Nuo liepos 1 d. eismo įvykio deklaracijas pildantys vairuotojai privalės būti ypač budrūs

Nuo liepos mėnesio neliekant prievolės su savimi vežiotis automobilio dokumentus, civilinės atsakomybės draudimo polisą ir net vairuotojo pažymėjimą, draudikai perspėja, kad vairuotojai turi būti itin budrūs pildydami eismo įvykio deklaraciją. Jei šūsnis dokumentų ir anksčiau neapsaugodavo nuo klaidų deklaracijose, tai dabar bene vienintelė galimybė jų išvengti – pačiam drąsiai ir įdėmiai tikrinti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus ir įsitikinti, kad tikrai sutampa įvykyje dalyvavusio žmogaus ir deklaracijoje nurodomo asmens duomenys.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo A. Žiukelio teigimu, pasikeitus tvarkai gali padaugėti atvejų, kai deklaracijos užpildomos neteisingai, ar ne to asmens, kuris dalyvavo eismo įvykyje, vardu, tad vairuotojai turėtų būti budrūs bei geranoriški.

„Ir dabar pasitaiko situacijų, kai žmonės įdėmiau pažvalgę į užpildytą deklaraciją vėliau atsitokėja, kad ji pildyta neteisingai, netiksliai, įvykio aplinkybės nurodytos kitokios nei buvo iš tiesų. Po to, kai nebereikės vežiotis vairuotojo pažymėjimo bei draudimo poliso, žmonės turi būti dar budresni: svarbu ne tik nepaleisti kaltininko, bet ir įsitikinti, kad deklaracija pildoma įvykyje dalyvavusio asmens vardu, duomenys nurodomi teisingai. Taip pat būtinai užpildykite deklaracijos grafas, skirtas kontaktams, nes jie reikalui esant leis susisiekti su įvykio dalyviu“, – primena BTA atstovas.

Pasak jo, reiktų drąsiai prašyti eismo įvykio dalyvio parodyti asmens dokumentą ir apžiūrėti, ar tai tikrai tas žmogus, ar sutampa nuotrauka, o jo duomenis sugretinti su deklaracijoje pateiktais tapatybę patvirtinančiais duomenimis.

„Iš esmės dabar vienintelis kelias savarankiškai pildant deklaraciją įsitikinti, kad eismo įvykis nefiksuojamas kito žmogaus vardu – pačiam įdėmiai apžiūrėti pasą ar tapatybės kortelę. Visos kitos procedūros, kaip ir pati deklaracijos forma, išliks nepasikeitusi“ – aiškina specialistas. 

Jei eismo įvykyje dalyvaujantis žmogus su savimi neturi jokio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento, A. Žiukelis siūlo nesileisti į kalbas ir kviesti policiją.

„Jei situacija tokia, kad asmens tapatybė visiškai neaiški, nėra jokio ją patvirtinančio dokumento, siūlau visgi nepasitikėti tuo, ką pats žmogus sako, kuo prisistato. Visiems bus ramiau ir paprasčiau, jei tiesiog iškviesite policiją. Taip pat elgtis reiktų ir tuo atveju, jei kyla įtarimų dėl to, kad žmogus nuotraukoje visai nepanašus į save“, – pataria specialistas.

Jis pastebi, kad kai kurios grafos savarankiškai pildant deklaraciją nuo liepos 1 d. gali likti tuščios.

„Situacijose, kai nusprendžiama nekviesti policijos, vairuotojai deklaracijas turi užpildyti patys. Neturint tu savimi vairuotojo pažymėjimo bei draudimo poliso, galbūt nepavyks įrašyti jų numerių, draudimo bendrovės pavadinimo, tačiau savaime tai nėra didelė problema – sužinoti, kokioje draudimo bendrovėje draustas automobilis galite Lietuvos respublikos transporto priemonių draudikų biuro internetiniame puslapyje www.cab.lt suvedę pagrindinius duomenis, o vairuotojo pažymėjimo kopiją pateiksite kreipdamiesi į draudimo bendrovę dėl žalos atlyginimo“, – aiškina specialistas.

Specialisto teigimu, vienas iš patogiausių sprendimų – visų dokumentų fotografijas turėti kad ir mobiliajame telefone. Tokiu atveju išauga tikimybė, kad deklaraciją iš karto pavyks užpildyti teisingai, o žala administruojama nuosekliai.

„Dokumentų nuotraukos tikrai gali praversti. Savo ruožtu vairuotojams siūlyčiau pirmiausia ne asmenukę avarijos vietoje pasidaryti, bet nufotografuoti ar nufilmuoti abi transporto priemones, eismo įvykio aplinkybes taip, kad matytųsi aplinka, kelio ženklai, žymėjimas. Tai gali labai praversti, jeigu kiltų klausimų dėl atsakomybės ar sugadinimų“ – aiškina A. Žiukelis.

Pasak jo, naujoji tvarka palengvins gyvenimą kai kuriems vairuotojams, tačiau laiko sutaupys tie, kurie ir toliau išlaikys įprotį dokumentus vežiotis su savimi.

„Aš pats, tarkime, ir toliau planuoju dokumentus vežiotis su savimi. Viena vertus dėl to, kad man tai nesukelia jokių problemų, tiesiog iš įpročio. Kita vertus, iš pagarbos policijos pareigūnams ir norėdamas sutaupyti jų laiką. Juk jei intensyvaus reido metu sustabdžius vairuotoją iki šiol užtekdavo vos kelių minučių peržvelgti visus dokumentus, tai jų neturint pareigūnams laiko ir dėmesio kiekvienam vairuotojui teks skirti gerokai daugiau“, – įsitikinęs BTA specialistas.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Lietuvos vairuotojai įpročių nekeičia: 8 iš 10 su savimi vežiojasi nebeprivalomus dokumentus

Lietuvos vairuotojai įpročių nekeičia: 8 iš 10 su savimi vežiojasi nebeprivalomus dokumentus

Jau pusmetį Lietuvos vairuotojai neprivalo su savimi vežiotis krūvos dokumentų, tačiau 8 iš 10 vairuojančių žmonių be jų nesėda į automobilį. Šie vairuotojai, kaip ir buvo įpratę iki liepos 1 dienos, pasiima privalomojo draudimo liudijimą, transporto priemonės techninės apžiūros bei registravimo dokumentus ir vairuotojo pažymėjimą. Tik 9 proc. mūsų šalies vairuotojų šių dokumentų nesivežioja. Tai […]

  Straipsniai »
Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Sklandžiam ir saugiam keleivių bei krovinių judumui užtikrinti būtina efektyvi viešoji geležinkelių infrastruktūra. Tai yra valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, naudojamas keleiviams ir kroviniams geležinkeliais vežti. Už tinkamą šios infrastruktūros valdymą, funkcionavimą, geležinkelių transporto eismo ir rinkos reguliavimą atitinkamai yra atsakingi Susisiekimo ministerija, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos transporto saugos administracija ir Ryšių reguliavimo tarnyba. Aukščiausiosios […]

  Straipsniai »
Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti ragina ne tik vairuotojus, bet ir kelininkus. Kaip susidaro šios vairuoti nepalankios sąlygos? Kokių veiksmų, esant minėtiems žiemos reiškiniams, turėtų imtis vairuotojai ir kelių priežiūros specialistai? „Juodas“ ledas – nepastebimas pavojus Vienas iš pavojingiausių žiemos reiškinių, sukeliančių daug eismo įvykių, yra „juodas“ […]

  Straipsniai »
Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą Sėkmingą šimtamilijoninį verslą JAV įkūrę lietuviai jo plėtrai renkasi tėvynę. Trečiadienį buvo atidarytas vienos sparčiausiai JAV augančių įmonių „GP Transco“ biuras Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre. Sėkmingo verslo plėtrą tėvynėje keturi įmonių grupę valdantys lietuviai pasirinko ne tik dėl daugybės šalyje esančių […]

  Straipsniai »
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »