Parodoje „Mechanika 2016“ – lietuviška lenktynių technika

Parodoje „Mechanika 2016“ – lietuviška lenktynių technika

Šiuo metu Vilniuje, „Litexpo“ parodų centre vykstančios „Mechanika 2016“ parodos metu lankytojus pasitiko ne tik naujausia automobilių priežiūros įranga ir detalės, bet ir Lietuvoje sukonstruoti moderniausi lenktyniniai automobiliai. Jie buvo demonstruojami pirmąją parodos dieną.

IMG_4889

Dakaro technikos istorija

Pristatoma lenktynių technika buvo pati įvairiausia ir demonstruojanti, kad lietuviai yra puikūs mechanikai. Čia buvo pademonstruota kone visa lietuviška Dakaro lenktynių technika nuo paties pirmo Dakarą įveikusio „Toyota Land Cruiser“ iki naujausio „Toyota Hilux Overdrive“, nuo paprastučio autokroso automobilio, iki aukščiausios klasės ralio kroso bolido, nuo šoniniam slydimui pritaikyto triračio iki tarptautinės žiedinių lenktynių GT3 klasės reikalavimus atitinkančio BMW M3.

Lenktynininkas Antanas Juknevičius į parodą atvežė visą savo Dakaro epopėjos istoriją. Išskirtinis egzempliorius: visus kovinius randus ir ryškius raudonus dažus išsaugojęs 1987 metų gamybos „Toyota Land Cruiser 70“, su 3,5litro dyzeliniu varikliu, pasiekiančiu 250 AG. Su juo 1998 pirmą kartą Dakare startavo lietuviai Darius Beresnevičius su  Arūnu Šilkausku, tik nesėkmingai. Finišą jie tuo pačiu automobiliu pasiekė 2000 metais, o dar po 3 metų sudėtingiausias pasaulyje lenktynes tuo pačiu, bet labiau patobulintu automobiliu baigė ir Aurelijus Petraitis su Antanu Juknevičiumi.

Toliau Antano Juknevičiaus stende – Dariaus Biesevičiaus ant „Toyota Hilux“ bazės sukonstruotas „Mebar“ bolidas, su kuriuo lenktynininkas Pietų Amerikos dykumose kankinosi prieš 2 metus ir modernus, gamyklinis „Toyota Hilux Overdrive“ visureigis.

IMG_5010

Lietuviai kuria monstrus

Lietuviai reiškia pretenzijas kurti rimtas automobilių sporto dirbtuves. „Racetech“ kompanija atvežė Lietuvoje iki pat menkiausio varžtelio suprojektuotą, pagamintą ir surinktą tarptautinės žiedinių lenktynių GT3 klasės reikalavimus atitinkantį BMW M3 bolidą su V8 varikliu. „TRT-Shop“ parodė techniškai lygiavertį bekelės lenktynių monstrą.

O štai klaipėdiečių įmonė „Sadeg Motorsport“ savo stende demonstravo net tris automobilius. Tai žiedinių lenktynių 1600 klasei ruoštas „Honda Civic“, šalia jo – raliui ruošiamo „Subaru Impreza WRX STi“ kėbulas, kuriame kompanija demonstruoja savo išmonę montuojant saugos lankus. Vis tik įspūdingiausias klaipėdiečių kūrinys – traukos lenktynėms sukurta „Toyota Supra“. Automobilio markę ir modelį atskirs ne kiekvienas, mat kėbulas visiškai perdarytas vardan geresnių aerodinaminių savybių ir kad sudėtingi techniniai sprendimai tilptų, kaip specialiai sportui sukonstruotas 8,7 litro darbo tūrio variklis, pasiekiantis apie 1500 AG. Automobilio ypatybė – ten nėra jokios sudėtingos elektronikos. Viskas reguliuojama atsuktuvu ir veržliarakčiu. Paprastumas duoda rezultatų – tai greičiausias automobilis Lietuvoje, ketvirčio mylios distanciją įveikęs per 8.06 sekundės.

IMG_5063

Kiti konstruktoriai – „Auto Fostra Racing Team“ iš Kėdainių, sukonstravę superautomobilį ralio kroso varžyboms. Ant paprasčiausios „Ford Fiesta“ bazės jie sukūrė visais ratais varomą monstrą, su ugnimi šaudančiu 2 litrų varikliu, pasiekiančiu 500 AG ir 720 Nm. Iki 100 km/h sportinė mašina įsibėgėja per 2,7 sekundės. Su ja Arvydas Galinis varžysis Europos ralio kroso iššūkio varžybose.

Originali technika

Tik originalų stogą „Nissan S14“ automobilyje paliko ir „Ukmergės ASK“ klubą šonąslydžio varžybose atstovaujantis Benediktas Čirba. Platintas kėbulas, sportinė važiuoklė, sportinis salonas, nieko originalaus. Net variklis ne „Nissan“, o pasiskolintas iš „Toyota Supra“ modelio – 3 litrų 6 cilindrų eilėje 2JZ agregatas su turbina, pasiekiantis 650 AG. Juo ukmergiškis važiuoja Lietuvos dirftingo čempionate.

Klubo N40 atstovas Marko Judzentavičiaus „VW Golf“, kuriuo jis važiuoja Lietuvos Ralio čempionate – taip pat neeilinis. Jis turi 2 litrų, lietuvių „EAMV Motorsport“ inžinierių patobulintą variklį su 240 AG ir pagal WRC standartus pagamintą pakabą.

Iš kur Lietuvoje tiek daug lenktynių techniką konstruojančių meistrų? Auga jie čia nuo pat mažumės. Štai Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos studentai užpernai sukonstravo ir vis dar tobulina „Formula Student“ klasės bolidą, kuris demonstruojamas „Lenktynių Mechanika 2016“ parodoje. O šalia jo, naujausias kūrinys – originalus triratis, skirtas šonaslydžiui. Visa galinė bazė, su 5,5 AG varikliuku pasiskolinta iš gokarto, o priekis – dviračio. Gokarto padangos papildomai apautos PVC vamzdžiu, taigi mažytis triratukas slysta vos pasitaikius progai.

Nors lenktyniniai automobiliai į parodą „Mechanika“ atvyko tik vienai dienai, pati paroda dar tęsiasi ir veiks iki gegužės 20 d. 16 val.

Kiti skelbimai:
 
Danne Shave Gel Skutimosi gelis, 120ml
 
Odinis dėklas Gillette skustuvams RT6, 1 vnt.
 
Sun Spark Shampoo Šampūnas apsaugantis nuo saulės spindulių, 250ml
 
White Tea Miracle Face & Neck Mask Veido kaukė su baltąja arbata, 1vnt.
 
Infra Silk Infusion Šilko kompleksas plaukams, 15ml

Savivaldybės kviečiamos iš anksto apgalvoti, kaip bus organizuojamas eismas Visų Šventųjų ir Vėlinių dienomis

Artėjant Visų Šventųjų ir Vėlinių dienoms Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) kviečia savivaldybes iš anksto ruoštis padidėjusiems automobilių srautams: suderinti eismo organizavimo schemas ir išsiimti leidimus riboti eismą valstybinės reikšmės keliuose, ties jų teritorijose esančiomis kapinėmis. Savivaldybių patogumui Kelių direkcija parengė eismo schemos organizavimo pavyzdį. Informacija apie laikinus eismo […]

  Straipsniai »
Pirmą kartą Kaune: įvairiaspalvių troleibusų ekspozicija po atviru dangumi

Pirmą kartą Kaune: įvairiaspalvių troleibusų ekspozicija po atviru dangumi

Sekmadienį, spalio 27 d., Savanorių prospektas taps didžiausia gatvės meno galerija. Atsisveikindami su Kaunu, senieji spalvoti „Škoda“ troleibusai kvies kauniečius ir miesto svečius į paskutinį susitikimą. Vienoje pagrindinių miesto gatvių lauks net 50 eksponatų, o jų viduje – įvairios pramogos. Atsisveikinant su senaisiais ir pasitinkant į miestą atvykstančius naujus bei modernius „Solaris“ troleibusus, beveik ketvirtį […]

  Straipsniai »
„airBaltic“ Lietuvoje šiemet aptarnavo 18% daugiau keleivių

„airBaltic“ Lietuvoje šiemet aptarnavo 18% daugiau keleivių

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ per pirmuosius devynis 2019 m. mėnesius Lietuvoje skraidino 390 000 keleivių. Tai yra 18% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. „Judėdami į priekį, mes planuojame toliau didinti tiesioginių skrydžių skaičių iš visų trijų Baltijos šalių sostinių. Matome augančią vietinę paklausą Baltijos šalyse, todėl siūlome geriausią susisiekimą su šiuo regionu“, – […]

  Straipsniai »
Kelionė automobiliu ir maistas: kaip sutaupyti?

Kelionė automobiliu ir maistas: kaip sutaupyti?

Pripažinkime – ne visi keliaudami turi galimybių pietauti brangiausiuose restoranuose: kartais neišvengiamai tenka pataupyti. Tad dalijamės patarimais, kaip pernelyg nepaploninti savo piniginės. Ieškokite valgyklų, nebrangių mažų kavinių arba maitinkitės toliau nuo centro nutolusiose užeigėlėse Visai neseniai internete nuskambėjo istorija, kai japonų turistai už spagečius, jūrų gėrybes ir vandenį sumokėjo 350 eurų, o dar 80 eurų […]

  Straipsniai »