Partija „Lietuva-VISŲ“ reiškia nepritarimą Vilniaus miesto savivaldybės sprendimui didinti viešojo transporto bilietų kainas ir ragina Vyriausybės atstovą imtis veiksmų ginant viešąjį interesą. Pasak partijos pirmininko, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nario Aleksandro Nemunaičio, šis sprendimas yra nepagrįstas, nesąžiningas vilniečių atžvilgiu ir gali turėti neigiamų socialinių bei ekonominių pasekmių.
„Bilietų kainų didinimas yra pateisinamas tik tada, kai tai atneša akivaizdžią naudą keleiviams – geresnę paslaugų kokybę, naujesnes transporto priemones ar patogesnius maršrutus. Tačiau šiuo atveju matome, kad keleiviai mokės daugiau, bet paslaugų kokybė artimiausiu metu nesikeis. Tai nėra teisinga“, – teigia Aleksandras Nemunaitis.
Vienas pagrindinių argumentų, kuriuo remiasi Vilniaus miesto savivaldybė, yra planuojamas 161 naujo autobuso įsigijimas ateityje. Tačiau šie autobusai į Vilniaus gatves išvažiuos tik po dvejų metų ar dar vėliau, o bilietų kainos jau dabar kyla.
Viešasis transportas yra būtina paslauga, kuri turėtų būti prieinama ir patraukli visiems gyventojams. Didindama kainas, savivaldybė daro viešąjį transportą mažiau konkurencingą ir atbaido keleivius, kurie gali grįžti prie nuosavų automobilių ar kitų transporto alternatyvų.
Dar vienas plačiai kritikuojamas sprendimas – 30 minučių bilieto panaikinimas ir priverstinis perėjimas prie 60 minučių bilieto, kuris yra beveik dvigubai brangesnis.
Iki šiol daugelis gyventojų rinkosi 30 minučių bilietą, kuris puikiai tiko trumpoms kelionėms mieste.
– Dabar jie privalės mokėti dvigubai brangiau už laiką, kurio realiai neišnaudos.
– Tai ypač skaudžiai palies pensininkus, studentus ir mažas pajamas gaunančius gyventojus, kuriems kiekvienas euras yra svarbus.
„Šis sprendimas reiškia, kad gyventojai netenka galimybės pasirinkti, kiek jie nori mokėti už paslaugą. Visiems primetamas brangesnis variantas, nepaisant jų poreikių. Tai nėra nei socialiai teisinga, nei ekonomiškai pagrįsta“, – pažymi A. Nemunaitis.
Be to, skatinamas tik ilgesnių maršrutų naudojimas, o trumpoms kelionėms viešasis transportas tampa mažiau patrauklus. Tai prieštarauja savivaldybės deklaruojamam tikslui mažinti automobilių srautą mieste – jei kelionė iki 6–7 stotelių tampa neadekvačiai brangi, gyventojai gali grįžti prie automobilių naudojimo.
Atsižvelgiant į viešą nepasitenkinimą ir socialines šio sprendimo pasekmes, partija „Lietuva-VISŲ“ raštu kreipėsi į Vyriausybės atstovą ir ragina jį įvertinti šį sprendimą pagal šiuos kriterijus:
1) Ar teisėta ir pagrįsta kelti viešojo transporto bilietų kainas jau dabar, kai pagrindinis motyvas tam yra planuojami naujų autobusų pirkimai, kurie į miestą atkeliaus tik po dvejų metų?
2) Ar nėra pažeidžiamas vartotojų pasirinkimo principas ir socialiai pažeidžiamų grupių teisė į prieinamą transportą, naikinant 30 minučių bilietą ir paliekant tik brangesnį 60 minučių variantą?
Esant pagrindui, imtis teisinių priemonių viešojo intereso gynimui ir stabdyti arba koreguoti šį sprendimą.
Partijos „Lietuva-VISŲ“ pirmininko Aleksandro Nemunaičio teigimu, savivaldybė privalo skaidriai pagrįsti savo sprendimus ir užtikrinti, kad viešasis transportas būtų prieinamas visiems gyventojams.
„Savivaldybės vadovai dažnai kalba apie tai, kaip nori skatinti vilniečius rinktis viešąjį transportą, tačiau jų sprendimai daro priešingą poveikį – kainų augimas tik atbaidys žmones nuo naudojimosi autobusais ir troleibusais. Raginu Vyriausybės atstovą įsikišti ir įvertinti šio sprendimo pagrįstumą bei socialines pasekmes“, – pabrėžia A. Nemunaitis.
Pranešimą paskelbė: Aleksandras Nemunaitis, Partija LIETUVA – VISŲ
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus. „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]