Motociklas džiugina tiek, kiek jį prižiūrite: ką daryti, kad juo būtų galima naudotis ilgiau?

Motociklas džiugina tiek, kiek jį prižiūrite: ką daryti, kad juo būtų galima naudotis ilgiau?

Vos gamta pradeda rodyti pirmuosius pavasario ženklus, motociklų mėgėjai iš žiemos miego žadina savo plieninius žirgus ir leidžiasi į kelią ieškoti nuotykių. Tačiau motociklas be kaprizų važiuoja tol, kol šeimininkas juo tinkamai rūpinasi. Todėl svarbu atkreipti dėmesį į tam tikras motociklų priežiūros subtilybes, o norint dar ilgiau džiaugtis jo teikiamais malonumais, galima palepinti ir priedais. Taigi – kas, kada ir kodėl?

 

Trys pagrindinės taisyklės: tepimas, tepimas ir tepimas

Jei norite priežiūrai mažiausiai reiklaus motociklo, rinkitės motorolerį. Taip, jis nėra toks greitas ir galingas kaip tikras motociklas, tačiau mobilumas ir judrumas mieste, palyginti nedidelė kaina ir lengva priežiūra gali būti savybės, kurios puikiai atitinka poreikius tų, kurie nori važinėti ant dviejų ratų, bet jiems per daug neišlaidauti.

„Motoroleriai yra puikus pasirinkimas jaunuoliams ir didmiesčių gyventojams. Pirmiausia dėl to, kad jie nereikalauja ypatingos priežiūros. Pavyzdžiui, jiems nereikia keisti tepalų, nes variklyje jų paprasčiausiai nėra. Tepimas vyksta specialiai dvitakčiams varikliams skirtą tepalą sumaišant su degalais, todėl vienintelis rūpestis motorolerių vairuotojams – nepamiršti pripildyti specialią tepalams skirtą talpą. Tokia priežiūra nereikalauja jokių specifinių techninių žinių“, – pasakoja „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.

O štai pasirinkus ką nors galingesnio, gausite ne tik daugiau dinamikos bei greičio, bet ir turėsite daugiau dėmesio skirti priežiūrai. Pavyzdžiui, galingesniems motociklams su didesnio darbinio tūrio varikliais teks reguliariai keisti tepalus. Kokiu intervalu tai reikia daryti, priklauso nuo variklio darbinio tūrio ir gamintojų rekomendacijų.

„Motociklų gamintojai nurodo labai aiškius tepalų keitimo intervalus, kurie gali varijuoti pagal variklio darbinį tūrį. Pavyzdžiui, varikliams, kurių darbinis tūris 125 kubiniai centimetrai, tepalus gali tekti keisti kas tūkstantį ar du tūkstančius kilometrų, o vieno litro darbinio tūrio varikliams keitimas gali būti numatytas kas 10 tūkstančių kilometrų, tačiau nurodoma, kad kas tūkstantį kilometrų privaloma patikrinti tepalo lygį. Todėl svarbu tai stebėti“, – pastebi R. Kieras.

Naudojimo laiką prailgina specialūs priedai

Palyginti su automobilių varikliais, motociklų neretai pasiekia gerokai didesnius sūkius. Automobilių vidaus degimo varikliai retai peržengia 7–8 tūkst. sūkių ribą, o štai galingesnių motociklų varikliai gali įsisukti ir iki 12 tūkst. sūkių per minutę, patys galingiausi ir greičiausi pasiekia net iki 18 tūkstančių sūkių. Tai reiškia, kad varikliai yra veikiami didelių apkrovų, jų resursas taip pat gerokai mažesnis, palyginti su automobiliais. Tačiau yra būdų, kaip jų veikimo laiką prailginti.

„Galingiausių motociklų variklių darbo režimas gali būti labai dinamiškas, sūkiai kyla labai greitai, labai greitai gali ir sumažėti. Tai viena iš priežasčių, kodėl jų naudojimo laikas yra gerokai trumpesnis nei, pavyzdžiui, automobilių variklių. Galite įsivaizduoti ir stūmoklio veikimo režimą, kuris gali atlikti du ar net tris kartus daugiau ciklų, palyginti su automobilio variklio stūmokliu, o tai byloja apie greitesnį paties stūmoklio ir cilindro nusidėvėjimą. Motociklų varikliams skirtų priedų viena pagrindinių funkcijų ir yra sumažinti šį neigiamą efektą. Priedai sukuria apsauginį sluoksnį, kuris dyla vietoj variklio metalo, todėl pats variklis naudojamas ilgiau“, – apžvelgia „Xado“ atstovas R. Kieras.

Specialūs priedai ne tik prailgina motociklų variklių naudojimo laiką, bet gali padėti sumažinti ir kai kuriuos jau pastebimus nusidėvėjimo ženklus. Pavyzdžiui, jei ant cilindro sienelių yra įbrėžimų, revitalizantai juos užpildo ir paviršių išlygina. Tokiu būdu varikliui gali būti grąžinamas jo pradinis efektyvumas.

Motociklas ar motoroleris gali būti puikus pasirinkimas šiltuoju metų laiku, suteikti ne tik galimybę judėti greičiau, bet ir būti laisvalaikio pramoga. Svarbu nepamiršti, kad tiek, kiek motociklai suteikia malonumo ir galimybių, tiek jie reikalauja ir dėmesingos priežiūros, todėl atkreipkite dėmesį į tai ir mėgaukitės važiavimu.

Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Amaliuose šią savaitę atverta pusantro kilometro atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Tai ženkli dalis pirmajame Pietrytinio aplinkkelio darbų etape. Įgyvendinus visą projektą, naujoji trasa taps patogia ir greita jungtimi tarp A1 ir „Via Baltica“ magistralių. Maža to, apvažiavimas nukraus tranzitinį eismą nuo Petrašiūnų, taip sumažinant oro bei triukšmo taršą. Naujas transporto mazgas „Šių […]


Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Europos Sąjunga ruošiasi įteisinti didesnių gabaritų ir gerokai sunkesnių vilkikų eismą. Šiam sprendimui jau yra pritaręs Europos Parlamentas, laukia diskusijos Europos Taryboje. Lietuvos kelių sektoriaus verslo ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko įspėja, kad šiam pokyčiui tinkamai nepasiruošus mūsų šalies gali laukti didžiuliai finansiniai praradimai. Sukels spartesnę kelių infrastruktūros degradacijąŠiuo metu […]


2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, per pirmuosius tris 2024 m. mėnesius Lietuvoje buvo įregistruotas 7401 automobilis, Latvijoje – 4664, o Estijoje 4716. Lietuvoje 56 proc. automobilių įsigyti lizingu. Tiesa, lyginant su praėjusių metų pirmojo ketvirčio duomenimis, lizingu įsigytų automobilių dalis krito apie 3 proc. Pasak bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šis […]


Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Visgi tai nėra visiška tiesa, nes galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir turi geresnę stabdžių sistemą. Kadangi nemažai automobilių praeityje yra patyrę apgadinimų, transporto priemonių ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ nusprendė išsiaiškinti, ar automobiliai su galingesniais varikliais dažniau […]


2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų (LTOU) finansiniai rodikliai demonstravo teigiamas tendencijas, didžiausią įtaką jiems darė išaugę bendri skrydžių bei keleivių srautai. 2023 metus tris šalies oro uostus valdanti bendrovė baigė pelningai – grynasis pelnas sudarė 5,5 mln. eurų (2022 m. koreguotas grynasis pelnas buvo 6,6 mln. eurų). Svarbu paminėti, kad 2023 metais LTOU iš valstybės […]


Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Sugedus automobiliui ar kelyje panorus atlikti nenumatytą manevrą, vairuotojas gali itin greitai sulaukti kitų vairuotojų tolerantiškų veiksmų ir pagalbos. Praėjusį mėnesį atlikta gyventojų apklausa parodė, kad Estijoje gyvena paslaugiausi vairuotojai. Lietuvoje esame mažiausiai linkę sustoti pakelėje padėti kitiems, tačiau dažniausiai užleidžiame į kitą eismo juostą persirikiuojančias transporto priemones. Menkiausios galimybės persirikiuojant sulaukti kitų vairuotojų pagalbos […]