Pakeliui į gamtą: neišvažiuojamo kelio testas

Pakeliui į gamtą: neišvažiuojamo kelio testas

Pagunda vasarą privažiuoti kuo arčiau ežero, upės ar kitos poilsio vietos gamtoje, kartais ne juokais įklampina poilsiautojų ekipažus. Apibraižyti, net aplaužyti automobiliai, į permirkusią žemę įklimpę ratai – kasmet kartojasi tos pačios problemos, kurių būtų galima išvengti sau uždavus vos vieną klausimą.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis atskleidžia, kaip pasirinkus važiuoti miško keliuku nubrėžti ribą tarp pamatuotos ir jau gerokai per didelės rizikos.

„Vykstant į gamtą, ypač ieškant nuošalesnių poilsio vietų pasitaiko situacijų, kai vairuotojas mato, jog keliukas prastėja, bet tarsi vis dar yra išvažiuojamas, todėl kelionė tęsiama toliau. Sustojama tik tada, kai jau pamatoma, kad automobilis įstrigo, užklimpo, pakibo ar nebegali apsisukti. Tačiau tuomet jau būna per vėlu. Bet kokiam keliui galima taikyti paprasčiausią taisyklę, kuri akimirksniu parodo, ar saugu važiuoti toliau. Tiesiog atsakykite sau, ar kelias yra pakankamai geras, kad juo būtų galima drąsiai išvažiuoti atbuline eiga. Jei ne, tuomet viskas – čia jūsų kelionė ir turi baigtis“, – sako jis.

Pasak A. Žiukelio, jei pakliuvę į tokią situaciją primygtinai norite įsitikinti, ar situacija už artimiausio vingio nepagerės, tiesiog palikite automobilį, paėjėkite pėsčiomis ir suprasite, kas jūsų laukia.

Specialistas atkreipia dėmesį, kad itin permainingi, šios vasaros orai galėjo iš esmės pakeisti natūralios dangos keliukus, todėl rizikinga pasikliauti žinojimu, kad maršrutas pažįstamas: dėl stiprių liūčių net ir puikiai pažįstamos vietos gali būti tapę neišvažiuojamomis.

Pagrindiniai požymiai, kad kelias tikrai yra labai prastas ir esant galimybei verta suktis atgal: jis tampa labai vingiuotas, duobėtas, su didesniais nuolydžiais, telkšo vanduo ir neįmanoma suprasti, kiek jis gilus ir kas po juo. Anot A. Žiukelio, paprasčiausias priemolis kaimo keliuką po gero lietaus gali paversti tikru slalomu.

„Sprendimas prastu keliuku judėti toliau gali lemti automobilio sugadinimą, kai bandoma bekele apvažiuoti prasčiausias vietas, apsisukti – tada neretai atsitrenkiama į medį, kelmą ar krūmą, pakimbama ant žolėse pasislėpusio akmens. Žinokite, kad miško keliukuose, kaip ir visuose kituose viešam eismui skirtuose keliuose, galioja civilinės atsakomybės draudimo apsauga, bet nepaisant to pirmiausiai pasverkite, kiek streso patirsite ir kiek laiko sugaišite, jei įstrigsite ar apgadinsite automobilį“, – teigia specialistas.

Jeigu parkavimo vietą pasiekėte be didesnių nuotykių, pasistenkite ir automobilį pastatyti saugiai. Nesirinkite samanų dangos ar aiškiai išreikšto nuolydžio – kur kas patikimesnės aukštumėlėse esančios vietos su žvyringa danga. Taip pat stenkitės nesiglausti pernelyg arti kitų automobilių, nes poilsio vietose žmonės paprastai turi įvairios įrangos, daugiau daiktų ir reikia palikti užtektinai vietos durelėms atidaryti. Taip pat jokiu būdu neužstatykite pravažiavimo, nepalikite automobilio prie pat sankryžos, ant aiškiai išreikštų posūkių, vingių.

Automobilį paliekant visai dienai, nepatartina jo statyti po medžiais, geriau tiesiog pasirūpinti nuo saulės kaitinimo apsaugančiais dangalais. Pasitikrinkite, ar nepaliekate atidarytų ar pravirų langų bei stoglangių. Jei yra galimybė, stenkitės automobilį pakreipti taip, kad saulė kaitintų į galą – taip jis prikais mažiau.

Dar vienas patarimas – nepalikite daiktų automobilio salone, o jei kažko neimate su savimi, geriau sudėkite į bagažinę. Lietuvoje įsigaliojus tvarkai, kad nebūtina vežiotis vairuotojo pažymėjimo, automobilio registracijos ir draudimo dokumentų, galite juos saugiai palikti namuose ir vykdami ilsėtis į gamtą.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

After being invited by the Minister of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland will be visiting Lithuania this week

After being invited by the Minister of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland will be visiting Lithuania this week

After being invited by the Ministry of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland, as well as a representative of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) are coming to Lithuania this Wednesday. The guests will meet Minister of Transport and Communications of Lithuania Marius Skuodis and participate in […]

How will transport and logistics look by 2050? The answers will be provided at the Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050”, which begins this Thursday

How will transport and logistics look by 2050? The answers will be provided at the Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050”, which begins this Thursday

On Thursday, a two-day International Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050” begins in Vilnius for the third time. It is organised by the Ministry of Transport and Communications and the Association of Transport Innovations. The latest tendencies, innovations and novelties in the sector will be discussed with the ministers of transport of Armenia, […]

Susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru dėmesys – bendrai vykdomiems  transporto infrastruktūros projektams,  traukiniui Vilnius-Varšuva

Susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru dėmesys – bendrai vykdomiems transporto infrastruktūros projektams, traukiniui Vilnius-Varšuva

„Via Baltica“, „Rail Baltica“ ir „Via Carpatia“ vykstančių projektų apžvalga, pasienio kelių modernizavimo klausimai, pasiruošimas keleivinio traukinio Vilnius-Varšuva paleidimui kitąmet, bendros pozicijos Mobilumo paketo nuostatų suderinimui – šios temos trečiadienį buvo aptartos Vilniuje vykusiame susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru Andrzejumi Adamczyku.  „Su kolega aptarėme „Via Carpatia“, „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ […]

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]