„Scania Lietuva“ pernai išlaikė turėtą poziciją sunkiojo transporto pardavimo segmente – ji užima 9 proc. rinkos. Lietuvoje įregistruota 360 naujų „Scania“ sunkvežimių. 2020-aisiais sunkiojo transporto rinka, lyginant su ankstesniais metais, smuko net 45 proc. Pasak įmonės „Scania Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, tam įtakos turėjo ir pandemija, ir Mobilumo paketas.
Iš viso pernai Lietuvoje įregistruota 4,1 tūkst. naujų sunkvežimių, tai 3,4 tūkst. vnt. mažiau nei 2019 m.
„Kaip ir prognozavome, įsigalint Mobilumo paketui sunkvežimių parduota mažiau. Tai ilgalaikis efektas, kurio poveikį turbūt jusime dar kurį laiką. O pandemija neabejotinai didžiausią įtaką transporto sektoriui darė trumpuoju periodu. Pirmosios bangos metu naujų sunkvežimių registracija Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse krito net apie 60 proc., didžiulis kritimas buvo stebimas visoje Europos Sąjungoje. Vėliau padėtis stabilizavosi, nors į buvusias aukštumas negrįžo“, – sako D. Snieška.
Nauji sprendimai reaguojant į pandemiją
Tarp svarbiausių veiksnių, padėjusių prisitaikyti prie pakitusių aplinkybių, „Scania Lietuva“ visų pirma išskiria vidinių procesų ir dalies paslaugų perkėlimą į skaitmeninę erdvę. „Darbuotojų ir klientų sveikata – mūsų prioritetas, tad stipriai pasistūmėjome skaitmenizuodami procesus. Šitaip galėjome užtikrinti saugią aplinką ir sklandžius darbus atsižvelgdami į karantino metu taikomus ribojimus“, – pasakoja D. Snieška. O tarp naujų verslo sprendimų jis pažymi visoje Europoje vykdytą „Scania“ naudotų sunkvežimių kampaniją. Įmonės atstovo teigimu, prasidėjusi pandemija pristabdė rinkos augimą. Nors daugelis vežėjų anksčiau buvo numatę 2020-aisiais plėtrą ar atsinaujinimą, staiga pasikeitus situacijai rinkoje investuoti į naują transporto parką daugeliui atrodė rizikinga.
„Tiems, kurie neatsisakė transporto parko atnaujinimo planų, naudoti sunkvežimiai tapo puikia investicija, padėjusia įmonei išlaikyti užsibrėžtą plėtros kryptį. Reaguodami į pakitusius vežėjų poreikius ir padėtį rinkoje sudarėme galimybę įsigyti tokius sunkvežimius be pradinių investicijų, o tai leido verslams pagerinti savo paslaugų kokybę ir darbuotojų komfortą. Kampanijos rezultatai pranoko lūkesčius – lyginant su tokio pat laikotarpio naudotų sunkvežimių pardavimu 2019 m., praėjusiais metais fiksuotas net 130 proc. augimas“, – pažymi D. Snieška.
Tarptautiniai pervežimai grįžta į senas vėžes
Apžvelgdamas įvairius transporto sektorius D. Snieška kaip labiausiai nukentėjusias per pandemiją išskiria bendroves, vežančias keleivius tarpmiestiniais ir tarptautiniais maršrutais.
„Miesto keleivinio transporto įmonės skaičiuoja 20–30 proc. mažesnius keleivių srautus. Tarpmiestinių ir turistinių keleivių pervežimo srityje keliautojų srautai kritę kartais, tad daugelis autobusų tiesiog stovi. O didžioji dalis tarptautinių krovinių pervežimo bendrovių jau grįžta prie priešpandeminių užsakymų skaičiaus“, – sako D. Snieška.
Tarp metų naujienų – galingiausias variklis ir elektrifikuota sunkvežimių gama
2020-aisiais Švedijos sunkiojo transporto gamintojai pateikė daug naujienų. Pernai „Scania“ atiteko galingiausio serijinės gamybos variklio kūrėjo vardas. Tai naujasis V8 variklių šeimos narys – 770 AG ir 3 700 Nm sukimo momento agregatas. Jis efektyvus ten, kur reikia didelės galios, – miškų ūkyje, karjeruose, taip pat ir vykdant tarptautinius pervežimus kalnuotose vietovėse.
Lietuvos didmiesčiai turėjo galimybę išbandyti pirmąjį „Scania“ elektrinį miesto autobusą „Citywide“. 2020-aisiais „Scania“ pristatė ir visiškai elektrinius bei iš elektros tinklo įkraunamus hibridinius sunkvežimius, skirtus kroviniams pervežti miestuose ir jų apylinkėse. Taip pat atnaujinta V8 variklių linija, pasižyminti didesniu efektyvumu ir mažesniu CO2 išmetimu.
„Elektrifikacijos srityje „Scania“ visuomet laikėsi nuoseklios strategijos – pristatyti e. sunkvežimius rinkai tada, kai ši transporto priemonė bus komerciškai patraukli vartotojams. Tas laikas atėjo ir 2020-aisiais rinkai pristatyti elektriniai sunkvežimiai iš karto sukėlė didžiulį susidomėjimą. Su šiais sunkvežimiais pirmiausia žengiame į prekių paskirstymo segmentą, kai vykdant užsakymus nuvažiuojami atstumai nėra tokie dideli, kaip tarptautinių pervežimų srityje. Vis dėlto mūsų tikslas – kasmet pristatyti bent po vieną naują elektrinio sunkvežimio modelį, tad ateityje ir tolimųjų pervežimų segmente atsiras vilkikų modeliai, kurie bus varomi elektra“, – sako „Scania Lietuva“ regiono vadovas.
Didžiausias dėmesys – ekologiškiems sprendimams
Žengta ir daugiau žingsnių tvarumo srityje. Pernai daugiau kaip 10 įvairių Lietuvos transporto bendrovių realiomis sąlygomis išbandė suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) varomus „Scania“ vilkikus. Dujiniai varikliai padeda sumažinti CO2 emisiją net 90 proc., kuomet naudojamos biodujos. „Scania“ skaičiuoja, kad šalyse, kuriose ekologiškiems sunkvežimiams panaikintas kelių mokestis, pvz., Vokietijoje, maksimaliai įdarbinus vilkiką galima sutaupyti iki 45 tūkst. eurų per metus.
„Vis daugiau klientų suvokia aiškų ekologinį tvarių transporto priemonių privalumą. Apie transporto parko poveikio gamtai parametrus vis dažniau vežėjų klausia ir jų klientai. Verslo bendruomenė tampa brandesnė, todėl socialiai atsakinga elgsena skinasi kelią ir į vežimo paslaugų sektorių. Prie to prisideda ir plėtojama infrastruktūra. Galime pasidžiaugti, kad netolimoje ateityje Lietuvoje turėsime pirmąją LNG pildymo stotį, o CNG dujų infrastruktūra mūsų šalyje jau sukurta, tęsiami jo tobulinimo darbai. Automobiliai suspaustomis dujomis tinka daugeliui vietos rinkoje dirbančių vežėjų, įskaitant prekių paskirstymo, komunalinio aptarnavimo, statybų ir kt. sektorius. Visa tai jau dabar Lietuvoje galima įgyvendinti turint ekologiškas ir tvarias transporto priemones“, – pabrėžia D. Snieška.
Palaikydama ekologiško transporto plėtrą „Scania“ kartu su infrastruktūros plėtotojais taip pat kuria sprendimus, skatinančius rinkos lūžį tvaraus transporto link, – 2021-aisiais bus tęsiama „Dvire“ programa. Ji apima palankias sunkvežimių įsigijimo, finansavimo, priežiūros ir degalų pirkimo sąlygas. Taikant šią programą dujinių transporto priemonių eksploatacijos kaštai Lietuvoje yra mažesni, lyginant su dyzeliniais jų analogais.
Šiemet „Scania Lietuva“ ir toliau didžiausią dėmesį skirs tvarių sprendimų plėtrai ir jiems populiarinti. Įmonė planuoja didinti paslaugų, padedančių efektyviau naudoti transporto priemones, skaičių, dar labiau spartinti serviso paslaugų skaitmenizavimo procesus. Numatoma toliau daug dėmesio skirti vietinio transporto segmento sprendimams ir jų plėtrai.
——-
„Scania“ yra viena didžiausių pasaulyje transporto sprendimų teikėjų, kartu su savo partneriais ir klientais kurianti tvarią transporto sistemą. 2019 m. įmonė pardavė 91 700 vilkikų, 7800 autobusų bei 10 200 pramoninių ir jūrinių variklių. Pardavimų pajamos siekė daugiau kaip 14,34 mlrd. eurų iš kurių apie 20 proc. sugeneravo teikiamos paslaugos.
1891 metais įkurta „Scania“ šiandien veikia daugiau nei 100 šalių ir joje dirba 51 000 darbuotojų. Moksliniai ir eksperimentiniai tyrimai bei naujų produktų vystymas sukoncentruotas Švedijoje ir padaliniuose Brazilijoje bei Indijoje. Tuo tarpu gamyba vyksta Europoje, Lotynų Amerikoje, Azijoje su regioniniuose gamybos centruose Afrikoje, Azijoje ir Eurazijoje.
Nuo 2001 m. veikianti „Scania Lietuva“ prekiauja „Scania“ produktais, atlieka jų techninį aptarnavimą ir remontą Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose, taip pat teikia produktų įsigijimo finansavimo paslaugas.
Pranešimą paskelbė: Agota Adomavičiūtė, We are marketing, UAB
Susisiekimo ministras Marius Skuodis spalio 7–8 dienomis Ženevoje (Šveicarija) dalyvaus Pasaulio ekonomikos forumo aukšto lygio renginyje, kuriame bus diskutuojama apie transporto jungčių ir susisiekimo Europoje gerinimą, inovacijų ir skaitmeninimo plėtrą bei tvarų vystymąsi. Pasaulio ekonomikos forume M. Skuodis pristatys Lietuvos susisiekimo sektorių ir patirtį, skatinant inovatyvių sprendimų transporto sektoriuje kūrimą ir plėtrą. Ministras dalyvaus tarptautinėse […]
Nepaisant sugriežtintų reikalavimų elektrinių paspirtukų vairuotojams, dėvėti apsaugines priemones šiems eismo dalyviams privaloma tik kai kuriais atvejais ir tik nepilnamečiams. Tuo tarpu šalies gyventojų nuomonė aiški: paspirtukininkai yra nedrausmingiausi eismo dalyviai, todėl šalmų dėvėjimas jiems turėtų būti privalomas. Rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ šią vasarą atliktos apklausos duomenimis, 78 proc. gyventojų pritaria siūlymui įvesti prievolę […]
Lietuvoje pradėjo veikti elektromobilių įkrovimo aikštelė su virš jos įrengta beveik 250 kW galios saulės elektrine, kuri per metus sugeneruos daugiau nei 200 000 kWh elektros energijos. Šalia Kauno įrengta saulės modulių stoginė yra didžiausia tiek mūsų šalyje, tiek kitose Baltijos valstybėse. Taip pat tai vienas pirmųjų tokio dydžio EV įkrovimo parkų, pritaikytų dideliam srautui […]
Orams sparčiai rudenėjant ir šviesiajam paros metui trumpėjant, draudimo ekspertai vairuotojus perspėja dėl dažnesnių susidūrimų keliuose su laukiniais gyvūnais. Istoriniai draudikų duomenys rodo, kad pasibaigus vasarai būtent spalio mėnuo išsiskiria nelaimių keliuose gausa, kai autoįvykis nutinka susidūrus su į kelio važiuojamąją dalį išbėgusiais gyvūnais. Žvelgiant į praėjusių metų bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenis, spalio mėnesį buvo […]
Tūkstančiai kvadratinių metrų stiklo ir daugiasluoksnių plokščių netrukus gerokai atnaujins Kauno oro uosto keleivių terminalo vaizdą. Spalio mėnesį pradedami montuoti terminalo abiejų naujųjų dalių fasadai. Įsibėgėjant terminalo plėtros projektui, esamas erdves išplės priestatai, kurie Kaune atvers galimybes aptarnauti daugiau skrydžių ir užtikrins daugiau patogumo keliaujantiesiems. „Kauno oro uostas yra svarbus ilgalaikei Lietuvos oro uostų (LTOU) […]
Transporto priemonių savininkams artėjantis šaltasis sezonas neretai reiškia ir automobilio išlaidų padidėjimą. Vairuotojai turi ne tik aktyviau rūpintis transporto priemonės priežiūra, bet ir skirti didesnį dėmesį degalų kokybei. Degalinių tinko atstovai atkreipia dėmesį, kad automobilių varikliai pastarąjį dešimtmetį sparčiai tobulėjo, pavyzdžiui, benzininiuose varikliuose įsitvirtino tiesioginio įpurškimo sistema, o degalų gamintojai ir tiekėjai, siekdami atitikti modernėjančių […]