Novatoriški, dinamiški ir elektriniai: „Audi e tron S“ ir „Audi e tron S Sportback“

1

Novatoriški, dinamiški ir elektriniai: „Audi e tron S“ ir „Audi e tron S Sportback“

„Audi“ demonstruoja pastovumą ir tęsia elektromobilių plėtrą, pristatydama naujus „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“. Abu vien tik elektra varomi S modeliai turi po tris elektros variklius, iš kurių du sumontuoti galinėje ašyje. Pažangus pavaros valdymas ne tik padidina elektromobilių saugumą, bet ir užtikrina ypatingai dinamišką važiavimą. Be elektrinės visų ratų pavaros, automobiliai turi elektra valdomą sukimo momento nukreipimo sistemą su aktyviu sukimo momento skirstymu galinėje ašyje.

Valdymas 2.0: važiavimo potyris

Nauji „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ modeliai dinamiką pakėlė į naują lygį – aktyvavus S režimą, maksimali 370 kW galia ir 973 Nm sukimo momentas išlaikomi aštuonias sekundes. Standartinis sprintas užima tik 4,5 sekundes, maksimalus greitis siekia 210 km/val.

Nauji S modeliai turi po du elektros variklius galinėje ir vieną – priekinėje ašyje, tad tai yra pirmieji serijinės gamybos elektromobiliai pasaulyje, turintys tris elektros variklius.

Jų pavaros išdėstymas paremtas modulinės konstrukcijos principu: modifikuotas galingesnis variklis, esantis „e-tron“ modelio galinėje ašyje, čia sumontuotas priekinėje ašyje. Galinėje ašyje sumontuoti du tokie patys motorai kaip „e-tron 55“ modelio priekinėje ašyje esantis elektros variklis. Bendra aukštos įtampos akumuliatoriaus talpa siekia 95 kWh, iš kurių naudojimui prieinamas 91 proc. (86 kWh). Su vienu akumuliatoriaus įkrovimu „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“, matuojant WLTP ciklu, gali nuvažiuoti atitinkamai 360 ir 365 kilometrus (preliminarūs duomenys).

Elektrinis „quattro“: elektrinis sukimo momento nukreipimas
Siekiant padidint efektyvumą, įprastame režime „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ modeliuose veikia tik galiniai elektros varikliai. Priekinis elektros variklis aktyvuojamas tada, kai vairuotojui reikia daugiau galios arba kai reikalingas didesnis sukibimas.

Nuo šiol elektrinė visų ratų pavara turi ir elektrinį sukimo momento nukreipimą. Ši sistema veikia taip: sukimo momentas iš kiekvieno gale esančio elektros variklio ratams perduodamas atskirai per vienos pavaros transmisiją, todėl čia nėra mechaninio diferencialo. Pagal poreikį nukreipiamo sukimo momento paskirstymas užima vos kelias milisekundes, o perduodamas sukimo momentas yra itin didelis.

Junglumas: elektrinių S modelių pakaba

Elektromobilių pakaba turi būdingus S modeliams nustatymus. „Audi drive select“ sistema siūlo septynis skirtingus važiavimo režimus. Pavyzdžiui, ji leidžia reguliuoti adaptyvią pneumatinę „sport“ pakabą: pneumatinė pakaba su reguliuojama amortizacija gali 76 mm diapazonu keisti kėbulo aukštį, priklausomai nuo eismo sąlygų ir nustatymų.

Elektriniai S modeliai turi standartinius 20 colių ratlankius su net 285 mm pločio padangomis. Papildomai galima užsisakyti 21 colio ratlankius, o vėliau bus galimi dar sportiškesni net 22 colių ratlankiai. Priekyje su dideliais stabdžių diskais yra sumontuotos šešių vožtuvų fiksuotos stabdžių apkabos.

Pažangūs sprendimai: aerodinamika

Iš dalies dėl pasirenkamų išorinių virtualių veidrodėlių, „Audi e-tron S“ modeliai pasižymi itin geru aerodinaminio pasipriešinimo koeficientu. Papildomi ratų arkų aerodinaminiai elementai taip pat prisideda prie gero balanso tarp išskirtinės dinamikos ir sportiškos išvaizdos – ši pažangi technologija, kurią sukūrė „Audi“, dabar yra patentuota. Tai leidžia „Audi e-tron S Sportback“, net ir turinčiam platesnes ratų arkas nei įprastas modelis, pasiekti 0,26 aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą. „Audi e-tron S“ pasipriešinimo koeficientas yra 0,28.

Antras svarbus aerodinaminių sprendimų elementas yra kontroliuojamos oro įsiurbimo angos su priekinių stabdžių diskų aušinimo kanalais. Jos būna uždarytos maksimaliai dažnai, tad oro srautas prateka virš priekinio gaubto beveik be sūkurių. Vienas iš efektyvių šilumos valdymo sprendimų yra visuose „e-tron“ modeliuose montuojamas šilumos siurblys. Jis kaupia pavaros komponentų išskiriamą šilumos energiją ir taip padidina nuvažiuojamą atstumą iki dešimties procentų.

Elektromobilio efektyvumą padidina ir rafinuota energijos rekuperavimo sistema. Stabdant elektriniai varikliai užtikrina iki 0,3 g stabdymo pagreitį, t. y., beveik kiekvieno stabdymo metu, o hidraulinė stabdymo sistema aktyvuojama tik kai reikia didesnės stabdymo jėgos. Elektros varikliai visada išlieka aktyvūs ir gali sukurti iki 270 kW siekiančią galią, kai stabdoma važiuojant 100 km/val. greičiu. 

Penkiais centimetrais platesnis: išorės dizainas
„Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ elektrinė galia akivaizdi iš pirmo žvilgsnio. Jų priekinis ir galinis buferiai yra ryškių formų, o oro įsiurbimo grotelės yra ypatingai didelės ir išraiškingos. Gale sumontuotas difuzorius yra beveik viso automobilio pločio. O tai, kad visos ratų arkos yra 23 mm platesnės, dal labiau pabrėžia didelę elektromobilių galią.

Visiškai skaitmeninis: valdymas, multimedijos ir pagalbinės sistemos
Kaip ir kiti didieji „Audi“ modeliai, „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ turi skaitmeninę „MMI touch“ valdymo sistemą su dviem dideliais centriniais ekranais ir skaitmeniniu „Audi virtual cockpit“ prietaisų skydeliu. „Audi connect“ internetinės paslaugos naudojamos navigacijos sistemoje, ypatingai naudojant „e-tron“ maršruto planavimą. Jis paskaičiuoja greičiausią kelią su optimaliai parinktomis įkrovimo vietomis ir atsižvelgdamas į informaciją apie eismo spūstis, važiavimo nustatymus ir įkrovimo laiką.

Jau šį rudenį: pristatymas rinkoje Europoje

Europoje abu elektriniai S modeliai debiutuos 2020 metų rudenį. Vokietijoje „Audi e-tron S“ kaina prasideda nuo 93 800 eurų, „Audi e-tron S Sportback“ – nuo 96 050 eurų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]