Nuo gruodžio lėktuvų keliamo triukšmo vilniečiai girdės dar mažiau

Nuo gruodžio lėktuvų keliamo triukšmo vilniečiai girdės dar mažiau

Sumažinti orlaivių keliamo triukšmo poveikį ir mastą – viena svarbiausių tęstinių Vilniaus oro uosto aplinkosaugos užduočių. Gruodžio mėnesį planuojama įdiegti dalį jai įgyvendinti skirtų priemonių, pavyzdžiui, įtvirtinti reikalavimą orlaiviams laikytis nustatyto išskridimo maršruto virš mažai apgyvendintų miesto teritorijų. Siekiama iki metų pabaigos sustiprinti triukšmo prevencijos sistemą, kad vilniečiai girdėtų dar mažiau lėktuvų keliamo triukšmo.

„Didelis Vilniaus oro uosto privalumas, kad jis įsikūręs visai šalia miesto centro, patogu jį pasiekti. Deja, yra ir kita medalio pusė – orlaivių keliamas triukšmas. Mūsų tikslas spręsti šį iššūkį, stengtis, kad ilgainiui jis paveiktų kuo mažiau sostinės gyventojų. Glaudžiai bendradarbiaujame su partneriais VĮ „Oro navigacija“ ir planuojame, kad iki metų pabaigos Vilniaus oro uosto triukšmo prevencijos sistema bus gerokai stipresnė“, – sako Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Planuojama, kad šiemet įsigalios reikalavimas, pagal kurį išskrendantys orlaiviai privalės laikytis nustatytų maršrutų, esančių virš mažiausiai apgyvendintų Vilniaus rajonų. Ateityje taip pat yra planų keisti vieną iš atvykimo maršrutų, besidriekiančių arčiausiai Vilniaus Antakalnio mikrorajono, arba apriboti jo naudojimąsi vakaro ir nakties metu. Šis maršrutas naudojamas tik 4 proc. leidimosi operacijų, juo nereguliariai skrenda orlaiviai su specifine įranga, taip pat jis naudojamas pilotų mokymo ir praktikos tikslais.

Vilniaus oro uoste šiuo metu taip pat intensyviai vyksta triukšmo monitoringo sistemos modernizavimo darbai. Nepertraukiamą triukšmo lygio matavimą oro uosto apylinkėse užtikrins naujos 4 stacionarios ir 2 mobilios stotys. Iki šiol veikusiai triukšmo monitoringo sistemai priklausė 1 mobili ir 4 stacionarios stotys. Pagal šių stočių surinktus matavimo duomenis yra rengiami triukšmo žemėlapiai. Jie suteikia informacijos apie triukšmo zonas, jų dydį ir jose gyvenančių žmonių skaičių. Atsižvelgus į duomenis bus galima teikti pasiūlymus orlaivių maršrutų keitimui, kad lėktuvus girdėtų kuo mažesnė dalis gyventojų.

„Triukšmo mažinimas yra tęstinė įmonės veikla, ji reikalauja laiko, įsigilinimo ir konkrečių veiksmų. Tai aplinkosaugos sritis, kuriai itin daug dėmesio skiriame pastaraisiais metais, nes iššūkių kasdien daugėja. Reaguojame į juos ir sprendžiame, dalį triukšmo prevencijos priemonių šiais metais jau sėkmingai įgyvendinome“, – pažymi sostinės oro vartų vadovas.

Šiemet Vilniaus oro uoste pradėjo veikti keletas draudimų ir reikalavimų, skirtų efektyviau valdyti triukšmo lygius. Pavyzdžiui, draudžiama nakties metu orlaivius stabdyti padidinus pasipriešinimą orui, kadangi taip sukeliamas didelis triukšmas. Be to, naktį nebegalima vykdyti ir triukšmingų orlaivių variklių bandymų. Įsigaliojo dar vienas reikalavimas, pagal kurį lėktuvo pakilimo metu taikoma speciali sistema, vadinama „Triukšmą mažinančios procedūros kylant“ (angNoise Abatement Departure Procedures).

Vilniaus oro uoste „Oro navigacijos“ specialistai 2011 m. nustatė nuoseklaus leidimosi (angl. Continuous Descent Operations) procedūras. 2017 m. penktadaliui išskridimo maršrutų buvo nustatytos nuoseklaus aukštėjimo (angl. Continuous Climb Operations) procedūros. Jas taikant orlaivio žemėjimas arba aukštėjimas vyksta palaipsniui. Taip galima sumažinti triukšmo poveikio laiką ir intensyvumą. Planuojama, kad likusiems maršrutams procedūros bus įgyvendintos per ateinančius 2 metus.

Jau įdiegtos ir netrukus pradėsiančios veikti triukšmo mažinimo priemonės leis dar atidžiau stebėti ir valdyti triukšmo įvykius, analizuoti jų priežastis ir imtis priemonių, kad orlaivių keliamas triukšmas ateityje gyventojus trikdytų vis rečiau. 

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. 2018 m. vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 79 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 29 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Rowenta Aqua Perfect HU5220F0 Humidification capacity 380 ml/hr, Black/ stainless steel, Type Humidifier, Ultra-Sonic, 110 W, Suitable for rooms up to 54 m², Water tank capacity 5.9 L
 
MyKronoz Zesport 2 460 mAh, Smartwatch, Touchscreen, Bluetooth, Heart rate monitor, White, GPS (satellite),
 
Sony Headphones MDR-E9LP In-ear, Blue
 
Epson Mobile Series EB-X05 XGA (1024×768), 3300 ANSI lumens, 15.000:1, White
 
ADE USB Humidefier HM1800-1 Black, Water tank capacity 0.16 L

Susisiekimo sektoriuje – augantys ekonominiai rodikliai, gerėjantys klientų vertinimai

Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti kuo didesnę šiame sektoriuje sukuriamą vertę, skaičiuoja teigiamus 2018-ųjų pasiekimus. Palyginti su 2017 m., pernai 2,6 proc. išaugo susisiekimo sektoriaus sukuriama bendroji pridėtinė vertė, o Susisiekimo ministerijos pradėtas matuoti klientų (piliečių) pasitenkinimo sektoriaus paslaugomis rodiklis per metus pakilo nuo 34 iki 50,25 proc. „Susisiekimo sektorius – viena iš svarbiausių Lietuvos ekonomikos […]

  Straipsniai »
„Rail Baltica“ globalus projektas įgyvendino svarbiausius 2018 m. tikslus

„Rail Baltica“ globalus projektas įgyvendino svarbiausius 2018 m. tikslus

2018 m. „Rail Baltica“ globalus projektas pasiekė svarbiausius strateginius, techninius bei finansinius tikslus, todėl tikslas veiklą pradėti 2026 m. liko nepakitęs. Strateginiai pasiekimai 2018 m. spalį Europos Komisija priėmė įgyvendinantį tarptautinio „Rail Baltica“ projekto Šiaurės-Baltijos jūrų TEN-T koridoriuje sprendimą, taip sustiprindama Europos Komisijos ir ES šalių narių įsipareigojimą įgyvendinti šį projektą laiku. Taip pat buvo […]

  Straipsniai »

Keleivių bandyti skraidinti daiktai pernai nustebino net visko mačiusius Lietuvos oro uostų darbuotojus

Lietuvos oro uostai sudarė labiausiai nustebinusių orlaiviais 2018 m. bandytų skraidinti objektų TOP 5. Nors rankiniame keleivių bagaže aptikti neleistini radiniai stulbina, neretai susiduriama ir su nežinojimu, kokius paprastus daiktus galima vežtis, ir kokius – ne. Lietuvos oro uostų sudarytame 2018 m. keleivių bandytų skraidinti daiktų sąraše – ginklai, narkotinės medžiagos ir sprogmenys. 5-oje vietoje […]

  Straipsniai »
„DPD Lietuva“ atidarė mikrodepą: ruošiasi laikams, kai miesto centre nebeliks automobilių

„DPD Lietuva“ atidarė mikrodepą: ruošiasi laikams, kai miesto centre nebeliks automobilių

Siuntų pristatymo paslaugas teikianti UAB „DPD Lietuva“ Vilniaus centre atidarė mikrodepą – siuntų paskirstymo tašką, pritaikytą ateities miesto poreikiams. Vilniaus Naujamiestyje pradėjęs veikti „DPD Lietuva“ mikrodepas – tai nedidelis paskirstymo taškas, į kurį atkeliauja siuntos, kurias reikia pristatyti sostinės centre ir senamiestyje. Siuntas iš mikrodepo paima ir gavėjams pristato pėstieji kurjeriai. Kaip teigia „DPD Lietuva“ […]

  Straipsniai »