Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

1

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

„Scania Lietuva“ pernai išlaikė turėtą poziciją sunkiojo transporto pardavimo segmente – ji užima 9 proc. rinkos. Lietuvoje įregistruota 360 naujų „Scania“ sunkvežimių. 2020-aisiais sunkiojo transporto rinka, lyginant su ankstesniais metais, smuko net 45 proc. Pasak įmonės „Scania Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, tam įtakos turėjo ir pandemija, ir Mobilumo paketas.

Iš viso pernai Lietuvoje įregistruota 4,1 tūkst. naujų sunkvežimių, tai 3,4 tūkst. vnt. mažiau nei 2019 m.

„Kaip ir prognozavome, įsigalint Mobilumo paketui sunkvežimių parduota mažiau. Tai ilgalaikis efektas, kurio poveikį turbūt jusime dar kurį laiką. O pandemija neabejotinai didžiausią įtaką transporto sektoriui darė trumpuoju periodu. Pirmosios bangos metu naujų sunkvežimių registracija Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse krito net apie 60 proc., didžiulis kritimas buvo stebimas visoje Europos Sąjungoje. Vėliau padėtis stabilizavosi, nors į buvusias aukštumas negrįžo“, – sako D. Snieška.

Nauji sprendimai reaguojant į pandemiją

Tarp svarbiausių veiksnių, padėjusių prisitaikyti prie pakitusių aplinkybių, „Scania Lietuva“ visų pirma išskiria vidinių procesų ir dalies paslaugų perkėlimą į skaitmeninę erdvę. „Darbuotojų ir klientų sveikata – mūsų prioritetas, tad stipriai pasistūmėjome skaitmenizuodami procesus. Šitaip galėjome užtikrinti saugią aplinką ir sklandžius darbus atsižvelgdami į karantino metu taikomus ribojimus“, – pasakoja D. Snieška. O tarp naujų verslo sprendimų jis pažymi visoje Europoje vykdytą „Scania“ naudotų sunkvežimių kampaniją. Įmonės atstovo teigimu, prasidėjusi pandemija pristabdė rinkos augimą. Nors daugelis vežėjų anksčiau buvo numatę 2020-aisiais plėtrą ar atsinaujinimą, staiga pasikeitus situacijai rinkoje investuoti į naują transporto parką daugeliui atrodė rizikinga.

 „Tiems, kurie neatsisakė transporto parko atnaujinimo planų, naudoti sunkvežimiai tapo puikia investicija, padėjusia įmonei išlaikyti užsibrėžtą plėtros kryptį. Reaguodami į pakitusius vežėjų poreikius ir padėtį rinkoje sudarėme galimybę įsigyti tokius sunkvežimius be pradinių investicijų, o tai leido verslams pagerinti savo paslaugų kokybę ir darbuotojų komfortą. Kampanijos rezultatai pranoko lūkesčius – lyginant su tokio pat laikotarpio naudotų sunkvežimių pardavimu 2019 m., praėjusiais metais fiksuotas net 130 proc. augimas“, – pažymi D. Snieška.

Tarptautiniai pervežimai grįžta į senas vėžes

Apžvelgdamas įvairius transporto sektorius D. Snieška kaip labiausiai nukentėjusias per pandemiją išskiria bendroves, vežančias keleivius tarpmiestiniais ir tarptautiniais maršrutais.

„Miesto keleivinio transporto įmonės skaičiuoja 20–30 proc. mažesnius keleivių srautus. Tarpmiestinių ir turistinių keleivių pervežimo srityje keliautojų srautai kritę kartais, tad daugelis autobusų tiesiog stovi. O didžioji dalis tarptautinių krovinių pervežimo bendrovių jau grįžta prie priešpandeminių užsakymų skaičiaus“, – sako D. Snieška.   

Tarp metų naujienų – galingiausias variklis ir elektrifikuota sunkvežimių gama

2020-aisiais Švedijos sunkiojo transporto gamintojai pateikė daug naujienų. Pernai „Scania“ atiteko galingiausio serijinės gamybos variklio kūrėjo vardas. Tai naujasis V8 variklių šeimos narys – 770 AG ir 3 700 Nm sukimo momento agregatas. Jis efektyvus ten, kur reikia didelės galios, – miškų ūkyje, karjeruose, taip pat ir vykdant tarptautinius pervežimus kalnuotose vietovėse.

Lietuvos didmiesčiai turėjo galimybę išbandyti pirmąjį „Scania“ elektrinį miesto autobusą „Citywide“. 2020-aisiais „Scania“ pristatė ir visiškai elektrinius bei iš elektros tinklo įkraunamus hibridinius sunkvežimius, skirtus kroviniams pervežti miestuose ir jų apylinkėse. Taip pat atnaujinta V8 variklių linija, pasižyminti didesniu efektyvumu ir mažesniu CO2 išmetimu.

„Elektrifikacijos srityje „Scania“ visuomet laikėsi nuoseklios strategijos – pristatyti e. sunkvežimius rinkai tada, kai ši transporto priemonė bus komerciškai patraukli vartotojams. Tas laikas atėjo ir 2020-aisiais rinkai pristatyti elektriniai sunkvežimiai iš karto sukėlė didžiulį susidomėjimą. Su šiais sunkvežimiais pirmiausia žengiame į prekių paskirstymo segmentą, kai vykdant užsakymus nuvažiuojami atstumai nėra tokie dideli, kaip tarptautinių pervežimų srityje. Vis dėlto mūsų tikslas – kasmet pristatyti bent po vieną naują elektrinio sunkvežimio modelį, tad ateityje ir tolimųjų pervežimų segmente atsiras vilkikų modeliai, kurie bus varomi elektra“, – sako „Scania Lietuva“ regiono vadovas.

Didžiausias dėmesys – ekologiškiems sprendimams

Žengta ir daugiau žingsnių tvarumo srityje. Pernai daugiau kaip 10 įvairių Lietuvos transporto bendrovių realiomis sąlygomis išbandė suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) varomus „Scania“ vilkikus. Dujiniai varikliai padeda sumažinti CO2 emisiją net 90 proc., kuomet naudojamos biodujos. „Scania“ skaičiuoja, kad šalyse, kuriose ekologiškiems sunkvežimiams panaikintas kelių mokestis, pvz., Vokietijoje, maksimaliai įdarbinus vilkiką galima sutaupyti iki 45 tūkst. eurų per metus.

„Vis daugiau klientų suvokia aiškų ekologinį tvarių transporto priemonių privalumą. Apie transporto parko poveikio gamtai parametrus vis dažniau vežėjų klausia ir jų klientai. Verslo bendruomenė tampa brandesnė, todėl socialiai atsakinga elgsena skinasi kelią ir į vežimo paslaugų sektorių. Prie to prisideda ir plėtojama infrastruktūra. Galime pasidžiaugti, kad netolimoje ateityje Lietuvoje turėsime pirmąją LNG pildymo stotį, o CNG dujų infrastruktūra mūsų šalyje jau sukurta, tęsiami jo tobulinimo darbai. Automobiliai suspaustomis dujomis tinka daugeliui vietos rinkoje dirbančių vežėjų, įskaitant prekių paskirstymo, komunalinio aptarnavimo, statybų ir kt. sektorius. Visa tai jau dabar Lietuvoje galima įgyvendinti turint ekologiškas ir tvarias transporto priemones“, – pabrėžia D. Snieška.

Palaikydama ekologiško transporto plėtrą „Scania“ kartu su infrastruktūros plėtotojais taip pat kuria sprendimus, skatinančius rinkos lūžį tvaraus transporto link, – 2021-aisiais bus tęsiama „Dvire“ programa. Ji apima palankias sunkvežimių įsigijimo, finansavimo, priežiūros ir degalų pirkimo sąlygas. Taikant šią programą dujinių transporto priemonių eksploatacijos kaštai Lietuvoje yra mažesni, lyginant su dyzeliniais jų analogais.

Šiemet „Scania Lietuva“ ir toliau didžiausią dėmesį skirs tvarių sprendimų plėtrai ir jiems populiarinti. Įmonė planuoja didinti paslaugų, padedančių efektyviau naudoti transporto priemones, skaičių, dar labiau spartinti serviso paslaugų skaitmenizavimo procesus. Numatoma toliau daug dėmesio skirti vietinio transporto segmento sprendimams ir jų plėtrai.

——-

„Scania“ yra viena didžiausių pasaulyje transporto sprendimų teikėjų, kartu su savo partneriais ir klientais kurianti tvarią transporto sistemą. 2019 m. įmonė pardavė 91 700 vilkikų, 7800 autobusų bei 10 200 pramoninių ir jūrinių variklių. Pardavimų pajamos siekė daugiau kaip 14,34 mlrd. eurų iš kurių apie 20 proc. sugeneravo teikiamos paslaugos.

1891 metais įkurta „Scania“ šiandien veikia daugiau nei 100 šalių ir joje dirba 51 000 darbuotojų. Moksliniai ir eksperimentiniai tyrimai bei naujų produktų vystymas sukoncentruotas Švedijoje ir padaliniuose Brazilijoje bei Indijoje. Tuo tarpu gamyba vyksta Europoje, Lotynų Amerikoje, Azijoje su regioniniuose gamybos centruose Afrikoje, Azijoje ir Eurazijoje.

Nuo 2001 m. veikianti „Scania Lietuva“ prekiauja „Scania“ produktais, atlieka jų techninį aptarnavimą ir remontą Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose, taip pat teikia produktų įsigijimo finansavimo paslaugas.

Pranešimą paskelbė: Agota Adomavičiūtė, We are marketing, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Dalis šeštadienį Dariaus ir Girėno stadione futbolo rungtynes stebėjusių žiūrovų po renginio sulaukė „siurprizo“ – nerado neleistinose vietose pastatytų savo automobilių. Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius ėmėsi griežtų priemonių dėl kaskart pasikartojančių pažeidimų Ąžuolyne ir parko prieigose. Šį kartą aštuoniems pažeidėjams teko susimokėti už transportavimo paslaugą. Dar 71 transporto priemonės savininkas sulaukė administracinių nuobaudų. „Nuo […]


Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Kvietimas siūlyti vardus keturiems elektriniams keleiviniams laivams, kurie šią vasarą pradės reguliarius reisus Neries upe, sulaukė itin aktyvaus visuomenės įsitraukimo – gauta per 3000 vardų pasiūlymų. Galutiniam balsavimui pateikiama 20 vardų, iš kurių visuomenė kviečiama išrinkti keturis. „Elektriniai keleiviniai laivai Vilniuje taps ne tik dar viena tvaria judumo galimybe, bet ir, tikime, nauju miesto simboliu. […]


„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu Lietuvoje tvarkoma daugiau nei 90 km magistralinių, krašto bei rajoninių kelių. Be to, dabar vykdomi arba netrukus prasidės viešieji pirkimai bei rangos darbai dėl daugiau nei 130 km kelių – įskaitant žvyrkelių asfaltavimą bei kelių paprastąjį ar kapitalinį remontą. „Rūpinamės […]


2025 m. pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse daugiausia naujų automobilių įregistruota Lietuvoje

2025 m. pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse daugiausia naujų automobilių įregistruota Lietuvoje

Remiantis transporto rinkos statistika, 2025 metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje įregistruotų automobilių skaičius siekė 10 046. Lyginant su praėjusių, 2024 metų pirmuoju ketvirčiu, naujų automobilių registracijų skaičius Lietuvoje išaugo daugiau nei 35 proc. Vaidas Žagūnis, „Citadele leasing“ valdybos narys, teigia, kad šiemet, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2024 metais, automobilių pirkėjų aktyvumas Lietuvoje auga, tačiau, atsižvelgiant į […]


Kad mieste tilptume visi: „Wolt“ pradeda saugaus eismo kampaniją

Kad mieste tilptume visi: „Wolt“ pradeda saugaus eismo kampaniją

Miesto eismas – tai ne tik judėjimas. Tai bendras srautas, kuriame kasdien susitinka skirtingi eismo dalyviai: pėstieji, dviratininkai, vairuotojai, kurjeriai, kurių maršrutai kertasi tose pačiose gatvėse. Šiltuoju metų laiku – pavasarį ir vasarą – šis judėjimas tampa dar intensyvesnis: miestuose padaugėja mikro-judumo priemonių – dviračių, elektrinių paspirtukų, e-dviračių. Siekiant prisidėti prie saugaus eismo kultūros Lietuvoje […]


50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]