Nuo Naujųjų keičiasi specialiųjų transporto priemonių praleidimo tvarka

Nuo Naujųjų keičiasi specialiųjų transporto priemonių praleidimo tvarka

Nuo sausio 1 d. Lietuvoje keičiantis daliai Kelių eismo taisyklių (KET), vairuotojai kviečiami susipažinti su būsimais pokyčiais, kokia tvarka nuo kitų metų reikės praleisti specialiąsias transporto priemones ir jas lydintį transportą. Naujoji tvarka leis policijos, greitosios medicinos pagalbos, gaisrinės ar kitų specialiųjų transporto priemonių vairuotojams nelaimės vietą pasiekti greičiau ir taip prisidėti prie gyvybių išsaugojimo.

Atkreipiame dėmesį, kad nuo Naujųjų pastebėję specialiąsias transporto priemones su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais bei jas lydintį transportą vairuotojai turės elgtis kitaip.

Nuo sausio 1 d. važiuojant keliu, kuriame galima važiuoti tik viena kryptimi ir turinčiame dvi ir daugiau eismo juostų, pastebėjus specialiąsias transporto priemones, kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės turės trauktis kairėn. Visos kitos transporto priemonės, esančios dešiniau, turės trauktis dešinėn ir taip sudaryti avarinį koridorių specialiosioms transporto priemonėms.

Dabar galiojantis praleidimo principas išlieka kelyje, kuriame viena kryptimi yra viena eismo juosta: transporto priemonių vairuotojai privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra, – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.

Eismo dalyviai turėtų visada prisiminti KET 12 punkto reikalavimą, kad eismo dalyviai visais atvejais privalo nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais ir jas lydinčioms transporto priemonėms.

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad tokia tvarka sudaromas avarinis koridorius padeda specialiosioms transporto priemonėms – ugniagesiams, greitosios pagalbos, policijos pareigūnams – nelaimės vietą pasiekti vidutiniškai iki 4 minučių greičiau. Tai ypač svarbu norint išsaugoti žmonių gyvybes ar operatyviai padėti sužeistiesiems.

Nuo sausio 1 d. įsigaliosiančiais KET pakeitimais tikslinama stovėjimo tvarka elektromobilių įkrovimo vietose, nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtose, aiškiau reglamentuojama ir suvienodinama apsisukimo šviesoforais reguliuojamose sankryžose tvarka, nustatoma aiškesnė eismo tvarka bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose.

Daugiau apie KET pakeitimus čia: www.sumin.lt/ket

 Informacinis vaizdo reportažas: https://bit.ly/3qw0ikF

Pranešimą paskelbė: Vytautas Beniušis, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

2022 m. sausio 25 d. Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ praneša, kad nuo sausio 6 d. jos moderniame mokymų centre Budapešte (Vengrija) veikia trečiasis skrydžių simuliatorius. Naująjį viso skrydžio treniruoklį, kuris yra tiksli A320neo lėktuvo modelio piloto kabinos kopija, oro linijos už 7,7 mln. eurų įsigijo iš Kanados aviacijos technologijų bendrovės „CAE […]

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Laikai, kai net ir smulkus eismo įvykis kainuodavo nemažai nervų ir laiko aiškinantis dėl žalos atlyginimo, jau praeityje. Šiandien šie klausimai daugeliu atvejų sklandžiai ir greitai išsprendžiami draudimo dėka. Tačiau draudimas draudimui nelygus, o dalis vairuotojų dar ne visuomet žino, kuo skiriasi Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės ir Kasko draudimų rūšys. Apie jų ypatumus […]

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“. Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų. ES institucijų […]

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Lietuvoje nekantriai laukiama Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) sprendimo dėl to, ar nustatant importuojamų prekių sandorio vertę Bendrijos muitinės kodeksas leidžia muitinei lyginti šias prekes su kitomis tokiu pačiu TARIC kodu klasifikuojamomis, bet nepanašiomis prekėmis. Sprendimas labai svarbus visiems importuotojams. Išvadą šiuo klausimu praėjusią savaitę paskelbė ESTT generalinis advokatas Nicholas Emiliou, pateikdamas nuomonę, jog bendro […]

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Valstybinius kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ informuoja, kad artimiausiomis valandomis snigti nesustos, tačiau intensyvumas po truputį mažėja. Visa kritulių sistema juda iš pajūrio link pietryčių, per naktį šiek tiek pasisuks ir paskutinis sniegas turėtų iškristi šalies šiaurės rytuose ankstyvą rytą. Nors kritulių intensyvumas ir mažėja, tačiau pavojus keliuose išlieka – snygis ir tamsus paros metas […]

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dėl sausio 20 d. po pietų Lenkijos teritorijoje įvykusio eismo įvykio magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, nuo 55 km (Puskelnių) link Lenkijos sienos. eismas paralyžuotas. Susidariusi spūstis užkirto kelią AB „Kelių priežiūra“ žiemos kelių priežiūros mechanizmams pravažiuoti ir atlikti valymo ir barstymo darbus. Tikėtina, kad artimiausiu metu situacija išliks itin prasta ir dėl spūstyje stovėjusių ir […]