Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – šiandien savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru. Tokiu būdu dvi pastarosios įmonės, valdančios dabartinę autobusų stotį, prisijungė prie savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių” planuojamų grandiozinių pokyčių visam Stoties rajonui.
„Turime aiškią Stoties rajono viziją – kaip turi atrodyti naujasis mobilumo centras. Turime atlikę pirmuosius namų darbus. O dabar jau turime įsitraukusius ir visus svarbiausius Stoties rajono atstovus. Pokyčiai čia užtruko, tačiau man svarbiausia, kad tai nebus vienos miesto detalės atnaujinimas – tai bus didelis, integralus ir Vilniaus miesto veidą bei vilniečių kelionių įpročius pakeisiantis projektas”, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Pasak mero, pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas su dabartinės Autobusų stoties savininkais vilniečiams leidžia tikėtis spartesnių pokyčių. „Žinoma, jei šis procesas toliau strigtų, įgyvendintume alternatyvų Autobusų stoties planą, ją perkeliant visai šalia geležinkelio stoties arba šiek tiek tolėliau. Tačiau neabejoju partnerių ketinimų rimtumu ir, esu tikras, po kelerių metų galėsime vilniečius pakviesti į naujos Autobusų stoties atidarymą”, – teigia R. Šimašius.
Pagrindinis Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos pertvarkos akcentas yra gerai integruotas mobilumo centras, užtikrinantis gyvybiškai svarbias jungtis, apimant visus papildomus judėjimo būdus (vietiniai autobusai, rajoniniai autobusai, miesto viešasis transportas, dviračiai, taksi, transporto priemonių dalijimosi paslauga ir kt).
„Inicijavę Vilniaus geležinkelio stoties pertvarkos projektą „Vilnius Connect“ tikėjome, jog jis jungs žmones ir įkvėps pokyčiams. Šiandien ši mūsų vizija pamažu pildosi ir mes nuoširdžiai džiaugiamės, jog bendraminčių ratas išsiplečia ir prie vizijos išpildymo jungiasi mūsų kaimynai. Tikime, jog tai duos reikšmingą impulsą Stoties rajono atgimimui, o suvienijus energiją ir idėjas mums pavyks sukurti modernų Lietuvos sostinės mobilumo centrą, kuris taps Vilniaus vizitine kortele ir šiuolaikiniu traukos centru tiek vilniečiams, tiek miesto svečiams“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Remiantis šiuo susitarimu, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ketina inicijuoti esamo Autobusų stoties teritorijos pertvarką, skirti resursų ir finansuoti stoties rekonstrukcijos projektą.
„Gavę užtikrinimą dėl miesto vizijos matyti naują autobusų stotį esamoje vietoj nekeičiant jos lokacijos ir matydami pagrindinių stoties rajoną formuojančių dalyvių įsitraukimą pertvarkant rajoną, prisijungiame prie ketinimo protokolo. Tikime, kad pavyks ne tik atnaujinti autobusų stotį, bet ir sukurti miesto gyventojams, svečiams ir verslui patrauklią ir unikalią erdvę”, – teigia „Vilniaus autobusų stoties” vadovas Andriejus Paleičikas.
Partneriai sutarė, kad atnaujintos geležinkelių ir autobusų stotys turėtų veikti kaip vienas bendras mobilumo centras, leidžiantis keleiviams lengvai ir natūraliai pasirinkti jų tolimesnės kelionės transporto rūšį. Taip pat labai svarbu suformuoti sklandų pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimą geležinkelio teritorijoje ir aplink stotį – patogesnį susisiekimą tarp Naujamiesčio, Senamiesčio ir Naujininkų. Bendradarbiaujant visoms pusėms tikimasi pasiekti optimalų sprendimą dėl autobusų stoties lokacijos ir integruoti ją į jau anksčiau pradėtus teritorijos planavimo procesus.
Rugsėjo mėn. „Lietuvos geležinkelių“ iniciatyva įvyko tarptautinės architektūrinės ir urbanistinės kūrybinės dirbtuvės, kuriose ekspertų grupės pristatė stoties teritorijos bei jos prieigų analizę ir ateities vizijas. Visi dirbtuvių dalyviai vieningai akcentavo žaliųjų erdvių poreikį šioje teritorijoje, pėsčiųjų ir dviratininkų prioritetizavimą, jungčių transformavimą ne vien transporto infrastruktūros objektais, bet ir gyvomis viešosiomis erdvėmis. Taip pat rekomenduota glaudžiau integruoti geležinkelių, tarpmiestinių autobusų ir miesto viešojo transporto eismą.
Vilniaus miesto savivaldybė rengia aplinkinės teritorijos detalųjį planą, atitinkamai yra pradėti Stoties aikštės projektiniai pasiūlymai. Tolimesnis žingsnis, priimant svarbius strateginius sprendimus – parengti autobusų stoties teritorijos detalųjį planą, kuris savo sprendiniais būtų darniai sujungtas su šiuo metu rengiamais aplinkinės teritorijos bei „Vilnius Connect” projektais.
Sostinės savivaldybė taip pat ketina prisidėti prie projekto įgyvendinimo aktyviai tarpininkaudama derantis su valstybės institucijomis, Kultūros paveldo departamentu, formuojant užstatymo teritoriją, finansuodama už autobusų stoties ribų esančių aplinkinių gatvių ir komunikacijų rekonstrukciją ir statybą.
Teritorijos Sodų g. 22 nuosavybės dalininkai yra ne tik „Vilniaus autobusų stotis“, bet ir komercinio NT vystymo ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“, todėl ir ji ketina prisidėti prie projekto įgyvendinimo bendradarbiaudama, finansuodama bei užtikrindama projekto tęstinumą.
Projekto partneriai sutarė rengti reguliarius susitikimus aptarti darbų eigą ir progresą.
Pranešimą paskelbė: Aurelija Dermantė, Vilniaus miesto savivaldybė
Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]
Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]
2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]
Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]
Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]