Nuo pandemijos nukentėjusioms savivaldybių viešojo transporto įmonėms ieškoma finansinės pagalbos

Nuo pandemijos nukentėjusioms savivaldybių viešojo transporto įmonėms ieškoma finansinės pagalbos

Lietuvos savivaldybių viešojo transporto įmonėms, dėl COVID-19 pandemijos patiriančioms finansinių sunkumų, tikimasi, dar šiemet bus surastos dotacijos biudžetams ir atvertos INVEGA paskolų ir palūkanų kompensavimo priemonės. Šių įmonių finansavimo klausimus ir svarstomas tokias galimas pagalbos priemones Susisiekimo ministerijos atstovai šiandien pristatė Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto posėdyje.

Pandemijos metu gerokai sumažėjus viešojo transporto keleivių, šios paslaugos teikimas savivaldybėms tapo didele finansine našta. Net ir patirdamos nemažus nuostolius, savivaldybės privalo gyventojams nenutrūkstamai teikti šią viešąją paslaugą. Skaičiuojama, kad per praėjusius metus viešojo transporto keleivių sumažėjo apie 38 proc., iš jų troleibusais važiavo apie 43 proc., autobusais – 36 proc. mažiau keleivių. Lietuvos savivaldybių asociacijos duomenimis, 2020 m. kovo–gegužės mėn., palyginti su atitinkamu 2019 m. laikotarpiu, savivaldybių keleivių vežėjų pajamos dėl pandemijos sumažėjo kone 38 proc.

„Bendromis pastangomis su Finansų, Ekonomikos ir inovacijų ministerijomis bei Lietuvos savivaldybių asociacija ieškome būdų, kaip padėti savivaldybėms spręsti finansinių nuostolių problemą, siekiant užtikrinti viešojo transporto paslaugų teikimą gyventojams“, – sakė susisiekimo ministro patarėjas Mindaugas Tarnauskas.

Svarstoma ir siūloma, kad Finansų ministerija, perskirstydama šių metų valstybės biudžetą, atsižvelgtų į pandemijos metu savivaldybių patirtus nuostolius teikiant keleivių vežimo paslaugas ir ieškotų galimybių dotacija paremti savivaldybių biudžetus. Taip pat tikimasi, kad Ekonomikos ir inovacijų ministerija apsvarstys galimybę savivaldybių valdomoms įmonėms atverti UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) paskolų ir palūkanų kompensavimo priemones, galbūt sukurti naują priemonę tokioms įmonėms.

Šiuo metu savivaldybių valdomos viešojo transporto įmonės negali pasinaudoti verslo įmonėms teikiamomis valstybės pagalbos priemonėmis – subsidijomis nuo COVID-19 nukentėjusios įmonėms ir INVEGA priemonėmis. Savivaldybėms nekompensuojami vietinio susisiekimo kaštai, išaugę dėl sumažėjusio keleivių skaičiaus.

Susisiekimo ministerijos iniciatyva šie klausimai ne kartą aptarti tarpinstituciniuose pasitarimuose kartu su Ekonomikos ir inovacijų bei Finansų ministerijomis, INVEGA ir Lietuvos savivaldybių asociacija.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Multi – Assorted 40
 
Meu Cacho Meu Crush Conditioner Kondicionierius garbanotiems plaukams, 400ml
 
Camper Courb K100531 Grey 45
 
AUDIMAS Švelnūs modalo šortai 2111-249 High Rise Melange S
 
AUDIMAS Prigludusio sil. tamprūs džinsai 2011-142 Phantom W27/L30

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]