio infrastruktūros projektą Baltijos regione.

RB RAIL AS yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius. Įgyvendinant projektą numatyta nutiesti greitojo geležinkelio liniją ir sukurti infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „Rail Baltica“ bus elektrifikuota vieša geležinkelio linija – ekologiška ir moderni transporto sistema.

Pranešimą paskelbė: Dominykas Jakštas, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Bogota Flip Men's Black/Black 44,5
 
Crocs™ Isabella Strappy Sandal Black 38,5
 
Crocs™ Busy Day Stretch Skimmer Black/Graphite 36,5
 
HELLY HANSEN Vidda Parka Women's Wild Rose M
 
EMU Australia Mayberry Natural 38
Rekonstruota Ąžuolyno gatvė Vilniuje tapo saugesnė ir modernesnė 

Rekonstruota Ąžuolyno gatvė Vilniuje tapo saugesnė ir modernesnė 

Nuo šiol Viršuliškių ir Šeškinės seniūnijų gyventojai galės važiuoti patogiau ir saugiau: atnaujinta daugiau kaip pusės kilometro ilgio Ąžuolyno gatvės atkarpa, nuo Ozo iki Viršuliškių gatvės. Rekonstruojant Ąžuolyno gatvę abiejose pusėse buvo paklota nauja asfalto danga, įrengti nauji šaligatviai, naujas modernus gatvės apšvietimas, paklotas lietaus nuotekų tinklas, nutiestas pėsčiųjų takas, įrengtas viešojo transporto stotelės. Gatvės […]

  Straipsniai »

„Cobra Instalaciones y Servicios“ komentaras dėl geležinkelio ruožo Vilnius – Klaipėda elektrifikavimo darbų pirkimo

Šiame etape kompanija „Cobra Instalaciones y Servicios“ S.A. norėtų susilaikyti nuo viešų vertinimų ar pareiškimų dėl vykstančių procesų. Dalyvaudami AB Lietuvos geležinkeliai (LG) vykdomame ruožo Vilnius – Klaipėda elektrifikavimo darbų pirkime ir sužinoję Lietuvos geležinkelių sprendimą dėl laimėtojo, Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka inicijavome ginčą dėl netinkamo mūsų pasiūlymo įvertinimo. T. y. „Cobra Instalaciones y […]

  Straipsniai »

Lietuva siekia, kad „Rail Baltica“ infrastruktūra būtų valdoma valstybės

Atsižvelgdama į šalies geležinkelių reikšmę nacionaliniam saugumui Lietuva siekia užtikrinti, kad strategiškai svarbią europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ infrastruktūrą valdytų valstybė. Projekto „Rail Baltica“ klausimai, tarp jų ir būsimos infrastruktūros valdymas, bus aptarti gruodžio 6 d. Rygoje vyksiančiame Baltijos šalių premjerų susitikime, kuriame taip pat dalyvaus transporto ministrai, TEN-T Baltijos–Šiaurės jūros koridoriaus koordinatorė Catherine Trautmann […]

  Straipsniai »
Problema: tamsoje nesimato kelių ženklinimo linijų. Tai galima nesunkiai pakeisti

Problema: tamsoje nesimato kelių ženklinimo linijų. Tai galima nesunkiai pakeisti

Tamsiuoju metų laikotarpiu, ypač kai kelių danga yra šlapia ar drėgna, vairuotojai dažnai skundžiasi, kad kelių ženklinimo linijų visiškai nesimato. Pasak ekspertų, šią problemą būtų galima nesunkiai išspręsti didinant linijų atspindžio reikalavimus ar taikant naujausias technologijas – taškinį ženklinimą.   Pas kaimynus – aukštesni standartai  Gerinti saugumą Lietuvos keliuose siekiama jau daugelį metų. Europos Sąjungos […]

  Straipsniai »