„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis.

„Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, slalomų ir kitos užduotys komandoms vienodos, tad tikrą ralio azartą pajaučia visos vairuotojos“, – sako viena iš renginio organizatorių Neringa Simson.

Ji pabrėžė, kad ne veltui šių metų renginyje bus pristatytas naujausias „Renault“ elektromobilis – 2024 m. „Europos Metų Automobiliu“ išrinktas – „Renault Scenic“. Elektromobiliai tampa vis svarbesni, keliautojams renkantis tarp įvairių mobilumo galimybių, o tvaresnio gyvenimo vėjai jau užsuka ir į automobilių sportą. Pavyzdžiui, populiarėja skaitmeninės kelio knygos, tad „Moterų ralis“ šiemet išbando ir šią naujovę.

Anot Neringos, kaip ir bet kurią naujovę, elektromobilių dalyvavimą raliuose lydi įvairūs mitai ir klaidingi įsitikinimai, kuriuos „Moterų ralio“ dalyvės yra pasiryžę išsklaidyti.

Mitas Nr. 1: Elektromobiliai kelyje išsikraus

„Vienas iš labiausiai paplitusių mitų apie elektromobilius yra susijęs su jų autonomija – manoma, kad vienu įkrovimu jie gali nuvažiuoti tik nedidelį atstumą“, – sako Mindaugas Plukys, „Renault“ prekės ženklo atstovas Lietuvoje.

Pasak jo, tokia nuomonė dažniausiai kyla iš ankstyvųjų elektromobilių laikotarpio, kai jų baterijų technologija dar nebuvo pakankamai išvystyta. Tačiau šiandienos rinka siūlo įvairių modelių, kurie viena įkrova gali įveikti nuo 350 iki net 600 kilometrų.

„Tai yra atstumas, kuris patenkins didžiąją dalį vartotojų poreikių, tiek kasdienėse miesto kelionėse, tiek ir ilgesniuose nuotykiuose, tiek ir dalyvaujant įvairiose automobilių sporto varžybose“, – teigia Mindaugas.

Jis pabrėžė, kad elektromobiliai ir hibridai turi vieną privalumą sportinėse rungtyse – dėl aukšto elektros pavaros generuojamo sukimo momento greičiau įsibėgėja iš vietos nei tradiciniai automobiliai. Be to, elektromobilių dugne sumontuotos baterijos neleidžia svyruoti automobiliui aštriuose posūkiuose.

Mitas Nr. 2: Elektromobilių įkrovimas užtrunka amžinybę

Kitas dažnai girdimas argumentas prieš elektromobilius yra susijęs su jų įkrovimo laiku.

„Nors kraunant įprastine namų kištukine rozete galima užtrukti visą naktį baterijai pilnai įkrauti, šiuolaikinės greito įkrovimo stotelės didelę dalį baterijos talpos įkrauna vos per pusvalandį. Per tą laiką degalinėje galima tiesiog atsigerti kavos ir pasitaisyti makiažą“, – sako Mindaugas.

Be to, pasak automobilių rinkos žinovo, automobilių gamintojai ir infrastruktūros plėtotojai toliau dirba ties sprendimais, kurie leistų dar labiau sutrumpinti įkrovimo laiką, taip dar labiau palengvinant elektromobilių naudojimą.

„Moterų ralio“ dalyvės prie starto linijos stos su pilnai įkrautomis elektromobilių baterijomis, tad, esu tikras, kad problemų joms tikrai neturėtų būti. Žinoma, čia galima prisiminti eko-vairavimo principus. Kurie, beje, nepamaišytų ne tik elektromobiliais važiuojančioms moterims“, – įsitikinęs Mindaugas.

Mitas Nr. 3: Elektromobiliai yra per brangūs

Nors elektromobilių įsigijimo kaina ir gali būti aukštesnė nei tradicinių vidaus degimo varikliais varomų automobilių, Mindaugo nuomone, svarbu įvertinti bendrą jų eksploatavimo kainą.

„Elektromobiliai reikalauja mažesnių priežiūros išlaidų, nes jų variklių konstrukcija yra žymiai paprastesnė ir patikimesnė. Be to, elektros kaina, palyginti su degalų kainomis, yra žymiai mažesnė, todėl kasdienis elektromobilio naudojimas yra ekonomiškai efektyvesnis, taip pat – ir dalyvavimas ralyje. Prie viso to pridėkime elektromobiliams taikomas privilegijas, kaip nemokamas parkavimas mieste ar galimybė važiuoti A juosta. Taupysite ne tik pinigus, bet ir laiką“, – įsitikinęs M. Plukys.

Mitas Nr. 4: Elektromobiliai nėra ekologiški

Skeptikai dažnai kelia klausimą apie elektromobilių ekologinį pėdsaką, ypač susijusį su baterijų gamyba ir elektros, reikalingos jų įkrovimui, gamyba. Pasak Mindaugo, įvairūs tyrimai rodo, kad per visą elektromobilio gyvavimo ciklą jis sukuria žymiai mažesnį anglies dioksido kiekį nei tradiciniai automobiliai. Be to, baterijų perdirbimas ir tobulėjanti atsinaujinančios energijos gamyba dar labiau mažina elektromobilių poveikį aplinkai.

„Važiuodamos ralyje elektromobiliais moterys ne tik patenkina savo nuotykių troškulį, bet ir mažiau kenkia aplinkai. Už tokį pasirinkimą galiu tik pagirti ir palinkėti sėkmės“,  – sako M. Plukys.

„Moterų ralio“ organizatorė Neringa atskleidė, kad šiemet visiems ekipažams teks įveikti 350 kilometrų. Kelio knyga iki pat starto yra laikoma paslaptyje, tad dalyvės tik prie starto linijos sužinos, kur tiksliai jos keliaus ir kokie išbandymai jų laukia.

„Pernai elektromobiliai kuo puikiausiai įveikė visą kelio knygą, kaip seksis šiemet – matysim. O nuotykiai merginų laukia tikrai netikėti, įdomūs. Kaip visuomet visoms bus ką veikti – važiuos orientuojantis kelio knyga, pramankštins kojas atlikdamos užduotis, pamatys įspūdingų Lietuvos gamtovaizdžių“, – žada Neringa.

„Moterų ralis“ vyks balandžio 27 d. Į renginį jau užsiregistravo daugiau kaip 170 ekipažų. Renginio dalyvės varžysis 10 įskaitų, tarp kurių „Pradedančiojo vairuotojo“, „Elektromobilių“ ir „Renault taurės“. Ralio metu taip pat bus išrinktas „Saugiausias ekipažas“ ir „Stilingiausia komanda”.

Apie „Moterų ralį“

Didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ organizuojamas nuo 2015 metų. Tai analogo Lietuvoje neturintis masiškiausias renginys „ant ratų“, skirtas tik moterims. Vos gimęs „Moterų ralis“ sulaukė gausaus dalyvių skaičiaus ir tapo vienu laukiamiausių aktyvių moterų laisvalaikio renginiu.

„Moterų ralio“ vienas tikslų – vairavimo kultūros ir saugumo kelyje didinimas. Ralio varžybos vyksta pagal Kelių eismo taisykles, čia svarbiausia skubėti lėtai. Kelių šimtų kilometrų trasoje ralio dalyvių laukia lankytini objektai, nuotaikingos užduotys bei specialios vairavimo rungtys. Dalyvaudamos varžybose moterys įgauna daugiau vairavimo, orientavimosi kelyje patirties.

2019 m. „Moterų ralyje“ fiksuotas Lietuvos rekordas: Masiškiausias moterų autosporto renginys – dalyvavo 1 444 moterys, 364 ekipažai!

Daugiau informacijos apie renginį galima rasti svetainėje www.moteruralis.lt, socialinių tinklų Facebook bei Instagram paskyrose.

Pranešimą paskelbė: Neringa Simson, Všį ,,Idėjų grupė”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Amaliuose šią savaitę atverta pusantro kilometro atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Tai ženkli dalis pirmajame Pietrytinio aplinkkelio darbų etape. Įgyvendinus visą projektą, naujoji trasa taps patogia ir greita jungtimi tarp A1 ir „Via Baltica“ magistralių. Maža to, apvažiavimas nukraus tranzitinį eismą nuo Petrašiūnų, taip sumažinant oro bei triukšmo taršą. Naujas transporto mazgas „Šių […]


Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Europos Sąjunga ruošiasi įteisinti didesnių gabaritų ir gerokai sunkesnių vilkikų eismą. Šiam sprendimui jau yra pritaręs Europos Parlamentas, laukia diskusijos Europos Taryboje. Lietuvos kelių sektoriaus verslo ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko įspėja, kad šiam pokyčiui tinkamai nepasiruošus mūsų šalies gali laukti didžiuliai finansiniai praradimai. Sukels spartesnę kelių infrastruktūros degradacijąŠiuo metu […]


2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, per pirmuosius tris 2024 m. mėnesius Lietuvoje buvo įregistruotas 7401 automobilis, Latvijoje – 4664, o Estijoje 4716. Lietuvoje 56 proc. automobilių įsigyti lizingu. Tiesa, lyginant su praėjusių metų pirmojo ketvirčio duomenimis, lizingu įsigytų automobilių dalis krito apie 3 proc. Pasak bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šis […]


Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Visgi tai nėra visiška tiesa, nes galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir turi geresnę stabdžių sistemą. Kadangi nemažai automobilių praeityje yra patyrę apgadinimų, transporto priemonių ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ nusprendė išsiaiškinti, ar automobiliai su galingesniais varikliais dažniau […]


2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų (LTOU) finansiniai rodikliai demonstravo teigiamas tendencijas, didžiausią įtaką jiems darė išaugę bendri skrydžių bei keleivių srautai. 2023 metus tris šalies oro uostus valdanti bendrovė baigė pelningai – grynasis pelnas sudarė 5,5 mln. eurų (2022 m. koreguotas grynasis pelnas buvo 6,6 mln. eurų). Svarbu paminėti, kad 2023 metais LTOU iš valstybės […]


Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Sugedus automobiliui ar kelyje panorus atlikti nenumatytą manevrą, vairuotojas gali itin greitai sulaukti kitų vairuotojų tolerantiškų veiksmų ir pagalbos. Praėjusį mėnesį atlikta gyventojų apklausa parodė, kad Estijoje gyvena paslaugiausi vairuotojai. Lietuvoje esame mažiausiai linkę sustoti pakelėje padėti kitiems, tačiau dažniausiai užleidžiame į kitą eismo juostą persirikiuojančias transporto priemones. Menkiausios galimybės persirikiuojant sulaukti kitų vairuotojų pagalbos […]