ORGANIZUOJANT KELEIVIŲ VEŽIMĄ TARPMIESTINIAIS MARŠRUTAIS YRA RIBOJAMA KONKURENCIJA

ORGANIZUOJANT KELEIVIŲ VEŽIMĄ TARPMIESTINIAIS MARŠRUTAIS YRA RIBOJAMA KONKURENCIJA

Konkurencijos taryba pripažino, kad Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais, ribojo konkurenciją ir neleido į rinką įeiti naujiems dalyviams. LTSA įpareigota ne tik sumokėti 43 120 Eur baudą, bet ir nutraukti sutartis, o vežėjus atrinkti paskelbus konkurencingos atrankos procedūras.

Tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba nustatė, kad šiuo metu konkrečius tarpmiestinius maršrutus Lietuvoje aptarnauja 43 privačios ir savivaldybių valdomos įmonės – iš jų tik 1 buvo atrinkta konkurso būdu, su kitais 42 vežėjais LTSA 2018 m. pratęsė sutartis tiems patiems maršrutams be konkurencingos procedūros. Tokiu būdu buvo privilegijuojami rinkos senbuviai kitų ūkio subjektų atžvilgiu ir sudarytos iš esmės skirtingos konkurencijos sąlygos rinkoje.

LTSA sprendimus pratęsti sutartis su esamais vežėjais grindė susisiekimo ministro patvirtintų Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių nuostatomis, kurios numato, kad sutartys gali būti pratęstos ne ilgiau nei 5 metams, jeigu vežėjai laikėsi minėtų taisyklių reikalavimų ir sutartyje numatytų sąlygų. Tačiau, Konkurencijos tarybos vertinimu, LTSA privalėjo atsižvelgti į Konkurencijos įstatymo reikalavimus ir sudaryti sąlygas visiems vežėjams (esamiems ir potencialiems) varžytis dėl keleivių vežimo paslaugų ar jų dalies teikimo.

„Nors taisyklėse nėra reglamentuota, jog konkursas turi būti organizuojamas ir tais atvejais, kai pasibaigia sutarčių su vežėjais terminas, tačiau LTSA, kuri atsakinga už keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais organizavimą bei užtikrinimą, kyla pareiga pačiai patikrinti rinką ir įvertinti, ar yra potencialių rinkos dalyvių, norinčių bei galinčių teikti tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais paslaugas“, – sprendimą komentavo Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.

Jis pabrėžė, kad didžiausią konkurencijos teikiamą naudą – kokybiškas paslaugas už geriausią kainą – valstybė ir vartotojai gauna tada, kai rinkoje užtikrinama konkurencija ir įmonės varžosi tarpusavyje dėl paslaugų teikimo.

Konkurencijos taryba nutarė už Konkurencijos įstatymo pažeidimą LTSA skirti 43 120 Eur baudą ir įpareigoti šią instituciją ne vėliau kaip per 8 mėnesius nuo nutarimo paskelbimo nutraukti sutartis su 42 vežėjais bei organizuoti konkurencingą atrankos procedūrą.

Konkurencijos taryba taip pat rekomendavo Vyriausybei pavesti Susisiekimo ministerijai peržiūrėti taisyklėse įtvirtintą teisinį reguliavimą dėl kompetentingos įstaigos veiksmų, pasibaigus maksimaliam sutarčių su vežėjais galiojimo terminui, taip pat dėl sutarčių su vežėjais pratęsimo, tokiu būdu užkertant kelią galimam konkurencijos ribojimui, ir apie priimtus sprendimus informuoti Konkurencijos tarybą.

Tyrimą dėl susisiekimo ministro 2006 m. įsakymu patvirtintų Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių atitikties Konkurencijos įstatymo reikalavimams, nenustačius pažeidimo, nuspręsta nutraukti.

Nutarimas per 20 dienų nuo jo paskelbimo Konkurencijos tarybos interneto svetainėje dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Pranešimą paskelbė: Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyrius, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

Kiti skelbimai:
 
Forever Young Dual Action Makeup Remover Dvigubo poveikio makiažo valiklis, 100 ml
 
Divine Curls Conditioner Garbanotų plaukų kondicionierius, 240 ml
 
Green Line Shaving Foam Gaivinančios skutimosi putos, 50ml
 
Eight Hour Miracle Hydrating Mist Drėkinamoji veido dulksna, 100 ml
 
Plaukų dažų skiedimo Emulsija 1000 ml

Rekomenduojame

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms (projektas Nr. XIIIP-4532(2), reglamentuodamas ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mykolo Majausko, šiuo įstatymu būtų priimtas labai svarbus sprendimas, kuris padėtų atlaisvinti kiemus, nes, kaip rodo tyrimai, kiemuose kartais būna net iki 20 […]

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

In order to boost faster transport sector development and apply the best corporate management practices, there is a plan in place to reorganise state-owned transport companies into companies limited by shares. The Government approved the conclusions submitted by the Ministry of Transport and Communications with regard to the draft legislation brought forward, albeit not adopted, […]