Naujausia statistika: autobusuose saugos diržus segi tik kas trečias lietuvis

1

Naujausia statistika: autobusuose saugos diržus segi tik kas trečias lietuvis

Visose Baltijos šalyse keleivių vežimo bendrovės  „Lux Express“  atliktos apklausos rezultatai ir džiugina, ir neramina  – nors latviai, estai ir lietuviai beveik visada prisisega saugos diržus važiuodami automobiliais, situacija autobusuose vis dar ženkliai skiriasi. Kodėl tiek žmonių pamiršta saugumą keliaudami autobusais, nors prisisegti saugos diržus juose yra privalu?

Statistika rodo, jog dauguma lietuvių, latvių ir estų yra įpratę saugos diržus segėti automobiliuose – nė vienas iš apklaustų Lietuvos ir Estijos gyventojų nepasakė, jog diržo automobilyje diržo nesisega niekada arba segasi tik retais atvejais; tuo tarpu tokių atsakymų tarp Latvijos gyventojų buvo vos 1%.  Pagal 2017 metų duomenis, 71% lietuvių prisisegdavo diržus automobilyje, o 2018 metais net 87% respondentų teigė, jog saugos diržus automobiliuose prisisega visada ir dar 12% apklaustų lietuvių atsakė, jog tai daro dažnai. Tuo tarpu 2017 metais visuomet saugos diržus automobiliuose segėjo 74% latvių ir 89% estų respondentų; šiais metais šie skaičiai dar šoktelėjo atitinkamai iki 85% ir 96%.

Estai vis dar saugiausi ir autobusuose – net du trečdaliai respondentų iš Estijos atsakė, jog visada segi saugos diržus keliaudami autobusais. Tokių lietuvių – tik trečdalis, o latviai yra mažiausiai pareigingi – tik penktadalis jų nurodė prisisegantys saugos diržus autobusuose.

„Dažniausiai pasitaikančios priežastys, dėl kurių Baltijos šalių gyventojai nesisega saugos diržų yra tai, jog jiems nepatogu arba apie tai paprasčiausiai nepagalvoja, pakankamai pasitiki vairuotoju. Nors dauguma žmonių jau įprato prisisegti diržus lengvuosiuose automobiliuose, jie vis dar neišsiugdė įpročio imtis būtinų saugumo priemonių keliaudami autobusais.  Darome viską, kad šią problemą išspręstume – stengiamės, kad sėdynės būtų kuo labiau komfortiškos ir keleiviai nejaustų nepatogumo dėl saugos diržo, o kelionės pradžioje visada primename keleiviams prisisegti saugos diržus. Taip pat kasmet vykdome ir saugumo kampanijas, kurių tikslas – didinti visuomenės sąmoningumą ir informuotumą šiuo klausimu. Tokių iniciatyvų poreikį diktuoja ir kasmet atliekamų apklausų rezultatai“, – pasakoja „Lux Express“ Baltijos šalių verslo plėtros vadovas Janno Ritsberg.

Niekada nesisegantys saugo diržų autobusuose teigė penktadalis lietuvių, net ketvirtadalis latvių ir tik 2% estų. Retai saugumu autobusuose rūpinosi 26% Lietuvos ir 27% Latvijos respondentų, tuo tarpu tokių apklaustųjų tarp Estijos gyventojų pasitaikė ženkliai mažiau – 7%.

„Mes patys darome viską, kad kuo labiau užtikrintume keleivių saugumą – vykdome nuolatinius autobusų techninius patikrinimus, vairuotojų mokymus. Tačiau svarbiausia, kad ir patys keleiviai pareigingai laikytųsi saugumo reikalavimų, nes važiavimas neprisisegus saugos diržu yra antra dažniausiai pasitaikanti žūčių keliuose priežastis. Vien tik saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties ar sunkaus sužeidimo riziką gali sumažinti apie pusantro karto. Saugos diržai itin svarbūs visais metų laikais ir ypatingai šaltuoju sezonu, kai keliai slidūs, matomumas mažas. Keleiviai dažnai pamiršta, kad nesilaikydami būtinų saugumo nurodymų kelia grėsmę ne tik sau, bet ir kartu keliaujantiems žmonėms bei vairuotojui“, – teigia J. Ritsberg.

Nuo 2006 metų naudotis saugos diržais yra privaloma visose Europos Sąjungos šalyse. Ši taisyklė taikoma visoms transporto priemonės, nepriklausomai nuo to, kurioje sėdynėje keleivis sėdi.

 

Pranešimą paskelbė: Goda Diečkutė, UAB Headline agency

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocband™ Citrus/Grey 36,5
 
Crocs™ Crocband Sport Cord Clog Navy 47,5
 
Crocs™ Women's LiteRide Sandal Poppy/White 42,5
 
TOMS Cork Women's Altair Slipon Multi 40
 
TOMS Woven Stripe Women's Deconstructed Alpargata Red 37,5

Atnaujintos šviesoforų įrengimo taisyklės leis lanksčiau reguliuoti eismą

Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo tendencijas ir sparčiai diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą, Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Miestuose vis labiau populiarėjant dviračiams ir plėtojant jiems skirtą infrastruktūrą, šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyti maži trijų spalvų dviračių šviesoforai, dviračių šviesoforai su krypties rodyklėmis bei dviračių šviesoforams taikomi techniniai reikalavimai. Nuo šių […]

  Straipsniai »

Lenktynininkas Giedrius Notkus: didžiausias vairuotojų priešas vasarą – atsipalaidavimas

2018 metų Lietuvos ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog vairuoti vasarą mūsų šalies keliuose kartais pavojingiau nei lenktynių trasoje, nes atsipalaidavę vairuotojai neprognozuojami. Šiuos įspūdžius patvirtina ir eismo įvykių statistika, rodanti, jog atšilus orams avarijų skaičius išauga kone trečdaliu. Vairuojant svarbiausia… vairuoti „Ralio trasoje važiuoju ekstremaliais greičiais, bet viskas priklauso tik nuo manęs ir mano […]

  Straipsniai »
Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Išmanios vairavimo sistemos, tokios kaip automatinis stabdymas, greičio reguliavimas ar eismo juostos laikymosi sistema – jau įprasti dalykai naujuose automobiliuose. Vis dar retenybė išvysti automobilį be vairuotojo. Žadama, kad tokie automobiliai rinkoje pasirodys iki 2030-ųjų. Keičiantis technologijoms, jaučiamas ir nuolatinis transporto inžinierių poreikis, tokių specialistų trūksta jau šiandien, o ateityje poreikis išaugs kone trigubai. Apie […]

  Straipsniai »

„ACE Logistics“ Lietuvoje šiemet augino krovinių kiekį ir apyvartą

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su sausiu-birželiu 2018-aisiais, apyvartą padidino 8,5% iki 5,75 mln. eurų. Šiuo laikotarpiu įmonės gabenamų krovinių kiekis augo 5%. „Preliminarūs pirmojo šių metų pusmečio duomenys rodo, kad augimo potencialą, kurį visos grupės mastu fiksavome dar pernai, sėkmingai išnaudojame. Pagrindine […]

  Straipsniai »