Nauja valdžia teikia vilčių

Nauja valdžia teikia vilčių

Naujai paskirtą vyriausybę sudaro jauni ir nepatyrę. Bet šiuos jaunų žmonių trūkumus ištaiso laikas ir noras dirbti. Svarbu, kad naujai paskirti ministrai turėtų proto ir valios siekti užsibrėžtų tikslų. Kai pasvarstai, ką reikšmingo kuri vyriausybė ar kuris ministras per savo kadenciją padarė, į galvą ateina tik narystė Europos Sąjungoje ir Valdovų rūmų atstatymas.

Daugumos vyriausybių pagrindinis rūpestis buvo pensininkai, vienišos moterys, invalidai ir, žinoma, šioms problemoms spręsti būtinas, mokesčių pagalba surenkamas, biudžetas.

ES paramos pagalba ir skolintų pinigų dėka Lietuvos ekonomika, o tuo pačiu ir žmonių gerovė, kilo. Norėjosi gauti vis daugiau, o dirbti vis mažiau. Pagaliau tokią galimybę suteikė koronavirusas. Valstybinės paskolos ir ES milijardai leis dar metus kitus gyventi pakenčiamai, bet amžinai tęstis tai negali. Kas turi pradžią, tas turi ir pabaigą. Geras gyvenimas – taip pat. Gyvenimas privers imtis prasmingo darbo.

Būrelis entuziastų jau keliolika metų renka, analizuoja ir teikia Seimui bei Vyriausybei pasiūlymus, kaip pagerinti svarbią, bet labai apleistą ūkio šaką – susisiekimą. Susisiekimas laikomas ekonomikos varomąja jėga, bet iki šiol dirba sovietiniais metodais ir yra ekonomikos stabdys. Nors Nepriklausomybės laikotarpiu transporto kiekis didėja, bet, palyginus su sovietiniu laikotarpiu, mažiau tiesiama kelių ir gatvių, geležinkelių, mažiau statoma tiltų, visai nekasami tuneliai. Prasti keliai ir automobilių spūstys bei ekonomiškai neefektyvus susisiekimas lengvaisiais automobiliais neša milijardinius nuostolius, didina aplinkos taršą.

Naujasis susisiekimo ministras gavo nepavydėtiną palikimą. Tačiau jaunam ir energingam vadovui, paskirtam vadovauti tai sričiai, kurioje taip blogai, kad blogiau būti negali, sudaro galimybę pasireikšti. Naujasis ministras gauna ne tik blogą susisiekimo infrastruktūrą, bet ir tūktstantinę valdininkų armiją, kuri įpratusi perrašinėti nuo tarybinių laikų užsilikusius planus, pritaikant juos prie ES direktyvų. Tad, netolima ateitis parodys, kas ką valdys: naujasis ministras ir jo komanda seną valdininkiją ar atvirkščiai.

Kaip žinia, Susisiekimo ministerijos administracija ir jos vadovai kelių, geležinkelių netiesia, tiltų nestato ir tunelių nekasa, trasų neplanuoja ir neprojektuoja. Tai daro verslo struktūros. Todėl ministerijos pagrindinis ir viską lemiantis uždavinys yra priimti protingus ir ekonomiškai efektyvius sprendimus.

Sprendimams priimti pinigų nereikia, bet reikia proto, valios, drąsos ir vaizduotės. Ar nauja valdžia šiomis savybėmis pasižymi, parodys sudaromas jų būsimos veiklos priemonių planas. Vieši naujojo ministro pareiškimai, kad visus sprendimus sieks priimti remdamasis aiškiais duomenimis ir jų analize, padedant visuomenei ir verslo struktūroms, teikia vilčių.

Žinant, kad bankų sąskaitose yra milijardai nepanaudotų privačių struktūrų lėšų, Lietuvos verslo visuomenė laukia politinio sprendimo leisti verslui šiomis lėšomis įgyvendinti daugybę neatidėliotinų susisiekimo problemų.

Susisiekimo ministerijos sprendimai labai pagyvintų šalies ūkinę veiklą, mažintų bedarbystę ir emigraciją, didintų įplaukas į biudžetą.        

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]