Pasakėčia apie carą ir Vilniaus merą

Pasakėčia apie carą ir Vilniaus merą

Kai caras nusprendė nutiesti geležinkelį Peterburgas – Varšuva, tai Aukštaitijos valstiečiai labai susirūpino: iš kur anas paims tiek geležies?

Prisimenu šią profesoriaus Č. Kudabos užrašytą istoriją, kai tik išgirstu Vilniaus valdžios aiškinimus dėl sostinės susisiekimo ateities.

Gerai, žinoma, būtų paleidus metro traukinukus, tvirtina ir meras, ir plėtros departamento direktorius bei vyriausiasis architektas. Jie ir greiti, ir patogūs. Tačiau…

– Iš kur paimsi tiek keleivių tokiam transportui? – susirūpinę klausia jie. – Kur srautai?

Kažkaip neteko girdėti, kad valdžia, šiaip jau gražiai nusiteikusi prekybos centrų atžvilgiu, prieš naujos „Maximos“ ar „Norfos“ statybą imtų rypuoti:

– Ar jums užteks pirkėjų?

Ar kokiam nors plėtotojui kada  buvo atsukę susirūpinusį veidą: ar užteks gyventojų?

Plėtoja sau ir plėtoja…

štai dėl keleivių – tiesiog motiniškas rūpestis! Gal todėl ir rezultatas toks: srautai – ne metro traukinukuose, o pagrindinėse miesto gatvėse. Toli gražu ne ten, kur turėtų būti.

Tai ką daryti?

Aukštaičiai, kurie anuomet taip rūpinosi dėl caro geležies, šiandien pamokytų Vilniaus valdžią:

– Jei nori turėti keleivių, turi pasiūlyti tinkamą vežimą.

Štai nedidukas Austrijos miestas Gracas. Kiek panašus į Vilnių, tik gerokai mažesnis – 294 tūkst. gyventojų. Kaip ir Vilnius, Štirijos žemės sostinė didžiuojasi savo senamiesčiu, beje, taip pat įtrauktu į UNESCO  pasaulinį kultūros paveldą. Kaip ir Vilnius, Gracas buvo paskelbtas Europos kultūros sostine – 2003-aisiais. Jame didžioji kelionių dalis taip pat atliekama automobiliais.

Čia panašumai baigiasi. Nedidukas miestas Gracas turi autobusų, tramvajų, geležinkelio tinklą, dviračių takų… Čia tai darnus judumas yra ką derinti! Negana to: šiemet Gracas ėmėsi nagrinėti galimybę nutiesti dvi automatizuoto metro linijas – 11,9 ir 13,5 kilometro. Jos turėtų būti nutiestos iki 2030 metų ir 2,5 karto (!) padidintų kelionių viešuoju transportu skaičių, gerokai sumažintų automobilių voras, taip tik labiau apsaugotų  senamiestį, pagreitintų ir pagerintų susisiekimą… Et cetera, kaip sakydavo senovės romėnai.

Na, o mes – aukštaičių, žemaičių, suvalkiečių ir dar dzūkų palikuonys šitame romėnų ir carų fone? Su savo sostine, jos valdžia ir plėtotojais, kuriems drąsos, kūrybiškumo ir inovatyvaus mąstymo užtenka tik paspirtukams…

– Čia ir yra pasakėčios moralas? – paklausite.

Ne, moralas štai koks: jeigu caras būtų pradėjęs nuo to galo kaip R. Šimašius su M. Pakalniu, šiandien, ko gero, sėdėtume be geležinkelio.

Danielius Jauniškis

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]