Modernus Vilnius: KET pažeidėjus fiksuoja troleibusai!

1

Modernus Vilnius: KET pažeidėjus fiksuoja troleibusai!

Modernus Vilnius: KET pažeidėjus fiksuoja troleibusai!

Moderniame Vilniuje nuo šiol bus dar saugiau – Vilniaus savivaldybės E. miesto departamentas kartu su partneriais – Vilniaus apskrities policijos komisariatu, Vilniaus viešuoju transportu – džiaugiasi sėkminga pilotinio projekto pradžia: troleibusuose įrengti vaizdo registratoriai jau fiksuoja Kelių eismo taisyklių pažeidėjus, važinėjančius A juostomis, nepažymėtomis „4+“ simboliu, o Policija pradėjo juos drausminti. Šiuolaikinis miestas išnaudoja visas įmanomas technologines galimybes: ne tik sudaro palankias sąlygas testuoti novatoriškus sprendimus, bet ir pats jas kuria bei kaip galėdamas sparčiau taiko.  

„Autobusai ir troleibusai sostinėje nuvažiuoja apie 110 tūkst. km per dieną, o tai yra daugiau nei 40 mln. km per metus. 550 km ilgio viešojo transporto tinklas – puikus resursas miesto stebėjimui. Džiugu, kad pagaliau pradėsime tai išnaudoti. Programinę įrangą šiam įrankiui sukūrė ir suderino „Code4Vilnius“ iniciatyvos savanoriai. Tereikėjo pramušti kelis biurokratinius kamščius ministerijose, kad tai taptų naudojama. Galiausiai, šių kamerų dėka galėsime ne tik stebėti aplinką, bet ir drausminti pažeidėjus,“ – sako savivaldybės Administracijos direktorius Povilas Poderskis.  

Pasak P. Poderskio, pažeidėjai bus baudžiami skrupulingai. Netoleruotina, kai dauguma tvarkingai laukiančių prie šviesoforų turi stebėti pro šoną lekiančius „gudručius“: nesvarbu kas nusižengs – ar iš provincijos atvykęs studentas, ar vidurinės grandies vadybininkas, ar miesto Administracijos direktorius – atsakingai laisve mėgautis nemokantiems pasigailėjimo nebus.

Vilniaus mieste šiuo metu veikia daugiau kaip 100 naujų modernių miesto stebėjimo kamerų, dar 13 eismą stebi iš troleibusų. Pilotinio projekto kameros sumontuotos ant priekinių transporto stiklų 6, 10 ir 17 maršrutuose. Maršrutai pasirinkti neatsitiktinai: jie driekiasi centrinėmis miesto gatvėmis, arba juose itin intensyvus eismas. Eismą stebėti troleibusų akimis imtasi norint užtikrinti laisvas A juostas, kad viešuoju transportu besinaudojantys vilniečiai savo kelionės tikslą pasiektų greičiau, transportas atvyktų laiku pagal grafiką.

„Tai dar vienas E. miesto departamento komandos projektas, įrodantis, kad nebūtina išleisti daug lėšų ir išradinėti dviratį, kad sukurtum gerą produktą. Pasitelkėme atviro kodo sudedamąsias dalis, kurias apjungėme pasinaudodami „Code4Vilnius“komandos programavimo žiniomis.“ – pasakoja savivaldybės E. miesto departamento vadovas Jonas Pidkovas.

Programinę įrangą šiam įrankiui sukūrusiems „Code4Vilnius“ specialistams idėja gimė pirmojo „Code4Vilnius“ renginio metu. Jame buvo pateiktas miesto siūlomų iniciatyvų sąrašas, prie kurių būtų prasminga prisidėti. „Code4Vilnius“ vyresnysis vartojo sąsajos programuotojas bei vienas iš iniciatyvos autorių Justinas Savickas greitai suprato, kad projektas bus vertas dėmesio.

„Idėja gana paprasta, tačiau tuo pačiu ir geniali. Juk kas geriau gali įamžinti A juostos pažeidėją negu ta transporto priemonė, kuri nuo A juostos pažeidėjų labiausiai ir kenčia? Idėją greitai ėmėme plėtoti, vyko nemažai diskusijų, dirbome net namuose. Savivaldybė suteikė virtualų serverį ir įrangos prototipui. Galiausiai bendromis savanoriškomis pastangomis pavyko pirmąjį prototipą įdiegti į troleibusus ir gauti pirmuosius rezultatus“, – projekto pradžią prisiminė J. Savickas.

Kameromis užfiksuota informacija apie „A“ eismo juosta neteisėtai važiuojančius vairuotojus perduodama Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnams, kurie  jau nubaudė ne vieną vairuotoją.

„Esame patenkinti sklandžiu bendradarbiavimu su savivaldybe, bendromis pastangomis veiksmingai sprendžiant tiek eismo priežiūros ir saugumo, tiek bendras viešojo saugumo mieste problemas. Tam labai pasitarnauja ir viešajame transporte sumontuota, ir mieste naujai įrengta vaizdo stebėjimo kamerų sistema“, – teigia Vilniaus apskrities policijos įstaigos viršininkas Saulius Gagas.

Pilotinio vaizdo registratoriai Vilniaus troleibusuose – tik pirmasis žingsnis. Stebimi rezultatai ir jau dabar svarstoma, kaip autobusus bei troleibusus šiam tikslui panaudoti dar efektyviau. Vilniuje šiemet rekordiškai atsinaujinant viešajam transportui, norima ne tik užtikrinti visiškai kitokią kelionių kokybę, patogumą keleiviams, tačiau ir pasitelkti kitus naujųjų autobusų, kurių iki metų pabaigos bus net 250, ir naujųjų troleibusų, kurių gatvėse važiuos 41, privalumus, modernią vaizdo stebėjimo sistemą.

Nuotraukos – Sauliaus Žiūros.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Pranešimą paskelbė: Dovilė Ibianskaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Kingston SSDNow UV500 480 GB, SSD form factor 2.5“, SSD interface SATA, Write speed 500 MB/s, Read speed 520 MB/s
 
Logilink True Wireless Headset BT0044 Black, Bluetooth
 
Silicon Power Ultima U03 16 GB, USB 2.0, White
 
Nikon D3500 + AF-P DX 18–55 VR
 
Kaitlentė Electrolux LIV63430BW
Metų gaminio titulą pelnė „SoundComfort“ technologija

Metų gaminio titulą pelnė „SoundComfort“ technologija

Belgijoje ir Nyderlanduose vykusiuose kasmetiniuose „Nielsen“ apdovanojimuose „Goodyear“ triukšmo mažinimo technologija „SoundComfort“ buvo išrinkta geriausiu 2019 metų gaminiu. Tarptautinės rinkos ir klientų tyrimų įmonės „Nielsen“ atlikto tyrimo metu 5 000 žmonių buvo paprašyta įvertinti ir pateikti savo nuomonę apie gaminio naujoviškumą. Tai didžiausia tokio tipo apklausa pasaulyje. Ilgą laiką kurta „SoundComfort“ technologija yra padangų kūrimo […]

  Straipsniai »

„airBaltic“ šiemet atsisakys „Boeing 737“ lėktuvų parko

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša, jog jau šių metų rudenį ketina nutraukti skrydžius su „Boeing 737“ orlaiviais. Tai įvyks metais anksčiau, nei numatyta. Bendrovė siekia pasinaudoti papildomu „Airbus A220-300“ orlaivio efektyvumu, todėl pastarasis liks vieninteliu reaktyvinio tipo modeliu, kurį valdys „airBaltic“. „Airbus A220-300“ – tai mūsų ateities orlaiviai, o palaipsniui atsisakydami „Boeing 737“, turėsime […]

  Straipsniai »
Atidaryta moderniausia automobilinės diagnostikos laboratorija Lietuvoje

Atidaryta moderniausia automobilinės diagnostikos laboratorija Lietuvoje

Antradienį Kauno Technologijų Universitete oficialiai atidaryta moderniausia automobilinės elektronikos diagnostikos laboratorija. Šioje laboratorijoje studentai turės galimybę mokytis ir susipažinti su naujausiais profesionaliais automobilių kompiuterinės diagnostikos prietaisais. KTU Elektros ir Elektronikos fakultete įkurta automobilių gedimų diagnostikos ir remonto įrangos laboratorija leis pakelti kompiuterinės diagnostikos specialistų ruošimo lygį į tokį, koks yra Vakarų Europoje. Šią laboratoriją įrengė […]

  Straipsniai »

Teismas paskelbė nutartį dėl E.Mikėno ir grupės asmenų veiksmų

Vilniaus apygardos teismas galutiniu ir neskundžiamu sprendimu paliko galioti 2019 m. sausio 18 d. nutartį (nutartis pridedama), kuria teisėjas konstatuoja, kad Erlando Mikėno ir grupės asmenų veiksmuose yra akivaizdūs nusikalstamos veikos požymiai, numatyti BK 300 straipsnio 1 dalyje, todėl dėl šios veikos turi būti pradėtas ikiteisminis tyrimas. Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į Lietuvos nacionalinės vežėjų […]

  Straipsniai »