Trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį kaip reikiant įsitvirtino – šiuo metu galima pasirinkti ne tik elektra varomus, bet ir „premium“ klasės automobilius iš skirtingų šios paslaugos teikėjų. Tačiau dar prieš 30 metų automobilių nuomos rinka atrodė kur kas kukliau: automobilius dažniausiai nuomodavosi į Lietuvą atvykstantys užsieniečiai ar tarptautinių kompanijų atstovai, o užsakymai būdavo pateikiami faksu.
„Trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje, kaip ir daugelyje šalių, prasidėjo nuo į šalį atvykstančių turistų poreikio išsinuomoti automobilį savarankiškoms kelionėms. Būtent dėl šios priežasties pirmieji automobilių nuomos punktai įsikūrė Vilniaus oro uoste, kur vos atvykę užsieniečiai galėdavo patogiai išsirinkti norimą transporto priemonę kelionėms šalies viduje“, – komentuoja prieš 30 metų veiklą pradėjusios bendrovės „Litideal“, Lietuvoje atstovaujančios tarptautinį automobilių nuomos prekės ženklą „Avis“, Trumpalaikės nuomos departamento vadovas Mantvydas Janeliūnas.
Pasak jo, tuo metu Lietuvoje nebuvo tokių galimybių lengvai įsigyti naujų automobilių, ypač didelė naujovė būdavo modeliai su oro kondicionieriumi, tačiau tokie automobiliai visiškai nestebino iš užsienio atvykstančių turistų.
„Mūsų trumpalaikės automobilių nuomos paslauga prasidėjo vos nuo šešių „Toyota Corolla“ bei „Volvo“ automobilių. Tuo metu automobiliai būdavo rezervuojami arba gyvai biure, arba pateikiant užsakymą faksu – nebuvo jokios internetinės sistemos, turėjome vos vieną mobilųjį telefoną. Po kelerių veiklos metų pasiūlėme ilgalaikę automobilių nuomos paslaugą ir verslui – tai buvo išvis negirdėtas dalykas, kad įmonės automobilius ne įsigytų, o nuomotųsi. Tad tarp pirmųjų verslo klientų buvo tarptautinės kompanijos, Lietuvoje turinčios savo filialus ar atstovybes. Tik vėliau ši paslauga prigijo ir tarp vietinių įmonių“, – prisimena M. Janeliūnas.
Automobilių nuomos atstovų paslaugų prireikdavo ir į užsienį keliaujantiems Lietuvos verslo atstovams – tuo metu ne visi turėdavo kreditines korteles, reikalingas išsinuomoti automobilį kitų šalių „Avis“ atstovybėse, tad Lietuvoje veikianti įmonė išrašydavo jiems reikalingas garantijas.
Šiuo metu „Avis“ automobilių parką Lietuvoje sudaro apie 1500 skirtingų markių ir modelių automobilių – didžioji dalis nuomojama verslui. Pašnekovo teigimu, nors „Avis“ visame pasaulyje geriau žinomas kaip trumpalaikės automobilių nuomos prekės ženklas, toks verslo modelis, kai daugiau susitelkiama į ilgalaikę nuomą, itin pasiteisino pandemijos metu.
„Staiga nutrūkęs keliavimas oro transportu pristabdė ir trumpalaikę automobilių nuomą oro uostuose – tuo metu šio verslo atstovams teko staigiai persiorientuoti į vidinę rinką, o turintiems ilgalaikės automobilių nuomos paslaugas pavyko lengviau amortizuoti patirtus nuostolius. Šiuo metu automobilių nuomos rinka yra visiškai atsigavusi – ne tik aktyviau grįžtama į biurus, bet ir keliaujama, ką rodo ir rekordiniai keleivių srautai Lietuvos oro uostuose“, – sako M. Janeliūnas.
Vis labiau prigyja elektromobiliai
Per 30 metų pasikeitė ne tik automobiliai, bet ir vairuotojų poreikiai: įprastus benzininius ir dyzelinius modelius vis dažniau keičia hibridiniai arba elektra varomi automobiliai, vairuotojai nebenori vairuoti su mechanines pavarų dėžes turinčių automobilių.
„Galima sakyti, kad perėjimas prie automatinės pavarų dėžės yra praktiškai įvykęs – iš 360 trumpalaikei nuomai skirtų automobilių šį sezoną turėjome tik 7 modelius su mechanine pavarų dėže. Ši tendencija įsitvirtina ir ilgalaikės nuomos paslaugų sektoriuje, nors pastarojo klientai labiausiai renkasi, kokius automobilius nori vairuoti – tai visiškai priklauso nuo verslo poreikių“, – pastebi „Litideal“ Trumpalaikės nuomos departamento vadovas.
Pašnekovo teigimu, itin ryškiai įsitvirtina automobilių elektrifikavimas – klientai ne tik aktyviai domisi automobilių rinkos naujienomis, bet ir patys pageidauja vairuoti kuo naujesnius, mažiau aplinkai taršius modelius. Nuomai siūlomi elektra varomi „Tesla“ modeliai taip pat jau nebestebina – šie vis dažniau priskiriami vidutinės klasės elektromobiliams, rinkoje pasirodžius kur kas brangesniems „premium“ klasės modeliams.
„Keičiasi ir įmonių suvokimas tiek apie automobilių nuomą, tiek apie mobilumą. Vis dažniau įmonės automobilių parkas nuomojamas, o ne įsigyjamas, pasirenkat veiklos nuomos paslaugą, kai į mėnesio nuomos mokėjimą yra įskaičiuojami visi numatomam laikotarpiui ir ridai būtini eksploataciniai kaštai. Ši paslauga leidžia įmonėms sutelkti dėmesį į pagrindinę veiklą, negaištant laiko ir darbo kaštų automobilių valdymui ir priežiūrai“, – pabrėžia įmonės Ilgalaikės nuomos departamento vadovė Laura Tomkevičienė.
Pasak jos, tokį pasirinkimą nulemia ir paslaugos patogumas – išsinuomoto automobilio technine priežiūra, sezoniniu padangų keitimu ar remontu rūpinasi pats paslaugos teikėjas, prireikus suteikiamas ir pakaitinis automobilis, tad verslas gali daugiau dėmesio skirti savo tiesioginei veiklai.
„Manau, neišvengiamai judame tvarumo link – automobiliai turi būt naudojami efektyviai, o ne stovėti kiemuose ar automobilių stovėjimo aikštelėse, užimdami vietą. Tai, kaip tarp vartotojų prigijo automobilių dalijimasis, tik įrodo, kad visuomenė buvo pasiruošusi tokiam elgsenos pokyčiui – naudotis automobiliu tiek, kiek tuo metu yra reikalinga“, – sako „Avis“ atstovė.
Pranešimą paskelbė: Tadas Vaitelė, UAB „Idea Prima”
Transporto priemonių savininkams artėjantis šaltasis sezonas neretai reiškia ir automobilio išlaidų padidėjimą. Vairuotojai turi ne tik aktyviau rūpintis transporto priemonės priežiūra, bet ir skirti didesnį dėmesį degalų kokybei. Degalinių tinko atstovai atkreipia dėmesį, kad automobilių varikliai pastarąjį dešimtmetį sparčiai tobulėjo, pavyzdžiui, benzininiuose varikliuose įsitvirtino tiesioginio įpurškimo sistema, o degalų gamintojai ir tiekėjai, siekdami atitikti modernėjančių […]
Nors į smulkesnius ar didesnius eismo įvykius automobiliai pakliūna nuolat, smarkiai apgadinta transporto priemonė gali būti nesaugi vairuoti. Visgi, net ir sumaitoti automobiliai po remonto pirkėjams gali pasirodyti labai tvarkingi, tačiau kai kurie defektai anksčiau nutikusius įvykius primena tik po kurio laiko. Faktai apie patirtą didelę avariją mažina transporto priemonių kainą, bet vis dar yra […]
Automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ duomenimis, naujų automobilių pardavimai Lietuvoje kaip reikiant įsibėgėjo. Vien iki šių metų rugpjūčio pabaigos šalyje sudaryta du kartus daugiau naujų „Audi“ automobilių pardavimo sutarčių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tarp paklausiausių modelių – visureigis „Audi Q5“, jau trečią mėnesį iš eilės dažniausiai registruojamas naujas automobilis Lietuvoje. „Šiais metais naujų […]
Kol orai lepina ir šaltukas nespaudžia, vis daugiau žmonių kelionei į darbą ar universitetą renkasi tvarias ir ekologiškas transporto priemones – dviračius ir paspirtukus. Ką svarbu žinoti prieš išriedant į gatves su draugiška aplinkai alternatyva, kad kelionės tikslą pasiektumėte saugiai? „Apsaugos nėra tiesiog naudingi priedai. Tai – būtini kelionių atributai, kuriuos pamiršus gali būti labai […]
Rugsėjo 30 d., pirmadienį, Vilniuje susisiekimo ministras Marius Skuodis oficialiai atidarys du naujus Valstybės duomenų centrus. Pirmasis duomenų centras iškilo prie Televizijos bokšto, antrasis – sostinės pakraštyje. Šie modernūs duomenų centrai Lietuvai atveria naujas galimybes saugiai ir efektyviai laikyti valstybės informacinius išteklius. Numatoma, kad į šiuos duomenų centrus bus perkelti, centralizuotai saugomi ir valdomi kelių […]
Siekiant užtikrinti eismo dalyvių ir kelių darbuotojų saugumą, nuo rugsėjo 27 dienos įvedami nauji eismo ribojimai važiuojantiems Krunos tiltu, automagistralėje ties Kaunu. Nuo šiandien transporto priemonių greitis šiuo ruožu bus apribotas iki 50 km/val., taip pat nuo spalio 4 dienos šioje atkarpoje bus susiaurintos važiuojamosios dalies juostos. Pakeitimai įvedami dėl prastos tilto būklės bei artimiausiu […]