Naujausia statistika: autobusuose saugos diržus segi tik kas trečias lietuvis

1

Naujausia statistika: autobusuose saugos diržus segi tik kas trečias lietuvis

Visose Baltijos šalyse keleivių vežimo bendrovės  „Lux Express“  atliktos apklausos rezultatai ir džiugina, ir neramina  – nors latviai, estai ir lietuviai beveik visada prisisega saugos diržus važiuodami automobiliais, situacija autobusuose vis dar ženkliai skiriasi. Kodėl tiek žmonių pamiršta saugumą keliaudami autobusais, nors prisisegti saugos diržus juose yra privalu?

Statistika rodo, jog dauguma lietuvių, latvių ir estų yra įpratę saugos diržus segėti automobiliuose – nė vienas iš apklaustų Lietuvos ir Estijos gyventojų nepasakė, jog diržo automobilyje diržo nesisega niekada arba segasi tik retais atvejais; tuo tarpu tokių atsakymų tarp Latvijos gyventojų buvo vos 1%.  Pagal 2017 metų duomenis, 71% lietuvių prisisegdavo diržus automobilyje, o 2018 metais net 87% respondentų teigė, jog saugos diržus automobiliuose prisisega visada ir dar 12% apklaustų lietuvių atsakė, jog tai daro dažnai. Tuo tarpu 2017 metais visuomet saugos diržus automobiliuose segėjo 74% latvių ir 89% estų respondentų; šiais metais šie skaičiai dar šoktelėjo atitinkamai iki 85% ir 96%.

Estai vis dar saugiausi ir autobusuose – net du trečdaliai respondentų iš Estijos atsakė, jog visada segi saugos diržus keliaudami autobusais. Tokių lietuvių – tik trečdalis, o latviai yra mažiausiai pareigingi – tik penktadalis jų nurodė prisisegantys saugos diržus autobusuose.

„Dažniausiai pasitaikančios priežastys, dėl kurių Baltijos šalių gyventojai nesisega saugos diržų yra tai, jog jiems nepatogu arba apie tai paprasčiausiai nepagalvoja, pakankamai pasitiki vairuotoju. Nors dauguma žmonių jau įprato prisisegti diržus lengvuosiuose automobiliuose, jie vis dar neišsiugdė įpročio imtis būtinų saugumo priemonių keliaudami autobusais.  Darome viską, kad šią problemą išspręstume – stengiamės, kad sėdynės būtų kuo labiau komfortiškos ir keleiviai nejaustų nepatogumo dėl saugos diržo, o kelionės pradžioje visada primename keleiviams prisisegti saugos diržus. Taip pat kasmet vykdome ir saugumo kampanijas, kurių tikslas – didinti visuomenės sąmoningumą ir informuotumą šiuo klausimu. Tokių iniciatyvų poreikį diktuoja ir kasmet atliekamų apklausų rezultatai“, – pasakoja „Lux Express“ Baltijos šalių verslo plėtros vadovas Janno Ritsberg.

Niekada nesisegantys saugo diržų autobusuose teigė penktadalis lietuvių, net ketvirtadalis latvių ir tik 2% estų. Retai saugumu autobusuose rūpinosi 26% Lietuvos ir 27% Latvijos respondentų, tuo tarpu tokių apklaustųjų tarp Estijos gyventojų pasitaikė ženkliai mažiau – 7%.

„Mes patys darome viską, kad kuo labiau užtikrintume keleivių saugumą – vykdome nuolatinius autobusų techninius patikrinimus, vairuotojų mokymus. Tačiau svarbiausia, kad ir patys keleiviai pareigingai laikytųsi saugumo reikalavimų, nes važiavimas neprisisegus saugos diržu yra antra dažniausiai pasitaikanti žūčių keliuose priežastis. Vien tik saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties ar sunkaus sužeidimo riziką gali sumažinti apie pusantro karto. Saugos diržai itin svarbūs visais metų laikais ir ypatingai šaltuoju sezonu, kai keliai slidūs, matomumas mažas. Keleiviai dažnai pamiršta, kad nesilaikydami būtinų saugumo nurodymų kelia grėsmę ne tik sau, bet ir kartu keliaujantiems žmonėms bei vairuotojui“, – teigia J. Ritsberg.

Nuo 2006 metų naudotis saugos diržais yra privaloma visose Europos Sąjungos šalyse. Ši taisyklė taikoma visoms transporto priemonės, nepriklausomai nuo to, kurioje sėdynėje keleivis sėdi.

 

Pranešimą paskelbė: Goda Diečkutė, UAB Headline agency

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Amaliuose šią savaitę atverta pusantro kilometro atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Tai ženkli dalis pirmajame Pietrytinio aplinkkelio darbų etape. Įgyvendinus visą projektą, naujoji trasa taps patogia ir greita jungtimi tarp A1 ir „Via Baltica“ magistralių. Maža to, apvažiavimas nukraus tranzitinį eismą nuo Petrašiūnų, taip sumažinant oro bei triukšmo taršą. Naujas transporto mazgas „Šių […]


Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Europos Sąjunga ruošiasi įteisinti didesnių gabaritų ir gerokai sunkesnių vilkikų eismą. Šiam sprendimui jau yra pritaręs Europos Parlamentas, laukia diskusijos Europos Taryboje. Lietuvos kelių sektoriaus verslo ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko įspėja, kad šiam pokyčiui tinkamai nepasiruošus mūsų šalies gali laukti didžiuliai finansiniai praradimai. Sukels spartesnę kelių infrastruktūros degradacijąŠiuo metu […]


2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, per pirmuosius tris 2024 m. mėnesius Lietuvoje buvo įregistruotas 7401 automobilis, Latvijoje – 4664, o Estijoje 4716. Lietuvoje 56 proc. automobilių įsigyti lizingu. Tiesa, lyginant su praėjusių metų pirmojo ketvirčio duomenimis, lizingu įsigytų automobilių dalis krito apie 3 proc. Pasak bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šis […]


Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Visgi tai nėra visiška tiesa, nes galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir turi geresnę stabdžių sistemą. Kadangi nemažai automobilių praeityje yra patyrę apgadinimų, transporto priemonių ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ nusprendė išsiaiškinti, ar automobiliai su galingesniais varikliais dažniau […]


2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų (LTOU) finansiniai rodikliai demonstravo teigiamas tendencijas, didžiausią įtaką jiems darė išaugę bendri skrydžių bei keleivių srautai. 2023 metus tris šalies oro uostus valdanti bendrovė baigė pelningai – grynasis pelnas sudarė 5,5 mln. eurų (2022 m. koreguotas grynasis pelnas buvo 6,6 mln. eurų). Svarbu paminėti, kad 2023 metais LTOU iš valstybės […]


Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Sugedus automobiliui ar kelyje panorus atlikti nenumatytą manevrą, vairuotojas gali itin greitai sulaukti kitų vairuotojų tolerantiškų veiksmų ir pagalbos. Praėjusį mėnesį atlikta gyventojų apklausa parodė, kad Estijoje gyvena paslaugiausi vairuotojai. Lietuvoje esame mažiausiai linkę sustoti pakelėje padėti kitiems, tačiau dažniausiai užleidžiame į kitą eismo juostą persirikiuojančias transporto priemones. Menkiausios galimybės persirikiuojant sulaukti kitų vairuotojų pagalbos […]