Parkavimas ne vietoje užtraukia ne tik kaimynų nemalonę – kur statyti automobilio nederėtų?

Parkavimas ne vietoje užtraukia ne tik kaimynų nemalonę – kur statyti automobilio nederėtų?

Perpildytos daugiabučių stovėjimo aikštelės vairuotojams – tikras išbandymas, varantis į neviltį, o kartu skatinantis improvizuoti ir pasitelkti išradingumą. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, šis išradingumas labai dažnai prasilenkia su kelių eismo taisyklėmis, todėl už jį susilaukiama nuobaudų. Taigi kur ir kaip automobilio statyti nederėtų?

„Neradę parkavimo vietos, o kartais ir tiesiog dėl patogumo, automobilius gyventojai parkuoja ant šaligatvių, žalios vejos, vaikų žaidimų aikštelių ribose. Taip pat neretai užstatomi buitinių atliekų konteineriai, pravažiavimai į kiemą ir, žinoma, kaimynų automobiliai – tokie sprendimai nuolat tampa kaimynų konfliktų priežastimi. Tačiau statyti automobilio tam neskirtose ir eismui trukdančiose vietose draudžia ir kelių eismo taisyklės. Už tai numatytos ir nuobaudos, kurios gali siekti nuo 30 iki 90 eurų. Be to, ne vietoje pastatytą automobilį atsakingos tarnybos turi teisę nutempti“, – sako R. Pocius.

R. Pociaus teigimu, užstatyti pravažiavimų ir neleistinai parkuotis nederėtų ne tik dėl gręsiančių baudų ar konfliktinių situacijų, bet ir dėl saugumo. Nelaimių atveju užstatytas pravažiavimas gali sutrukdyti prie namo operatyviai privažiuoti gaisrinės ir greitosios automobiliams ar kitoms tarnyboms.

„Neleistinoje vietoje priparkavus automobilį taip pat kyla rizika, kad jį apgadins kitos transporto priemonės. Tokie atvejai yra traktuojami kaip eismo įvykiai, tačiau, deja, neretai jie lieka neužfiksuoti, nes apie smulkias daugiabučių kiemuose padarytas žalas dažnai nepranešama ir pasišalinama iš avarijos vietos“, – pažymi R. Pocius.

Draudikų atstovas primena, kad kelių eismo taisyklės numato ir parkavimo gatvėse ypatumus. Čia reikėtų atkreipti dėmesį į kelio ženklus ir horizontalųjį ženklinimą, taip pat nepamiršti, kad automobilio negalima statyti skiriamosiose, greitėjimo ir lėtėjimo juostuose, ant tiltų, estakadų ir viadukų bei po jais, taip pat tuneliuose, nebent esama stovėjimą leidžiančių ženklų.

Parkuotis draudžiama ir pėsčiųjų perėjose bei 5 metrų atstumu iki jų, o keliuose, turinčiuose po vieną kiekvienos krypties eismo juostą – ir arčiau kaip 5 metrų atstumu už perėjos. 5 metrų taisyklė galioja ir parkuojantis šalia sankryžų.

R. Pociaus teigimu, visas parkavimo taisykles vairuotojai neretai pamiršta būdami už miesto. Tačiau būtina įvertinti, kad čia netinkamai pastatytas automobilis gali pridaryti žalos gamtai.

„Dažnai manoma, kad išsukus iš pagrindinių kelių, gamtoje automobilį galima statyti bet kur. Vis tik atsargumo ir sąmoningumo čia reikia dar didesnio. Parkavimo taisyklės skirtos ne tik kitų eismo dalyvių patogumui ir saugumui užtikrinti – nusižengę joms, galime pakenkti gamtai. Automobilio negalima statyti šalia vandens telkinių, kad ir kaip patogu tai atrodytų poilsiaujant. Saugomų teritorijų įstatyme numatyta, kad automobiliai nuo vandens telkinių turėtų stovėti ne mažesniu kaip 25 metrų atstumu“, – pažymi R. Pocius.

ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone 2019 m. (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu).

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „Vitras-S“ įregistravo naują pavadinimą ir ketina žengti į naujas veiklos sritis. UAB „Top Rails“ ir toliau užsiims geležinkelio statybos darbais, tačiau bendrovės užsakymų portfelyje vis didesnę dalį turėtų užimti didesnę pridėtinę vertę kuriantys inžinerijos projektai. Šią vasarą įvyko pokyčių ir „Top Rails“ akcininkų struktūroje. Anksčiau 84 proc. įmonės akcijų […]

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Daugelis savo kasdienybės nebeįsivaizduoja be automobilio, todėl net ir kelių dienų pertrauka be asmeninės transporto priemonės tampa rimtu iššūkiu. Pastebima, kad pastaruoju metu šalies vairuotojai vis dažniau renkasi pakaitinio automobilio paslaugą, kurią siūlo jų draudimų bendrovės. Vis tik važinėjant tokiu automobiliu, svarbu įsidėmėti keletą svarbių taisyklių, numatytų daugumoje šios paslaugos sutarčių. Klientams prireikia vis dažniau […]

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu antrojo kelio statyboms ruože Livintai-Gaižiūnai beveik 2 mln. eurų padidinta finansavimo dalis iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Įgyvendinus projektą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis traukinių eismas, saugi sankirta su automobilių keliu, taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažės aplinkos tarša bei triukšmo lygis.  „Šis Kaišiadorių rajone esantis geležinkelio ruožas […]

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

Oro linijų kompanija „airBaltic“ šių metų rugpjūčio mėnesį į Lietuvą ir iš jos perskraidino daugiau nei 32 000 keleivių arba 22 proc. daugiau nei liepą. Iš visų trijų Baltijos šalių sostinių į Europą kompaniją iš viso perskraidino 137 830 keleivių arba 9 proc. mažiau nei šių metų liepą. „Mes didžiuojamės galėdami pasiūlyti savo keleiviams geriausią […]