Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio.
„Mes girdime gyventojų nuomonę, kad geležinkelis turėtų būti kuo tylesnis. Kaip ir bet kurios transporto sistemos atveju, visiškai išvengti triukšmo nepavyks, tačiau dedamos didelės pastangos, kad triukšmas kuo mažiau trikdytų gyventojus: vykdant bet kurį su geležinkeliu susijusį projektą svarstomos papildomos triukšmo sumažinimo galimybės, taip pat vykdomi atskiri tiksliniai triukšmo taršos mažinimo projektai“, – sako LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Siekiant sumažinti triukšmo problemą, šiuo metu net 7 Lietuvos miestuose vykdomas projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“. Pagal jį šiemet vien Klaipėdoje, daug dėmesio sulaukusiame Vitės rajone, bus pradėta 2 km ilgio ir vidutiniškai 6,5 m aukščio triukšmo slopinimo sienutės statyba, kuri pagerins akustines gyvenimo sąlygas beveik 4,5 tūkst. gyventojų.
Bendra triukšmo mažinimo programos vertė – 24 mln. eurų, iš kurių net 85 proc. bus finansuojami ES struktūrinių fondų lėšomis. Likusius 15 proc. finansuos AB „LTG Infra“ bei savivaldybės.
Įgyvendinant projektą ir kituose Lietuvos miestuose, kur nustatytos triukšmingiausios vietos bus įrengiamos geležinkelio triukšmą slopinančios priemonės – triukšmo slopinimo sienutės, apželdinti plotai šalia geležinkelio, įrengti pylimai, vykdomas langų ir durų keitimas.
„Tačiau ir be specialių triukšmo slopinimui skirtų projektų galima vardinti visą eilę įgyvendintų, pradėtų įgyvendinti ar planuojamų darbų, kurių pasekmė – ne tik modernesnis geležinkelis, bet ir ramesnis gyvenimas šalia jo“, – sako K. Sankovski.
Prie geležinkelio keliamo triukšmo mažinimo prisidės ir „LTG Infra“ pradėtas vykdyti geležinkelio ruožo nuo Vilniaus iki Klaipėdos elektrifikavimas, mat elektriniai lokomotyvai yra gerokai tylesni už dabar naudojamus dyzelinius.
Kaip vieną gerosios praktikos pavyzdžių galima paminėti ir Kauno mazgo modernizavimą pritaikant jį „Rail Baltica“ reikmėms. Mieste buvo įrengtos papildomos triukšmą slopinančios sienutės, įrengti specialūs triukšmą slopinantys padėklai po bėgiais, gyventojų prašymu nakties valandomis Kauno geležinkelio mazge eismas reguliuojamas ne garsiakalbių, o individualių ryšio priemonių pagalba.
Įrengiant europinio standarto bėgius ruože nuo Lietuvos-Lenkijos sienos iki Kauno triukšmo problema spręsta visuose miestuose, per kuriuos eina šis geležinkelis – Kazlų Rūdoje, Marijampolėje bei mažesnėse gyvenvietėse.
Pranešimą paskelbė: Džeraldas Kauneckas, UAB „Idea Prima”
Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius. Pasak Vilniaus […]
Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]
Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]
Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms (projektas Nr. XIVP-2305(2), patikslindamas, kuriems miestams reikalinga nustatyti ir įgyvendinti mažos taršos zonas. Įstatyme nustatyta, kad mažos taršos zonų nustatymo rekomendacijas tvirtins Susisiekimo ministerija. Taip pat patikslinta, kokiuose miestuose savivaldybių tarybos nustatys ar atnaujins mažos taršos transporto zonas. Tai bus daroma miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą ar […]
2023 m. kovo 23 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais nutarta Lietuvoje nuo liepos 1 d. įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais. Kodekso pakeitimais siekiama užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų […]
Wizz Air oro transporto industrijos apdovanojimuose „Air Transport Awards“ įvertinta kaip geriausia oro linijų bendrovė. Apdovanojimą per iškilmes, vykusias Monrealyje „Oro transporto simpoziumo 2023” metu, atsiėmė Jozsefas Varadi, Wizz Air grupės vadovas. „Air Transport Awards“ yra tarptautiniai oro transporto pramonės apdovanojimai, kasmet skiriami už išskirtinius pasiekimus aviacijos sektoriaus organizacijoms, bendrovėms ir lyderiams. J. Varadi džiaugėsi […]