Automobilio pirkimas daugeliui yra vienas didžiausių finansinių sprendimų – vidutiniškai lietuviai išleidžia apie 9100 eurų naudotam arba 34,7 tūkst. eurų naujam automobiliui, o paprastai didesnis pirkinys gyvenime būna tik būstas. Todėl net ir pasirinkimas tarp naudoto ir naujo automobilio daugeliui gali būti sudėtingas. Kai kurie teigia, kad naujas automobilis – blogiausias finansinis sprendimas, tačiau iš tikrųjų pasirinkimas turi priklausyti nuo daugybės skirtingų veiksnių, rašoma banko „Bigbank“ pranešime spaudai.
Nusidėvėjimas – pagrindinė naujo automobilio sąnauda
Automobilių vertė laikui bėgant paprastai tik krenta. Vienos didžiausių JAV automobilių prekybvietės „Edmunds“ duomenimis, naujas automobilis praranda 11 proc. savo vertės vos tik išvažiavęs iš salono. Skaičiuojama, kad jau pirmųjų metų pabaigoje automobilis nuvertėja apie 20-30 proc., o per penkerius metus praranda 50-60 proc. pradinės vertės. „Autoplius“ teigimu, 2024 m. pirmųjų trijų ketvirčių duomenimis, vidutiniškai lietuviai naujus automobilius pirko už 34,7 tūkst. eurų. Tai reiškia, kad po penkerių metų toks automobilis gali būti vertas tik apie 14-17 tūkst. eurų.
„Perkant naudotą automobilį, šio nusidėvėjimo galima išvengti, tad įsigyjant, pavyzdžiui, 5 metų senumo automobilį, vis dar galima gauti patikimą ir ilgai tarnausiančią transporto priemonę, o ilgainiui prarasti daug mažiau pinigų. Nepaisant to, yra daug kitų faktorių, dėl kurių pirkti naudotą automobilį gali neapsimokėti“, – argumentuoja Edvard Arnatkevič, banko „Bigbank“ santykių su klientais valdymo departamento Lietuvoje vadovas.
Panašu, kad daugelis lietuvių šio nusidėvėjimo išvengia – „Regitros“ duomenys rodo, kad 2024 m. lietuviai aktyviausiai pirko 16-20 m. senumo automobilius, o nauji automobiliai sudarė tik 9,7 proc. visų sandorių pernai.
Nors naujas automobilis vertę praranda daug greičiau nei naudotas, specialistai pastebi, kad ilgainiui naudotas automobilis gali kainuoti tiek pat ar daugiau. Perkant naudotą automobilį, reikėtų nepamiršti:
– Renkantis tokį automobilį, būtų protinga kreiptis į specialistus, galinčius tinkamai automobilį apžiūrėti, taip pat pasidomėti jo istorija tam sukurtose platformose. Tai gali kainuoti, o automobilio neapžiūrėjus, yra rizika būti apgautam.
– Naudoti automobiliai genda dažniau, o gedimai gali būti didesni. Draudimo bendrovės „Seesam“ duomenimis, automobiliai dažniausiai pirmą kartą su gedimais susiduria nuvažiavę virš 150 tūkst. km arba po 3 m. naudojimo, o 5-6 m. senumo automobiliai daug dažniau susiduria su stabdžių ir kitomis rimtesnėmis problemomis.
– Gedimų taisymas užtrunka, o tuo metu gali tekti naudotis nuomojamu automobiliu arba viešuoju transportu, kas taip pat kainuoja.
Daug priklauso nuo automobilio naudojimo
Nepaisant greito naujo automobilio nusidėvėjimo, galutinį sprendimą gali pakeisti automobilio naudojimo įpročiai. Natūralu, kad jeigu kasdien būtina važiuoti į darbą ir tai užtrunka bent 30 minučių, pirkti naują automobilį gali apsimokėti labiau.
Nors nauji automobiliai yra brangesni, turint bent jau vidutines pajamas ir tiems, kam automobilis būtinas kasdien, E. Arnatkevič rekomenduoja pasvarstyti apie naujus modelius: „Žmonėms, kurie paprasčiausiai negali gyventi be automobilio, naujas automobilis, net jeigu ir ekonominės klasės, yra protingesnis pasirinkimas. Naudoto automobilio tvarkymas kaskart gali kainuoti daug laiko ir pinigų, o naujas automobilis bent jau kelis metus turėtų tarnauti be problemų. Na, o kam nors nutikus, yra garantija, suteikiamas pakaitinis automobilis, todėl tai suteikia ramybės.“
Pavyzdžiui, perkant naują automobilį už 20 tūkst. eurų su 10 proc. įnašu ir renkantis lizingą 7 metams, mėnesinė įmoka siektų apie 250 eurus E. Arnatkevič argumentuoja, kad tokiu atveju uždirbant net ir vidutinį atlyginimą (apie 1365 eurai į rankas) gali apsimokėti, ypač jeigu vietojo naujos transporto priemonės perkamo naudoto automobilio remontas bei su juo susijusios išlaidos vidutiniškai siektų bent pusę lizingo įmokos sumos.
Be to, jeigu automobilis yra perkamas itin ilgam laikotarpiui (10 ar daugiau metų), jo vertės mažėjimas tampa daug mažiau aktualus nei patikimumas, papildomas saugumas ir komfortas. Žinoma, svarbiausias patarimas – pirkti tokią transporto priemonę, kokią iš tiesų gali leisti jūsų finansai. 2024 m. perkamo naujo automobilio kaina Lietuvoje sumažėjo apie 11 proc., nors pačioje rinkoje modelių kainos nekito, tad tai rodo, kad žmonės tampa kiek atsargesni ir renkasi žemesnės klasės naujus automobilius.
Pirkti naują automobilį verta, jeigu:
– Turite dideles pajamas arba automobilis jums yra būtinas kasdien.
– Važinėjate itin ilgus atstumus.
– Planuojate perkamą automobilį turėti 10 ir daugiau metų.
– Naudoto automobilio priežiūrai galimai išleistumėte tiek pat arba beveik tiek pat, kiek naujos transporto priemonės lizingo ar paskolos įmokai.
Pirkti naudotą automobilį verta, jeigu:
– Jūsų pajamos yra nedidelės, nestabilios arba nepriklausomos nuo to, ar turite automobilį.
– Automobilį naudojate nedažnai.
– Galite savaitę ar dvi išbūti be automobilio be jokių problemų.
– Automobilius keičiate kas 5 metus ar dažniau.
Pranešimą paskelbė: Erik Murin, MB „Morė yra daugiau“
Liepos 16-18 d. susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis dirba Klaipėdoje, kur su komanda apžiūri strategiškai svarbius pajūrio infrastruktūros objektus, susitinka su vietos susisiekimo sektoriaus atstovais. Vizito metu ministras pristatys planuojamus pokyčius, kurie palies tiek poilsiautojus, tiek vietos bendruomenę. Ministras pristatys sprendimus, susijusius su biurokratijos mažinimu, bilietų kainomis keleiviams, valdymo struktūrų optimizavimu, efektyvesne viešojo sektoriaus įmonių veikla […]
Lietuvoje įkurta tarptautinė aviacijos paslaugų įmonė „GetJet Aviation Holdings“ pristatė 2024 metų finansinius rezultatus. Holdingo grynasis pelnas per metus siekė 25,4 mln. eurų, o bendros grupę sudarančių įmonių pajamos buvo 184,3 mln. eurų per 2024 metus. „GetJet“ grupė ir toliau išlaiko vieną aukščiausių pelningumo rodiklių pasaulinėje ACMI bei techninio orlaivių aptarnavimo paslaugų rinkoje. „2024-ieji buvo […]
Keliaudami po Baltijos šalis ar kitur pasaulyje, daugelis žmonių susiduria su klausimu – ar naudotis nuosavu automobiliu, ar ekonomiškiau būtų jį išsinuomoti? Abu variantai turi savitų privalumų ir trūkumų, bet galutinis sprendimas paprastai priklauso nuo kelionės pobūdžio, trukmės ir kitų aplinkybių. Automobilių nuomos tarpininkas EconomyBookings.com, priklausantis „Booking Group Corporation“ ir „Bolt Drive“, pateikia savo įžvalgas […]
Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]
Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]
2025 m. liepos 11 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas pradėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų svarstymą ir paskelbė konsultavimosi su visuomene laikotarpį. Gyventojai savo pasiūlymus dėl šio projekto turi galimybę pateikti iki rugsėjo 10 d. Svarstomais įstatymo pakeitimais siekiama norintiems gauti […]