Naujos kartos autobusai – alternatyva automobiliams artimose kelionėse į užsienį

Naujos kartos autobusai – alternatyva automobiliams artimose kelionėse į užsienį

Auga keleivių skaičius, kurie pasirenka autobusu keliauti į netolimas užsienio šalis. Tai lemia prieinama kelionių kaina, bet vis svarbesniu tokio pasirinkimo veiksniu tampa kelionės komfortas. Atsižvelgdama į augančius keleivių reikalavimus patogumui, tarptautinė keleivių pervežimo autobusais kompanija „Lux Express“ Lietuvoje pristatė naujos kartos, aukštos komforto klasės „Irizar i8“ autobusą, tapusį 2018-ųjų Metų autobusu. Trys šio tipo autobusai liepą pradeda keleivių vežimus tarp Lietuvos ir Latvijos sostinių.

„Lux Express“ Baltijos šalių verslo plėtros vadovas Janno Ritsberg  teigia, kad ekonomikai augant, žmonės turi daugiau galimybių keliauti visomis transporto priemonėmis.  Baltijos šalyse tarptautinių keleivių vežimo rinka per metus augo 12 proc. , o užpernai – 10 proc. Tarptautinių keleivių pervežimų autobusais segmentas per praėjusius metus Baltijos šalyse augo 14 proc. (Lietuvoje 22 proc., Latvijoje 13 proc. ir Estijoje 21 proc.), o ankstesniais metais augimas siekė 16 proc.

Tarptautiniai keleivių vežėjai pastaraisiais metais sulaukia didesnio srauto keliautojų, kurie vis mieliau renkasi autobusus neilgoms tarptautinėms kelionėms.

„Vežėjai autobusais konkuruoja su skrydžių bendrovėmis, su automobiliais.  Viena iš pagrindinių konkurencingumo didinimo priemonių mums yra nauji autobusai, nes keliautojai vis labiau orientuojasi į aukštesnį komforto lygį.  Pavyzdžiui, kai pernai maršrutu Ryga-Talinas paleidome naujos kartos „lounge“ tipo autobusą, keleivių srautas šiuo maršrutu išaugo dvigubai. Maršrutuose iš Lietuvos iki šiol važiavo autobusai, kuriuose tik dalis vietų yra „luonge“ tipo ir jos išperkamos labai greitai. Tai rodo, kad aukštos komforto klasės transporto priemonė mums leis suteikti kokybiškesnę paslaugą ir pasiekti geresnių rezultatų“, – kalba J. Ritsbergas.  

Alternatyva paklausiausiam transportui

Pasak J. Ritsbergo, nors automobilis yra populiariausia transporto priemonė Europoje, autobusai turi konkurencinių pranašumų, leidžiančių varžytis su automobiliais – tiek dėl patogesnių keliavimo galimybių, kurias užtikrina autobusuose diegiamos pažangios technologijos, tiek dėl laiko aspekto, kurį keleivis gali skirti poilsiui ar darbui, tiek dėl didelio valstybių dėmesio ekologijai.

„Lietuva pagal naudojimąsi asmeniniu automobiliu Europoje užima trečią vietą. Net 89,2 proc. nuvažiuotų atstumų yra įveikti automobiliu. Tuo tarpu ES vidurkis yra 83,1 proc., Latvijoje – 82,3 proc., Estijoje – 78,2 proc. Rodikliai aukšti ir daugelis valstybių susirūpinę, kaip juos mažinti siekiant mažinti taršą ir tvariai saugoti aplinką. Tokiame kontekste autobusai yra tvari alternatyva trumpoms kelionėms į užsienį. Mes galime pasiūlyti išvystytas, patogias, saugias, greitas ir draugiškas aplinkai transportavimo paslaugas“, − teigia J. Ritsbergas.

 Pagrindinė tendencija – dėmesys ekologijai

Praėjusiais metais autobusų pardavimai Europoje augo 11 proc. Pasak autobusų gamintojo „Scania Lietuva“ prekybos direktoriaus Dariaus Snieškaus, ši nišinė keleivių transportavimo priemonė, dėl mažesnių eksploatavimo kaštų trumpose kelionėse yra gerokai pranašesnė už lėktuvą. Juo labiau, kad technologinės inovacijos leidžia didinti kuro naudojimo efektyvumą ir mažinti taršą.

„Pagrindinė tendencija, kuri vyrauja pasaulyje ir kuri ateina į Baltijos šalis bei Lietuvą, tai yra ekologija. Ekologija pirmiausia atsiremia į alternatyvaus kuro ir, be abejo, elektrifikacijos sprendimus, kurie sparčiai diegiami komercinio tipo transporto sistemose. Kuro sąnaudų optimizavimas, mažesnės išlaidos transporto priemonių aptarnavimui ir remontui labai pagerina ir transporto įmonės ekonomiją“ – sako  D. Snieškus.

Autobusuose diegiamos sistemos leidžia juntamai pagerinti paslaugų kokybę nedidinant kainos galutiniam vartotojui. 

Paklausu, nes patogu, linksma ir nebrangu

Paslaugų kainos ir kelionės trukmė, pasak kelionių organizatoriaus ir kelionių agentūros įkūrėjo Rimvydo Širvinsko-Makaliaus, vis dar išlieka pirmuoju lietuvių prioritetu, renkantis transporto priemonę keliavimui. Ypač jeigu kalbame apie netolimas ir greitas savaitgalio keliones į užsienio šalis. Tokiu atveju, anot kelionių organizatoriaus, žmonės dažniausiai renkasi kelionę autobusu į kaimynines šalis Estiją, Lenkiją, Latviją.

„Kadangi kelionės autobusu trumpiems maršrutams yra pigesnės nei lėktuvu, žmonės per metus jų sau gali leisti vis daugiau ir keliauja ne tik per atostogas – per metus susiorganizuoja ne vieną savaitgalinę išvyką. Kiekvienais metais pastebimas augantis autobusais keliaujančiųjų skaičius. Artimesnėms kelionėms net sunku rasti bilietų. Žmonės išties domisi, kas vyksta ir aplink Lietuvą, važiuoja į festivalius, žvaigždžių koncertus, parodas įvairius kultūrinius renginius. Artimesnes keliones autobusais renkasi ir ta dalis žmonių, kuri dar tik mokosi pasinaudoti nevaržoma keliavimo laisve“, – pasakoja R. Širvinskas Makalius.

Organizuodamas keliones, R. Širvinskas-Makalius pastebi, kad keliones autobusu lietuviai nuo seno laiko smagia pramoga. Autobusu mėgsta važiuoti ir didesnės draugų kompanijos ar šeimos. Anot pašnekovo,  tokia keliavimo forma išties suburia žmones, suteikia galimybę pabendrauti. Tik jeigu anksčiau iš šios transporto priemonės keliautojai nelabai ko tikėjosi – svarbu, kad yra vieta atsisėsti, tai šiandien žmonės nori komforto ir įvairių privalumų.

„Kelionių organizatorius tai verčia pasitempti, mat tarptautiniai maršrutiniai autobusai yra neįtikėtinai patobulėję. Man pačiam kelionė autobusu suteikia malonumą, nes galiu žiūrėti pro langą, grožėtis pravažiuojamais miestais ir stebėti besikeičiantį peizažą. Džiugu matyti, kad šis keleivių vežimo sektorius kasmet tik auga,“, − keliautojų įpročius įvertina R. Širvinskas-Makalius.


„Lux Express“ Grupė – tai stambiausias tarptautinis greitųjų autobusų maršrutų operatorius Baltijos regione, siūlantis daugiausiai maršrutų didžiųjų Baltijos šalių miestų kryptimis.

  • 2017 metais „Lux Express“ pervežė: 3 011 317 keleivių
  • „Lux Express Group“ apyvarta 2017 m.: 30 791 254€
  • „Lux Express“ grupėje yra: 91 autobusas
  • Kompanijoje dirba: 450+ darbuotojų
  • Kompanija Baltijos šalyse veža keleivius daugiau kaip 15 krypčių
  • Pagrindinės kryptys: Vilnius-Ryga, Ryga-Talinas, Vilnius-Varšuva

Pranešimą paskelbė: Agnė Kalinkaitė, BVRG Burson – Marsteller

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Sklandžiam ir saugiam keleivių bei krovinių judumui užtikrinti būtina efektyvi viešoji geležinkelių infrastruktūra. Tai yra valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, naudojamas keleiviams ir kroviniams geležinkeliais vežti. Už tinkamą šios infrastruktūros valdymą, funkcionavimą, geležinkelių transporto eismo ir rinkos reguliavimą atitinkamai yra atsakingi Susisiekimo ministerija, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos transporto saugos administracija ir Ryšių reguliavimo tarnyba. Aukščiausiosios […]

  Straipsniai »
Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti ragina ne tik vairuotojus, bet ir kelininkus. Kaip susidaro šios vairuoti nepalankios sąlygos? Kokių veiksmų, esant minėtiems žiemos reiškiniams, turėtų imtis vairuotojai ir kelių priežiūros specialistai? „Juodas“ ledas – nepastebimas pavojus Vienas iš pavojingiausių žiemos reiškinių, sukeliančių daug eismo įvykių, yra „juodas“ […]

  Straipsniai »
Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą Sėkmingą šimtamilijoninį verslą JAV įkūrę lietuviai jo plėtrai renkasi tėvynę. Trečiadienį buvo atidarytas vienos sparčiausiai JAV augančių įmonių „GP Transco“ biuras Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre. Sėkmingo verslo plėtrą tėvynėje keturi įmonių grupę valdantys lietuviai pasirinko ne tik dėl daugybės šalyje esančių […]

  Straipsniai »
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »
KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovei „Eugesta“ įsigyjant 63,89 proc. UAB „Armavista“ akcijų ir įgyjant vienvaldę  pastarosios kontrolę. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. lapkričio 7 d. Suinteresuoti asmenys turėjo teisę pateikti argumentuotą nuomonę dėl šios koncentracijos galimų pasekmių konkurencijai, tačiau tokių nebuvo sulaukta. Įvertinusi su sandoriu susijusias aplinkybes ir gautus duomenis, Konkurencijos taryba nustatė, […]

  Straipsniai »