Vos gamta pradeda rodyti pirmuosius pavasario ženklus, motociklų mėgėjai iš žiemos miego žadina savo plieninius žirgus ir leidžiasi į kelią ieškoti nuotykių. Tačiau motociklas be kaprizų važiuoja tol, kol šeimininkas juo tinkamai rūpinasi. Todėl svarbu atkreipti dėmesį į tam tikras motociklų priežiūros subtilybes, o norint dar ilgiau džiaugtis jo teikiamais malonumais, galima palepinti ir priedais. Taigi – kas, kada ir kodėl?
Trys pagrindinės taisyklės: tepimas, tepimas ir tepimas
Jei norite priežiūrai mažiausiai reiklaus motociklo, rinkitės motorolerį. Taip, jis nėra toks greitas ir galingas kaip tikras motociklas, tačiau mobilumas ir judrumas mieste, palyginti nedidelė kaina ir lengva priežiūra gali būti savybės, kurios puikiai atitinka poreikius tų, kurie nori važinėti ant dviejų ratų, bet jiems per daug neišlaidauti.
„Motoroleriai yra puikus pasirinkimas jaunuoliams ir didmiesčių gyventojams. Pirmiausia dėl to, kad jie nereikalauja ypatingos priežiūros. Pavyzdžiui, jiems nereikia keisti tepalų, nes variklyje jų paprasčiausiai nėra. Tepimas vyksta specialiai dvitakčiams varikliams skirtą tepalą sumaišant su degalais, todėl vienintelis rūpestis motorolerių vairuotojams – nepamiršti pripildyti specialią tepalams skirtą talpą. Tokia priežiūra nereikalauja jokių specifinių techninių žinių“, – pasakoja „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.
O štai pasirinkus ką nors galingesnio, gausite ne tik daugiau dinamikos bei greičio, bet ir turėsite daugiau dėmesio skirti priežiūrai. Pavyzdžiui, galingesniems motociklams su didesnio darbinio tūrio varikliais teks reguliariai keisti tepalus. Kokiu intervalu tai reikia daryti, priklauso nuo variklio darbinio tūrio ir gamintojų rekomendacijų.
„Motociklų gamintojai nurodo labai aiškius tepalų keitimo intervalus, kurie gali varijuoti pagal variklio darbinį tūrį. Pavyzdžiui, varikliams, kurių darbinis tūris 125 kubiniai centimetrai, tepalus gali tekti keisti kas tūkstantį ar du tūkstančius kilometrų, o vieno litro darbinio tūrio varikliams keitimas gali būti numatytas kas 10 tūkstančių kilometrų, tačiau nurodoma, kad kas tūkstantį kilometrų privaloma patikrinti tepalo lygį. Todėl svarbu tai stebėti“, – pastebi R. Kieras.
Naudojimo laiką prailgina specialūs priedai
Palyginti su automobilių varikliais, motociklų neretai pasiekia gerokai didesnius sūkius. Automobilių vidaus degimo varikliai retai peržengia 7–8 tūkst. sūkių ribą, o štai galingesnių motociklų varikliai gali įsisukti ir iki 12 tūkst. sūkių per minutę, patys galingiausi ir greičiausi pasiekia net iki 18 tūkstančių sūkių. Tai reiškia, kad varikliai yra veikiami didelių apkrovų, jų resursas taip pat gerokai mažesnis, palyginti su automobiliais. Tačiau yra būdų, kaip jų veikimo laiką prailginti.
„Galingiausių motociklų variklių darbo režimas gali būti labai dinamiškas, sūkiai kyla labai greitai, labai greitai gali ir sumažėti. Tai viena iš priežasčių, kodėl jų naudojimo laikas yra gerokai trumpesnis nei, pavyzdžiui, automobilių variklių. Galite įsivaizduoti ir stūmoklio veikimo režimą, kuris gali atlikti du ar net tris kartus daugiau ciklų, palyginti su automobilio variklio stūmokliu, o tai byloja apie greitesnį paties stūmoklio ir cilindro nusidėvėjimą. Motociklų varikliams skirtų priedų viena pagrindinių funkcijų ir yra sumažinti šį neigiamą efektą. Priedai sukuria apsauginį sluoksnį, kuris dyla vietoj variklio metalo, todėl pats variklis naudojamas ilgiau“, – apžvelgia „Xado“ atstovas R. Kieras.
Specialūs priedai ne tik prailgina motociklų variklių naudojimo laiką, bet gali padėti sumažinti ir kai kuriuos jau pastebimus nusidėvėjimo ženklus. Pavyzdžiui, jei ant cilindro sienelių yra įbrėžimų, revitalizantai juos užpildo ir paviršių išlygina. Tokiu būdu varikliui gali būti grąžinamas jo pradinis efektyvumas.
Motociklas ar motoroleris gali būti puikus pasirinkimas šiltuoju metų laiku, suteikti ne tik galimybę judėti greičiau, bet ir būti laisvalaikio pramoga. Svarbu nepamiršti, kad tiek, kiek motociklai suteikia malonumo ir galimybių, tiek jie reikalauja ir dėmesingos priežiūros, todėl atkreipkite dėmesį į tai ir mėgaukitės važiavimu.
Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]
Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]
5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]
„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]
2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]
Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]