Mitai apie oro cirkuliaciją lėktuvų viduje: ką reikia žinoti keleiviams?

Mitai apie oro cirkuliaciją lėktuvų viduje: ką reikia žinoti keleiviams?

Keleivinė aviacija įgauna pagreitį ir po kelių stagnacijos mėnesių atveria vis daugiau naujų krypčių. Tiesa, kol pandemija nėra visiškai pasibaigusi, dalis keliautojų dar nerimauja, ar kelionė lėktuvu bus pakankamai saugi. Iš dalies tokias baimes formuoja mitai apie lėktuvų salonuose cirkuliuojantį orą. Iš tikrųjų, pasak Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) , dėl orlaiviuose nuolat filtruojamo ir tiekiamo šviežio oro bei saugumo priemonių, kurių imasi oro bendrovės, rizika užsikrėsti koronavirusu visiškai minimali.

Oro filtrai kaip medicinos srityje

Dauguma šiuolaikinių orlaivių turi įrengtas oro filtravimo sistemas su didelio efektyvumo kietųjų dalelių oro filtrais, kurie yra vadinami HEPA filtrais. Ši oro cirkuliavimo ir filtravimo sistema pasižymi panašiomis savybėmis, kaip ir oro filtravimo įrenginiai steriliose operacinėse, ar kitose išskirtinai švaraus oro reikalaujančiose vietose.  

HEPA filtrai yra labai veiksmingi, nes gali sulaikyti net 99,97 proc. ore tvyrančių nešvarumų ir įvairių mikroorganizmų bei virusų. Orlaivyje esantis šviežio ir recirkuliuoto oro mišinys susideda iš 50 proc. filtruoto oro ir 50 proc. nuolat tiekiamo iš lauko.  

Orlaiviuose oras yra nuolat „atnaujinamas“ ir necirkuliuoja tas pats – tai reiškia, kad lėktuvų vėdinimo sistemos periodiškai pakeičia salone esantį orą tuo, kuris yra lauke. Šviežias oras keleiviams pučiamas iš viršaus, o vėliau ištraukimas prie kojų. Teigiama, kad oras salono viduje per valandą visiškai pasikeičia apie 20-30 kartų. Didelio efektyvumo oro filtrai palaiko didesnį lėktuvo salono drėgmės lygį ir užtikrina mažesnį kietųjų dalelių kiekį, tai reiškia, kad orlaiviuose tiekiamas oras, kuriuo salone kvėpuoja keleiviai,  yra beveik visiškai sterilus.  

Keleiviai turi laikytis higienos reikalavimų 

Anot tarptautinių aviacijos organizacijų, nors efektyvi orlaivių oro filtravimo sistema iki minimumo sumažina riziką apsikrėsti įvairiomis ligomis – norint užtikrinti lėktuvu skrendančiųjų sveikatos saugumą, priemonių turi imtis ir patys keleiviai.  

Planuojantiems keliones orlaiviais, patariama vadovautis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) rekomendacijomis: kruopščiai plauti rankas muilu bei jas reguliariai dezinfekuoti tam skirtomis priemonėmis, kosėjant ar čiaudint prašoma laikytis asmens higienos, taisyklingai prisidengti burną alkūne ar audiniu. Visos kelionės metu būtina dėvėti apsaugines kaukes, pagal poreikį – ir apsaugines pirštines.

Saugumą kelionės metu užtikrina ir tai, jog lėktuvo salone keleiviai juda nedaug, o sėdint savo vietoje nuo kontakto juos apsaugo priešpriešais esantys sėdinių atlošai. Reikia priminti, jog visi keleiviai lėktuve sėdi nugaromis vienas į kitą, o tai taip pat mažina bet kokio kontakto tikimybę.

Be to primenama, kad skraidinančios oro bendrovės pasirūpina nuolat dezinfekuojamais salono paviršiais, gali suteikti būtinųjų apsaugos priemonių.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
HELLY HANSEN Vidda Parka Women's Black L
 
CAMPER Oxyde Foca Dark Brown 37
 
HELLY HANSEN Rigging Coat Men's Black L
 
Crocs™ Classic Lined Clog Navy/Charcoal 36,5
 
REIMA Stemu Denim Blue 29

Rekomenduojame

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Įsigaliojus lokalaus karantino apribojimams, savivaldybė kviečia gyventojus atsakingai planuoti artėjantį Vėlinių savaitgalį, įvertinti savo sveikatos būklę ir rizikas, ypač tai svarbu vyresnio amžiaus žmonėms, turintiems įvairių lėtinių susirgimų. Savo ruožtu savivaldybė pasirūpino, kad spalio 31 d. ir lapkričio 1–2 d. dažniau kursuotų viešasis transportas, o Rokantiškių, Saltoniškių, Karveliškių ir Kairėnų kapinių prieigose pakeitė eismo organizavimą. […]

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Vilniaus valdžia negaili dėmesio ir pinigų dviračių takų statybai. Reikia pagalvoti, kaip efektyviai šią sukurtą susisiekimo infrastruktūrą išnaudoti. Didelių pasiekimų šioje srityje turi Indija ir Vietnamas. Vilniuje automobilių spūsčių mastui artėjant prie Indijos miestų, galima pasinaudoti pastarųjų patirtimi – dviračių taksi kroviniams ir žmonėms pervežti. Indijoje tokiu transportu užsiima žmonės, vadinami „rikšomis“. Žmonių pervežimui jie […]

Tyrimas: po eismo nelaimės skambiname ne skubios pagalbos numeriu, o antrajai pusei

Tyrimas: po eismo nelaimės skambiname ne skubios pagalbos numeriu, o antrajai pusei

Kelyje patyrę eismo nelaimę Lietuvos vairuotojai pirmiausia apie ją praneša ne skubios pagalbos tarnyboms, o sutuoktiniui arba partneriui. Tyrimas parodė, kad beveik trečdalis mūsų šalies vairuotojų po eismo avarijos iškart skambina antrajai pusei ir tik 17 proc. vairuojančių lietuvių iškart renka pagalbos numerį 112. Tokias tendencijas atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu bendrovės „Nielsen“ atlikta reprezentatyvi […]

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

Rudeniui artėjant pabaigos link, Vokietijos gamintoja „BMW Motorrad“ atskleidė būsimojo 2021 m. motociklų sezono naujienas. Kitąmet į gatves išriedės net penki nauji modeliai: šį pavasarį atnaujinto „R 18“ klasikinė versija „BMW R 18 Classic“ ir  atnaujinta „BMW R nineT“ modelių šeima: „R nineT“, „R nineT Pure“, „R nineT Scrambler“ bei „R nineT Urban G/S“.   […]