Parengti ir patvirtinti pirmieji darnaus judumo planai

Parengti ir patvirtinti pirmieji darnaus judumo planai

Pirmosios savivaldybės jau turi parengtus ir patvirtintus darnaus judumo mieste planus (DJMP), kuriose akcentuojama būtinybė plėtoti viešojo, bevariklio ir ekologiško transporto, taip pat specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytą infrastruktūrą.
Jonava ir Druskininkai – tai pirmieji miestai, kurių DJMP buvo patvirtinti Darnaus judumo mieste rengimo planų priežiūrą vykdančios komisijos ir kurie jau netrukus pradės įgyvendinti plane numatytus sprendinius – dviračių takų plėtrą, inžinerinių eismo saugos priemonių diegimą, viešojo transporto parko atnaujinimą bei maršrutų perskirstymą, elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą, viešųjų erdvių ir ramaus eismo zonų įrengimą.
Penkios šalies savivaldybės – Tauragės, Visagino, Palangos, Birštono ir Mažeikių – jau turi parengusios savo DJMP, kuriuos belieka suderinti su planų priežiūrą vykdančia komisija ar patvirtinti miesto taryboje.
Iki kitų metų vidurio DJMP turi parengti visi Lietuvos miestai, kuriuose gyvena daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, taip pat miestai, turintys kurorto statusą (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Alytus, Marijampolė, Jonava, Mažeikiai, Utena, Kėdainiai, Visaginas, Telšiai, Druskininkai, Birštonas, Palanga, Neringa), ir Tauragės miestas, kuris yra didžiausias Tauragės regiono miestas ir vienintelis, rengiantis DJMP visame regione.
Susisiekimo ministerija ragina miestų, kurie dar neturi patvirtinto DJMP, gyventojus, bendruomenių ir asociacijų narius domėtis ir aktyviau dalyvauti savo gyvenamos vietovės darnaus judumo mieste planų svarstymuose, kuriuos organizuoja savivaldybės. Visų vykstančių aptarimų, išvadų pristatymų, diskusijų laikas ir datos skelbiami savivaldybių ir ES paramos tinklalapiuose.
Darnaus judumo mieste planas – tai strateginio planavimo dokumentas, papildantis savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinius, apibrėžiamas kaip grupė tarpusavyje susijusių priemonių ir integruotų pasiūlymų visoms transporto priemonėms, skirtų patenkinti žmonių bei verslo mobilumą dabar ir ateityje. Pagrindinis jo skiriamasis bruožas – planas rengiamas ne konkrečiai transporto rūšiai ar vietovei, o žmogui, gyvenančiam ar dirbančiam bei judančiam mieste ir jo prieigose.
Plane turi būti pateikti ne mažiau kaip du judumo mieste variantai (iki 2030 m.), parengti įvertinant ilgalaikę transporto sistemos perspektyvą, susisiekimo, eismo saugos, socialinius, ekonominius ir aplinkos apsaugos aspektus. Taip pat turi būti parengtas numatomų veiksmų planas iki 2020 m. 
Toks planas turi užtikrinti, kad miestuose būtų derinami darnios plėtros, ekonominio gyvybingumo, socialinės lygybės, sveikatos ir aplinkos kokybės poreikiai, o miesto erdvė būtų naudojama subalansuotai, esamą susisiekimo infrastruktūrą pritaikant viešajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams.
DJMP rengimą ir įgyvendinamą finansuoja ES struktūriniai fondai.

Pranešimą paskelbė : Gintarė Saulytė-Šulgat, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Kaip prižiūrėti dyzelinių automobilių ekologines sistemas?

  Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemomis, palyginus su benzinu veikiančiu automobiliu, yra ne tik taupesnis, bet ir nenusileidžia ekologiniais rodikliais, o CO2 emisija yra mažesnė – tai patvirtino Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atliktas tyrimas. Tačiau ne visi vairuotojai žino, kaip automobiliuose įdiegtas ekologines sistemas prižiūrėti. Tad ar […]

  Straipsniai »
Ribotos judėsenos žmonių kelionės lėktuvu – ką svarbu žinoti?

Ribotos judėsenos žmonių kelionės lėktuvu – ką svarbu žinoti?

Ruošiantis kelionei lėktuvu, norisi, kad ji būtų sklandi jau nuo pat atvykimo į oro uostą. Savo ruožtu oro uostai stengiasi užtikrinti, kad kelionė būtų maloni visiems keliautojams, įskaitant ir ribotos judėsenos žmones. Šiems keleiviams pravartu žinoti apie būtent jiems skirtas paslaugas, kuriomis galima pasinaudoti oro uoste. Kelionė į oro uostą – greita ir paprasta „Lietuvos […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: perskirstyta 3,3 mln. eurų rezervinių lėšų Lietuvos keliams

 Atsižvelgiant į šiemet kelių rekonstravimo projektuose sutaupytas ar nepanaudotas lėšas, Susisiekimo ministerijos siūlymu perskirstyti 3,3 mln. eurų rezervinių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų. Tam Vyriausybė pritarė 2019 m. spalio 30 dieną. „Perskirstomos lėšos teks kelių objektams, kuriuose darbai jau atlikti arba bus atlikti iki šių metų pabaigos. Taip pat atsižvelgėme į papildomai gautus […]

  Straipsniai »

Nuoseklus Lietuvos oro uostų augimas – stebimas visų finansinių rodiklių kilimas

Lietuvos oro uostai ir toliau skaičiuoja augančius finansinius rodiklius. Apžvelgus pirmuosius 9 šių metų  mėnesius suskaičiuota, jog lyginant su praėjusiais metais, bendros pajamos didėjo 13 proc. ir siekia beveik 37 mln. eurų. Lietuvos oro uostai pažymi, kad didėjo ir  aviacinės – skrydžių, keleivių aptarnavimo, krovinių gabenimo, ir neaviacinės veiklos – patalpų nuomos, maitinimo įstaigų, įvairių […]

  Straipsniai »