Nauji vairuotojų įpročiai: vis rečiau pradurtą padangą kelyje keičiasi patys

Nauji vairuotojų įpročiai: vis rečiau pradurtą padangą kelyje keičiasi patys

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, tačiau jie nesumažino skambučių į pagalbos kelyje tarnybas dėl netikėtai sugedusių automobilių skaičiaus. Draudikai pastebi, kad kasmet daugėja transporto priemonių gedimų, kurių vairuotojai savarankiškai įveikti neįstengia. Statistika rodo, kad net ir pradūrę padangą Lietuvos vairuotojai kelyje vis dažniau ieško pagalbos, o ne keičia ją patys. 

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, pagalbos prašymų skaičius žiemos mėnesiais išauga beveik dvigubai. Dažniausia priežastis, dėl ko vairuotojai kviečia pagalbos kelyje tarnybą, yra žiemos mėnesiais padažnėjantys eismo įvykiai, po kurių automobilis nebegali važiuoti. Antra svarbi priežastis – automobilio gedimai kelyje.

Daugėja skambinančiųjų dėl gedimų

Pasak „Gjensidige“ Žalų departamento vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, paprastai pagalbos kelyje tarnyba kviečiama tada, kai automobilis nebegali pats važiuoti ir jį reikia transportuoti. Automobilio transportavimo paslaugos šiemet sudaro 65 proc. visų pagalbos kelyje paslaugų. „Sugedus automobiliui, kai jis nebevažiuoja, vairuotojai patys jau seniai nebenaudoja tempimo virvės ar kitų vilkimo būdų, o kviečia vilkiką, kuris nugabena transporto priemonę iki automobilių serviso ar stovėjimo aikštelės“, – tvirtino draudimo bendrovės atstovė.

Bendrovės duomenimis, automobilius dažniausiai tenka transportuoti dėl variklio gedimų. Tokie iškvietimai sudaro 26 proc. visų transportavimo atvejų. Kitos dažnos priežastys, dėl kurių transporto priemones reikėjo transportuoti, yra akseleratoriaus, generatoriaus ar starterio gedimai bei eismo įvykiai.

„Gjensidige“ duomenimis, šiais metais išaugo iškvietimų, kurių priežastis yra automobilio padangų problemos. 32 proc. pagalbos kelyje iškvietimų sudaro padangų bei ratlankių keitimas bei montavimas.

 „Šis rodiklis per metus išaugo labiausiai. Tai rodo, kad žmonėms nebėra savaime suprantama, jog kelyje pradurtą padangą jie turi pasikeisti patys“, – kalbėjo draudimo bendrovės atstovė.

Anot jos, smulkius gedimus atvykę pagalbos specialistai paprastai pataiso vietoje. Rimtesnio gedimo atveju transporto priemonė yra nugabenama į artimiausias dirbtuves, o vairuotojui draudimas kompensuoja kelionės išlaidas iki jo kelionės tikslo. Pagalbos tarnybos padeda automobilyje palikus raktelius ir netyčia užtrenkus dureles, neužvedant automobilio, pasibaigus degalams ar įvykus kitai bėdai kelyje.

Dažniausiai kreipiasi į šeimos narius

Pernai „Gjensidige“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad 39 proc. Lietuvos vairuotojų kelyje įvykus nenumatytoms aplinkybėms prašo sutuoktinių ar kitų šeimos narių pagalbos, trečdalis kreipiasi į draugus ir kolegas. 10 proc. vairuojančių žmonių tokiomis aplinkybėmis kviečiasi pagalbą kelyje, o 6 proc. užsisako taksi ar pavėžėjimo paslaugą.

Tyrimo duomenimis, mažiausia dalis Lietuvos vairuotojų – 4 proc. – stabdo keliu važiuojančias kitas transporto priemones ir jų vairuotojų prašo degalų. Reprezentatyvią gyventojų apklausią atliko „Spinter tyrimai“.

V.Katilienė atkreipė dėmesį į didėjantį mūsų šalies vairuotojų sąmoningumą ir jų gebėjimą nemalonioje situacijoje pasirinkti mažiau rizikingą sprendimą. „Stabdant pro šalį važiuojančias transporto priemones vairuotojai, kurie savo automobiliu negali pajudėti iš vietos ir prašo pagalbos kitų, gali jos sulaukti, tačiau „tranzuojant“ būtina įvertinti visas aplinkybes“, – įspėjo draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Monterey Wedge Womens Black 42,5
 
LORENZO 62-160-32 Black 38
 
Happy Socks Hamburger Multi 9000 36-40
 
Crocs™ Literide Modform Lace Mens Navy/White 47,5
 
ZAXY Talk Sandal Platform 17608 Nude 39

Rekomenduojame

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės Lenkijos dalies, į pietus nuo „Via Baltica“,  įtraukti į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T) tinklą. Tai padėtų geriau išvystyti infrastruktūrą, atvertų naujas galimybes transporto srautų augimui. Tai Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė šeštadienį dalyvaudamas nuotolinėje […]

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui,  jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

SBA grupės investicijų valdymo įmonė „Capitalica Asset Management“ steigia pirmąjį Baltijos šalyse logistikos nekilnojamojo turto (NT) fondą. Lietuvos bankas suteikė veiklos licenciją uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtam investiciniam fondui „Capitalica Green Logistics Fund“, kuris investuos į jau pastatytus žaliosios koncepcijos logistikos centrus, esančius prie didžiųjų miestų bei pagrindinių transporto magistralių visame Baltijos regione. Steigiamo fondo […]

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

2021 m. vasario 24 d. pranešimas žiniasklaidai    Komitetas vykdo tęstinę parlamentinę kontrolę dėl kelių transporto vairuotojų darbo sąlygų ir socialinių garantijų. Seimas dar 2019 m. priėmė rezoliuciją „Dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinės padėties gerinimo“ – žengiami pirmieji žingsniai šio sektoriaus skaidrumui užtikrinti. Tačiau profesinių sąjungų atstovai tebevardija kylančias problemas tarp šio sektoriaus darbuotojų ir […]