Nemalonūs kvapai automobilyje: kaip juos pašalinti?

1

Nemalonūs kvapai automobilyje: kaip juos pašalinti?

Dažnas vairuotojas sutiktų, kad vieną nesmagiausių pojūčių įsėdus į automobilį gali sukelti jame tvyrantis prastas kvapas. Įsisenėjusi drėgmė, galbūt ankstesnio šeimininko blogų įpročių paliktas rūkalų dvokas ar dar blogiau – po sėdynėmis rūgstančių pieno produktų likučių dvelksmas tiesiog gali išvaryti iš proto.

Automobilių švaros eksperto teigimu, tikrai neverta laukti ir kankintis kaskart įsėdus į automobilį, o daugumą nemalonaus kvapo šaltinių galima panaikinti tiek savarankiškai, tiek su efektyvia specialistų pagalba. Tam pakanka žinoti keletą pagrindinių taisyklių.

Gali kelti pavojų sveikatai

Norint pašalinti nemalonų kvapą transporto priemonėje, visų pirma reikėtų nustatyti, iš kur jis atsiranda, sako „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų tinklo vadovas Algirdas Plečkaitis. Jo teigimu, galima automobilį kasdien vėdinti, nemalonius kvapus bandyti užgožti, tačiau nepašalinus priežasties tai bus kova su vėjo malūnais.

„Pavyzdžiui, atėjus rudeniui dažna problema tampa įvairios nuosėdos ir lapai, kurie užkemša automobilių drenavimo sistemų latakus. Tuomet ant kėbulo patekęs vanduo jais pasišalinti negali ir nuteka lengviausiu keliu – į automobilio saloną, kuriame jaučiame nuolatinį drėgmės kvapą“, – dažną problemą atskleidžia specialistas. 

Jo teigimu, tuomet visų pirma būtina eliminuoti problemos priežastį – išvalyti drenažo sistemą, ir tik tada šalinti salono kvapus bei jį džiovinti. Dar svarbiau nelaukiant pašalinti prasto kvapo priežastį, jeigu transporto priemonėje paleidus variklį užuodžiamas puvėsio kvapas.

Kondicionavimo sistemoje ant vidinio radiatoriaus, kuris aušina į saloną patenkantį orą, dėl temperatūrų skirtumo kondensuojasi drėgmė ir susidaro labai palanki terpė mikroorganizmams. Juntamas kvapas tampa perspėjimo signalu, kad sistemoje susikaupė didelis kiekis pelėsio ar grybelio sporų, kurias važiuojantys automobiliu įkvepia, taip rizikuodami ir savo sveikata.

„Šiuo atveju problema tampa priėjimas prie radiatoriaus, kadangi neardant automobilio to padaryti fiziškai neįmanoma. Tuomet reikėtų kreiptis į švaros specialistus, kurie aerozolio pavidalo dezinfekcinėmis priemonėmis gali pasiekti tuos mikroorganizmus ir juos išnaikinti. Tą patartina daryti neatidėliojant, kadangi važinėjimas tokiu automobiliu jau kelia tiesioginį pavojų sveikatai“, – perspėja A. Plečkaitis.

Šeimų su vaikais rūpestis

Specialisto teigimu, dar viena dažna problema, su kuria susiduria daugelis vaikus auginančių vairuotojų, yra pieno ir kitų rūgstančių produktų sukelti nemalonūs kvapai. Šie produktai labai lakūs ir greitai prasiskverbia pro paviršius, todėl neretai yra sudėtinga plika akimi pamatyti kvapo šaltinio vietą.

„Mes automobilio saloną matome kaip lygų paviršių, tačiau nuėmus kilimėlius išvystume galybę techninių angų, įvairių tvirtinimo elementų, kur yra palankios erdvės kauptis skysčiams. Todėl net išvalius kilimėlius kvapo iki galo nepanaikinsime, jeigu būsime nepašalinę priežasties – po jais prabėgusių skysčių likučių“, – pažymi A. Plečkaitis.

Anot eksperto, dėl to visus maisto produktus patartina vežioti bagažinėje ir sandariai uždarytus. Panašios rekomendacijos dedikuojamos ir gyvūnų mylėtojams – jų kvapai, specialisto teigimu, išsivadėja nesunkiai, o vežant augintinius specialiai tam skirtuose narvuose neturėtų kilti sunkumų pašalinti bet kokią nemalonaus kvapo priežastį.

Prirūkytas automobilis specialistams – ne problema

Su dar vienu rūpesčiu – prirūkytu salonu – neretai susiduria įsigyjantys naudotą automobilį. Šiuo atveju taip pat reikėtų pradėti nuo problemos vietos identifikavimo.

A. Plečkaitis pastebi, kad dažniausiai automobiliuose rūkoma vairuotojo vietoje, o dūmai kyla į viršų. Todėl paprastai rūkalų kvapas sklinda nuo lubų ir apdailos detalių, kurios yra virš ar šalia vairuotojo. Dažnu atveju tai išduoda ir pakitusi detalių spalva. 

„Dažniausiai dūmai prasiskverbia tik į viršutinius audinių sluoksnius, todėl jų kvapas pašalinamas atlikus paprastą cheminį valymą. Tai tikrai nėra pats sunkiausiai pašalinamas kvapas ir profesionalaus valymo metu nesunkiai eliminuojamas“, – pažymi švaros ekspertas.

 Atliekant valymo darbus savarankiškai, svarbu atkreipti dėmesį, kad automobilio lubos ir panašūs elementai yra prie konstruktyvo tvirtinama medžiaga. Tad ją per daug mirkant kyla rizika ištirpdyti klijus ir tą medžiagą atklijuoti nuo pagrindo.

Anot A. Plečkaičio, namų sąlygomis nesudėtinga išvalyti maisto dėmes, tačiau būtina parinkti tinkamas priemones, kurių galima įsigyti specializuotose parduotuvėse, ir jų kiekį. Pavyzdžiui, išbėgusio pieno atveju naudojami riebalų skaidytojai, kurie juos tirpdo ir iš esmės panaikina kvapo priežastį. 

Vis dėlto, kai kuriais atvejais ne tik būtina tiksliai laikytis gamintojo reikalavimų, bet ir itin paisyti saugos taisyklių.

„Pelėsį efektyviai šalina dezinfekcija, tačiau klimato kontrolės dezinfekavimo priemonės yra ganėtinai pavojingos žmogui ir jas naudojant būtina laikytis gamintojo reikalavimų bei tam tikrų saugumo taisyklių. Neretai žmonės ir kreipiasi į profesionalus dėl to, kad neįmanoma namuose turėti visų efektyvių priemonių kiekvienai problemai išspręsti, o vienos priemonės, kuri valytų viską, tiesiog nėra“, – atskleidžia specialistas.

„Nekaupti“ dėmių ir reguliariai valyti

A. Plečkaitis skaičiuoja, kad dauguma dažnai automobiliu važinėjančiųjų profesionalų cheminį salono valymą užsako keletą kartų per metus ir to pakanka, kad būtų palaikoma švara bei pašalinamos bet kokios blogų kvapų priežastys. Vienintelė rekomendacija jiems – „nekaupti“ atsirandančių dėmių ir pasistengi jas greitai eliminuoti vos atsiradus.

Artėjant šaltajam metų laikui didesne aktualija taps kova su drėgme automobilyje ir jos sukeliamais kvapais. Todėl lipant į saloną visuomet patartina nenešti patiems drėgmės vidun ir nusipurtyti kojas.

„Kitas patarimas – gerai įšildyti automobilio saloną ir tuomet išvėdinti. Šildant drėgmė pasklinda po automobilio saloną ir turi kažkur iškeliauti, visai kaip vėdinant žiemą namus. Tik skirtumas toks, kad automobilyje yra gerokai mažesnis oro tūris, todėl drėgmė žymiai greičiau pasijunta, bet ir greičiau išvėdinama“, – pataria švaros ekspertas.

Pranešimą paskelbė: Gintarė Dabrišiūtė, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]