Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstumas, išbaigtas dizainas

1

Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstumas, išbaigtas dizainas

2018-aisiais pristatęs „Audi e-tron“, keturių žiedų prekės ženklas įžengė į elektrinio mobilumo erą. Nuo tada šis modelis nustatinėjo aukščiausios klasės elektrinių SUV segmento standartus. Naujasis „Audi Q8 e-tron“ pratęsia savo elektrinio pirmtako sėkmės istoriją. Aukščiausios klasės elektrinis SUV ir krosoveris žavi optimizuota vairavimo patirtimi, pagerinta aerodinamika, efektyvesniu įkrovimu, baterijos talpa ir dar didesniu vienu įkrovimu įveikiamu atstumu, siekiančiu iki 582 km SUV versijoje (WLTP ciklu) ir iki 600 km „Sportback“ versijoje (WLTP ciklu).

Nuo pat „Audi e-tron“ debiuto prieš ketverius metus, per kuriuos parduota 150 tūkst. šių elektromobilių, „Audi“ sistemingai laikėsi savo elektrinės strategijos. Šiuo metu gamintojas siūlo aštuonis skirtingus elektrinius modelius. 2026-aisiais šis skaičius viršys 20 ir nuo tada „Audi“ pasauliniu mastu pristatys tik elektrinius modelius. „Savo „Vorsprung 2030“ strategijoje įvardijome konkrečią datą, kada pasitrauksime iš vidaus degimo variklių rinkos ir aiškiai pasakėme, kad per 11 metų „Audi“ taps visiškai elektriniu prekės ženklu“, – sako Markus Duesmannas, „AUDI AG“ valdybos pirmininkas.

Naujas veidas, naujas vardas, naujas identitetas

Pakrikštijusi šį modelį Q8, „Audi“ aiškiai pasako, kad jis yra visų elektrinių SUV ir krosoverių sąrašo viršūnėje. Vos pažvelgus į „Audi Q8 e-tron“ ir „Q8 Sportback e-tron“ tampa akivaizdu, kad jie yra visiškai elektriniai. Atnaujintas priekio ir galinės dalies dizainas aiškiai atkartoja „Audi“ elektromobilių dizaino kalbą.

Trys transmisijos versijos

Abiem kėbulo tipams siūlomos trys visais ratais varomų elektrinių transmisijų versijos. Du motorai baziniuose „Audi Q8 50 e-tron“ ir „Audi Q8 50 Sportback e-tron“ modeliuose „boost“ režimu generuoja 250 kW galią ir 664 Nm sukimo momentą, o WLTP ciklu gali nuvažiuoti iki 491 km (SUV) ir iki 505 km („Sportback“).

Atitinkamai „Audi Q8 55 e-tron“ ir „Audi Q8 55 Sportback e-tron“ pasiekia maksimalią 300 kW galią ir 664 Nm sukimo momentą. SUV versija vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 582 km, o „Sportback“ – iki 600 km, matuojant WLTP ciklu. Abiejų maksimalus greitis, kaip ir „Q8 50 e-tron“, yra elektroniniu būdu apribotas iki 200 km/val.

Aukščiausios klasės „Audi SQ8 e-tron“ ir „Audi SQ8 Sportback e-tron“ turi po tris motorus. Jų maksimali išvystoma galia siekia 370 kW, sukimo momentas – 973 Nm. S modeliai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 494 km (SUV) ir iki 513 km („Sportback“). Didžiausias pasiekiamas greitis apribotas iki 210 km/val.

Talpesnė baterija ir efektyvesnis įkrovimas

Pirkėjai gali rinktis iš dviejų baterijų dydžių. „Q8 50 e-tron“ baterijos naudingoji talpa siekia 89 kWh (bendra talpa 95 kWh), o galingesnės „Q8 55 e-tron“ ir „SQ8 e-tron“ versijos turi 106 kWh (bendra talpa 114 kWh) baterijas. Patobulinti baterijų valdymo sprendimai leido padidinti ir jų naudingąją talpą. Didelės galios greitojo įkrovimo stotelėse „Q8 55 e-tron“ ir „SQ8 e-tron“ galima įkrauti maksimalia 170 kW siekiančia galia. Tokiu atveju didžioji baterija nuo 10 iki 80 proc. gali būti įkrauta vos per 31 minutę – idealiomis sąlygomis tai suteikia iki 420 km (WLTP) ridą.

„Audi Q8 e-tron“ standartiškai palaiko „Plug & Charge“ funkciją. Suderinamose įkrovimo stotelėse vos prijungus krovimo kabelį prie elektromobilio jis yra atpažįstamas ir iškart pradedamas įkrovimas.

Patogus parkavimas su „Remote Park Assist Plus“

„Audi Q8 e-tron“ turi apie 40 pagalbinių vairavimo sistemų. Aplinkos informaciją analizuoja iki penkių radarų, penkių kamerų ir 12 ultragarso sensorių. Viena iš naujovių yra „Remote Park Assist Plus“ – ji padeda „Audi Q8 e-tron“ įsprausti net į siauriausią parkavimo vietą naudojantis „myAudi“ programėle.

Skaitmeniniai „Matrix LED“ žibintai

„Q8 e-tron“ galima komplektuoti su skaitmeniniais „Matrix LED“ priekiniais žibintais. Važiuojant greitkeliu orientacinės šviesos žymi automobilio vietą juostoje ir taip padeda vairuotojui saugiai laikytis savo juostos. Galimos dar trys naujos funkcijos: pagerinta eismo informacija, juostos apšvietimas su krypties indikatoriumi ir orientacinis apšvietimas užmiesčio keliuose.

Maksimali erdvė ir patogumas

4,915 metro ilgis, 1,937 metro plotis ir 1,619 metro („Sportback“) arba 1,633 metro (SUV) aukštis „Q8 e-tron“ elektromobiliams suteikia maksimalų erdvumą ir komfortą. Jų 2,928 metro siekianti ratų bazė suteikia daug erdvės ir sėdintiems gale. Dosni ir bagažinės talpa: SUV versijoje ji siekia 569 litrus, „Sportback“ – 528 litrus. Priekyje yra papildoma 62 litrų talpos daiktadėžė.

Naudojamos perdirbtos medžiagos

„Audi Q8 e-tron“ pirkėjams Europoje ir JAV bus sertifikuota kaip neutrali CO2 atžvilgiu. Be to, kai kurias šių elektromobilių detales „Audi“ gamina naudodama perdirbtas medžiagas. Tai leidžia sumažinti naudojamų išteklių kiekį ir prisideda prie uždaro, efektyvaus ir tvaraus medžiagų žiedinio panaudojimo ciklo. „Audi Q8 e-tron“ salone perdirbtos medžiagos naudojamos izoliavimui, amortizavimui ir kiliminėms dangoms. Virš ekrano esantį dekoratyvinį intarpą, vadinamą „Tech Layer“, galima rinktis su nauja antracito spalvos medžiaga, kurios gamyboje panaudoti perdirbti PET buteliai. „S line“ įrangos pakete sportinės sėdynės yra aptrauktos dirbtine oda ir mikropluošto medžiaga „Dinamica“. Pastarąją sudaro iki 45 proc. poliesterio pluošto, pagaminto iš perdirbtų PET butelių, naudotos tekstilės ir pluošto likučių.

Maža to, pirmą kartą perdirbtos medžiagos panaudotos gaminant detales, susijusias su saugumu – cheminiu būdu perdirbtos automobilių plastiko atliekos įeina į plastikinius saugos diržų sagčių dangtelius.

Prekybos pradžia – 2023 m. pavasarį

Naujųjų „Audi Q8 e-tron“ ir „Audi Q8 Sportback e-tron“ išankstiniai pardavimai prasidės gruodžio viduryje, o pirmieji automobiliai Audi atstovybes Lietuvoje pasieks 2023 m. pavasarį.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas.  Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir rangovo pasirašytos sutarties vertė – 1,664 mln. eurų su PVM.   Transporto mazge planuojama remontuoti virš magistralinio […]

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Tarptautiniam Šiaulių oro uostui priimant vis daugiau orlaivių, dažniau sulaukiama klausimų, ar galima ir kada turistams laukti užsakomųjų reisų iš Šiaulių populiariomis atostogų kryptimis, pavyzdžiui, į Turkiją ar Egiptą. Oro uosto vadovė sako, kad toks verslo modelis įtikinamiausiai atrodytų nebent „popieriuje“. Sena nauja idėja Aurelijos Kuezados teigimu, svarstymus dėl keleivinių skrydžių galimai skatina tai, kad […]

Gerėja VVT darbuotojų darbo sąlygos: netrukus bus išmokėti didesni atlyginimai, pristatyti nauji poilsio nameliai

Gerėja VVT darbuotojų darbo sąlygos: netrukus bus išmokėti didesni atlyginimai, pristatyti nauji poilsio nameliai

Įvedus naują darbo apmokėjimo sistemą, „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų asmenines sąskaitas jau pasiekė vidutiniškai 15,5 proc. didesni atlyginimų avansai. Gerėja ir kitos darbo sąlygos – pakeisti grafikai kokybiškam pietų ir poilsio laikui, atsisakyta žalų išskaičiavimo dėl eismo įvykių. Atsižvelgus į vairuotojų pastabas, Vilniaus miesto savivaldybė patobulino poilsio patalpų galinėse maršrutų stotelėse projektą – tokių mieste bus […]

Susisiekimo ministras M. Skuodis su vizitu lankysis Jungtinėje Karalystėje, dalyvaus tarptautinėje elektromobilumo konferencijoje Londone

Susisiekimo ministras M. Skuodis su vizitu lankysis Jungtinėje Karalystėje, dalyvaus tarptautinėje elektromobilumo konferencijoje Londone

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pirmadienį išvyksta į Jungtinę Karalystę (JK), kur skaitys pranešimą vienoje didžiausių tarptautinių elektromobilumo konferencijų „London EV Show“. Ministras M. Skuodis vizito metu taip pat susitiks su JK Parlamento Transporto komitetu, JK aviacijos, jūrų ir saugumo ministre, Škotijos transporto ministre.   Antrus metus iš eilės Londone rengiamoje konferencijoje „London EV Show“ politikos, […]

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Turbūt kone kiekvieną vairuotoją yra užplūdusios blogos emocijos, kai jam staigmena tapo priešais jį eisme dalyvavusio automobilio veiksmai. Laimė, jei toks manevravimas nerodant įspėjamojo posūkio signalo baigiasi laimingai ir nereikia pildyti eismo įvykio deklaracijos. Deja, dažnai pasitaiko ir nelaimingų nutikimų. Todėl draudimo ekspertas primena, kada reikia naudoti įspėjamąjį posūkio signalą, kada jo reikėtų vengti ir […]

Utena pasipuošė  naujomis autobusų stotelėmis

Utena pasipuošė naujomis autobusų stotelėmis

Utenoje baigtas įgyvendinti dar vienas miestui ir jo gyventojams svarbus projektas –Utenos miesto darnaus judumo plano priemonių diegimo pirmasis etapas. Jo metu  mieste įrengta 21 nauja  autobusų sustojimo stotelė, kurios pritaikytos ir žmonėms su negalia. Dar viena darnaus judumo plano priemonė – viešojo transporto žiedinių maršrutų  miesto gatvėmis įdiegimas. Planuojama parengti du žiedinius maršrutus, kurie […]