Naujausi duomenys: beveik kas antras dviratininkas ir paspirtuko vairuotojas – be šalmo

Naujausi duomenys: beveik kas antras dviratininkas ir paspirtuko vairuotojas – be šalmo

Naujausi tyrimai rodo, kad du iš trijų Lietuvos gyventojų važinėja dviračiais arba paspirtukais, tačiau beveik kas antras, naudodamasis šiomis transporto priemonėmis, nesideda šalmo. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šylant orams auga ir traumų, susijusių su važiavimu dviračiu arba paspirtuku, skaičius.

Lietuvos eismo dalyvių įpročius atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa. 

Tyrimo duomenimis,  44 proc. Lietuvos gyventojų važiuodami paspirtuku arba dviračiu niekada nesideda šalmo, dešimtadalis šalmą naudoja kartais ir tik 6 proc. žmonių, važinėdami šiomis transporto priemonėmis, šios apsaugos priemonės niekada nepamiršta. Pastebėtina, kad dviračiais ir paspirtukais be šalmo dažniausiai važiuoja 20-34 metų asmenys.

„Nors traumų, patiriamų nukritus nuo paspirtuko, yra nedaug, lyginant su dviratininkų traumomis – triskart mažiau, pastebime tendenciją, jog jų daugėja. Pavyzdžiui, praėjusiais metais įvykių, susijusių su važiavimu paspirtuku, fiksuota net dukart daugiau, negu 2019 metais ir net 8 kartus daugiau negu 2018 metais. Priežastis akivaizdi – paspirtukai sparčiai populiarėja tiek kaip laisvalaikio, tiek kaip susisiekimo priemonė“, – sako „Gjensidige“ Žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė. 

Draudimo bendrovės statistika rodo, kad nukritus nuo dviračio ar nuo paspirtuko daugiau negu pusę visų traumų sudaro nosies, rankų ir kojų lūžiai. Tačiau nukritus nuo paspirtuko, dvigubai dažniau negu nukritus nuo dviračio, žmonės patiria lūpos, smakro, antakio, plaštakos žaizdų, kurias tenka siūti. Dar galima paminėti riešo, čiurnos patempimus bei nuskilusius ir sutraumuotus dantis. Paspirtukininkų žaizdos sudaro 24 proc., o dviratininkų – 14 proc. visų traumų.

„Vairuojantys paspirtukus žmonės turi būti itin dėmesingi, nes šylant orams dviračių takuose ir šaligatviais judėjimas tapo intensyvus. Labiausiai derėtų saugoti galvą ir rankas, tad patartume dėvėti šalmą, ypač važinėjant miesto centre. Taip pat labai svarbu laikytis saugaus greičio, nulipti nuo paspirtuko kertant perėją ir atidžiai stebėti aplinką. Nėra gera mintis važiuojant paspirtuku klausytis muzikos ar tinklalaidės per ausinukus, tai nukreipia jūsų dėmesį nuo kelio, kur reaguoti reikia sekundės tikslumu. Primename, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams galioja tokios pačios kelių eismo taisyklės kaip dviratininkams“, – pabrėžia V. Katilienė. 

Tyrimo duomenimis, karantino laikotarpiu 12 proc. žmonių pradėjo dažniau važinėti dviračiais ir paspirtukais, tačiau trečdalis visų gyventojų per karantiną sumažino kelionių dviračiais ar paspirtukais kiekį. Karantino laikotarpiu kelionių šiomis transporto priemonėmis dažniausiai atsisakė 20-24 metų respondentai.

Pasak V. Katilienės, eismo saugumui itin svarbi pačių žmonių, vairuojančių paspirtuką, atsakomybė. „Nors ir kaip norėtųsi lėkti su vėjeliu, reikėtų rinktis saugų važiavimo greitį, vengti pavojingų manevrų ir pagalvoti ne tik apie savo pačių, bet ir kitų eismo dalyvių saugumą“, – pataria draudikė.

Ji atkreipia dėmesį, kad šalmas, kaip ir dviratininkams, elektrinių paspirtukų vairuotojams yra privalomas iki 18 metų. Tačiau saugumo sumetimais jį reikėtų dėvėti ir vyresniems.

„NielsenIQ“ Lietuvos gyventojų apklausa „Gjensidige“ užsakymu buvo atlikta apklausiant 1600 mūsų šalyje gyvenančių žmonių.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Artimiausiu metu Lietuvos vartotojams bus pristatyta į šalį atkeliaujanti nauja technologinė galimybė – per nuotolį valdomų automobilių techninis funkcionalumas ir pritaikymas automobilių dalijimosi srityje. Šios technologijos pranašumus, kurie viešai bus pademonstruoti kitą savaitę, su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu susitikime trečiadienį aptarė automobilių dalijimosi paslaugas Baltijos šalyse teikiančios įmonės „CityBee“ vadovai.   „Lietuvos transporto sektorius, kaip […]

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Lietuva sieks gauti JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimą Lietuvoje registruotiems orlaiviams vykdyti skrydžius į JAV. Susisiekimo ministerija pavedė Transporto kompetencijų agentūrai įgyvendinti projektą, kad iki 2023 m. sausio 1 d. būtų sėkmingai atliktas skrydžiams organizuoti reikalingas FAA auditas ir gautas šios organizacijos leidimas. „Siekiame, kad Lietuvoje registruoti orlaiviai galėtų organizuoti skrydžius į JAV, veikti […]

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto priemonių vairuotojai. Dažnai jie kelią pro intensyvų eismą skinasi apie save pranešdami švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams. Draudimo bendrovės ERGO atstovas primena, kaip reikėtų reaguoti į skirtingų spalvų švyturėlius ir elgtis kelyje, kad nebūtų sukeliamos pavojingos situacijos. Stebėkite aplinką ERGO […]

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

Rugsėjo antrą savaitę Miunchene, Vokietijoje, surengtoje 2021 m. Tarptautinėje mobilumo parodoje (IAA MOBILITY 2021) „Huawei“ pristatė naujausios kartos papildytos realybės projekcinį vairuotojo ekraną (AR-HUD). Šis sprendimas automobilio priekinį stiklą paverčia pirmojo asmens vaizdo (First Person View) ekranu, kuriame, pasitelkiant pažangias technologijas, integruotos saugumo, informacijos ir pramogų funkcijos, sukuriančios visiškai naują vairavimo patirtį. Turėdama daugiau nei […]

Oro vežėjo  „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjo „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjų rinka ruošiasi svarbiems pokyčiams: nuo spalio 15 d. Italijos vyriausybei priklausiusią  aviakompaniją „Alitalia“ pakeis „Italia Trasporto Aereo“ bendrovė, plačiau žinoma kaip ITA.  Finansinių problemų „Alitalia“ turėjo jau anksčiau, tačiau koronaviruso pandemija padėtį dar pablogino, todėl po mėnesio lėktuvai su „Alitalia“ ženklu bus visam laikui nutupdyti. Ką reikia žinoti šio oro vežėjo bilietus įsigijusiems […]

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air” šiandien praneša, kad nuo š. m. spalio 1 d pilotams grąžina tokius atlyginimus, kokie jie buvo prieš pandemiją. Pilotų atlyginimus oro linijų bendrovės buvo priverstos mažinti prasidėjus COVID-19 pandemijai; „Wizz Air“ – vienos pirmųjų oro linijų, nusprendusių juos atstatyti. Įmonė taip pat skelbia, kad, norėdama įgyvendinti savo […]