Pakeliui į ateitį: sparčiai ir neišvengiamai pereiname prie elektromobilių

1

Pakeliui į ateitį: sparčiai ir neišvengiamai pereiname prie elektromobilių

Pastaruoju metu įmonės į savo tvarumo programas vis dažniau įtraukia tokias strategines iniciatyvas kaip automobilių parko elektrifikacija. Tai labai svarbus veiksnys siekiant patenkinti klientų, partnerių, investuotojų ir kitų suinteresuotų grupių lūkesčius. ES mastu nustatyti tikslai skatina įmones pereiti prie žaliųjų technologijų, kurios formuoja naują darbo pobūdį. Neretai partneriai ir kiti susiję subjektai nori įsitikinti, kad įmonės ir organizacijos, su kuriomis jie bendradarbiauja, laikosi anglies dioksido emisijos mažinimo plano.

Europos aplinkos agentūra nurodo, kad elektromobilių šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijos yra maždaug 17–30 % mažesnės nei benzininių ir dyzelinių automobilių emisijos.

Elektromobilių skaičius Europoje auga kasmet. Pavyzdžiui, 2021 m. užregistruotų elektromobilių skaičius sudarė 17,8 % visų tais pačiais metais naujai užregistruotų automobilių.

Metų pradžioje ES priimtas įstatymas, draudžiantis nuo 2035 metų prekiauti naujomis transporto priemonėmis su vidaus degimo varikliu, reiškia neišvengiamą perėjimą prie elektromobilių. Transporto priemonių parkų valdymo programinę įrangą teikiančios telematikos įmonės „Fleet Complete Lietuva“ Pardavimų vadovas Raimondas Laurelis teigia, kad protingai naudojant duomenis prie elektromobilių sklandžiai pereiti galima net ir didelį automobilių parką turinčioms įmonėms. „Išanalizavus skirtingų transporto priemonių naudojimą, degalų sąnaudas, kilometro kainą, važiavimo atstumus, vairavimo stilių ir tuščiosios eigos trukmę, galima maksimaliai efektyvinti automobilių parką. Mišrus parkas, kuriame yra ir visiškai elektra varomų, ir vidaus degimo varikliais varomų automobilių, suteikia galimybę laikui bėgant planuoti įkrovimo infrastruktūrą ir suteikia darbuotojams laiko priprasti prie jos. Be to, galima planuoti, kokio tipo transporto priemone bus galima nuvažiuoti į atitinkamo ilgio ir pobūdžio kelionę”.

„Telia“ ir „Estonian Energy“ pavyzdžiai: autoparko naudojimas ir elektrifikacija

Šiuo metu beveik 8 % Estonian Energy priklausančio autoparko sudaro elektromobiliai (jų yra 33). Įmonė turi tikslą iki 2024 m. pertvarkyti parką taip, kad elektromobiliai sudarytų bent 20 %. Tikėtina, kad nustatytas tikslas bus viršytas. „Estonian Energy“ transporto valdymo skyriaus vadovas Mango Oras teigia, kad ES sprendimas nuo 2035 m. uždrausti pardavinėti naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais nedaro įmonei didelio poveikio, nes jos ambicijos yra dar didesnės. „Tikimės, kad priėmus šį ES įstatymą Europos rinkoje atsiras daugiau elektromobilių, kurie pajėgūs įveikti sudėtingas kelio sąlygas. Tuomet galėtume greičiau elektrifikuoti visą savo autoparką“ – dalijosi mintimis Oras.

Telia autoparke šiuo metu yra 28 elektromobiliai (20 % viso parko), iš jų 11 yra bendro naudojimo. Visus darbinius automobilius įmonės personalas gali naudoti ir asmeninėms reikmėms. Tikslas – eliminuoti poreikį turėti atskirą asmeninį automobilį. Asmeninėms rezervacijoms naudojama „Fleet Complete“ sukurta bendrinamų automobilių rezervacijos sistema „Carsharing“. „Carsharing“ programėlė apima patogią rezervavimo sistemą ir išsamią parko automobilių užimtumo apžvalgą, todėl net ir didelis skaičius naudotojų gali lengvai dalytis automobiliais. Be to, „Fleet Complete“ kelionių žurnalas, susietas su „Carsharing“ programėle, leidžia registruoti visas keliones kaip asmenines arba darbines naudojant atitinkamą ženklinimą – tokiu būdu atskiriamos darbdavio ir darbuotojo išlaidos. Asmeninių kelionių kaina pagal kilometražą automatiškai išskaičiuojama iš darbuotojo ateinančio mėnesio atlyginimo“, – pasakoja Mari-Liis Männisalu, „Telia Eesti“ administracijos skyriaus vadovė.

Rezervuodami elektromobilius programėlėje darbuotojai taip pat gali matyti automobilio įkrovos lygį ir atitinkamai susiplanuoti kelionę bei įkrovimo laiką.

Automobilių parko elektrifikacija yra svarbi įmonių tvarumo programų dalis, pritraukianti naujus darbuotojus ir didinanti esamų lojalumą bei produktyvumą.

Kaip rodo „Estonian Energy“ patirtis, kai kurie darbuotojai renkasi ne elektrinius automobilius dėl to, kad bijo, jog išsikraus baterija. Tačiau tie, kurie dažnai važinėja elektromobiliais, dalijasi teigiamais atsiliepimais. „Didžiausias privalumas tas, kad automobilis veikia ypač tyliai. Be to, elektromobiliai turi automatinę transmisiją, labai naudingą papildomą įrangą ir greitai įsibėgėja iš vietos. Galimybė važiuoti visuomeninio transporto juosta judriame Taline taip pat suteikia didelį privalumą ir padeda sutaupyti laiko“, – sako Oras.

„Estonian Energy“ taip pat skatina savo darbuotojus įsigyti elektromobilius asmeninėms reikmėms. Didinant motyvaciją biuro stovėjimo aikštelėse siūlomos nemokamos parkavimo vietos ir įkrovimo stotelės.

Pereinant prie elektrifikuoto autoparko patartina palyginti įvairių automobilių kelionės kainą už kilometrą, kad sužinotumėte, kurias transporto priemones efektyviausia naudoti skirtingose situacijose. Važiuojant didesnės ridos elektromobiliu kelionės kaina už kilometrą gali būti gerokai mažesnė, palyginti su vidaus degimo varikliu varoma transporto priemone. „Įvertinus visas su transporto priemone susijusias išlaidas, nustatytas elektromobilių rentabilumo slenkstis pagal praėjusių metų duomenis buvo 22 000 kilometrų metinės ridos. Dėl spartaus atsinaujinančiosios energijos gamybos augimo ir efektyvių įkrovimo sprendimų, elektromobilio naudojimas taps dar pigesnis ir rentabilumo slenkstis ateityje bus pasiekiamas kur kas greičiau“, – įsitikinęs „Estonian Energy“ atstovas.

Automobilių parko valdymo programinė įranga suteikia visapusę platformą, leidžiančią stebėti ir analizuoti autoparko veiklos rezultatus, įskaitant anglies dioksido išmetimą bei tvarumo programų realizavimą ir gauti įžvalgų, ką būtų galima tobulinti ateityje. Tokiu būdu įmonės gali pasiruošti perėjimui prie elektromobilių, optimizuoti įkrovimo infrastruktūrą ir valdyti nuvažiuojamus atstumus bei naudingąją apkrovą.

Elektra veda į ateitį – ar pasiruošę kelionei?

Šaltiniai:

Europos aplinkos agentūra: https://www.eea.europa.eu/en

Europos Parlamento naujienos: https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/economy/20221019STO44572/eu-ban-on-sale-of-new-petrol-and-diesel-cars-from-2035-explained

Pranešimą paskelbė: Raimondas Laurelis, Fleet Complete Lietuva, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį vyksta į Prahą, kur su Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrais tarsis dėl bendrų transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo. Siekdami toliau gerinti viso regiono susisiekimą ir stiprinti karinio mobilumo jungtis, ministrai ketina pasirašyti bendrą deklaraciją dėl strateginių transporto jungčių plėtros ir finansavimo. Višegrado šalių grupei šiuo metu pirmininkaujančios Čekijos organizuojamame […]


Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Lithuanian Minister of Transport and Communications, Marius Skuodis, is travelling to Prague on Thursday to discuss the implementation of joint transport infrastructure projects with the transport ministers of Central Europe and the Baltic States. In order to further improve connectivity across the region and strengthen military mobility links, the ministers intend to sign a joint […]


Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Lietuvoje sukurta ir naudojama visoje Europoje, logistikos valdymo sistema Cargo Stream sėkmingai įgyvendino dvejų metų trukmės projektą, skirtą dirbtinio intelekto (AI) technologijų integravimui į visus logistikos procesus. Rezultatai kalba patys už save – vidutinėms ir didelėms įmonėms pasiektas 60-80% automatizacijos lygis, kuris žymiai padidina veiklos efektyvumą ir pelningumą. Logistikos sektorius susiduria su daugybe iššūkių – […]


Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Lithuanian Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that the top management of Lietuvos Geležinkeliai (LTG) must find solutions to speed up the implementation of strategically important European gauge railway project Rail Baltica. As lack of progress poses the risk to lose part of the EU funds allocated for the project in Lithuania by […]


„Elektrum Drive“ ištestavo 50 elektromobilių modelių: išaiškėjo efektyviausi

„Elektrum Drive“ ištestavo 50 elektromobilių modelių: išaiškėjo efektyviausi

Lietuvoje daugėjant vairuotojų, persėdančių į elektra varomas transporto priemones, vienas aktualiausių klausimų – kokio gamintojo elektromobilį įsigyti. Siekdamas palengvinti pasirinkimą potencialiems pirkėjams, „Latvenergo“ grupei priklausantis „Elektrum Drive“ įvertino daugiau nei 50 Baltijos šalyse parduodamų elektromobilių modelių pagal jų efektyvumą mūsų klimato ir eismo sąlygomis. Bandomųjų važiavimų metu buvo gauti duomenys apie maksimalią pilnai įkrautų elektromobilių ridą, […]


Seimo nario B. Matelio pranešimas: „Pajūrio ekspreso“ nori ir Aukštaitijos gyventojai“

Seimo nario B. Matelio pranešimas: „Pajūrio ekspreso“ nori ir Aukštaitijos gyventojai“

2024 m. birželio 11 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Seimo Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Bronislovas Matelis kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai“ su prašymu atlikti kaštų ir naudos analizę bei įvertinti viešąjį interesą sujungti geležinkelio maršrutu Vakarų Lietuvos regioną su Šiaurės Rytų regionu. Pasak Seimo nario, Panevėžio miesto gyventojai labai pasigenda galimybės nuvykti tiesioginiu […]