Pasauliui pristatytas naujos eros pradininkas – „Porsche Taycan“

1

Pasauliui pristatytas naujos eros pradininkas – „Porsche Taycan“

„Porsche“ rugsėjo 4 d. specialiuose renginiuose trijuose žemynuose – Amerikoje, Europoje ir Azijoje – pristatė pirmąjį visiškai elektrinį sportinį automobilį „Taycan“. Ketverių durų sportinis sedanas žymi naujos „Porsche“ eros pradžią ir nubrėžia naujus standartus elektromobilių rinkoje. Šiandien debiutuoja patys galingiausi gamos modeliai – 761 AG išvystantis „Taycan Turbo S“ bei 680 AG „Turbo“ versijos, o kiti bus pristatyti vėliau šiais metais.

„Porsche“ stebino žmones daugiau nei 70 metų, o šiandien pristatytas „Taycan“ verčia naują istorijos puslapį ne tik gamintojui, bet ir visai automobilių industrijai. Tai – elektromobilių eros „Porsche“. Modelis, kuris žavi savo dinaminėmis savybėmis ir įžiebia aistrą visiems automobilių gerbėjams – lygiai taip pat, kaip tą darė kiti legendiniai Štutgarte sukurti jo pirmtakai“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Neprilygstamas galios ir efektyvumo derinys

Pati greičiausia „Taycan“ versija „Turbo S“ pasiekia 560 kW (761 AG) pajėgumą bei turi „Launch Control“ sistemą, o „Taycan Turbo“ išvysto 500 kW (680 AG). Nuo 0 iki 100 km/val. „Turbo S“ modelio sprintas trunka 2,8 sek., o „Turbo“ – 3,2 sek. Didžiausias abiejų modelių greitis – 260 km/val.

„Taycan Turbo S“ modelis visiškai įkrauta baterija gali įveikti 412 kilometrų, o „Turbo“ – 450. Tai – duomenys, gauti išbandžius modelius pagal naująją realaus važiavimo WLTP testų metodiką.

„Taycan“ yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, kurio sistemos įtampa – net 800 voltų, kai kituose elektromobiliuose įprasta įtampa tesiekia 400 V. Didžiausias to privalumas – itin greitas baterijos papildymas. Didelio galingumo DC stotelėse užteks vos 5 minučių įkrovos norint nuvažiuoti papildomus 100 kilometrų.

Bendra baterijos talpa – 93,4 kWh. Jos užpildymo nuo 5 iki 80 proc. laikas esant idealioms sąlygoms greitojo įkrovimo stotelėje trunka 22,5 min., o didžiausia krovimo galia – 270 kW. „Taycan“ vairuotojai taip pat gali naudotis ir paprastu įkrovimu namuose, kur pasiekiama iki 11 kW galia.

„Porsche“ DNR smulkiausiose detalėse

Kelerius metus dailintas „Taycan“ dizainas skelbia naujos eros pradžią ir tuo pačiu metu primena su niekuo nesupainiojamą „Porsche“ DNR. Priekinė automobilio dalis atrodo išskirtinai plati, o siluetą formuoja sportiška į galą žemėjanti stogo linija. Galinė dalis, kaip ir kituose „Porsche“ modeliuose, atrodo sportiška ir plati, o įvairūs elementai kaip stiklinis logotipas pabrėžia automobilio novatoriškumą.

Elektromobilio oro pasipriešinimo koeficientas Cd yra vos 0,22 – toks aerodinamiškas kėbulas turi didžiulės įtakos nedidelėms energijos sąnaudoms bei ilgam nuvažiuojamam atstumui be įkrovimo.

Interjere taip pat spindi nauja „Porsche“ era su visiškai kita architektūra. Lenktas prietaisų skydelis yra aukščiausia panelės vieta – tai leidžia vairuotojui lengvai rasti reikalingus važiavimo duomenis.

10,9 colio skersmens informacinis ekranas bei papildomai užsakomas ekranas keleiviui kartu su juoda apdaila suformuoja dailią per visą priekinę dalį besitęsiančią stiklinę liniją.

Visa vartotojo aplinka „Taycan“ yra nauja – daugelis kituose modeliuose naudotų klasikinių mygtukų bei jungiklių pakeisti intuityviais lietimui jautriais paviršiais, o dalis funkcijų gali būti valdoma balsu pasakius „Hey, Porsche“.

Naujajame „Taycan“ gamintojas pirmą kartą siūlo interjerą, kuriame nėra odos apdailos. Tvaraus sportinio automobilio koncepciją puikiai atspindi ir iš inovatyvių perdirbtų medžiagų padarytos apdailos detalės.

Automobilyje yra du bagažo skyriai. Priekinėje dėtuvėje telpa 81 litras krovinio, galinėje – 366 l.

Efektyviausias variklis rinkoje

„Taycan Turbo S“ ir „Taycan Turbo“ turi du išskirtinai efektyvius elektros variklius, po vieną kiekvienai ašiai. Automobiliai yra varomi keturiais ratais, tačiau neturi kardaninio veleno ir transmisijos tunelio.

Visi elektrinės pavaros elementai yra suprojektuoti taip, kad tilptų į vieną modulį – variklis, pavarų dėžė ir įtampos keitiklis. Tai užtikrina efektyvumą ir didžiausią galios tankį (kilovatai litrui pavaros elementų tūrio) tarp visų šiandien rinkoje esančių elektrinių sistemų.

Ant galinės ašies įtaisyta dviejų laipsnių transmisija yra dar viena „Porsche“ inovacija. Pirmoji pavara suteikia „Taycan“ geresnį įsibėgėjimą startuojant, o antroji – didelį efektyvumą bei aukštus galios rezervus visame greičio diapazone.

Pakabos sistemų kontrolė realiu laiku

„Taycan“ modelyje „Porsche“ naudoja novatorišką centrinę pakabos valdymo sistemą. „Porsche 4D Chassis Control“ sistema sinchronizuoja visas pakabos ir važiuoklės sistemas realiu laiku – tai orinė pakaba PASM („Porsche Active Suspension Management“), elektromechaninė posvyrio stabilizavimo sistema „PDCC Sport“ („Porsche Dynamic Chassis Control Sport“) bei sukimo momento paskirstymo sistema „PTV Plus“ („Porsche Torque Vectoring Plus“).

Visų ratų pavaros su dviem elektros varikliais bei energijos rekuperacijos valdymo sistema yra unikali. Kol važiuojama naudojantis mažesne nei 265 kW variklio galia, potenciali rekuperuojama energija yra ženkliai didesnė nei kituose elektromobiliuose – įvairūs testai parodė, jog apie 90 proc. kasdieninio stabdymo gali būti atliekama tik elektriniu varikliu, nenaudojant hidraulinių automobilio stabdžių.

„Taycan“ važiavimo režimų pasirinkimo filosofija nesiskiria nuo kitų „Porsche“ modelių – vairuotojas gali pasirinkti „Range“, „Normal“, „Sport“ ir „Sport Plus“ režimus. Pasirinkus „Individual“ režimą, vairuotojas gali daugelį nustatymų konfigūruoti pats pagal asmeninius poreikius.

Pranešimą paskelbė: Eiviltas Paraščiakas, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]


„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins kelio provėžų susidarymą bei atitiks žaliojo kurso reikalavimus. Kaip nurodo „Via Lietuva“, atnaujinta asfalto dangos tvarka jau įsigaliojo ir yra taikoma visiems […]


Tyrimas atskleidė, iš kokių šalių įvežtais automobiliais domisi lietuviai

Tyrimas atskleidė, iš kokių šalių įvežtais automobiliais domisi lietuviai

Daugiausiai naudotų automobilių Europoje eksportuoja Vokietija, Prancūzija, Belgija ir Italija. Nors nemažai lietuvių vairuotojų įsitikinę, kad iš užsienio įvežti automobiliai yra geresnės būklės už važinėjančius Lietuvoje, transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, jog dalis jų turi gali turėti nuslėptų defektų ir suklastotą ridą. Dalis importuotų automobilių – su suklastota rida ir […]


Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]