„Omniva LT“ prognozės 2021-iesiems tvirtinasi – e. prekyba auga ir toliau

„Omniva LT“ prognozės 2021-iesiems tvirtinasi – e. prekyba auga ir toliau

Per pandemiją internetu pirkti įpratę vartotojai pirmą šių metų pusmetį toliau didino e. prekybos apimtį. Nors naujausi duomenys rodo, kad vidurvasarį e. prekyba sulėtėjo, prognozuojama, jog rudeniop rinka grįš į augimo kelią. Dėl per trumpą laiką smarkiai išaugusios e. prekybos kyla naujų iššūkių – tiekimo ir prekių pristatymo grandinės yra perkrautos, maksimaliai išnaudojami logistikos pajėgumai. Šios tendencijos skatina investuoti į e. komercijos aptarnavimo infrastruktūros plėtrą, tačiau trumpuoju laikotarpiu smarkiai padidina rinkos dalyvių sąnaudas.

Siuntų srautas padvigubėjo

Didžiausią paštomatų tinklą ir išorinę prekių grąžinimo platformą FLIPO Lietuvoje valdančios bendrovės „Omniva LT“ generalinis direktorius Simonas Bielskis sako, kad didėjantį e. komercijos mastą atspindi smarkiai išaugusi prekių pristatymo ir grąžinimo paslaugų paklausa. Pirmą šių metų pusmetį bendrovė Lietuvoje pristatė daugiau nei 6 mln. siuntų – beveik 70 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tai daugiau kaip 60 proc. – nuo 8 iki 13 mln. eurų – išaugino įmonės pajamas, taip pat daugiau nei 2,5 karto padidino pelną – jis per pirmą pusmetį pasiekė beveik 3 mln. eurų.

Augimą lemia pasikeitę vartotojų įpročiai

„Praėjusių metų pradžioje prognozavome, kad pandemija suteiks didžiulį postūmį e. komercijai. Šios prognozės pasiteisino su kaupu: ir Lietuvoje, ir pasaulyje smarkiai pasikeitė vartotojų įpročiai. Internetu imta pirkti viską: nuo maisto produktų iki drabužių, buitinės technikos ir baldų. Taip pat jau dabar aišku, kad net ir atsivėrus fizinėms parduotuvėms vartotojų palankumas internetinei prekybai nesumažėjo – taip pirkti jiems yra patogiau ir greičiau. Pavyzdžiui, balandį, kai jau veikė fizinės parduotuvės, pristatėme tiek pat siuntų kaip ir sausį, kai galiojo griežti suvaržymai“, – sako S. Bielskis.

Jo žodžius patvirtina ir šių metų pradžioje tyrimų bendrovės „Gemius“ atlikta Lietuvos interneto vartotojų apklausa. Ji parodė, kad 83 proc. internetu besinaudojančių lietuvių 2020 m. pirko internetu – trečdalis tai darė kelis kartus per mėnesį. Daugiau nei pusė, 56 proc., gyventojų teigė, kad pirkti internetu juos paskatino pandemija. Be to, du penktadaliai respondentų pripažino, kad jų išlaidos perkant internetu per karantiną išaugo. Maža to, 27 proc. gyventojų mano, kad kitąmet internetu pirks dar daugiau. 2019 m. taip manančių buvo tik 22 proc.

Internetu perka vis vyresni gyventojai

S. Bielskio teigimu, ir pasaulyje, ir Lietuvoje perkančiųjų internetu demografija tampa vis įvairesnė. Ypač ryški tendencija – vyresnio amžiaus gyventojai vis aktyviau naudojasi e. komercijos kanalais. Tai rodo ir Lietuvos statistikos departamento duomenys. Bent kartą per praėjusius metus internetu pirkusių gyventojų dalis 45–54 metų asmenų grupėje 2020 m., palyginti su 2019-aisiais, išaugo beveik dešimtadaliu. Po keletą procentų pernai didėjo ir visų kitų vyresnio amžiaus grupių atstovų aktyvumas perkant internetu.

„Lietuvos e. komercijos rinkos augimas išsiskiria ir Europos kontekste. Kartu su Rumunija, Čekija, Kroatija, Vengrija, Slovėnija ir Kipru esame tarp didžiausią e. prekybos sektoriaus augimą per pastaruosius penkerius metus patyrusių ES šalių. Nuo 2015 m. internetu pirkusių gyventojų dalis išaugo daugiau kaip 20 proc. Žinoma, toks rezultatas pirmiausia susijęs su tuo, kad, palyginti su kitomis Vakarų valstybėmis, mūsų šalies e. komercijos rinka yra gana jauna ir dar turi nemažą potencialą augti. Tiesa, jis ima remtis į ribotas gamybos, tiekimo ir logistikos galimybes“, – sako S. Bielskis.

Iššūkis – ribotos tiekimo grandinių galimybės

„Omniva LT“ vadovo teigimu, dėl augančios e. prekybos visame pasaulyje milžinišką spaudimą patiria prekių pristatymo grandinės.

„Siuntų pristatymo poreikis auga greičiau, nei spėjama investuoti į tam reikalingos infrastruktūros plėtrą. Tai matoma tiek JAV, tiek Europoje, taip pat Lietuvoje. Vien per pastaruosius pusantrų metų savo paštomatų tinklą Lietuvoje išplėtėme daugiau kaip du kartus. Vilniaus siuntų paskirstymo terminalo plotą per dvejus metus padidinome daugiau nei tris kartus. Šiuo metu planuojame tolesnes investicijas į naują siuntų rūšiavimo liniją ir sandėlius Vilniuje bei Kaune“, – pasakoja S. Bielskis.

Investuoja į infrastruktūros plėtrą

Anot S. Bielskio, šiuo metu analizuojama galimybė pradėti statyti 15–20 tūkst. kv. m ploto siuntų rūšiavimo terminalą, kuris būtų pajėgus per valandą apdoroti 10–15 tūkst. siuntų. Šių metų spalį „Omniva LT“ pradeda paštomatų plėtrą ir penktadaliu – nuo 300 iki 351 – išplės Lietuvoje valdomą paštomatų tinklą. Tam numatytos 1,5 mln. eurų investicijos. Bendrovė plečia ir savo automobilių parką, kurį iki metų pabaigos papildys 135 naujais automobiliais. Jiems įsigyti buvo skirtos 3 mln. eurų investicijos.

„Be abejo, plečiant siuntų pristatymo pajėgumus didinama ir darbuotojų komanda. Per pirmą šių metų pusmetį vidutinis mūsų darbuotojų skaičius buvo 47 proc. didesnis nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, o darbo užmokesčio fondas didėjo beveik dvigubai – iki 4 mln. eurų“, – sako S. Bielskis.

Per 400 darbuotojų turinčios bendrovės vadovas pripažįsta, kad subūrus tokią didelę komandą per pandemiją iššūkių netrūko. Siekiant suvaldyti ligos plitimo grėsmę bendrovėje buvo dedama daug pastangų, o jų rezultatas atsispindi bendrame įmonės imuniteto rodiklyje. Remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos duomenimis, „Omniva LT“ imunitetą įgijusių darbuotojų rodiklis siekia 59,24 proc.

Konkurencija tik augs

Nors vasarą e. komercijos apimtis kiek sumažėjo, S. Bielskis prognozuoja, kad rudenį ši rinka vėl intensyviai augs.

„Lietuvos e. komercijos rinka tampa vis patrauklesnė užsienio ir vietos investuotojams. Per praėjusius ir šiuos metus Lietuvos rinką papildė ne viena stambi e. prekybos platforma. Tikėtina, kad ir toliau didės e. prekybos aptarnavimo paslaugų bei naujų sprendimų šioje srityje poreikis. Vartotojai bus vis labiau linkę rinktis tvaresnius sprendimus, pavyzdžiui, išmanųjį pristatymą, kai visos vartotojui skirtos siuntos surenkamos ir pristatomos ne skirtingomis savaitės dienomis, o vienu metu. El. parduotuvės plėsis už Lietuvos ir Baltijos šalių ribų. Taigi paslaugų teikėjams reikės ieškoti būdų patenkinti didėjančią paklausą ir kartu diegti konkurencinį pranašumą teikiančias naujoves“, – sako S. Bielskis.

Apie „Omniva LT“

„Omniva LT“ valdo didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje. Jį sudaro 300 paštomatų su daugiau nei 40 tūkst. siuntų skyrelių. Bendrovė pernai taip pat pristatė pirmąją lietuvišką išorinę prekių grąžinimo platformą FLIPO. „Omniva LT“ priklauso Estijos paštui – AB „Eesti Post“, kuris valdo didžiausią paštomatų tinklą Baltijos šalyse.

Pranešimą paskelbė: Aistė Švedaitė, UAB ADVERUM

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]