Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

1

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio.

„Mes girdime gyventojų nuomonę, kad geležinkelis turėtų būti kuo tylesnis. Kaip ir bet kurios transporto sistemos atveju, visiškai išvengti triukšmo nepavyks, tačiau dedamos didelės pastangos, kad triukšmas kuo mažiau trikdytų gyventojus: vykdant bet kurį su geležinkeliu susijusį projektą svarstomos papildomos triukšmo sumažinimo galimybės, taip pat vykdomi atskiri tiksliniai triukšmo taršos mažinimo projektai“, – sako LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Siekiant sumažinti triukšmo problemą, šiuo metu net 7 Lietuvos miestuose vykdomas projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“. Pagal jį šiemet vien Klaipėdoje, daug dėmesio sulaukusiame Vitės rajone, bus pradėta 2 km ilgio ir vidutiniškai 6,5 m aukščio triukšmo slopinimo sienutės statyba, kuri pagerins akustines gyvenimo sąlygas beveik 4,5 tūkst. gyventojų.

Bendra triukšmo mažinimo programos vertė – 24 mln. eurų, iš kurių net 85 proc. bus finansuojami ES struktūrinių fondų lėšomis. Likusius 15 proc. finansuos AB „LTG Infra“ bei savivaldybės.

Įgyvendinant projektą ir kituose Lietuvos miestuose, kur nustatytos triukšmingiausios vietos bus įrengiamos geležinkelio triukšmą slopinančios priemonės – triukšmo slopinimo sienutės, apželdinti plotai šalia geležinkelio, įrengti pylimai, vykdomas langų ir durų keitimas.

„Tačiau ir be specialių triukšmo slopinimui skirtų projektų galima vardinti visą eilę įgyvendintų, pradėtų įgyvendinti ar planuojamų darbų, kurių pasekmė – ne tik modernesnis geležinkelis, bet ir ramesnis gyvenimas šalia jo“, – sako K. Sankovski.

Prie geležinkelio keliamo triukšmo mažinimo prisidės ir „LTG Infra“ pradėtas vykdyti geležinkelio ruožo nuo Vilniaus iki Klaipėdos elektrifikavimas, mat elektriniai lokomotyvai yra gerokai tylesni už dabar naudojamus dyzelinius.

Kaip vieną gerosios praktikos pavyzdžių galima paminėti ir Kauno mazgo modernizavimą pritaikant jį „Rail Baltica“ reikmėms. Mieste buvo įrengtos papildomos triukšmą slopinančios sienutės, įrengti specialūs triukšmą slopinantys padėklai po bėgiais, gyventojų prašymu nakties valandomis Kauno geležinkelio mazge eismas reguliuojamas ne garsiakalbių, o individualių ryšio priemonių pagalba.

Įrengiant europinio standarto bėgius ruože nuo Lietuvos-Lenkijos sienos iki Kauno triukšmo problema spręsta visuose miestuose, per kuriuos eina šis geležinkelis – Kazlų Rūdoje, Marijampolėje bei mažesnėse gyvenvietėse.

Pranešimą paskelbė: Džeraldas Kauneckas, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]