Mitai apie oro cirkuliaciją lėktuvų viduje: ką reikia žinoti keleiviams?

Mitai apie oro cirkuliaciją lėktuvų viduje: ką reikia žinoti keleiviams?

Keleivinė aviacija įgauna pagreitį ir po kelių stagnacijos mėnesių atveria vis daugiau naujų krypčių. Tiesa, kol pandemija nėra visiškai pasibaigusi, dalis keliautojų dar nerimauja, ar kelionė lėktuvu bus pakankamai saugi. Iš dalies tokias baimes formuoja mitai apie lėktuvų salonuose cirkuliuojantį orą. Iš tikrųjų, pasak Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) , dėl orlaiviuose nuolat filtruojamo ir tiekiamo šviežio oro bei saugumo priemonių, kurių imasi oro bendrovės, rizika užsikrėsti koronavirusu visiškai minimali.

Oro filtrai kaip medicinos srityje

Dauguma šiuolaikinių orlaivių turi įrengtas oro filtravimo sistemas su didelio efektyvumo kietųjų dalelių oro filtrais, kurie yra vadinami HEPA filtrais. Ši oro cirkuliavimo ir filtravimo sistema pasižymi panašiomis savybėmis, kaip ir oro filtravimo įrenginiai steriliose operacinėse, ar kitose išskirtinai švaraus oro reikalaujančiose vietose.  

HEPA filtrai yra labai veiksmingi, nes gali sulaikyti net 99,97 proc. ore tvyrančių nešvarumų ir įvairių mikroorganizmų bei virusų. Orlaivyje esantis šviežio ir recirkuliuoto oro mišinys susideda iš 50 proc. filtruoto oro ir 50 proc. nuolat tiekiamo iš lauko.  

Orlaiviuose oras yra nuolat „atnaujinamas“ ir necirkuliuoja tas pats – tai reiškia, kad lėktuvų vėdinimo sistemos periodiškai pakeičia salone esantį orą tuo, kuris yra lauke. Šviežias oras keleiviams pučiamas iš viršaus, o vėliau ištraukimas prie kojų. Teigiama, kad oras salono viduje per valandą visiškai pasikeičia apie 20-30 kartų. Didelio efektyvumo oro filtrai palaiko didesnį lėktuvo salono drėgmės lygį ir užtikrina mažesnį kietųjų dalelių kiekį, tai reiškia, kad orlaiviuose tiekiamas oras, kuriuo salone kvėpuoja keleiviai,  yra beveik visiškai sterilus.  

Keleiviai turi laikytis higienos reikalavimų 

Anot tarptautinių aviacijos organizacijų, nors efektyvi orlaivių oro filtravimo sistema iki minimumo sumažina riziką apsikrėsti įvairiomis ligomis – norint užtikrinti lėktuvu skrendančiųjų sveikatos saugumą, priemonių turi imtis ir patys keleiviai.  

Planuojantiems keliones orlaiviais, patariama vadovautis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) rekomendacijomis: kruopščiai plauti rankas muilu bei jas reguliariai dezinfekuoti tam skirtomis priemonėmis, kosėjant ar čiaudint prašoma laikytis asmens higienos, taisyklingai prisidengti burną alkūne ar audiniu. Visos kelionės metu būtina dėvėti apsaugines kaukes, pagal poreikį – ir apsaugines pirštines.

Saugumą kelionės metu užtikrina ir tai, jog lėktuvo salone keleiviai juda nedaug, o sėdint savo vietoje nuo kontakto juos apsaugo priešpriešais esantys sėdinių atlošai. Reikia priminti, jog visi keleiviai lėktuve sėdi nugaromis vienas į kitą, o tai taip pat mažina bet kokio kontakto tikimybę.

Be to primenama, kad skraidinančios oro bendrovės pasirūpina nuolat dezinfekuojamais salono paviršiais, gali suteikti būtinųjų apsaugos priemonių.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

„Scania Lietuva“ pernai išlaikė turėtą poziciją sunkiojo transporto pardavimo segmente – ji užima 9 proc. rinkos. Lietuvoje įregistruota 360 naujų „Scania“ sunkvežimių. 2020-aisiais sunkiojo transporto rinka, lyginant su ankstesniais metais, smuko net 45 proc. Pasak įmonės „Scania Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, tam įtakos turėjo ir pandemija, ir Mobilumo paketas. Iš viso pernai Lietuvoje įregistruota […]

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Per pirmojo karantino piką pavasarį – kovo-balandžio mėnesiais gatvėse buvo žymiai mažiau praeivių ir transporto. Pravėrę langą galėjome džiaugtis tyla ir švaresniu oru. Šiuo metu miestų gatvėse vėl garsiai riaumoja automobiliai ir girdimas triukšmas skatina susimąstyti: ar įmanoma patogiai keliauti kur kas tylesnėmis ir aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis? Pasirodo, ant dviračio sėsti nebūtina. Alternatyva įprastiems […]

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

2021 m. sausio 19 d. pranešimas žiniasklaidai   Viešojoje erdvėje nuolat atsiranda pasvarstymų, nuomonių ir komentarų dėl lietuvių nenoro išsižadėti savo nuosavų transporto priemonių, nors jų sukeliama tarša neabejotinai kenkia žmonių sveikatai. Lietuvos gyventojai automobilių (ypač senų, taršių ir galingų) vis dar neatsisako, nors dėl jų miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Publikacijų ar komentarų […]

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį, sausio 19 d., iš pareigų atšaukė VĮ „Oro navigacija“ generalinį direktorių Marių Beliūną. Šios oro transporto infrastruktūros įmonės vadovu M. Beliūnas ministro Jaroslavo Narkevičiaus buvo paskirtas pernai rugsėjį.  Įsakymą dėl „Oro navigacijos“ vadovo atšaukimo ministras pasirašė antradienį.  „Įmonės valdyba išreiškė nepasitikėjimą vadovu ir nematė galimybės dirbti su juo toliau, išsiskyrė […]