Naujausia statistika: autobusuose saugos diržus segi tik kas trečias lietuvis

1

Naujausia statistika: autobusuose saugos diržus segi tik kas trečias lietuvis

Visose Baltijos šalyse keleivių vežimo bendrovės  „Lux Express“  atliktos apklausos rezultatai ir džiugina, ir neramina  – nors latviai, estai ir lietuviai beveik visada prisisega saugos diržus važiuodami automobiliais, situacija autobusuose vis dar ženkliai skiriasi. Kodėl tiek žmonių pamiršta saugumą keliaudami autobusais, nors prisisegti saugos diržus juose yra privalu?

Statistika rodo, jog dauguma lietuvių, latvių ir estų yra įpratę saugos diržus segėti automobiliuose – nė vienas iš apklaustų Lietuvos ir Estijos gyventojų nepasakė, jog diržo automobilyje diržo nesisega niekada arba segasi tik retais atvejais; tuo tarpu tokių atsakymų tarp Latvijos gyventojų buvo vos 1%.  Pagal 2017 metų duomenis, 71% lietuvių prisisegdavo diržus automobilyje, o 2018 metais net 87% respondentų teigė, jog saugos diržus automobiliuose prisisega visada ir dar 12% apklaustų lietuvių atsakė, jog tai daro dažnai. Tuo tarpu 2017 metais visuomet saugos diržus automobiliuose segėjo 74% latvių ir 89% estų respondentų; šiais metais šie skaičiai dar šoktelėjo atitinkamai iki 85% ir 96%.

Estai vis dar saugiausi ir autobusuose – net du trečdaliai respondentų iš Estijos atsakė, jog visada segi saugos diržus keliaudami autobusais. Tokių lietuvių – tik trečdalis, o latviai yra mažiausiai pareigingi – tik penktadalis jų nurodė prisisegantys saugos diržus autobusuose.

„Dažniausiai pasitaikančios priežastys, dėl kurių Baltijos šalių gyventojai nesisega saugos diržų yra tai, jog jiems nepatogu arba apie tai paprasčiausiai nepagalvoja, pakankamai pasitiki vairuotoju. Nors dauguma žmonių jau įprato prisisegti diržus lengvuosiuose automobiliuose, jie vis dar neišsiugdė įpročio imtis būtinų saugumo priemonių keliaudami autobusais.  Darome viską, kad šią problemą išspręstume – stengiamės, kad sėdynės būtų kuo labiau komfortiškos ir keleiviai nejaustų nepatogumo dėl saugos diržo, o kelionės pradžioje visada primename keleiviams prisisegti saugos diržus. Taip pat kasmet vykdome ir saugumo kampanijas, kurių tikslas – didinti visuomenės sąmoningumą ir informuotumą šiuo klausimu. Tokių iniciatyvų poreikį diktuoja ir kasmet atliekamų apklausų rezultatai“, – pasakoja „Lux Express“ Baltijos šalių verslo plėtros vadovas Janno Ritsberg.

Niekada nesisegantys saugo diržų autobusuose teigė penktadalis lietuvių, net ketvirtadalis latvių ir tik 2% estų. Retai saugumu autobusuose rūpinosi 26% Lietuvos ir 27% Latvijos respondentų, tuo tarpu tokių apklaustųjų tarp Estijos gyventojų pasitaikė ženkliai mažiau – 7%.

„Mes patys darome viską, kad kuo labiau užtikrintume keleivių saugumą – vykdome nuolatinius autobusų techninius patikrinimus, vairuotojų mokymus. Tačiau svarbiausia, kad ir patys keleiviai pareigingai laikytųsi saugumo reikalavimų, nes važiavimas neprisisegus saugos diržu yra antra dažniausiai pasitaikanti žūčių keliuose priežastis. Vien tik saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties ar sunkaus sužeidimo riziką gali sumažinti apie pusantro karto. Saugos diržai itin svarbūs visais metų laikais ir ypatingai šaltuoju sezonu, kai keliai slidūs, matomumas mažas. Keleiviai dažnai pamiršta, kad nesilaikydami būtinų saugumo nurodymų kelia grėsmę ne tik sau, bet ir kartu keliaujantiems žmonėms bei vairuotojui“, – teigia J. Ritsberg.

Nuo 2006 metų naudotis saugos diržais yra privaloma visose Europos Sąjungos šalyse. Ši taisyklė taikoma visoms transporto priemonės, nepriklausomai nuo to, kurioje sėdynėje keleivis sėdi.

 

Pranešimą paskelbė: Goda Diečkutė, UAB Headline agency

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]

Skelbiamas pirkimas vienam kelio Vilnius–Utena ruožui projektuoti

Skelbiamas pirkimas vienam kelio Vilnius–Utena ruožui projektuoti

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) skelbia viešąjį pirkimą valstybinės reikšmės magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,50 iki 39,20 km ruožo rekonstravimo techninio darbo projekto parengimui (kartu su alternatyvių sprendinių parinkimu) ir projekto priežiūros paslaugoms įsigyti.  Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, šio pirkimo tikslas atlikti statybinius inžinerinius ir […]

Transporto priemonei padarytą žalą draudimo specialistai nuo šiol gali įvertinti nuotoliniu būdu

Transporto priemonei padarytą žalą draudimo specialistai nuo šiol gali įvertinti nuotoliniu būdu

Ne gyvybės draudimo bendrovė „Compensa Vienna Insurance Group“ pirmoji Lietuvoje transporto priemonei padarytą žalą gali įvertinti per videoapžiūrą Taip užtikrinamas eksperto dalyvavimas, tačiau išvengiama fizinio kontakto, tad užtikrinamas saugumas pandemijos aplinkybėmis Klientui nereikia laukti fizinio susitikimo ar pačiam fotografuoti sugadinimų – taip ir taupomas laikas, ir užtikrinamas įvertinimo tikslumas Transporto priemonei padarytą žalą jau galima […]

Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetis – už modernią įmonių veiklą

Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetis – už modernią įmonių veiklą

2021 m. birželio 21 d. pranešimas žiniasklaidai    Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetis šios dienos posėdyje diskutavo apie valstybės įmonės „Regitra“ veiklą, teikiamas skaitmenines paslaugas, diegiamas inovacijas, įmonės valdybos formavimo principus. Posėdžio dalyviai apžvelgė „Regitros“ teikiamas paslaugas, aptarė teikiamų paslaugų kokybę ir jų naudą šalies piliečiams, aiškinosi priežastis, kurios trukdo […]