Pavasarį lietuviai tvarkosi ne tik aplinką ir namus, bet priduoda ir didžiausią kiekį senų, eksploatuoti netinkamų padangų. Anot atliekų tvarkymo ekspertų, daugiausiai padangų priduodama gegužę – birželį, nors didesnis aktyvumas jau pastebimas ir balandžio antroje pusėje, prasidėjus padangų keitimo sezonui. Vienos didžiausių Lietuvoje pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ duomenimis, pernai surinkta daugiau kaip 11,6 tūkst. tonų įvairių automobilinių atliekų.
Pernai bendrovė iš viso surinko ir sutvarkė daugiau kaip 11,6 tūkst. tonų padangų, alyvos, amortizatorių, filtrų, švino akumuliatorių, plastikų ir kitų automobilinių atliekų. Lyginant su 2020 metais, pagrindinių automobilinių atliekų kategorijų surinkimas didėjo: per metus surinktų padangų skaičius išaugo 8,4 proc., alyvos – 9,8 proc., amortizatorių – 5 proc., o filtrų – 1 proc.
„Mūsų duomenys rodo, kad amortizatorius, filtrus ir akumuliatorius gyventojai labiau linkę keisti antroje metų pusėje, ruošdami automobilius žiemai, o padangų daugiausiai priduoda vėlyvą pavasarį, taip pat lapkritį ir gruodį. Tai natūralu, nes vis daugiau vairuotojų keisdami padangas, senas tiesiog palieka autoservisuose, kuriuose jas keičia ar įsigyja naujas“, – sako Paulius Repšys, bendrovės plėtros direktorius.
Tačiau jis taip pat pažymi, jog nors tam tikrų kategorijų atliekų surinkimas didėja, Lietuvoje vis dar yra automobilių remonto įmonių, kuriose automobilinės atliekos tvarkomos netinkamai. Todėl labai svarbu, kad patys vairuotojai prieš palikdami automobilį techninei priežiūrai pasirinkto serviso specialistams, nepamirštų patikrinti jo patikimumo.
„Aplinką tausojančios iniciatyvos tampa svarbios vis didesnei daliai gyventojų, tad kalbant apie paslaugų tiekėjus, visi turime būti atidūs ir atsakingi – atvykus į servisą pirmiausia reikėtų apsidairyti ir įsitikinti, ar surenkamos atliekos rūšiuojamos – ar tepalams, filtrams, amortizatoriams ir kitokioms automobilinėms atliekoms laikyti yra numatytos specialiu ženklinimu pažymėtos talpos. Jeigu to nėra, tai yra pirmas signalas dėl neatsakingo atliekų tvarkymo.
Lietuvos teisės aktai numato, kad visi autoservisai privalo registruoti atliekų tvarkytojams priduodamų atliekų kiekius Vieningoje gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinėje sistemoje (GPAIS). Norėdami įsitikinti, ar jūsų pasirinktas automobilių servisas atliekas tvarko tinkamai, jūs galite pasiteirauti serviso atstovo, ar įmonė veikloje susidariusias atliekas apskaito GPAIS. Jeigu atsakymas yra neigiamas – tai yra dar vienas įspėjantis signalas, kad greičiausiai automobilinėmis atliekomis serviso atstovai tinkamai nesirūpina“, – pažymi P. Repšys.
Įsibėgėjo pavasarinis padangų keitimas
Pasak „Žalvario“ atstovo, senas ir nebetinkamas naudoti padangas pristatyti galima į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles, kurios iš vieno gyventojo nemokamai priima iki 5 vienetų per metus. Senas padangas taip pat galima palikti ten, kur įsigyjamos naujos. Padangas turi priimti tiek specializuota parduotuvė, tiek automobilių serviso dirbtuvės, o palikti galima tokį patį kiekį tokio paties tipo transporto priemonei skirtų padangų, kiek yra įsigyjama naujų.
Autoserviso „Melga“ Vilniaus Verkių g. padalinio vadovas Andžej Ostrovski sako, jog pavasarį eilės norinčių pasikeisti padangas kartais nusidriekia jau kovo mėnesio gale, atšilus orams.
„Pakilus kelio temperatūrai greičiau dyla žieminių padangų guma, prastėja sukibimas su kelio danga, tad žmonės skuba keisti automobilio apavą. Šiemet tas skubėjimas ne visiems pasiteisino, nes jau po balandžio pirmos gamta iškrėtė pokštą ir padengė kelią sniegu, tad padangų keitimas vėl aprimo. Didžiausio klientų srauto tikimės ateinančią savaitę“, – pasakoja A. Ostrovski.
Autoserviso vadovas primena, kad prievolę pasikeisti padangas pavasarį turi tik dygliuotų žieminių padangų naudotojai ir privalo suspėti tai padaryti iki balandžio 10 d. Šio tipo padangos vertinamos kaip specialios paskirties padangos, todėl jų naudojimas griežtai reguliuojamas.
„Laiku nepasikeitus dygliuotų padangų gali kilti problemų tiek keliaujant į užsienį, tiek Lietuvos keliais. Yra nutikusi kuriozinė situacija, kuomet užsimiršęs vairuotojas dygliuotas padangas mūsų servise vasarinėmis pakeitė rugsėjo mėnesį, o po poros mėnesių grįžo vėl pasiruošti žiemai“, – teigia A. Ostrovski.
Pasak jo, absoliuti dauguma serviso klientų senas padangas palieka utilizavimui ir sandėliavimui su savimi nebesiveža.
Ką reikia žinoti apie pavasarinį padangų keitimą:
Apie UAB „ŽALVARIS“: UAB „Žalvaris“ yra viena didžiausių pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovių Lietuvoje, pernai surinkusi ir sutvarkiusi per 60 tūkst. tonų atliekų. 1965-ais metais veiklą pradėjusi įmonė šiuo metu tvarko daugiau kaip 180 skirtingų atliekų rūšių, kurių didžiausią dalį sudaro pramonės įmonių veikloje bei automobilių techninės priežiūros centruose susidarančios pavojingosios atliekos. Įmonėje dirba 150 darbuotojų, iš kurių 60 – įvairių sričių specialistai, įskaitant 11 darbuotojų, teikiančių aplinkosauginės dokumentacijos rengimo, atliekų apskaitos bei konsultavimo paslaugas.
Pranešimą paskelbė: Gintarė Dabrišiūtė, Integrity PR
Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų: Klaipėdos ir Kauno Per Europos investavimo konsultacijų centrą EIB teikia konsultacinę paramą Lietuvos vidaus vandens kelių direkcijai, kad šalies transporto infrastruktūra būtų tvaresnė Europos investicijų bankas (EIB) ir Lietuvos vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė konsultavimo paslaugų sutartį, pagal kurią bus teikiama […]
Nuo birželio 1 d. Lietuvos miestuose galės atsirasti „Dviračių gatvės“ – tokiu nauju kelio ženklu pažymėtos gatvės bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui. Jose eismo dalyviams galios specialūs Kelių eismo taisyklių reikalavimai, o dviratininkai galės jaustis gerokai laisviau ir saugiau. „Dviračių gatvių atvėrimas – naujas žingsnis skatinant […]
Šnipiškės toliau atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių šiandien šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė. Gatvė įrengta rūpinantis, kad ji būtų patogi, saugi, žalia, gyva, kaimyniška, tiesiog – jauki. „Šnipiškės stiebiasi, priimdamos ir naujus verslus, ir naujus gyventojus, o kartu išlaikydamos autentišką dvasią. Kernavės gatvės vietoje prieš kelerius metus buvo tiesiog išvažinėtas molynas, […]
Nedaugelis žino, bet šiandien Tarptautinė jūrininkystės organizacija oficialiai mini Tarptautinę moterų jūrininkių dieną. Pasaulinis laivybos sektorius kasmet pažymi reikšmingą moterų vaidmenį jūrų pramonėje ir atkreipia dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduriame norėdami padėti kiekvienai moteriai sėkmingai siekti karjeros jūroje. Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ gegužę taip pat švenčia įvairovės mėnesį, todėl kartu su šia proga […]
„Moller Baltic Import“, importuojanti „Volkswagen“ keleivinius bei komercinius automobilius Baltijos šalyse ir „Audi“ automobilius Lietuvoje bei Latvijoje, per pirmąjį 2022 metų trečdalį pagerino savo pardavimų rezultatus. Nors rinka susiduria su vis daugiau naujų iššūkių, naujų automobilių gamybos pajėgumai pamažu stabilizuojasi. „Volkswagen“ keleivinių elektromobilių pardavimai Baltijos šalyse išaugo 41 proc. Vienintelis smuktelėjęs segmentas buvo „Volkswagen“ komerciniai […]
Siekdama gerinti karinio mobilumo jungtis su Europa, Lietuva parengė projektų sąrašą ir Europos Komisijai (EK) teiks naujas paraiškas dėl dvigubos paskirties – civilinės ir karinės – transporto infrastruktūros projektų finansavimo. Šią galimybę suteikia gegužės 12 d. EK paskelbtas antrasis kvietimas teikti paraiškas finansuoti projektus pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (CEF). Susisiekimo ir Krašto apsaugos ministerijos […]