Parengti ir patvirtinti pirmieji darnaus judumo planai

Parengti ir patvirtinti pirmieji darnaus judumo planai

Pirmosios savivaldybės jau turi parengtus ir patvirtintus darnaus judumo mieste planus (DJMP), kuriose akcentuojama būtinybė plėtoti viešojo, bevariklio ir ekologiško transporto, taip pat specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytą infrastruktūrą.
Jonava ir Druskininkai – tai pirmieji miestai, kurių DJMP buvo patvirtinti Darnaus judumo mieste rengimo planų priežiūrą vykdančios komisijos ir kurie jau netrukus pradės įgyvendinti plane numatytus sprendinius – dviračių takų plėtrą, inžinerinių eismo saugos priemonių diegimą, viešojo transporto parko atnaujinimą bei maršrutų perskirstymą, elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą, viešųjų erdvių ir ramaus eismo zonų įrengimą.
Penkios šalies savivaldybės – Tauragės, Visagino, Palangos, Birštono ir Mažeikių – jau turi parengusios savo DJMP, kuriuos belieka suderinti su planų priežiūrą vykdančia komisija ar patvirtinti miesto taryboje.
Iki kitų metų vidurio DJMP turi parengti visi Lietuvos miestai, kuriuose gyvena daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, taip pat miestai, turintys kurorto statusą (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Alytus, Marijampolė, Jonava, Mažeikiai, Utena, Kėdainiai, Visaginas, Telšiai, Druskininkai, Birštonas, Palanga, Neringa), ir Tauragės miestas, kuris yra didžiausias Tauragės regiono miestas ir vienintelis, rengiantis DJMP visame regione.
Susisiekimo ministerija ragina miestų, kurie dar neturi patvirtinto DJMP, gyventojus, bendruomenių ir asociacijų narius domėtis ir aktyviau dalyvauti savo gyvenamos vietovės darnaus judumo mieste planų svarstymuose, kuriuos organizuoja savivaldybės. Visų vykstančių aptarimų, išvadų pristatymų, diskusijų laikas ir datos skelbiami savivaldybių ir ES paramos tinklalapiuose.
Darnaus judumo mieste planas – tai strateginio planavimo dokumentas, papildantis savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinius, apibrėžiamas kaip grupė tarpusavyje susijusių priemonių ir integruotų pasiūlymų visoms transporto priemonėms, skirtų patenkinti žmonių bei verslo mobilumą dabar ir ateityje. Pagrindinis jo skiriamasis bruožas – planas rengiamas ne konkrečiai transporto rūšiai ar vietovei, o žmogui, gyvenančiam ar dirbančiam bei judančiam mieste ir jo prieigose.
Plane turi būti pateikti ne mažiau kaip du judumo mieste variantai (iki 2030 m.), parengti įvertinant ilgalaikę transporto sistemos perspektyvą, susisiekimo, eismo saugos, socialinius, ekonominius ir aplinkos apsaugos aspektus. Taip pat turi būti parengtas numatomų veiksmų planas iki 2020 m. 
Toks planas turi užtikrinti, kad miestuose būtų derinami darnios plėtros, ekonominio gyvybingumo, socialinės lygybės, sveikatos ir aplinkos kokybės poreikiai, o miesto erdvė būtų naudojama subalansuotai, esamą susisiekimo infrastruktūrą pritaikant viešajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams.
DJMP rengimą ir įgyvendinamą finansuoja ES struktūriniai fondai.

Pranešimą paskelbė : Gintarė Saulytė-Šulgat, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Palengva grįžtanti keleivinė aviacija skrydžių pasiilgusiems keliautojams kelia vis daugiau džiaugsmo. Vis dėlto daugelyje šalių galiojant įvairiems apribojimams ir saugumo priemonėms, keliautojams būtina atsiminti tam tikrus pokyčius oro uostuose ir orlaiviuose. Siekiant palengvinti skrydžio pasiruošimo procesą, Lietuvos oro uostai primena pagrindines kelionių šiuo metu taisykles, padėsiančias užtikrinti jūsų ir aplinkinių saugumą. Namų darbai – atlikti […]

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketo įsigaliojimui besiruošiantis Lietuvos transporto ir logistikos verslas atkreipia dėmesį, kad be kitų diskriminuojančių nuostatų, lieka neišspręstas klausimas, kaip šio dokumento reikalavimai bus taikomi trečiųjų šalių vežėjams. Baiminamasi, kad dėl tokios situacijos ES vežėjai susidurs su iškreipta konkurencija, o Rusijos, Baltarusijos ir kitų trečiųjų šalių vežėjai perims didelę dalį Lietuvos vežėjų krovinių Bendrijoje. Pasak […]

Dar daugiau lėšų skiriama gyvenviečių kelių asfaltavimui

Dar daugiau lėšų skiriama gyvenviečių kelių asfaltavimui

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu 34,7 mln. eurų skirta gyvenviečių infrastruktūrai gerinti. Dar šiais metais įvairių Lietuvos rajonų gyvenviečių gatvės bei gyvenvietes jungiantys keliai su žvyro danga bus išasfaltuoti.  Antruoju lėšų skirstymo etapu prioritetas teikiamas tiems kelių objektams, kurie atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir kurių viešieji pirkimai darbams įsigyti planuojami baigti iki šių metų liepos […]

J. Narkevič: Lietuva sieks turėti virtualų oro vežėją

J. Narkevič: Lietuva sieks turėti virtualų oro vežėją

Siekdama gerinti Lietuvos pasiekiamumą oro transportu, Susisiekimo ministerija siūlo Vyriausybei steigti nacionalinį oro vežėją – virtualią oro bendrovę. Tai leistų lanksčiau reaguoti į naujus Lietuvos oro susisiekimo poreikius, nepriklausant nuo nuolat kintančios užsienio oro vežėjų strategijos. Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič teigimu, tai ypač aktualu atkuriant oro susisiekimo rinką po COVID-19 pandemijos, kadangi jos pasekmės oro […]