Pakeliui į ateitį: sparčiai ir neišvengiamai pereiname prie elektromobilių

1

Pakeliui į ateitį: sparčiai ir neišvengiamai pereiname prie elektromobilių

Pastaruoju metu įmonės į savo tvarumo programas vis dažniau įtraukia tokias strategines iniciatyvas kaip automobilių parko elektrifikacija. Tai labai svarbus veiksnys siekiant patenkinti klientų, partnerių, investuotojų ir kitų suinteresuotų grupių lūkesčius. ES mastu nustatyti tikslai skatina įmones pereiti prie žaliųjų technologijų, kurios formuoja naują darbo pobūdį. Neretai partneriai ir kiti susiję subjektai nori įsitikinti, kad įmonės ir organizacijos, su kuriomis jie bendradarbiauja, laikosi anglies dioksido emisijos mažinimo plano.

Europos aplinkos agentūra nurodo, kad elektromobilių šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijos yra maždaug 17–30 % mažesnės nei benzininių ir dyzelinių automobilių emisijos.

Elektromobilių skaičius Europoje auga kasmet. Pavyzdžiui, 2021 m. užregistruotų elektromobilių skaičius sudarė 17,8 % visų tais pačiais metais naujai užregistruotų automobilių.

Metų pradžioje ES priimtas įstatymas, draudžiantis nuo 2035 metų prekiauti naujomis transporto priemonėmis su vidaus degimo varikliu, reiškia neišvengiamą perėjimą prie elektromobilių. Transporto priemonių parkų valdymo programinę įrangą teikiančios telematikos įmonės „Fleet Complete Lietuva“ Pardavimų vadovas Raimondas Laurelis teigia, kad protingai naudojant duomenis prie elektromobilių sklandžiai pereiti galima net ir didelį automobilių parką turinčioms įmonėms. „Išanalizavus skirtingų transporto priemonių naudojimą, degalų sąnaudas, kilometro kainą, važiavimo atstumus, vairavimo stilių ir tuščiosios eigos trukmę, galima maksimaliai efektyvinti automobilių parką. Mišrus parkas, kuriame yra ir visiškai elektra varomų, ir vidaus degimo varikliais varomų automobilių, suteikia galimybę laikui bėgant planuoti įkrovimo infrastruktūrą ir suteikia darbuotojams laiko priprasti prie jos. Be to, galima planuoti, kokio tipo transporto priemone bus galima nuvažiuoti į atitinkamo ilgio ir pobūdžio kelionę”.

„Telia“ ir „Estonian Energy“ pavyzdžiai: autoparko naudojimas ir elektrifikacija

Šiuo metu beveik 8 % Estonian Energy priklausančio autoparko sudaro elektromobiliai (jų yra 33). Įmonė turi tikslą iki 2024 m. pertvarkyti parką taip, kad elektromobiliai sudarytų bent 20 %. Tikėtina, kad nustatytas tikslas bus viršytas. „Estonian Energy“ transporto valdymo skyriaus vadovas Mango Oras teigia, kad ES sprendimas nuo 2035 m. uždrausti pardavinėti naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais nedaro įmonei didelio poveikio, nes jos ambicijos yra dar didesnės. „Tikimės, kad priėmus šį ES įstatymą Europos rinkoje atsiras daugiau elektromobilių, kurie pajėgūs įveikti sudėtingas kelio sąlygas. Tuomet galėtume greičiau elektrifikuoti visą savo autoparką“ – dalijosi mintimis Oras.

Telia autoparke šiuo metu yra 28 elektromobiliai (20 % viso parko), iš jų 11 yra bendro naudojimo. Visus darbinius automobilius įmonės personalas gali naudoti ir asmeninėms reikmėms. Tikslas – eliminuoti poreikį turėti atskirą asmeninį automobilį. Asmeninėms rezervacijoms naudojama „Fleet Complete“ sukurta bendrinamų automobilių rezervacijos sistema „Carsharing“. „Carsharing“ programėlė apima patogią rezervavimo sistemą ir išsamią parko automobilių užimtumo apžvalgą, todėl net ir didelis skaičius naudotojų gali lengvai dalytis automobiliais. Be to, „Fleet Complete“ kelionių žurnalas, susietas su „Carsharing“ programėle, leidžia registruoti visas keliones kaip asmenines arba darbines naudojant atitinkamą ženklinimą – tokiu būdu atskiriamos darbdavio ir darbuotojo išlaidos. Asmeninių kelionių kaina pagal kilometražą automatiškai išskaičiuojama iš darbuotojo ateinančio mėnesio atlyginimo“, – pasakoja Mari-Liis Männisalu, „Telia Eesti“ administracijos skyriaus vadovė.

Rezervuodami elektromobilius programėlėje darbuotojai taip pat gali matyti automobilio įkrovos lygį ir atitinkamai susiplanuoti kelionę bei įkrovimo laiką.

Automobilių parko elektrifikacija yra svarbi įmonių tvarumo programų dalis, pritraukianti naujus darbuotojus ir didinanti esamų lojalumą bei produktyvumą.

Kaip rodo „Estonian Energy“ patirtis, kai kurie darbuotojai renkasi ne elektrinius automobilius dėl to, kad bijo, jog išsikraus baterija. Tačiau tie, kurie dažnai važinėja elektromobiliais, dalijasi teigiamais atsiliepimais. „Didžiausias privalumas tas, kad automobilis veikia ypač tyliai. Be to, elektromobiliai turi automatinę transmisiją, labai naudingą papildomą įrangą ir greitai įsibėgėja iš vietos. Galimybė važiuoti visuomeninio transporto juosta judriame Taline taip pat suteikia didelį privalumą ir padeda sutaupyti laiko“, – sako Oras.

„Estonian Energy“ taip pat skatina savo darbuotojus įsigyti elektromobilius asmeninėms reikmėms. Didinant motyvaciją biuro stovėjimo aikštelėse siūlomos nemokamos parkavimo vietos ir įkrovimo stotelės.

Pereinant prie elektrifikuoto autoparko patartina palyginti įvairių automobilių kelionės kainą už kilometrą, kad sužinotumėte, kurias transporto priemones efektyviausia naudoti skirtingose situacijose. Važiuojant didesnės ridos elektromobiliu kelionės kaina už kilometrą gali būti gerokai mažesnė, palyginti su vidaus degimo varikliu varoma transporto priemone. „Įvertinus visas su transporto priemone susijusias išlaidas, nustatytas elektromobilių rentabilumo slenkstis pagal praėjusių metų duomenis buvo 22 000 kilometrų metinės ridos. Dėl spartaus atsinaujinančiosios energijos gamybos augimo ir efektyvių įkrovimo sprendimų, elektromobilio naudojimas taps dar pigesnis ir rentabilumo slenkstis ateityje bus pasiekiamas kur kas greičiau“, – įsitikinęs „Estonian Energy“ atstovas.

Automobilių parko valdymo programinė įranga suteikia visapusę platformą, leidžiančią stebėti ir analizuoti autoparko veiklos rezultatus, įskaitant anglies dioksido išmetimą bei tvarumo programų realizavimą ir gauti įžvalgų, ką būtų galima tobulinti ateityje. Tokiu būdu įmonės gali pasiruošti perėjimui prie elektromobilių, optimizuoti įkrovimo infrastruktūrą ir valdyti nuvažiuojamus atstumus bei naudingąją apkrovą.

Elektra veda į ateitį – ar pasiruošę kelionei?

Šaltiniai:

Europos aplinkos agentūra: https://www.eea.europa.eu/en

Europos Parlamento naujienos: https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/economy/20221019STO44572/eu-ban-on-sale-of-new-petrol-and-diesel-cars-from-2035-explained

Pranešimą paskelbė: Raimondas Laurelis, Fleet Complete Lietuva, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Transporto įmonė „Transmeksa“ įvykdė pokyčius vadovų lygmenyje

Transporto įmonė „Transmeksa“ įvykdė pokyčius vadovų lygmenyje

„Transimeksa“, viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje, įvykdė pokyčius įmonių grupės vadovų lygmenyje. Nuo rugsėjo 21 d., generalinio direktoriaus pareigas pradėjo eiti Simonas Vasilevičius, prieš tai „Transimeksoje“ užėmęs įmonių grupės Finansų direktoriaus pareigas. Alfredas Oras užėmė Verslo operacijų direktoriaus pareigas, o Nikolajus Roganovas tapo Strateginio vystymo direktoriumi. Buvęs generalinis direktorius Darius Vyšniauskas liko įmonių grupės valdybos […]


Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur: įkrovimo stotelių daugės miestuose, šalia pagrindinių kelių, stotyse, oro ir vandens uostuose

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur: įkrovimo stotelių daugės miestuose, šalia pagrindinių kelių, stotyse, oro ir vandens uostuose

Susisiekimo ministerija skelbia itin lauktą viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros skatinimo pradžią. Pirmajam etapui skirta 12 mln. Eur parama. Planuojama, kad ši iniciatyva paskatins virš 1,2 tūkst. viešųjų ir pusiau viešų įkrovimo prieigų įrengimą privačia iniciatyva 42-ose savivaldybėse, šalia magistralinių ir krašto kelių, degalinėse, geležinkelių ir autobusų stotyse, oro uostuose, vidaus vandenų ir jūrų uostuose. […]


„airBaltic“ pasamdė „STJ Advisors“ ir „Superia“ kaip IPO finansinius patarėjus

„airBaltic“ pasamdė „STJ Advisors“ ir „Superia“ kaip IPO finansinius patarėjus

Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša, kad paskyrė bendroves „STJ Advisors“ ir „Superia“ savo bendrais nepriklausomais finansiniais patarėjais planuojamam pirminiam viešam bendrovės akcijų platinimui (IPO). Finansų patarėjų vaidmuo – nepriklausomai peržiūrėti, konsultuoti ir prižiūrėti visą IPO procesą bei jo valdymą, taip pat vadovauti ir padėti visoms suinteresuotosioms šalims tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas […]


Panevėžyje „PRO BRO Group“ atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą

Panevėžyje „PRO BRO Group“ atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą

„PRO BRO Group“ toliau tęsia plėtrą ir Panevėžyje atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą. Bendra investicijų į plovyklą suma siekia 4 mln. eurų. Tai jau 17-oji plovykla „PRO BRO“ tinkle Lietuvoje, o rugsėjo pradžioje atidaryta pirmoji plovykla Latvijoje. „Klaipėdos g. 162 B  adresu Panevėžyje atidaryta antroji tunelinė „Express“ plovykla, kurioje transporto priemonė bus pilnai nuplauta per […]


Startuoja naujas skrydžių skatinimo modelis: bus tęsiami tiesioginiai skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uostų

Startuoja naujas skrydžių skatinimo modelis: bus tęsiami tiesioginiai skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uostų

Po sėkmingų Susisiekimo ministerijos, Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės derybų, Lietuvos oro uostai pasirašė investicijų sutartį su „LOT Polish Airlines“ oro bendrove, kuri vykdys reguliarius skrydžius tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų. Pasirašyta sutartis bus įgyvendinama pagal naują skrydžių skatinimo modelį, užtikrinsiantį skrydžių tęstinumą į Lietuvai strategiškai svarbų Londono centrą, į […]


„Eleport“ įgyvendins 13,8 mln. eurų vertės infrastruktūros projektą Baltijos šalyse ir Lenkijoje

„Eleport“ įgyvendins 13,8 mln. eurų vertės infrastruktūros projektą Baltijos šalyse ir Lenkijoje

Elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. eurų finansavimą viešosios europinio TEN-T kelių tinklo įkrovimo infrastruktūros plėtrai. Įgyvendindama pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) finansuojamą projektą Estijos įmonė šalia svarbiausių transporto arterijų Baltijos šalyse ir Lenkijoje įrengs 138 naujas įkrovimo stoteles. Europos Sąjungoje (ES) kuriamo tvaraus transporto tinklo infrastruktūros projektams iš viso bus skirta […]