Nuo lapkričio – daugiau galimybių individualių poreikių turintiems Lietuvos viešojo transporto keleiviams

Nuo lapkričio – daugiau galimybių individualių poreikių turintiems Lietuvos viešojo transporto keleiviams

Susisiekimo ministerija siekia, kad Lietuvoje kursuojantis viešasis transportas būtų patogus be išimties kiekvienam keliaujančiajam. Tad nuo lapkričio 1 d. pirmą kartą registruojamos viešojo transporto priemonės – autobusai, troleibusai ir keleiviniai laivai – privalės būti pritaikytos neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims. Tai numatoma susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio patvirtintame viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų apraše.

Susisiekimo ministro pasirašytas aprašas – paskutinis žingsnis įgyvendinant Transporto veiklos pagrindų įstatymą ir nustatant prieinamumo reikalavimus Lietuvos viešajam transportui.

Vienas iš reikalavimų – tai, kad naujose viešojo transporto priemonėse neįgaliojo vežimėlių naudotojams turės būti įrengtos saugios ir pritaikytos vietos, tuo tarpu apie maršrutą ir stoteles klausos negalią turinčius keleivius informuos švieslentės, o regos negalią turintiems skambės garsiniai pranešimai.

Pirmą kartą Lietuvoje nuo lapkričio  1 d. registruojamos viešojo transporto priemonės turės atitikti visus šiuos kriterijus. Netrukus įsigaliosiantys reikalavimai bus taikomi miestų, priemiesčių ir tarpmiestiniam viešojo transporto automobilių ir vidaus vandenų kelių priemonėms.

„Lietuvoje tik kiek daugiau nei trečdalis viešojo transporto priemonių pritaikytos asmenims su individualiais poreikiais, o tolimojo susisiekimo statistika dar niūresnė. Dėl to šis žingsnis tiesiog būtinas mažinant skirtingų visuomenės grupių atskirtį, kuriant jiems priklausančias galimybes pilnavertiškai įsitraukti į mokslus, darbus, laisvalaikio veiklas. Man nuoširdžiai keista, kad tai nebuvo padaryta iki šiol. Nenormalu, kad dvidešimt pirmojo amžiaus Lietuvoje žmogus laukia ne tinkančio autobuso, o tokio, į kurį fiziškai galėtų patekti“, – teigia susisiekimo ministras M. Skuodis.

Naujose nuostatose apibrėžiama, kad viešojo transporto priemonės, vežančios keleivius vietinio, t. y. miesto ar priemiestinio susisiekimo maršrutais, turi būti žemagrindės. M. Skuodžio teigimu, dažnai atskirtyje, kalbant apie viešąjį transportą, lieka ir su vaikiškais vežimėliais keliaujantys tėvai, todėl žemagrindžiai autobusai ir troleibusai, kurių nuo šiol Lietuvos gatvėse sparčiai daugės, palengvins keliones ir mažamečiams vaikams, ir juos lydintiems suaugusiems, ir senyvo amžiaus žmonės.

Susisiekimo ministerija, bendradarbiaudama su savivaldybėmis, siekia iki 2027 m. visą viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. Pertvarka paskatins ne tik kardinalų viešojo transporto parkų performavimą, bet ir stočių, stotelių, miesto gatvių ir šaligatvių infrastruktūros atnaujinimą.

Viešojo transporto ir transporto infrastruktūros pritaikymui individualių poreikių turintiems žmonėms žaliosios transporto transformacijos kontekste ministerija iš 2021–2027 m. investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planuoja skirti apie 0,5 mlrd. eurų Europos Sąjungos investicijų.

Viešojo transporto pokyčiai, apimantys Lietuvos kelių, geležinkelių, oro, vidaus vandenų ir jūrų transporto infrastruktūros atnaujinimą ir plėtrą bei jos pritaikymą negalią turintiems žmonėms ir riboto judumo asmenims, numatyti memorandume, kurį šalies savivaldybės, Susisiekimo ministerija, jai pavaldžios įmonės ir neįgaliesiems atstovaujančios organizacijos pasirašė 2021 m.

Praėjusių metų  duomenimis, Lietuvoje gyveno daugiau kaip 220 tūkst. negalią turinčių žmonių.

Pranešimą paskelbė: Justina Šveikytė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Specialiųjų poreikių turinčiais keleiviais besirūpinanti Aušra Burškienė: norėčiau, kad žmonės ne tik klausytųsi, bet ir labiau girdėtų vieni kitus

Specialiųjų poreikių turinčiais keleiviais besirūpinanti Aušra Burškienė: norėčiau, kad žmonės ne tik klausytųsi, bet ir labiau girdėtų vieni kitus

Visiems prieinamos kelionės – tokiais žodžiais būtų galima apibūdinti Lietuvos oro uostų keleivių patirties valdymo koordinatorės Aušros Burškienės siekį dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais keleiviais. Minint tarptautinę neįgaliųjų dieną beveik septynerius metus dirbdama savo pozicijoje A. Burškienė džiaugiasi ne tik pasiektais rezultatais ir keleivių suteiktu grįžtamuoju ryšiu, bet ir komanda, su kuria įveikia kasdienius iššūkius. […]

Keliams naudojama druska: kam kenkia labiausiai ir kaip apsisaugoti nuo korozijos

Keliams naudojama druska: kam kenkia labiausiai ir kaip apsisaugoti nuo korozijos

Snygis į Lietuvą atklydo gerokai anksčiau nei kalendorinė žiema. Ir nors kelininkai gatves prevenciškai pradėjo barstyti dar iki pradedant snigti, žiema užsimojo iš peties. Jau ne vienerius metus kovai su sniegu kelininkai pasitelkia kelių tipų druskų mišinius. Tuo tarpu mokslininkai tikina, kad nors naudojama druska ir efektyvi, ji vairuotojams gali pridaryti nuostolių. Jau folkloru tapusi […]

Gera žinia: iš trečiųjų šalių gautas dovanas deklaruoti tapo paprasčiau

Gera žinia: iš trečiųjų šalių gautas dovanas deklaruoti tapo paprasčiau

Nuo gruodžio 1 d. iš ne ES šalių per Lietuvos paštą atkeliavusias dovanas galima deklaruoti  paprasčiau. Siekiant užtikrinti sklandesnį procesą, dovanų gavėjams nebereikės privalomai pateikti iš siuntėjo gauto patvirtinimo apie siunčiamo daikto vertę. Tai reiškia, jog deklaravimo formoje užteks nurodyti, kokia dovana  yra siuntoje ir kokia jos vertė. Šis proceso supaprastinimas įdiegtas konsultuojantis su Lietuvos […]

Lietuvos oro uostams ilgalaikės infrastruktūros plėtros viziją nubrėžti padės Nyderlandų ekspertai: tarp esminių klausimų – senųjų keleivių terminalų perspektyvos ateityje

Lietuvos oro uostams ilgalaikės infrastruktūros plėtros viziją nubrėžti padės Nyderlandų ekspertai: tarp esminių klausimų – senųjų keleivių terminalų perspektyvos ateityje

Lietuvos oro uostai įvykdė tarptautinį viešąjį pirkimą, kurio metu įsigijo ilgalaikių plėtros planų (angl. „master plan”) rengimo ir galimybių analizės paslaugas. Studiją, kurioje bus nubrėžtos artėjančių dešimtmečių plėtros galimybės, rengs Nyderlandų kompanija „Royal HaskoningDHV“. Pirkimo sutarties vertė 824 tūkst. eurų (be PVM). „Be daugelio kitų svarbių visam mūsų oro uostų tinklui įžvalgų, ekspertų studijoje bus […]

Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas.  Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir rangovo pasirašytos sutarties vertė – 1,664 mln. eurų su PVM.   Transporto mazge planuojama remontuoti virš magistralinio […]

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Tarptautiniam Šiaulių oro uostui priimant vis daugiau orlaivių, dažniau sulaukiama klausimų, ar galima ir kada turistams laukti užsakomųjų reisų iš Šiaulių populiariomis atostogų kryptimis, pavyzdžiui, į Turkiją ar Egiptą. Oro uosto vadovė sako, kad toks verslo modelis įtikinamiausiai atrodytų nebent „popieriuje“. Sena nauja idėja Aurelijos Kuezados teigimu, svarstymus dėl keleivinių skrydžių galimai skatina tai, kad […]