Visose Baltijos šalyse keleivių vežimo bendrovės „Lux Express“ atliktos apklausos rezultatai ir džiugina, ir neramina – nors latviai, estai ir lietuviai beveik visada prisisega saugos diržus važiuodami automobiliais, situacija autobusuose vis dar ženkliai skiriasi. Kodėl tiek žmonių pamiršta saugumą keliaudami autobusais, nors prisisegti saugos diržus juose yra privalu?
Statistika rodo, jog dauguma lietuvių, latvių ir estų yra įpratę saugos diržus segėti automobiliuose – nė vienas iš apklaustų Lietuvos ir Estijos gyventojų nepasakė, jog diržo automobilyje diržo nesisega niekada arba segasi tik retais atvejais; tuo tarpu tokių atsakymų tarp Latvijos gyventojų buvo vos 1%. Pagal 2017 metų duomenis, 71% lietuvių prisisegdavo diržus automobilyje, o 2018 metais net 87% respondentų teigė, jog saugos diržus automobiliuose prisisega visada ir dar 12% apklaustų lietuvių atsakė, jog tai daro dažnai. Tuo tarpu 2017 metais visuomet saugos diržus automobiliuose segėjo 74% latvių ir 89% estų respondentų; šiais metais šie skaičiai dar šoktelėjo atitinkamai iki 85% ir 96%.
Estai vis dar saugiausi ir autobusuose – net du trečdaliai respondentų iš Estijos atsakė, jog visada segi saugos diržus keliaudami autobusais. Tokių lietuvių – tik trečdalis, o latviai yra mažiausiai pareigingi – tik penktadalis jų nurodė prisisegantys saugos diržus autobusuose.
„Dažniausiai pasitaikančios priežastys, dėl kurių Baltijos šalių gyventojai nesisega saugos diržų yra tai, jog jiems nepatogu arba apie tai paprasčiausiai nepagalvoja, pakankamai pasitiki vairuotoju. Nors dauguma žmonių jau įprato prisisegti diržus lengvuosiuose automobiliuose, jie vis dar neišsiugdė įpročio imtis būtinų saugumo priemonių keliaudami autobusais. Darome viską, kad šią problemą išspręstume – stengiamės, kad sėdynės būtų kuo labiau komfortiškos ir keleiviai nejaustų nepatogumo dėl saugos diržo, o kelionės pradžioje visada primename keleiviams prisisegti saugos diržus. Taip pat kasmet vykdome ir saugumo kampanijas, kurių tikslas – didinti visuomenės sąmoningumą ir informuotumą šiuo klausimu. Tokių iniciatyvų poreikį diktuoja ir kasmet atliekamų apklausų rezultatai“, – pasakoja „Lux Express“ Baltijos šalių verslo plėtros vadovas Janno Ritsberg.
Niekada nesisegantys saugo diržų autobusuose teigė penktadalis lietuvių, net ketvirtadalis latvių ir tik 2% estų. Retai saugumu autobusuose rūpinosi 26% Lietuvos ir 27% Latvijos respondentų, tuo tarpu tokių apklaustųjų tarp Estijos gyventojų pasitaikė ženkliai mažiau – 7%.
„Mes patys darome viską, kad kuo labiau užtikrintume keleivių saugumą – vykdome nuolatinius autobusų techninius patikrinimus, vairuotojų mokymus. Tačiau svarbiausia, kad ir patys keleiviai pareigingai laikytųsi saugumo reikalavimų, nes važiavimas neprisisegus saugos diržu yra antra dažniausiai pasitaikanti žūčių keliuose priežastis. Vien tik saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties ar sunkaus sužeidimo riziką gali sumažinti apie pusantro karto. Saugos diržai itin svarbūs visais metų laikais ir ypatingai šaltuoju sezonu, kai keliai slidūs, matomumas mažas. Keleiviai dažnai pamiršta, kad nesilaikydami būtinų saugumo nurodymų kelia grėsmę ne tik sau, bet ir kartu keliaujantiems žmonėms bei vairuotojui“, – teigia J. Ritsberg.
Nuo 2006 metų naudotis saugos diržais yra privaloma visose Europos Sąjungos šalyse. Ši taisyklė taikoma visoms transporto priemonės, nepriklausomai nuo to, kurioje sėdynėje keleivis sėdi.
Pranešimą paskelbė: Goda Diečkutė, UAB Headline agency
Transporto priemonių savininkams artėjantis šaltasis sezonas neretai reiškia ir automobilio išlaidų padidėjimą. Vairuotojai turi ne tik aktyviau rūpintis transporto priemonės priežiūra, bet ir skirti didesnį dėmesį degalų kokybei. Degalinių tinko atstovai atkreipia dėmesį, kad automobilių varikliai pastarąjį dešimtmetį sparčiai tobulėjo, pavyzdžiui, benzininiuose varikliuose įsitvirtino tiesioginio įpurškimo sistema, o degalų gamintojai ir tiekėjai, siekdami atitikti modernėjančių […]
Nors į smulkesnius ar didesnius eismo įvykius automobiliai pakliūna nuolat, smarkiai apgadinta transporto priemonė gali būti nesaugi vairuoti. Visgi, net ir sumaitoti automobiliai po remonto pirkėjams gali pasirodyti labai tvarkingi, tačiau kai kurie defektai anksčiau nutikusius įvykius primena tik po kurio laiko. Faktai apie patirtą didelę avariją mažina transporto priemonių kainą, bet vis dar yra […]
Automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ duomenimis, naujų automobilių pardavimai Lietuvoje kaip reikiant įsibėgėjo. Vien iki šių metų rugpjūčio pabaigos šalyje sudaryta du kartus daugiau naujų „Audi“ automobilių pardavimo sutarčių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tarp paklausiausių modelių – visureigis „Audi Q5“, jau trečią mėnesį iš eilės dažniausiai registruojamas naujas automobilis Lietuvoje. „Šiais metais naujų […]
Kol orai lepina ir šaltukas nespaudžia, vis daugiau žmonių kelionei į darbą ar universitetą renkasi tvarias ir ekologiškas transporto priemones – dviračius ir paspirtukus. Ką svarbu žinoti prieš išriedant į gatves su draugiška aplinkai alternatyva, kad kelionės tikslą pasiektumėte saugiai? „Apsaugos nėra tiesiog naudingi priedai. Tai – būtini kelionių atributai, kuriuos pamiršus gali būti labai […]
Rugsėjo 30 d., pirmadienį, Vilniuje susisiekimo ministras Marius Skuodis oficialiai atidarys du naujus Valstybės duomenų centrus. Pirmasis duomenų centras iškilo prie Televizijos bokšto, antrasis – sostinės pakraštyje. Šie modernūs duomenų centrai Lietuvai atveria naujas galimybes saugiai ir efektyviai laikyti valstybės informacinius išteklius. Numatoma, kad į šiuos duomenų centrus bus perkelti, centralizuotai saugomi ir valdomi kelių […]
Siekiant užtikrinti eismo dalyvių ir kelių darbuotojų saugumą, nuo rugsėjo 27 dienos įvedami nauji eismo ribojimai važiuojantiems Krunos tiltu, automagistralėje ties Kaunu. Nuo šiandien transporto priemonių greitis šiuo ruožu bus apribotas iki 50 km/val., taip pat nuo spalio 4 dienos šioje atkarpoje bus susiaurintos važiuojamosios dalies juostos. Pakeitimai įvedami dėl prastos tilto būklės bei artimiausiu […]