Naujai paskirtą vyriausybę sudaro jauni ir nepatyrę. Bet šiuos jaunų žmonių trūkumus ištaiso laikas ir noras dirbti. Svarbu, kad naujai paskirti ministrai turėtų proto ir valios siekti užsibrėžtų tikslų. Kai pasvarstai, ką reikšmingo kuri vyriausybė ar kuris ministras per savo kadenciją padarė, į galvą ateina tik narystė Europos Sąjungoje ir Valdovų rūmų atstatymas.
Daugumos vyriausybių pagrindinis rūpestis buvo pensininkai, vienišos moterys, invalidai ir, žinoma, šioms problemoms spręsti būtinas, mokesčių pagalba surenkamas, biudžetas.
ES paramos pagalba ir skolintų pinigų dėka Lietuvos ekonomika, o tuo pačiu ir žmonių gerovė, kilo. Norėjosi gauti vis daugiau, o dirbti vis mažiau. Pagaliau tokią galimybę suteikė koronavirusas. Valstybinės paskolos ir ES milijardai leis dar metus kitus gyventi pakenčiamai, bet amžinai tęstis tai negali. Kas turi pradžią, tas turi ir pabaigą. Geras gyvenimas – taip pat. Gyvenimas privers imtis prasmingo darbo.
Būrelis entuziastų jau keliolika metų renka, analizuoja ir teikia Seimui bei Vyriausybei pasiūlymus, kaip pagerinti svarbią, bet labai apleistą ūkio šaką – susisiekimą. Susisiekimas laikomas ekonomikos varomąja jėga, bet iki šiol dirba sovietiniais metodais ir yra ekonomikos stabdys. Nors Nepriklausomybės laikotarpiu transporto kiekis didėja, bet, palyginus su sovietiniu laikotarpiu, mažiau tiesiama kelių ir gatvių, geležinkelių, mažiau statoma tiltų, visai nekasami tuneliai. Prasti keliai ir automobilių spūstys bei ekonomiškai neefektyvus susisiekimas lengvaisiais automobiliais neša milijardinius nuostolius, didina aplinkos taršą.
Naujasis susisiekimo ministras gavo nepavydėtiną palikimą. Tačiau jaunam ir energingam vadovui, paskirtam vadovauti tai sričiai, kurioje taip blogai, kad blogiau būti negali, sudaro galimybę pasireikšti. Naujasis ministras gauna ne tik blogą susisiekimo infrastruktūrą, bet ir tūktstantinę valdininkų armiją, kuri įpratusi perrašinėti nuo tarybinių laikų užsilikusius planus, pritaikant juos prie ES direktyvų. Tad, netolima ateitis parodys, kas ką valdys: naujasis ministras ir jo komanda seną valdininkiją ar atvirkščiai.
Kaip žinia, Susisiekimo ministerijos administracija ir jos vadovai kelių, geležinkelių netiesia, tiltų nestato ir tunelių nekasa, trasų neplanuoja ir neprojektuoja. Tai daro verslo struktūros. Todėl ministerijos pagrindinis ir viską lemiantis uždavinys yra priimti protingus ir ekonomiškai efektyvius sprendimus.
Sprendimams priimti pinigų nereikia, bet reikia proto, valios, drąsos ir vaizduotės. Ar nauja valdžia šiomis savybėmis pasižymi, parodys sudaromas jų būsimos veiklos priemonių planas. Vieši naujojo ministro pareiškimai, kad visus sprendimus sieks priimti remdamasis aiškiais duomenimis ir jų analize, padedant visuomenei ir verslo struktūroms, teikia vilčių.
Žinant, kad bankų sąskaitose yra milijardai nepanaudotų privačių struktūrų lėšų, Lietuvos verslo visuomenė laukia politinio sprendimo leisti verslui šiomis lėšomis įgyvendinti daugybę neatidėliotinų susisiekimo problemų.
Susisiekimo ministerijos sprendimai labai pagyvintų šalies ūkinę veiklą, mažintų bedarbystę ir emigraciją, didintų įplaukas į biudžetą.
Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro”
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis trečiadienį išvyksta į Lenkiją. Lodzėje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje bus aptarta Europos transporto tinklų plėtra ir iššūkiai, investicijos į transporto infrastruktūrą. Europos Sąjungos (ES) Tarybai šiuo metu pirmininkaujančios Lenkijos organizuojamame renginyje Lietuvos, Lenkijos, Suomijos, Čekijos, Graikijos, Kipro transporto ministrai ir Europos Komisijos atstovai diskutuos apie transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), kuriam priklauso „Via […]
„Gurtam“, pasaulinė telematikos ir daiktų interneto sprendimų teikėja, kurios pagrindinė būstinė įsikūrusi Vilniuje, Lietuvoje, su pasididžiavimu praneša, kad praėjusią savaitę „EU Business News“ surengtuose itin reikšminguose Europos įmonių apdovanojimuose „European Enterprise Awards 2024“ ji buvo pripažinta „Geriausia 2024 m. automobilių parko valdymo ir daiktų interneto programinės įrangos sprendimų kūrėja“ ir apdovanota „Inovacijų ir lyderystės meistriškumo […]
Minister of Transport and Communications Eugenijus Sabutis leaves for Poland on Wednesday. The international conference “A new era of European Transport – challenges of the TEN-T policy” in Łódź will serve as a platform for a discussion on the development of European transport networks, its challenges and investment in transport infrastructure. At an event organised […]
Daugiau kaip 21 000 km valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ skiria itin didelį dėmesį efektyvumui ir inovacijoms – nuolat ieškodama būdų tobulinti procesus bei technologijas šioje srityje. Viena iš sėkmingų pastaruoju metu pasitelkiamų iniciatyvų – nuolatiniai veiklos tobulinimo programos (LEAN) susitikimai, kurių metu stebima ir analizuojama, kaip darbuotojams sekasi taikyti LEAN principus kasdienėje veikloje, […]
Lietuvoje elektromobilių era įsibėgėja. Dar prieš kelerius metus elektrifikuotas transportas buvo laikomas prabangos preke, tačiau šiandien jis tampa vis labiau prieinamas įvairioms vartotojų grupėms. Augančios degalų kainos ir plati elektromobilių pasirinkimo galimybė skatina lietuvius permąstyti įprastus mobilumo įpročius, o valstybės teikiama parama ir besiplečianti įkrovimo infrastruktūra dar labiau palengvina šį perėjimą. Naujausi valstybės įmonės „Regitra“ […]
Nuo vasario 6 d. paskirtas naujas „Volkswagen“ lengvųjų automobilių prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse. Juo tapo ilgametę patirtį automobilių srityje sukaupęs Laurynas Žukauskas, kuris nuo šiol vadovaus vienam didžiausių ir populiariausių automobilių prekės ženklų regione ir prisijungs prie „Møller Baltic Import“ vadovų komandos. „Esu įsitikinęs, kad Lauryno dvidešimties metų profesinė patirtis ir nuoširdi aistra „Volkswagen“ […]