Pasibaigus sezonui: apklausa rodo, kad šiemet paspirtukininkai tapo drausmingesni

1

Pasibaigus sezonui: apklausa rodo, kad šiemet paspirtukininkai tapo drausmingesni

Rudenį bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. jų vairuodami dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prieš metus, o tai rodo, kad paspirtukininkai tampa sąmoningesniais ir drausmingesniais eismo dalyviais, teigia Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).

„Tyrimas atskleidė, kad elektrinius paspirtukus vairuojantys asmenys eismo saugumui skiria daugiau dėmesio nei ankstesniais metais. Apsaugos priemones – šalmus ar liemenes – dėvinčių asmenų skaičius per metus ūgtelėjo 5 proc. Tiek pat padaugėjo ir paspirtukininkų, žinančių apie jiems taikomas Kelių eismo taisykles. Visa tai rodo, kad sutelkus pajėgas ugdant eismo dalyvių sąmoningumą ir atsakingą elgesį galima pasiekti pozityvių pokyčių“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

LTSA direktoriaus nuomone, šiemet įsigalioję KET papildymai, aktyvus žiniasklaidos ir visuomenės dėmesys šiems eismo dalyviams, vykdytos prevencinės ir edukacinės iniciatyvos bei didėjantis pačių paspirtukininkų sąmoningumas lėmė atsakingesnį paspirtukininkų požiūrį į saugų dalyvavimą eisme.

Prieš kelerius metus didmiesčiuose išpopuliarėję elektriniai paspirtukai tampa įprasta transporto priemone nuvykti iš taško A į tašką B. Apklausos duomenimis, tam elektrinius paspirtukus naudoja 57 proc. jų vairuotojų, o pramogai jais naudojasi tik 43 procentai. Dar prieš dvejus metus vyravo priešingos tendencijos – 59 proc. paspirtukininkų juos naudojo pramogai, o 41 proc. – kaip įprastą transporto priemonę.

„Natūralu, kad vis dažniau elektrinį paspirtuką naudodami susisiekimo tikslais ir patys gyventojai jaučiasi esantys visaaverčiai eismo dalyviai, turintys laikytis KET, vairuoti kultūringai, atsakingai reaguoti į kitų eisme dalyvaujančių asmenų judėjimą“, – sako G. Lukošius.

Visgi didžioji dalis, t. y. 59 proc., paspirtukininkų prisipažįsta nedėvintys nei šalmų, nei šviesą atspindinčių liemenių (prieš metus – 64 proc.). Du trečdaliai jų teigia taip besielgiantys dėl to, kad dažniausiai važiuoja spontaniškai, kai šalmų ar liemenių nebūna po ranka.

LTSA vadovas atkreipia dėmesį, kad gerokai sumažėjo tų, kurie visai nemato reikalo dėvėti šalmo ar liemenės: pernai jų buvo 25 proc., šiemet – 15 procentų: „Tai irgi rodo, kad net nedėvintys apsaugos priemonių visgi pripažįsta jų reikalingumą.“

Pasak G. Lukošiaus, šiais metais prevencines iniciatyvas, skatinančias saugiai vairuoti elektrinius paspirtukus, vykdė tiek LTSA, tiek miestų savivaldybių administracijos, tiek policija – tai irgi prisidėjo prie eismo dalyvių sąmoningumo didinimo. LTSA vasaros sezoną įgyvendino edukacinę kampaniją „Riedėk šalmingai“, kurios metu paspirtukininkai buvo skatinami laikytis KET, vairuoti kultūringai, dėvėti šalmus bei kitas apsaugos priemones.

„Kita vertus, nepaisant padidėjusio dėmesio elektrinių paspirtukų eismo saugumui, šiemet ir vėl užfiksuota daug eismo įvykių, kuriuose dalyvavo šių transporto priemonių vairuotojai. Tai rodo, jog šių eismo dalyvių sąmoningumo skatinimo iniciatyvas tikslinga tęsti ir toliau. Juolab kad visuomenės nuomonė aiškiai rodo, jog paspirtukai laikomi mažiausiai drausmingais eismo dalyviais“, – pažymi LTSA vadovas.

Vasarą atliktos apklausos duomenimis, 73 proc. šalies gyventojų paspirtukininkus priskyrė prie dažniausių KET pažeidėjų. Be to, net 78 proc. gyventojų pritartų siūlymui dėl privalomo šalmų dėvėjimo visiems paspirtukų vairuotojams.

Pagal šiemet įsigaliojusius KET papildymus, šalmą privalo būti užsisegę jaunesni kaip 18 metų elektrinių paspirtukų vairuotojai, važiuodami keliu. Vyresniems šalmas bei kitų apsauginių priemonių dėvėjimas yra rekomenduojamas. Ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais privaloma dėvėti važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui. Judant važiuojamąja kelio dalimi bet kuriuo paros metu taip pat privalu arba dėvėti liemenę, arba pasirūpinti įjungtais priekiniais bei galiniais žibintais.

Pranešimą paskelbė: Edgaras Batušan, UAB „Idea Prima”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelių inžinierė Sandra: „Kodėl gi ne? Inžinerija – visiems, kas turi noro“

Kelių inžinierė Sandra: „Kodėl gi ne? Inžinerija – visiems, kas turi noro“

Kai pravažiuojame naujai sutvarkytu keliu ar įjungus navigaciją drąsiai vykstame į bet kurią Lietuvos vietą, retai susimąstome, kiek žmonių kasdien rūpinasi tuo, kad tai galėtume daryti saugiai. Kelių inžinerija – profesija, apie kurią dažnai pagalvojama tik tuomet, kai keliuose atrandama neigiamų aspektų. Tačiau būtent šios srities profesionalų darbas kiekvieną dieną užtikrina žmonių judėjimą, mobilumą ir […]


Lietuva pateko tarp Europos lyderių: labiausiai augo susisiekimo oru galimybės su didžiaisiais aviacijos ir ekonomikos Europos centrais

Lietuva pateko tarp Europos lyderių: labiausiai augo susisiekimo oru galimybės su didžiaisiais aviacijos ir ekonomikos Europos centrais

Aktyviai plėtodama susisiekimą oru Lietuva pasiekė pažangą lyginant su kitomis Europos valstybėmis. Naujausia Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) ataskaita pažymi, kad mūsų šalis net 20 proc. pagerino netiesioginio susisiekimo rodiklį (keliaujant per jungiamuosius oro uostus) – planuoti keliones su persėdimu iš Lietuvos šiemet tapo daug patogiau negu pernai. Pagal netiesioginio susisiekimo augimą Lietuva užėmė […]


Šalia Šiaulių arenos įrengtos naujos elektromobilių įkrovimo stotelės

Šalia Šiaulių arenos įrengtos naujos elektromobilių įkrovimo stotelės

Šiauliuose žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ įrengė dvi elektromobilių įkrovimo stoteles. Vienu metu bus galima įkrauti 4 elektromobilius. Ekspertai sako, kad šalyje augant elektromobilių skaičiui, viešojo krovimo stotelių infrastruktūros plėtra pramogų, laisvalaikio praleidimo vietose – būtina. „Enefit“ įkrovimo stotelės įrengtos strategiškai patogioje vietoje – šalia Šiaulių arenos – J. Jablonskio g. 16. Viena jų – […]


Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

„Volkswagen“ Lietuvoje pristato visapusiškai atnaujintą komercinių automobilių gamą – nuo kompaktiškojo „Caddy“ iki daugiafunkcio „Transporter“, erdvaus „Crafter“ ir legendinio „California“ kemperio. Šie naujausios kartos „Volkswagen“ modeliai sukurti siekiant užtikrinti neprilygstamą komfortą, kuris ypač svarbus tiems, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia prie vairo. „Komerciniai automobiliai yra daugelio kasdienių operacijų pagrindas – jos jungia žmones, prekes ir […]


„Truckmaster“ sunkvežimių plovykla – efektyvus sprendimas jūsų sunkiojo transporto švarai

„Truckmaster“ sunkvežimių plovykla – efektyvus sprendimas jūsų sunkiojo transporto švarai

Sunkvežimių plovimas yra kur kas daugiau nei tik estetinis rūpestis – tai būtina priežiūros dalis, padedanti užtikrinti ilgesnį technikos tarnavimo laiką, saugumą keliuose ir įmonės įvaizdį. „Truckmaster“ sunkvežimių plovykla siūlo profesionalias plovimo paslaugas, atitinkančias šiuolaikinių transporto įmonių poreikius. Moderni įranga ir patikimos technologijos „Truck Master“ sunkvežimių plovyklose naudojama moderni ATLAS ir ITECO įranga, kuri užtikrina […]


Kryžkalnyje startavo naujos „Inbalance grid“ stotelės „Orlen“ degalinėse: jau veikia 10 greito įkrovimo taškų

Kryžkalnyje startavo naujos „Inbalance grid“ stotelės „Orlen“ degalinėse: jau veikia 10 greito įkrovimo taškų

Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas. Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje „A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis […]