Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją.

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta reprezentatyvi Baltijos šalių gyventojų apklausa.

Tyrimo duomenimis, dvigubai daugiau Lietuvos žmonių, lyginant su Latvijos ir Estijos gyventojais, karantino laikotarpiu sumažino naudojimąsi automobiliu. Kitose Baltijos šalyse tik penktadalis gyventojų rečiau sėda prie transporto priemonės vairo, Lietuvoje mažiau važinėja keturi iš dešimties vairuotojų.

„Skaičiai rodo, kad Lietuvos gyventojai keliones automobiliu sumažino labiausiai. Tikėtina, kad prie šio rezultato prisidėjo ir mūsų šalyje taikyti judėjimo tarp savivaldybių ribojimai. Daugelis žmonių Lietuvoje visiškai pakeitė kasdienę rutiną – nevyksta į darbovietes, neveža vaikų į mokyklas bei būrelius, nelanko visai arba gerokai rečiau vyksta pas artimuosius“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak V. Katilienės, didžioji dalis visuomenės net ir darbo metu sumažino arba visiškai atsisakė judėjimo automobiliu. „Važiavimą į susitikimus ir pokalbius pakeitė vaizdo skambučiais, tiesiogines profesines funkcijas – nuotolinės“, – kalba draudikė.

Ji pasakoja, kad apribojus judėjimo galimybes ir fizinius kontaktus, draudimo bendrovė taip pat juos sumažino savo veikloje. „Didžiąją dalį nuostolių atlyginame be apgadinto turto fizinės apžiūros – pasitikint kliento pateiktais duomenimis. Palyginus su 2018 metais, 60 procentinių punktų sumažinome fizinių apžiūrų kiekį. Draudikų vizitus pas žmones pakeitė skaitmenizuoti sprendimai. Tikėtina, kad ir kitos verslo sritys, kur tik galima, įdiegė sprendimus, mažinančius judėjimą gatvėmis ir tiesioginį kontaktą su kitais žmonėmis”, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Tyrimas parodė, kad tik trečdalis Lietuvos žmonių automobiliu naudojosi tiek pat, kiek ir anksčiau. Latvijoje šis skaičius siekia 48 proc., Estijoje – 57 procentus.

„Pandemija nepakeitė pusės Latvijos ir Estijos gyventojų vairavimo įpročių. Skaičiai rodo, kad karantino sąlygų kaimyninių šalių vairuotojai laikėsi lanksčiau ir naudojosi automobiliais tiek pat, kiek ir prieš karantiną“, – komentuoja V. Katilienė.

Ji visgi pataria vengti nebūtinų kelionių, o kai judėjimas yra draudžiamas – laikytis šio ribojimo. „Esant būtinybei vykti į tam tikrą vietą, naudotis nuosavu automobiliu yra saugiau nei viešuoju transportu ar kitomis priemonėmis. Tačiau kiekvienos kelionės svarbą būtina gerai įvertinti ir pasirinkti saugiausią vykimo būdą“, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Ji atkreipia dėmesį, kad karantino laikotarpiu kai kurie gyventojai netgi dažiau nei įprastomis sąlygomis naudojosi automobiliu. Tyrimo skaičiai rodo, kad daugiau nei dešimtadalis Latvijos, 9 proc. Estijos ir 7 proc. Lietuvos žmonių automobiliais važinėja dažniau nei prieš pandemiją.

Baltijos šalių gyventojų tyrimas buvo atliktas apklausiant 4800 įvairiose Lietuvos, Latvijos ir Estijos vietose gyvenančių žmonių.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Multi – Assorted 40
 
Meu Cacho Meu Crush Conditioner Kondicionierius garbanotiems plaukams, 400ml
 
Camper Courb K100531 Grey 45
 
AUDIMAS Švelnūs modalo šortai 2111-249 High Rise Melange S
 
AUDIMAS Prigludusio sil. tamprūs džinsai 2011-142 Phantom W27/L30

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]