Remiantis bendrovės „Moller Auto“ pardavimų Baltijos šalyse duomenimis, per 8 šių metų mėnesius – nuo sausio iki rugpjūčio – mažai naudotų automobilių paklausa išaugo beveik 20 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Taip pat toliau auga ir naujų elektromobilių paklausa, pastarieji šiuo metu sudaro 3,9 proc. visų bendrovės tiekiamų automobilių.
„Moller Auto“ ekspertai pastebi, kad naudotų automobilių rinka keičia naujų automobilių rinką, o to priežastys yra įvairūs iššūkiai sektoriuje: žaliavų, tiksliau mikroschemų ir puslaidininkių trūkumas, tebesitęsiantys tiekimo grandinių sutrikimai, infliacija. Visos šios aplinkybės turi įtakos gamybai, todėl vėluoja naujų automobilių pristatymas. Nors bendrovės salonuose yra nemažai naujų automobilių, kuriuos galima įsigyti ir naudoti iš karto, visgi pirkėjams norint tam tikros komplektacijos automobilio, jo gali tekti laukti ir kelis mėnesius. Būtent dėl to gyventojai dažnai renkasi šiek tiek naudotą, o ne visiškai naują automobilį.
„Naudotų automobilių rinka šiuo metu klesti. Šiandien rinkoje tokių automobilių yra pakankamai, tačiau į ateitį žiūrime kiek atsargiai, nes jų sandėlis po truputį senka. Nors per pirmuosius aštuonis 2022-ųjų mėnesius naujų automobilių pardavimai Baltijos šalyse sumenko, šių metų rugsėjį jų paklausa „Moller Auto“ salonuose visose Baltijos šalyse, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo 33 proc. – tai gali reikšti laipsnišką rinkos atsigavimą. Tai patvirtina ir Lietuvos rinkos tyrimų bendrovės „Auto tyrimai“ duomenys, pagal kuriuos šių metų rugpjūtį ir rugsėjį Baltijos šalyse naujų automobilių įregistruota atitinkamai 6 proc. ir 14 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2021 m. Ar ši tendencija išliks ir toliau – priklausys nuo tokių aplinkybių, kaip karas Ukrainoje, infliacija ir energetikos krizė“, – sako Izida Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.
Pasak jos, šiuo metu visos pramonės šakos yra veikiamos globalių procesų, o situacija taps aiškesnė tik kitų metų pradžioje, kai bus žinoma, kaip smarkiai žiema ir spartus kainų kilimas bene visose srityse paveikė gyventojų perkamąją galią bei verslo galimybes investuoti.
Elektromobilių segmentas ir toliau stabiliai auga
Bendrovės duomenys rodo, kad per pirmuosius 8 šių metų mėnesius 3,9 proc. visų bendrovės pristatytų automobilių sudarė elektromobiliai – pernai tuo pačiu laikotarpiu jų buvo 2,6 proc. Viešai skelbiamais „Regitros“ duomenimis, per šiuos metus iki spalio mėnesio šalyje registruoti 1103 nauji elektromobiliai – tai yra 33 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, kai buvo registruoti 735 nauji elektra varomi automobiliai.
„Visoje Europoje elektromobilių paklausą skatina augančios degalų kainos, atsigręžimas į ekologiškesnį gyvenimo būdą ir, žinoma, infliacija. Energetikos krizė padidino elektros energijos kainas, dėl to daugelis namų ūkių nusprendžia įsirengti saulės elektrines, taip bandydami pasigaminti pigesnės elektros energijos, kuri taip pat gali būti naudojama ir elektromobiliams įkrauti. Negana to, įsigydamas elektromobilį žmogus gauna tam tikrų lengvatų, pavyzdžiui, fiziniams asmenims skiriama iki 5 tūkst. eurų valstybės parama, yra mažesnės išlaidos techninei priežiūrai, automobilio registracijai, nemokamas elektromobilių stovėjimas“, – vardija I. Gerkena.
Ji priduria, kad nors elektromobilių skaičius keliuose nuolat auga, Lietuvos dar laukia nemažai namų darbų skatinant žalesnio judumo plėtrą.
„Pirmiausia, Lietuva turi skirti daugiau dėmesio elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai ir taip skatinti aktyvesnį šių transporto priemonių naudojimą“, – teigia I. Gerkena.
Šių metų 8 mėnesių „Moller Auto“ duomenys rodo, kad bendrovės apyvarta, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 5,5 proc. ir pasiekė 203 mln. eurų, o pelnas išaugo 5,5 proc. iki beveik 7 mln. eurų.
Apie UAB „Moller Auto“ Lietuvoje:
„Moller Auto“ grupė veikia visose trijose Baltijos šalyse. Lietuvoje ir Latvijoje ji atstovauja „Volkswagen“ ir „Audi“, o Estijoje – „Volkswagen“ automobilių prekės ženklą, ir autorizuotą „Škoda“ automobilių servisą. „Moller Auto“ grupę Baltijos šalyse sudaro 9 įmonės – jų bendra neaudituota apyvarta 2021 m. buvo 267 mln. eurų, o pelnas siekė 5 mln. eurų.
Pranešimą paskelbė: Karolina Pūtytė, UAB „Idea Prima”
Vartotojai, kurie nuo 2016 m. liepos mėn. iki 2018 m. gruodžio 20 d. lankė vairavimo kursus Vilniuje, Kaune arba Jurbarke, galėjo už juos sumokėti per didelę kainą. LR Konkurencijos taryba nustatė, kad dalis vairavimo mokyklų, galimai siekusios pasipelnyti, pažeidė Konkurencijos įstatymą ir tarpusavyje derino vairavimo kursų kainą (sudarė kartelinį susitarimą), todėl nurodytu laikotarpiu vartotojams buvo […]
FIA patvirtino „Bridgestone“ kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formulės E“ pasaulio čempionatui nuo 2026-2027 metų sezono „Bridgestone“ grįžta į pasaulinį automobilių sportą, kurio pagrindas – tvarumas TOKIJAS (2023 m. gruodžio 8 d.) – Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje Baku, FIA patvirtino „Bridgestone Corporation“, kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formula E“ […]
„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje „East Capital Real Estate Fund IV“ pagal pardavimo ir 15 metų nuomos sandorį (angl. „sale and leaseback“). Turto plotas siekia 94 000 kvadratinių metrų. Sandorio kaina − 83 mln. eurų. „Džiaugiamės sandoriu ir tikimės sklandaus ilgalaikio bendradarbiavimo su „East Capital Group“. Svarbu tai, kad sandoris […]
Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai? Prekyba naudotais automobiliais nėra hobis ar laisvalaikio praleidimo būdas, todėl kiekvienas pardavėjas pirmiausia tikisi ir siekia iš to uždirbti. Tai puikiai žino ir pirkėjai, kurie supranta, kad į automobilio kainą įtrauktos jo transportavimo ir kitos išlaidos bei pardavėjo uždarbis. Todėl norėdami sutaupyti, tai yra nemokėti į […]
2023 m. gruodžio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Jeigu Seimas išardytų techninės apžiūros monopolį ir liberalizuotų šios paslaugos rinką, „visoje autoservisų rinkoje kainos vienareikšmiškai keisis vartotojo naudai“, ketvirtadienį Seimo liberalams teigė Lietuvos autoservisų asociacijos valdybos stebėtojas Ramūnas Mackevičius. „Rinkoje, ypač didžiuosiuose miestuose, reikia kitų […]
Trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį kaip reikiant įsitvirtino – šiuo metu galima pasirinkti ne tik elektra varomus, bet ir „premium“ klasės automobilius iš skirtingų šios paslaugos teikėjų. Tačiau dar prieš 30 metų automobilių nuomos rinka atrodė kur kas kukliau: automobilius dažniausiai nuomodavosi į Lietuvą atvykstantys užsieniečiai ar tarptautinių kompanijų atstovai, o užsakymai būdavo […]