Nuo liepos 1 d. eismo įvykio deklaracijas pildantys vairuotojai privalės būti ypač budrūs

Nuo liepos 1 d. eismo įvykio deklaracijas pildantys vairuotojai privalės būti ypač budrūs

Nuo liepos mėnesio neliekant prievolės su savimi vežiotis automobilio dokumentus, civilinės atsakomybės draudimo polisą ir net vairuotojo pažymėjimą, draudikai perspėja, kad vairuotojai turi būti itin budrūs pildydami eismo įvykio deklaraciją. Jei šūsnis dokumentų ir anksčiau neapsaugodavo nuo klaidų deklaracijose, tai dabar bene vienintelė galimybė jų išvengti – pačiam drąsiai ir įdėmiai tikrinti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus ir įsitikinti, kad tikrai sutampa įvykyje dalyvavusio žmogaus ir deklaracijoje nurodomo asmens duomenys.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo A. Žiukelio teigimu, pasikeitus tvarkai gali padaugėti atvejų, kai deklaracijos užpildomos neteisingai, ar ne to asmens, kuris dalyvavo eismo įvykyje, vardu, tad vairuotojai turėtų būti budrūs bei geranoriški.

„Ir dabar pasitaiko situacijų, kai žmonės įdėmiau pažvalgę į užpildytą deklaraciją vėliau atsitokėja, kad ji pildyta neteisingai, netiksliai, įvykio aplinkybės nurodytos kitokios nei buvo iš tiesų. Po to, kai nebereikės vežiotis vairuotojo pažymėjimo bei draudimo poliso, žmonės turi būti dar budresni: svarbu ne tik nepaleisti kaltininko, bet ir įsitikinti, kad deklaracija pildoma įvykyje dalyvavusio asmens vardu, duomenys nurodomi teisingai. Taip pat būtinai užpildykite deklaracijos grafas, skirtas kontaktams, nes jie reikalui esant leis susisiekti su įvykio dalyviu“, – primena BTA atstovas.

Pasak jo, reiktų drąsiai prašyti eismo įvykio dalyvio parodyti asmens dokumentą ir apžiūrėti, ar tai tikrai tas žmogus, ar sutampa nuotrauka, o jo duomenis sugretinti su deklaracijoje pateiktais tapatybę patvirtinančiais duomenimis.

„Iš esmės dabar vienintelis kelias savarankiškai pildant deklaraciją įsitikinti, kad eismo įvykis nefiksuojamas kito žmogaus vardu – pačiam įdėmiai apžiūrėti pasą ar tapatybės kortelę. Visos kitos procedūros, kaip ir pati deklaracijos forma, išliks nepasikeitusi“ – aiškina specialistas. 

Jei eismo įvykyje dalyvaujantis žmogus su savimi neturi jokio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento, A. Žiukelis siūlo nesileisti į kalbas ir kviesti policiją.

„Jei situacija tokia, kad asmens tapatybė visiškai neaiški, nėra jokio ją patvirtinančio dokumento, siūlau visgi nepasitikėti tuo, ką pats žmogus sako, kuo prisistato. Visiems bus ramiau ir paprasčiau, jei tiesiog iškviesite policiją. Taip pat elgtis reiktų ir tuo atveju, jei kyla įtarimų dėl to, kad žmogus nuotraukoje visai nepanašus į save“, – pataria specialistas.

Jis pastebi, kad kai kurios grafos savarankiškai pildant deklaraciją nuo liepos 1 d. gali likti tuščios.

„Situacijose, kai nusprendžiama nekviesti policijos, vairuotojai deklaracijas turi užpildyti patys. Neturint tu savimi vairuotojo pažymėjimo bei draudimo poliso, galbūt nepavyks įrašyti jų numerių, draudimo bendrovės pavadinimo, tačiau savaime tai nėra didelė problema – sužinoti, kokioje draudimo bendrovėje draustas automobilis galite Lietuvos respublikos transporto priemonių draudikų biuro internetiniame puslapyje www.cab.lt suvedę pagrindinius duomenis, o vairuotojo pažymėjimo kopiją pateiksite kreipdamiesi į draudimo bendrovę dėl žalos atlyginimo“, – aiškina specialistas.

Specialisto teigimu, vienas iš patogiausių sprendimų – visų dokumentų fotografijas turėti kad ir mobiliajame telefone. Tokiu atveju išauga tikimybė, kad deklaraciją iš karto pavyks užpildyti teisingai, o žala administruojama nuosekliai.

„Dokumentų nuotraukos tikrai gali praversti. Savo ruožtu vairuotojams siūlyčiau pirmiausia ne asmenukę avarijos vietoje pasidaryti, bet nufotografuoti ar nufilmuoti abi transporto priemones, eismo įvykio aplinkybes taip, kad matytųsi aplinka, kelio ženklai, žymėjimas. Tai gali labai praversti, jeigu kiltų klausimų dėl atsakomybės ar sugadinimų“ – aiškina A. Žiukelis.

Pasak jo, naujoji tvarka palengvins gyvenimą kai kuriems vairuotojams, tačiau laiko sutaupys tie, kurie ir toliau išlaikys įprotį dokumentus vežiotis su savimi.

„Aš pats, tarkime, ir toliau planuoju dokumentus vežiotis su savimi. Viena vertus dėl to, kad man tai nesukelia jokių problemų, tiesiog iš įpročio. Kita vertus, iš pagarbos policijos pareigūnams ir norėdamas sutaupyti jų laiką. Juk jei intensyvaus reido metu sustabdžius vairuotoją iki šiol užtekdavo vos kelių minučių peržvelgti visus dokumentus, tai jų neturint pareigūnams laiko ir dėmesio kiekvienam vairuotojui teks skirti gerokai daugiau“, – įsitikinęs BTA specialistas.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Seimo nario D. Kreivio pranešimas: „Kyla grėsmė Lietuvos pašto ateičiai“

2019 m. lapkričio 13 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Dainius Kreivys kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, prašydamas skubiai pateikti paaiškinimus dėl Susisiekimo ministerijos ir asmeniškai ministro diskredituojamo vienos didžiausių valstybės valdomų bendrovių, AB Lietuvos paštas, valdymo. „Ministras privalo 5000 Lietuvos pašto darbuotojų, institucijoms ir visai visuomenei labai aiškiai, ir, […]

  Straipsniai »

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »