Mitas ar tiesa, kad lietuviai vairuoja kaip italai?

2

Mitas ar tiesa, kad lietuviai vairuoja kaip italai?

Lietuviai dažnai vadinami šiaurės italais dėl savo karšto būdo. Panašu, kad toks apibūdinimas tinka ir kelyje. Pasak KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atliktos apklausos, beveik kas antras lietuvis kelyje susierzina, kai kitas vairuotojas važiuoja lėčiau nei leidžiamas greitis. Taip pat vairuotojus pykdo, kai prieš juos esantis automobilio vairuotojas staigiai stabdo, akseleruoja sankryžoje ar važiuoja per greitai.

Stresui ir erzuliui prie vairo – ne vieta

Lietuviai prisipažįsta ne tik lengvai susierzinantys kelyje, bet ir nevengiantys paspausti garso signalo. Net 40 proc. respondentų atsakė, kad garso signalą spaudžia kitam automobiliui staigiai pristabdžius, nesustojus prie raudonos šviesos ar kitaip sukėlus avaringą situaciją. 22 proc. tokiu atveju linkę net apšaukti kitą vairuotoją ar gestais išreikšti savo nepasitenkinimą.

„13 proc. vairuotojų atsakė, kad užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir prieš juos esančiam automobiliui nepajudėjus per 1 ar 2 sekundes spaudžia garso signalą. Tai rodo, kad kelyje tikrai esame nekantrūs. Tai galimai lemia spūstys keliuose ir greitas gyvenimo tempas, bet budrumas prie šviesoforo yra būtinas. Vis tik reikia priminti vairuotojams, kad kelyje saugiausia išlaikyti šaltą protą ir nervus. Įvairūs tyrimai patvirtina, kad ramūs vairuotojai padaro mažiau avaringų situacijų. Tad, jei esate susierzinęs ar dėl kažko smarkiai nerimaujate, prieš sėsdami už vairo pasistenkite nusiraminti, o, jei tai neįmanoma, rinkitės kelią pėsčiomis“, – pataria draudimo bendrovės „If“ transporto žalų vadovė Lietuvoje Guoda Jasaitė.

Prie erzinančio vairuotojų elgesio lietuviai taip pat išskyrė lindimą į gretimą juostą spūstyje (32 proc.) bei trukdymą persirikiuoti į kitą juostą net rodant posūkio ženklą (42 proc.). Vairuotojų erzulį kelia ne tik kiti automobilių vairuotojai. 21 proc. atsakė, kad naudoja garso signalą, kai pėstieji eina ne per perėją, 15 proc. – kai pėstieji link perėjos juda labai staigiai. 6 proc. signalizuoja kitiems vairuotojams, kurie sustoja ne vietoje išleisti pėsčiųjų arba išlipa iš automobilio pristatyti siuntinių.  

Dažna avarijų priežastis – negalėjimas atsispirti mirksinčiam telefonui

Vertindami savo vairavimą lietuviai dauguma atvejų išlieka geros nuomonės apie savo įgūdžius. 10 proc. apklaustųjų prisipažino, kad spūstyje neįsileidžia automobilių iš kitos juostos net šiems rodant posūkio ženklo, 10 proc. vairuotojų esant reikalui spūstyje įlenda į kitą juostą prieš gretimus vairuotojus. 7 proc. lietuvių atsakė, kad vairuoja lėčau nei leidžiamas greitis, o 6 proc. teigė, kad mirksint žaliam šviesoforo signalui per daug spusteli greičio pedalą. Daugiausiai – 25 proc. respondentų atsakė, kad kelyje viršija greičio limitą.

Daug daugiau lietuvių prisipažino apie mobiliųjų telefonų naudojimą vairuojant automobilį. 6 vairuotojai iš 10 atsakė, kad naudojasi telefonu automobilyje navigacijai. 16 proc. teigė, kad naudoja telefoną ieškoti ir perjunginėti muzikai, 7 proc. naudoja telefoną skambučiams net ir neturint laisvų rankų sistemos, 6 proc. rašo žinutes, o 2 proc. – filmuoja ir fotografuoja.

„Vairuotojams gali pasirodyti, kad kelios sekundės atsiliepti arba užmesti akį į žinutę yra nereikšmingos, bet net ir sustojus prie raudonos šviesoforo šviesos geriau telefoną palikti ant galinės sėdynės. Vairavimas reikalauja visiško susikaupimo, nuo to priklauso mūsų ir kitų eismo dalyvių gyvybė. Net kelios sekundės gali išblaškyti, sutrukdyti pamatyti įlendantį į juostą automobilį ir būti pražūtingos. Taip pat vairuotojams visada primename, kad navigaciją galima naudoti tik tuomet, jei telefonas yra saugiai pritaisytas matomoje vietoje, o norimą kelionės vietą reikia nusistatyti sustojus, bet ne sankryžoje“, – sako „If“ atstovė.

Populiariausia transporto priemone Lietuvoje išlieka automobiliai – juos vairuoja 80 proc. žmonių. Antroje vietoje užtikrintai lieka dviračiai. Jais naudojasi 46 proc. apklaustųjų. 15 proc. vairuoja elektrinius paspirtukus, 5 proc. – motociklus, 3 proc. – motorolerius.

Pranešimą paskelbė: Rasa Skunčikienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
E. Sabutis su ES šalių ministrais diskutuos apie investicijas į transporto infrastruktūros plėtrą

E. Sabutis su ES šalių ministrais diskutuos apie investicijas į transporto infrastruktūros plėtrą

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis trečiadienį išvyksta į Lenkiją. Lodzėje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje bus aptarta Europos transporto tinklų plėtra ir iššūkiai, investicijos į transporto infrastruktūrą. Europos Sąjungos (ES) Tarybai šiuo metu pirmininkaujančios Lenkijos organizuojamame renginyje Lietuvos, Lenkijos, Suomijos, Čekijos, Graikijos, Kipro transporto ministrai ir Europos Komisijos atstovai diskutuos apie transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), kuriam priklauso „Via […]


„Gurtam“ stiprina lyderystę, pelnydama pripažinimą Europos įmonių apdovanojimuose  „European Enterprise Awards 2024“

„Gurtam“ stiprina lyderystę, pelnydama pripažinimą Europos įmonių apdovanojimuose „European Enterprise Awards 2024“

„Gurtam“, pasaulinė telematikos ir daiktų interneto sprendimų teikėja, kurios pagrindinė būstinė įsikūrusi Vilniuje, Lietuvoje, su pasididžiavimu praneša, kad praėjusią savaitę „EU Business News“ surengtuose itin reikšminguose Europos įmonių apdovanojimuose „European Enterprise Awards 2024“ ji buvo pripažinta „Geriausia 2024 m. automobilių parko valdymo ir daiktų interneto programinės įrangos sprendimų kūrėja“ ir apdovanota „Inovacijų ir lyderystės meistriškumo […]


Minister Sabutis To Discuss Investment in Transport Infrastructure Development with EU Ministers

Minister Sabutis To Discuss Investment in Transport Infrastructure Development with EU Ministers

Minister of Transport and Communications Eugenijus Sabutis leaves for Poland on Wednesday. The international conference “A new era of European Transport – challenges of the TEN-T policy” in Łódź will serve as a platform for a discussion on the development of European transport networks, its challenges and investment in transport infrastructure. At an event organised […]


Veiklos efektyvumo stiprinimas kelių priežiūros sektoriuje

Veiklos efektyvumo stiprinimas kelių priežiūros sektoriuje

Daugiau kaip 21 000 km valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ skiria itin didelį dėmesį efektyvumui ir inovacijoms – nuolat ieškodama būdų tobulinti procesus bei technologijas šioje srityje. Viena iš sėkmingų pastaruoju metu pasitelkiamų iniciatyvų – nuolatiniai veiklos tobulinimo programos (LEAN) susitikimai, kurių metu stebima ir analizuojama, kaip darbuotojams sekasi taikyti LEAN principus kasdienėje veikloje, […]


Brangstantys degalai ir auganti elektromobilių pasiūla keičia lietuvių vairavimo įpročius

Brangstantys degalai ir auganti elektromobilių pasiūla keičia lietuvių vairavimo įpročius

Lietuvoje elektromobilių era įsibėgėja. Dar prieš kelerius metus elektrifikuotas transportas buvo laikomas prabangos preke, tačiau šiandien jis tampa vis labiau prieinamas įvairioms vartotojų grupėms. Augančios degalų kainos ir plati elektromobilių pasirinkimo galimybė skatina lietuvius permąstyti įprastus mobilumo įpročius, o valstybės teikiama parama ir besiplečianti įkrovimo infrastruktūra dar labiau palengvina šį perėjimą. Naujausi valstybės įmonės „Regitra“ […]


„Volkswagen“ prekės ženklui Baltijos šalyse vadovaus Laurynas Žukauskas

„Volkswagen“ prekės ženklui Baltijos šalyse vadovaus Laurynas Žukauskas

Nuo vasario 6 d. paskirtas naujas „Volkswagen“ lengvųjų automobilių prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse. Juo tapo ilgametę patirtį automobilių srityje sukaupęs Laurynas Žukauskas, kuris nuo šiol vadovaus vienam didžiausių ir populiariausių automobilių prekės ženklų regione ir prisijungs prie „Møller Baltic Import“ vadovų komandos. „Esu įsitikinęs, kad Lauryno dvidešimties metų profesinė patirtis ir nuoširdi aistra „Volkswagen“ […]