Modernus Vilnius: KET pažeidėjus fiksuoja troleibusai!

Modernus Vilnius: KET pažeidėjus fiksuoja troleibusai!

Modernus Vilnius: KET pažeidėjus fiksuoja troleibusai!

Moderniame Vilniuje nuo šiol bus dar saugiau – Vilniaus savivaldybės E. miesto departamentas kartu su partneriais – Vilniaus apskrities policijos komisariatu, Vilniaus viešuoju transportu – džiaugiasi sėkminga pilotinio projekto pradžia: troleibusuose įrengti vaizdo registratoriai jau fiksuoja Kelių eismo taisyklių pažeidėjus, važinėjančius A juostomis, nepažymėtomis „4+“ simboliu, o Policija pradėjo juos drausminti. Šiuolaikinis miestas išnaudoja visas įmanomas technologines galimybes: ne tik sudaro palankias sąlygas testuoti novatoriškus sprendimus, bet ir pats jas kuria bei kaip galėdamas sparčiau taiko.  

„Autobusai ir troleibusai sostinėje nuvažiuoja apie 110 tūkst. km per dieną, o tai yra daugiau nei 40 mln. km per metus. 550 km ilgio viešojo transporto tinklas – puikus resursas miesto stebėjimui. Džiugu, kad pagaliau pradėsime tai išnaudoti. Programinę įrangą šiam įrankiui sukūrė ir suderino „Code4Vilnius“ iniciatyvos savanoriai. Tereikėjo pramušti kelis biurokratinius kamščius ministerijose, kad tai taptų naudojama. Galiausiai, šių kamerų dėka galėsime ne tik stebėti aplinką, bet ir drausminti pažeidėjus,“ – sako savivaldybės Administracijos direktorius Povilas Poderskis.  

Pasak P. Poderskio, pažeidėjai bus baudžiami skrupulingai. Netoleruotina, kai dauguma tvarkingai laukiančių prie šviesoforų turi stebėti pro šoną lekiančius „gudručius“: nesvarbu kas nusižengs – ar iš provincijos atvykęs studentas, ar vidurinės grandies vadybininkas, ar miesto Administracijos direktorius – atsakingai laisve mėgautis nemokantiems pasigailėjimo nebus.

Vilniaus mieste šiuo metu veikia daugiau kaip 100 naujų modernių miesto stebėjimo kamerų, dar 13 eismą stebi iš troleibusų. Pilotinio projekto kameros sumontuotos ant priekinių transporto stiklų 6, 10 ir 17 maršrutuose. Maršrutai pasirinkti neatsitiktinai: jie driekiasi centrinėmis miesto gatvėmis, arba juose itin intensyvus eismas. Eismą stebėti troleibusų akimis imtasi norint užtikrinti laisvas A juostas, kad viešuoju transportu besinaudojantys vilniečiai savo kelionės tikslą pasiektų greičiau, transportas atvyktų laiku pagal grafiką.

„Tai dar vienas E. miesto departamento komandos projektas, įrodantis, kad nebūtina išleisti daug lėšų ir išradinėti dviratį, kad sukurtum gerą produktą. Pasitelkėme atviro kodo sudedamąsias dalis, kurias apjungėme pasinaudodami „Code4Vilnius“komandos programavimo žiniomis.“ – pasakoja savivaldybės E. miesto departamento vadovas Jonas Pidkovas.

Programinę įrangą šiam įrankiui sukūrusiems „Code4Vilnius“ specialistams idėja gimė pirmojo „Code4Vilnius“ renginio metu. Jame buvo pateiktas miesto siūlomų iniciatyvų sąrašas, prie kurių būtų prasminga prisidėti. „Code4Vilnius“ vyresnysis vartojo sąsajos programuotojas bei vienas iš iniciatyvos autorių Justinas Savickas greitai suprato, kad projektas bus vertas dėmesio.

„Idėja gana paprasta, tačiau tuo pačiu ir geniali. Juk kas geriau gali įamžinti A juostos pažeidėją negu ta transporto priemonė, kuri nuo A juostos pažeidėjų labiausiai ir kenčia? Idėją greitai ėmėme plėtoti, vyko nemažai diskusijų, dirbome net namuose. Savivaldybė suteikė virtualų serverį ir įrangos prototipui. Galiausiai bendromis savanoriškomis pastangomis pavyko pirmąjį prototipą įdiegti į troleibusus ir gauti pirmuosius rezultatus“, – projekto pradžią prisiminė J. Savickas.

Kameromis užfiksuota informacija apie „A“ eismo juosta neteisėtai važiuojančius vairuotojus perduodama Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnams, kurie  jau nubaudė ne vieną vairuotoją.

„Esame patenkinti sklandžiu bendradarbiavimu su savivaldybe, bendromis pastangomis veiksmingai sprendžiant tiek eismo priežiūros ir saugumo, tiek bendras viešojo saugumo mieste problemas. Tam labai pasitarnauja ir viešajame transporte sumontuota, ir mieste naujai įrengta vaizdo stebėjimo kamerų sistema“, – teigia Vilniaus apskrities policijos įstaigos viršininkas Saulius Gagas.

Pilotinio vaizdo registratoriai Vilniaus troleibusuose – tik pirmasis žingsnis. Stebimi rezultatai ir jau dabar svarstoma, kaip autobusus bei troleibusus šiam tikslui panaudoti dar efektyviau. Vilniuje šiemet rekordiškai atsinaujinant viešajam transportui, norima ne tik užtikrinti visiškai kitokią kelionių kokybę, patogumą keleiviams, tačiau ir pasitelkti kitus naujųjų autobusų, kurių iki metų pabaigos bus net 250, ir naujųjų troleibusų, kurių gatvėse važiuos 41, privalumus, modernią vaizdo stebėjimo sistemą.

Nuotraukos – Sauliaus Žiūros.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Pranešimą paskelbė: Dovilė Ibianskaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Sklandžiam ir saugiam keleivių bei krovinių judumui užtikrinti būtina efektyvi viešoji geležinkelių infrastruktūra. Tai yra valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, naudojamas keleiviams ir kroviniams geležinkeliais vežti. Už tinkamą šios infrastruktūros valdymą, funkcionavimą, geležinkelių transporto eismo ir rinkos reguliavimą atitinkamai yra atsakingi Susisiekimo ministerija, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos transporto saugos administracija ir Ryšių reguliavimo tarnyba. Aukščiausiosios […]

  Straipsniai »
Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti ragina ne tik vairuotojus, bet ir kelininkus. Kaip susidaro šios vairuoti nepalankios sąlygos? Kokių veiksmų, esant minėtiems žiemos reiškiniams, turėtų imtis vairuotojai ir kelių priežiūros specialistai? „Juodas“ ledas – nepastebimas pavojus Vienas iš pavojingiausių žiemos reiškinių, sukeliančių daug eismo įvykių, yra „juodas“ […]

  Straipsniai »
Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą Sėkmingą šimtamilijoninį verslą JAV įkūrę lietuviai jo plėtrai renkasi tėvynę. Trečiadienį buvo atidarytas vienos sparčiausiai JAV augančių įmonių „GP Transco“ biuras Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre. Sėkmingo verslo plėtrą tėvynėje keturi įmonių grupę valdantys lietuviai pasirinko ne tik dėl daugybės šalyje esančių […]

  Straipsniai »
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »
KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovei „Eugesta“ įsigyjant 63,89 proc. UAB „Armavista“ akcijų ir įgyjant vienvaldę  pastarosios kontrolę. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. lapkričio 7 d. Suinteresuoti asmenys turėjo teisę pateikti argumentuotą nuomonę dėl šios koncentracijos galimų pasekmių konkurencijai, tačiau tokių nebuvo sulaukta. Įvertinusi su sandoriu susijusias aplinkybes ir gautus duomenis, Konkurencijos taryba nustatė, […]

  Straipsniai »