Nuo gruodžio lėktuvų keliamo triukšmo vilniečiai girdės dar mažiau

Sumažinti orlaivių keliamo triukšmo poveikį ir mastą – viena svarbiausių tęstinių Vilniaus oro uosto aplinkosaugos užduočių. Gruodžio mėnesį planuojama įdiegti dalį jai įgyvendinti skirtų priemonių, pavyzdžiui, įtvirtinti reikalavimą orlaiviams laikytis nustatyto išskridimo maršruto virš mažai apgyvendintų miesto teritorijų. Siekiama iki metų pabaigos sustiprinti triukšmo prevencijos sistemą, kad vilniečiai girdėtų dar mažiau lėktuvų keliamo triukšmo.

„Didelis Vilniaus oro uosto privalumas, kad jis įsikūręs visai šalia miesto centro, patogu jį pasiekti. Deja, yra ir kita medalio pusė – orlaivių keliamas triukšmas. Mūsų tikslas spręsti šį iššūkį, stengtis, kad ilgainiui jis paveiktų kuo mažiau sostinės gyventojų. Glaudžiai bendradarbiaujame su partneriais VĮ „Oro navigacija“ ir planuojame, kad iki metų pabaigos Vilniaus oro uosto triukšmo prevencijos sistema bus gerokai stipresnė“, – sako Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Planuojama, kad šiemet įsigalios reikalavimas, pagal kurį išskrendantys orlaiviai privalės laikytis nustatytų maršrutų, esančių virš mažiausiai apgyvendintų Vilniaus rajonų. Ateityje taip pat yra planų keisti vieną iš atvykimo maršrutų, besidriekiančių arčiausiai Vilniaus Antakalnio mikrorajono, arba apriboti jo naudojimąsi vakaro ir nakties metu. Šis maršrutas naudojamas tik 4 proc. leidimosi operacijų, juo nereguliariai skrenda orlaiviai su specifine įranga, taip pat jis naudojamas pilotų mokymo ir praktikos tikslais.

Vilniaus oro uoste šiuo metu taip pat intensyviai vyksta triukšmo monitoringo sistemos modernizavimo darbai. Nepertraukiamą triukšmo lygio matavimą oro uosto apylinkėse užtikrins naujos 4 stacionarios ir 2 mobilios stotys. Iki šiol veikusiai triukšmo monitoringo sistemai priklausė 1 mobili ir 4 stacionarios stotys. Pagal šių stočių surinktus matavimo duomenis yra rengiami triukšmo žemėlapiai. Jie suteikia informacijos apie triukšmo zonas, jų dydį ir jose gyvenančių žmonių skaičių. Atsižvelgus į duomenis bus galima teikti pasiūlymus orlaivių maršrutų keitimui, kad lėktuvus girdėtų kuo mažesnė dalis gyventojų.

„Triukšmo mažinimas yra tęstinė įmonės veikla, ji reikalauja laiko, įsigilinimo ir konkrečių veiksmų. Tai aplinkosaugos sritis, kuriai itin daug dėmesio skiriame pastaraisiais metais, nes iššūkių kasdien daugėja. Reaguojame į juos ir sprendžiame, dalį triukšmo prevencijos priemonių šiais metais jau sėkmingai įgyvendinome“, – pažymi sostinės oro vartų vadovas.

Šiemet Vilniaus oro uoste pradėjo veikti keletas draudimų ir reikalavimų, skirtų efektyviau valdyti triukšmo lygius. Pavyzdžiui, draudžiama nakties metu orlaivius stabdyti padidinus pasipriešinimą orui, kadangi taip sukeliamas didelis triukšmas. Be to, naktį nebegalima vykdyti ir triukšmingų orlaivių variklių bandymų. Įsigaliojo dar vienas reikalavimas, pagal kurį lėktuvo pakilimo metu taikoma speciali sistema, vadinama „Triukšmą mažinančios procedūros kylant“ (angNoise Abatement Departure Procedures).

Vilniaus oro uoste „Oro navigacijos“ specialistai 2011 m. nustatė nuoseklaus leidimosi (angl. Continuous Descent Operations) procedūras. 2017 m. penktadaliui išskridimo maršrutų buvo nustatytos nuoseklaus aukštėjimo (angl. Continuous Climb Operations) procedūros. Jas taikant orlaivio žemėjimas arba aukštėjimas vyksta palaipsniui. Taip galima sumažinti triukšmo poveikio laiką ir intensyvumą. Planuojama, kad likusiems maršrutams procedūros bus įgyvendintos per ateinančius 2 metus.

Jau įdiegtos ir netrukus pradėsiančios veikti triukšmo mažinimo priemonės leis dar atidžiau stebėti ir valdyti triukšmo įvykius, analizuoti jų priežastis ir imtis priemonių, kad orlaivių keliamas triukšmas ateityje gyventojus trikdytų vis rečiau. 

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. 2018 m. vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 79 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 29 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
ONE For ALL Wall mount, WM 6211, 13-42 “, Fixed, Maximum weight (capacity) 40 kg, Black
 
Evelatus Case 1 with metal plate Huawei P20 Pro dėklas Black
 
LG Monitor LCD 32GK650F-B 32“, 2560 x 1440, VA, HDMI, DP
 
Electrolux EKC6430AOX elektrinė viryklė
 
SIEMENS Coffee Machine TE655319RW Pump pressure 15 bar, Built-in milk frother, Fully automatic, 1500 W, Black
Automobilių detalių vagystės: į ką nusitaikė ilgapirščiai

Automobilių detalių vagystės: į ką nusitaikė ilgapirščiai

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto priemonių savininkai patiria didesnę žalą. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, vagys renkasi naujesnių automobilių brangiau kainuojančias detales ir elektroninę įrangą. Taip pat daugėja atvejų, kai ilgapirščiai neapsiriboja keliomis detalėmis, o pasirinktą transporto priemonę apšvarina labiau. Draudikai pastebi, kad šį rudenį ypač išaugo bagažinės užuolaidėlių vagysčių skaičius. […]

  Straipsniai »
Naujieji troleibusai jau atvyksta į Vilnių – pamatykite pirmojo kelionę

Naujieji troleibusai jau atvyksta į Vilnių – pamatykite pirmojo kelionę

Naujieji troleibusai jau atvyksta į Vilnių – pamatykite pirmojo kelionę Sostinėje vis daugėjant naujųjų autobusų, kurių važiuoja jau 242, pradedamas ir troleibusų parko atnaujinimas. Šiandien į Vilnių atkeliavo pirmas naujasis „Solaris Trollino 12“ žemagrindis troleibusas, kuris jau kitą savaitę išvažiuos į gatves, papildydamas 19 maršrutą. Planuojama, jog per artimiausius 2-3 mėnesius troleibusų parką atnaujins iš […]

  Straipsniai »
Draudikai: viešojo transporto keleiviai pamiršta svarbią taisyklę

Draudikai: viešojo transporto keleiviai pamiršta svarbią taisyklę

Viešajame transporte patirtų traumų žalas administruojantys draudikai teigia pastebintys nerimą keliančias tendencijas. Nors daugiausiai nelaimių vis dar įvyksta autobusų ir troleibusų viduje, tačiau šiemet smarkiai išaugo ir šalia transporto priemonių bei stotelėse keleivių patiriamos traumos. Draudimo bendrovės BTA asmens draudimo specialistas Andrius Žilėnas teigia, kad didžiausia viešuoju transportu besinaudojančių žmonių bėda – skubant tiesiog pamirštama […]

  Straipsniai »
„Uber“ Vilniuje pristato „Uber Select“ paslaugą

„Uber“ Vilniuje pristato „Uber Select“ paslaugą

„Uber“ sostinėje pristato naują paslaugą – „Uber Select“, su kuria bus galima išsikviesti naujesnius ir erdvesnius automobilius. Paslauga Vilniuje pradeda veikti nuo šio pirmadienio 13 val. Nauja paslauga suteiks tas pačias saugias, patikimas ir nebrangias, tik dar komfortiškesnes ir kokybiškesnes keliones. Su „Uber Select“ keleiviai Vilniuje galės užsisakyti kelionę erdvesniuose bei naujesniuose automobiliuose ir su […]

  Straipsniai »
Europos auditoriai atliks „Rail Baltica“ projekto patikrą

Europos auditoriai atliks „Rail Baltica“ projekto patikrą

Europos Sąjungos nepriklausoma išorės audito institucija Europos Audito Rūmai planuoja atlikti didžiųjų Europos Sąjungos finansinę paramą gaunančių transporto infrastruktūros plėtros projektų auditą, įskaitant projektą „Rail Baltica“. Europos auditoriai projekto patikrą ketina pradėti šiais metais, o baigti kitąmet. Audito tikslas – įsitikinti, kad ES paramą gaunantys didieji infrastruktūros plėtros projektai yra tinkamai planuojami.Šiuo metu visų trijų […]

  Straipsniai »
„Lietuvos draudimas“: šeši patarimai vairuotojams, kaip pasirengti šaltojo sezono  iššūkiams

„Lietuvos draudimas“: šeši patarimai vairuotojams, kaip pasirengti šaltojo sezono iššūkiams

„Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo žalų skaičius spalio–gruodžio mėnesiais būna net trečdaliu didesnis, lyginant su trimis vasaros mėnesiais. Bendrovės Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis pastebi, kad ne visi vairuotojai vienodai greitai prisitaiko prie pablogėjusių aplinkos sąlygų – vis ilgėjantis tamsus paros metas, gausesni krituliai ir pirmieji šalčiai reikalauja didesnio susikaupimo […]

  Straipsniai »