PARTIJA „LIETUVA-VISŲ“: VIEŠOJO TRANSPORTO BRANGINIMAS – NEPAGRĮSTAS IR NESĄŽININGAS VILNIEČIŲ ATŽVILGIU

PARTIJA „LIETUVA-VISŲ“: VIEŠOJO TRANSPORTO BRANGINIMAS – NEPAGRĮSTAS IR NESĄŽININGAS VILNIEČIŲ ATŽVILGIU

Partija „Lietuva-VISŲ“ reiškia nepritarimą Vilniaus miesto savivaldybės sprendimui didinti viešojo transporto bilietų kainas ir ragina Vyriausybės atstovą imtis veiksmų ginant viešąjį interesą. Pasak partijos pirmininko, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nario Aleksandro Nemunaičio, šis sprendimas yra nepagrįstas, nesąžiningas vilniečių atžvilgiu ir gali turėti neigiamų socialinių bei ekonominių pasekmių.

„Bilietų kainų didinimas yra pateisinamas tik tada, kai tai atneša akivaizdžią naudą keleiviams – geresnę paslaugų kokybę, naujesnes transporto priemones ar patogesnius maršrutus. Tačiau šiuo atveju matome, kad keleiviai mokės daugiau, bet paslaugų kokybė artimiausiu metu nesikeis. Tai nėra teisinga“, – teigia Aleksandras Nemunaitis.

Kyla du esminiai klausimai dėl šio sprendimo pagrįstumo

1) Ar sąžininga kelti bilietų kainas dabar, kai nauji autobusai pasirodys tik po dvejų metų?

Vienas pagrindinių argumentų, kuriuo remiasi Vilniaus miesto savivaldybė, yra planuojamas 161 naujo autobuso įsigijimas ateityje. Tačiau šie autobusai į Vilniaus gatves išvažiuos tik po dvejų metų ar dar vėliau, o bilietų kainos jau dabar kyla.

  • Ar sąžininga, kad vilniečiai privalo mokėti brangiau už paslaugą, kurios kokybė nesikeičia?
  • Kodėl šis finansinis krūvis iš karto perkeliamas ant keleivių pečių, o ne ieškoma alternatyvių finansavimo šaltinių?
  • Kodėl kainos kyla iš karto, bet investicijų nauda keleiviams pasireikš tik po kelerių metų?

Viešasis transportas yra būtina paslauga, kuri turėtų būti prieinama ir patraukli visiems gyventojams. Didindama kainas, savivaldybė daro viešąjį transportą mažiau konkurencingą ir atbaido keleivius, kurie gali grįžti prie nuosavų automobilių ar kitų transporto alternatyvų.

2) Ar sąžininga versti keleivius pirkti brangesnį bilietą nei jiems reikia?

Dar vienas plačiai kritikuojamas sprendimas – 30 minučių bilieto panaikinimas ir priverstinis perėjimas prie 60 minučių bilieto, kuris yra beveik dvigubai brangesnis.

Iki šiol daugelis gyventojų rinkosi 30 minučių bilietą, kuris puikiai tiko trumpoms kelionėms mieste.
– Dabar jie privalės mokėti dvigubai brangiau už laiką, kurio realiai neišnaudos.
– Tai ypač skaudžiai palies pensininkus, studentus ir mažas pajamas gaunančius gyventojus, kuriems kiekvienas euras yra svarbus.

„Šis sprendimas reiškia, kad gyventojai netenka galimybės pasirinkti, kiek jie nori mokėti už paslaugą. Visiems primetamas brangesnis variantas, nepaisant jų poreikių. Tai nėra nei socialiai teisinga, nei ekonomiškai pagrįsta“, – pažymi A. Nemunaitis.

Be to, skatinamas tik ilgesnių maršrutų naudojimas, o trumpoms kelionėms viešasis transportas tampa mažiau patrauklus. Tai prieštarauja savivaldybės deklaruojamam tikslui mažinti automobilių srautą mieste – jei kelionė iki 6–7 stotelių tampa neadekvačiai brangi, gyventojai gali grįžti prie automobilių naudojimo.

Viešojo intereso gynimas ir Vyriausybės atstovo įsikišimo būtinybė

Atsižvelgiant į viešą nepasitenkinimą ir socialines šio sprendimo pasekmes, partija „Lietuva-VISŲ“ raštu kreipėsi į Vyriausybės atstovą ir ragina jį įvertinti šį sprendimą pagal šiuos kriterijus:

1) Ar teisėta ir pagrįsta kelti viešojo transporto bilietų kainas jau dabar, kai pagrindinis motyvas tam yra planuojami naujų autobusų pirkimai, kurie į miestą atkeliaus tik po dvejų metų?
2) Ar nėra pažeidžiamas vartotojų pasirinkimo principas ir socialiai pažeidžiamų grupių teisė į prieinamą transportą, naikinant 30 minučių bilietą ir paliekant tik brangesnį 60 minučių variantą?
Esant pagrindui, imtis teisinių priemonių viešojo intereso gynimui ir stabdyti arba koreguoti šį sprendimą.

Partijos „Lietuva-VISŲ“ pirmininko Aleksandro Nemunaičio teigimu, savivaldybė privalo skaidriai pagrįsti savo sprendimus ir užtikrinti, kad viešasis transportas būtų prieinamas visiems gyventojams.

„Savivaldybės vadovai dažnai kalba apie tai, kaip nori skatinti vilniečius rinktis viešąjį transportą, tačiau jų sprendimai daro priešingą poveikį – kainų augimas tik atbaidys žmones nuo naudojimosi autobusais ir troleibusais. Raginu Vyriausybės atstovą įsikišti ir įvertinti šio sprendimo pagrįstumą bei socialines pasekmes“, – pabrėžia A. Nemunaitis.

Pranešimą paskelbė: Aleksandras Nemunaitis, Partija LIETUVA – VISŲ

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Devyniuose Lietuvos miestuose – „DPD Lietuva“ ir LKL partnerystę žymintys paštomatai

Devyniuose Lietuvos miestuose – „DPD Lietuva“ ir LKL partnerystę žymintys paštomatai

Šią savaitę devyniuose šalies miestuose pasirodo specialaus dizaino „DPD Lietuva“ paštomatai, skirti naujam Lietuvos krepšinio lygos (LKL) sezonui ir kiekvienos komandos gerbėjams. Kiekviename mieste bus išryškintas vietinės komandos kapitonas, todėl specialiai pritaikyti paštomatai taps dar artimesni sirgaliams kasdienėje aplinkoje – nuo didžiųjų miestų iki regionų. Specialaus dizaino „DPD Lietuva“ paštomatai taps ne tik siuntų atsiėmimo […]


Ministras J. Taminskas: „Nepamirškite pasikeisti vasarines padangas į žiemines“

Ministras J. Taminskas: „Nepamirškite pasikeisti vasarines padangas į žiemines“

Nuo šiandien, lapkričio 10-osios, Lietuvoje įsigalioja privalomas žieminių padangų naudojimo laikotarpis, kuris truks iki kovo 31 dienos. Pagal Kelių eismo taisykles, visi lengvieji automobiliai, mikroautobusai ir kitos keleivinės transporto priemonės šiuo metu turi būti aprūpintos žieminėmis arba visų sezonų padangomis, tinkamomis važiuoti žiemos sąlygomis. „Tinkamos padangos reiškia daugiau nei tik taisyklių laikymąsi – jos reiškia […]


Strateginė investicija į TOKS: Izraelio „Egged Group“ perka 51 procentą keleivių vežėjo akcijų

Strateginė investicija į TOKS: Izraelio „Egged Group“ perka 51 procentą keleivių vežėjo akcijų

Didžiausia Izraelio viešojo transporto bendrovė „Egged Group“ perka 51 proc. keleivių vežimo autobusais bendrovės „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) akcijų.Dabartiniai įmonės savininkai – investicijų grupė „Žabolis ir partneriai“ bei investuotojas Nemunas Dagilis – pardavimo procesą užbaigus valdys likusius 49 proc. TOKS akcijų. Sandoriui dar reikės Konkurencijos tarybos leidimo. „Egged“ skelbia tokiu būdu stiprinanti savo kaip […]


Šykštus moka du kartus – padangų keitimo klaidos, kurios gali brangiai kainuoti

Šykštus moka du kartus – padangų keitimo klaidos, kurios gali brangiai kainuoti

Pirmadienis – paskutinė diena, kai vairuotojai dar gali pasikeisti vasarines padangas į žiemines. Ekspertai įspėja – net jei padangas jau pakeitėte, verta pasitikrinti, ar tai atlikta tinkamai – netikėtų avarijų priežastimi gali tapti būtent netinkamai pritvirtinti ratai. BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, avarijos, kai nuo automobilių nukrenta ratai, ypač šiuo sezonu, nėra retenybė. […]


Kad netektų mokėti už kitų sukeltus eismo įvykius: ko nepamiršti parduodant automobilį

Kad netektų mokėti už kitų sukeltus eismo įvykius: ko nepamiršti parduodant automobilį

Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais niuansais, pavyzdžiui – transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimo sutartimi. Nedidelis neapsižiūrėjimas šiame procese gali sukelti rimtų pasekmių – nuo galimų teisinių ginčų iki netikėtai priskirtos atsakomybės už kito asmens padarytus eismo įvykius. Kaip […]


Oro erdvės ribojimai Vilniaus oro uoste atšaukti per rekordiškai trumpą laiką

Oro erdvės ribojimai Vilniaus oro uoste atšaukti per rekordiškai trumpą laiką

Susisiekimo ministro atstovas Lukas Paškevičius informuoja, kad šeštadienio vakarą laikinai sustabdžius orlaivių eismą Vilniaus oro uoste, ribojimai atšaukti rekordiškai greitai.Anot L. Paškevičiaus, šįvakar (šeštadienį) nuo 20:45 val. buvo laikinai sustabdytas orlaivių eismas Vilniaus oro uoste. Sprendimą dėl oro erdvės ribojimų lėmė balionai, skrendantys oro uosto kryptimi. Tarnybos pranešė, kad prireiks 3 valandų situacijai normalizuoti – ribojimai […]