Mobilumas didmiesčiuose: koncepcinis Audi AI:ME elektromobilis

1

Mobilumas didmiesčiuose: koncepcinis Audi AI:ME elektromobilis

2019 m. Šanchajaus automobilių parodoje „Audi“ pristato ateities didmiesčių mobilumo viziją: koncepcinį kompaktinį elektromobilį Audi AI:ME, pasižymintį itin erdviu ir futuristiniu salonu bei palaikantį ketvirtojo lygio savavaldžio važiavimo režimą. Keliaujantys juo galės naudingai leisti laiką, kadangi Audi AI:ME turi daug pažangių komunikacijos ir pramogų technologijų ir užtikrina itin patogią ir komfortišką kelionę.

Po anksčiau debiutavusių verslo klasės Audi Aicon ir ekstremalaus Audi PB 18 sportinio automobilio, Audi AI:ME yra trečias gamintojo koncepcinis automobilis ir yra specialiai sukurtas naudojimui didmiesčiuose. Ketvirtasis koncepcinis elektromobilis debiutuos 2019 m. rudenį Frankfurto automobilių parodoje.

Kompaktiška konstrukcija ir elektros pavara: elektromobilio koncepcija

Būdamas 4,30 m ilgio ir 1,90 m pločio, Audi AI:ME yra miesto kompaktinis elektromobilis, tačiau jo didelis, net 2,77 m siekiantis atstumas tarp ašių ir 1,52 m aukštis prilygsta klase aukštesniam automobiliui. Erdvų saloną užtikrino elektrinė platforma, leidusi sumažinti atstumus nuo automobilio krašto iki priekinės ir galinės ašies, taip pat ir tai, kad čia nėra transmisijos tunelio. Elektros variklis sumontuotas ties galine ašimi ir pasiekia 125 kW (170 AG).

Audi AI: kelyje link savavaldžio mobilumo

Audi AI:ME ir Audi AIcon: yra du koncepciniai elektromobiliai, kurių pavadinimo pirmosios dvi raidės reiškia pažangias mobilumo technologijas. Audi AI žymi elektroninių sistemų kompleksą, skirtą perimti vairuotojo užduotis ir suteikti naujas galimybes keliaujant automobiliu, naudojant dirbtinio intelekto technologijas. Audi AI sistemos gali mokytis ir priimti sprendimus, suasmeninti siūlomas paslaugas, todėl tokie naujos kartos keturių žiedų markės automobiliai bus itin sumanūs ir prisitaikantys. Jie palaikys nuolatinį ryšį su aplinka ir keleiviais, taip geriau nei kada nors anksčiau prisitaikant prie jais keliaujančių poreikių.

Savavaldis ketvirtojo lygio važiavimas: atsipalaiduokite keliaudami mieste

Audi AI:ME yra sukurtas važinėti mieste naudojant ketvirtojo lygio savavaldį režimą, kuris yra antras pagal sudėtingumą standartizuotos autonominio važiavimo sistemos lygis. Ir nors ši sistema važiuojant nereikalauja jokių vairuotojo veiksmų, ji gali veikti tik greitkeliuose ir specialiuose miesto rajonuose, kuriuose vairuotojas automobilio valdymą gali perleisti savavaldei sistemai.

Tai reiškia, kad toks automobilis ateityje galės savarankiškai važinėti numatytose vietose su jam pritaikyta infrastruktūra. Automobilis užtikrins tolygų važiavimą miesto sraute, išvengiant per didelės akceleracijos ar stabdymo ir taip užtikrinant, kad keleiviai salone galės visiškai atsiriboti nuo išorėje esančios miesto aplinkos.

Prabangus salonas ir itin pažangus valdymas: automobilio salonas

Audi AI technologijos iš esmės keičia supratimą kaip automobiliai bus naudojami ateityje ir ką bus galima veikti kelionės metu. Automobilis taps lyg trečiąja erdve po namų ir darbovietės. Todėl Audi dizaineriams AI:ME salonas tapo svarbiausiu automobilio elementu, o didžiausias dėmesys buvo kreipiamas ne į tokius tradicinius valdymo elementus kaip vairas, prietaisai ar pedalai, bet į kokybišką laiko praleidimą automobilyje.

Automobilio ir jo funkcijų valdymas bus atliekamas žvilgsniu, sėdint itin patogiose sėdynėse, taip pat balsu arba lietimui jautriose paviršiuose ant durelių. Žemiau priekinio stiklo per visą jo ilgį sumontuotas daugiafunkcis trimatis OLED ekranas, kuriame funkcijos valdomos žvilgsniu. Salone yra virtualios realybės akiniai, kurie pravers žiūrint filmus ar netgi žaidžiant žaidimus, taip sukuriant nepakartojamą kelionės patirtį.

Didelis įstiklinimo plotas, įskaitant ir stogą, užtikrina erdvės pojūtį, o elektrochromatinis langų valdymas pagal poreikį reguliuoja į saloną patenkančios šviesos ir šilumos kiekį. Be to, salone numatyta vieta net tikriems augalams – žaluma, kuri retai matoma šiuolaikiniuose didmiesčiuose, automobilio keleiviams leis pajusti gamtos artumą ir tuo pačiu iš esmės pagerins oro kokybę salone. 

Išskirtinė išorės išvaizda

Naujo modelio išvaizda yra dar viena šiuolaikinio Audi dizaino inovacija. Įsižiūrėjus matomos akivaizdžios sąsajos su 2017 m. debiutavusiu koncepciniu Audi Aicon, o labiausiai šiuos du savavaldžius automobilius sieja išskirtinė šoninių langų išvaizda.

Audi AI:ME išsiskiria savo kitoniška išvaizda, itin skirtinga nuo tradicinių automobilių. Pleišto formos kėbulas, akcentuotos ir itin ryškios ratų arkos yra būdingi markės bruožai, o įspūdingos langų formos sukuria itin efektingą kėbulo išvaizdą. Didelės durelės, galinčios atsidaryti į skirtingas puses, padeda lengviau įsėsti į automobilį.

Matyk ir būk matomas: automobilio žibintai

Ateityje savavaldžių automobilių žibintų paskirtis taps kitokia nei šiandien, kadangi vairuotojui nereikės stebėti kelio. Tačiau žibintams teks ne mažiau svarbios užduotys – pavyzdžiui, palaikyti ryšį su kitais eismo dalyviais. Jau Audi Aicon buvo demonstruojama kaip skaitmeniniai šviečiančios matricos paviršiai su judančia grafika gali rodyti kokiu režimu važiuoja automobilis ir, žinoma, atkreipti į automobilį dėmesį.

Audi AI:ME ši koncepcija buvo išplėtota dar labiau. Kadangi važinėjant mieste automobilių sraute įprasti priekiniai ir galiniai žibintai tampa sunkiai matomi, todėl Audi inžinieriai LED šviesas sumontavo neįprastai aukštai virš ratų arkų, kur jos yra matomos iš bet kurios vietos. 360 laipsnių kampu matomi žibintai yra itin svarbūs ir dar labiau padidina pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.

Ilgalaikis mobilumas: pavaros konstrukcija

Audi labai gerai įvertino ir prataikė AI:ME miesto automobilio savybes tai aplinkai, kurioje jis bus naudojamas. Tai reiškia, kad jam nebūtinas ekstremalus įsibėgėjimas ar maksimalus greitis. Toks miesto automobilis dažniausiai bus naudojamas važinėjant nuo 20 iki 70 km/h siekiančiu greičiu ir juo bus galima naudotis daug valandų be įkrovimo – šiuos poreikius visiškai atitinka 65 kWh talpos akumuliatoriai, o puikią dinamiką užtikrina 125 kW (170 AG) elektros variklis, sumontuotas galinėje ašyje. Stabdžių energijos rekuperavimas ir nedidelis kompaktiško elektromobilio svoris užtikrins, kad energijos sąnaudos bus itin mažos.

Pranešimą paskelbė: Sonata Židlinskaitė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
ILike Samsung A70
 
TakeMe Smart Magnetic Fix Book Case without clip Xiaomi Redmi Go Black
 
Mocco Tempered Glass Premium 9H Screen ProtectorXiaomi Mi A1 / 5X
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung G965F Galaxy S9 Plus with Gold frame
 
Telone Shine Pocket Slim Flip Case HTC Desire 620 vertical book case White
„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste statys orlaivių dažymo angarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste statys orlaivių dažymo angarą

Šį spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m. pabaigoje. Projektą aukciono būdu išsinuomotame plote vykdys Airijoje registruota kompanija „MAAS Aviation“ – trečioji pagal dydį tokias paslaugas teikianti įmonė pasaulyje. Šis projektas yra orlaivių techninio aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul) veiklų plėtros antruose pagal dydį šalies oro […]

  Straipsniai »

Kelių direkcijos Eismo informacijos skyrius jau dirba žiemos režimu

Nepaisydamas momentinio atšilimo, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) Eismo informacijos skyrius (EIS) kaip ir kiekvienų metų spalio mėn. „įjungė“ žiemos režimą, t. y. kaip ir anksčiau EIS operatoriai dirbs ištisą parą, tačiau skirtingai nei vasarą daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie pakitusias eismo sąlygas. Pranešimai apie […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras ragina segėti atšvaitus: šalyje prasidėjo akcija „Būkime matomi ir saugūs kelyje“

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, šiandien prasideda visą Lietuvą apimsianti socialinė akcija „Būkime matomi ir saugūs kelyje“. Mėnesį truksiančios akcijos metu senjorams Lietuvos pašto skyriuose bus nemokamai dalijami atšvaitai, o tiems, kurie gyvena atokiau, atšvaitus pristatys mobilūs laiškininkai. Pirmuosius atšvaitus Molėtų pašto skyriuje šiandien įteikė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius. „Prasidėjus tamsiajam […]

  Straipsniai »

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Mobilusis laiškininkas rajonuose – reforma, kuri stringa“

2019 m. spalio 17 d. pranešimas žiniasklaidai Opozicinė Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija po diskusijos su valstybės valdomos AB „Lietuvos paštas“ vadovybe konstatavo, kad dėl gyventojų mažėjimo regionuose įgyvendinama pašto skyrių reforma, realybėje ir vadovų prezentacijose skiriasi kaip diena ir naktis. Šimtais nepatenkintų rinkėjų laiškais ir peticijomis „bombarduojami“ parlamentarai teigia, kad tradicinių paštų vertimas mobiliaisiais laiškininkais […]

  Straipsniai »