Mitai apie oro cirkuliaciją lėktuvų viduje: ką reikia žinoti keleiviams?

Mitai apie oro cirkuliaciją lėktuvų viduje: ką reikia žinoti keleiviams?

Keleivinė aviacija įgauna pagreitį ir po kelių stagnacijos mėnesių atveria vis daugiau naujų krypčių. Tiesa, kol pandemija nėra visiškai pasibaigusi, dalis keliautojų dar nerimauja, ar kelionė lėktuvu bus pakankamai saugi. Iš dalies tokias baimes formuoja mitai apie lėktuvų salonuose cirkuliuojantį orą. Iš tikrųjų, pasak Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) , dėl orlaiviuose nuolat filtruojamo ir tiekiamo šviežio oro bei saugumo priemonių, kurių imasi oro bendrovės, rizika užsikrėsti koronavirusu visiškai minimali.

Oro filtrai kaip medicinos srityje

Dauguma šiuolaikinių orlaivių turi įrengtas oro filtravimo sistemas su didelio efektyvumo kietųjų dalelių oro filtrais, kurie yra vadinami HEPA filtrais. Ši oro cirkuliavimo ir filtravimo sistema pasižymi panašiomis savybėmis, kaip ir oro filtravimo įrenginiai steriliose operacinėse, ar kitose išskirtinai švaraus oro reikalaujančiose vietose.  

HEPA filtrai yra labai veiksmingi, nes gali sulaikyti net 99,97 proc. ore tvyrančių nešvarumų ir įvairių mikroorganizmų bei virusų. Orlaivyje esantis šviežio ir recirkuliuoto oro mišinys susideda iš 50 proc. filtruoto oro ir 50 proc. nuolat tiekiamo iš lauko.  

Orlaiviuose oras yra nuolat „atnaujinamas“ ir necirkuliuoja tas pats – tai reiškia, kad lėktuvų vėdinimo sistemos periodiškai pakeičia salone esantį orą tuo, kuris yra lauke. Šviežias oras keleiviams pučiamas iš viršaus, o vėliau ištraukimas prie kojų. Teigiama, kad oras salono viduje per valandą visiškai pasikeičia apie 20-30 kartų. Didelio efektyvumo oro filtrai palaiko didesnį lėktuvo salono drėgmės lygį ir užtikrina mažesnį kietųjų dalelių kiekį, tai reiškia, kad orlaiviuose tiekiamas oras, kuriuo salone kvėpuoja keleiviai,  yra beveik visiškai sterilus.  

Keleiviai turi laikytis higienos reikalavimų 

Anot tarptautinių aviacijos organizacijų, nors efektyvi orlaivių oro filtravimo sistema iki minimumo sumažina riziką apsikrėsti įvairiomis ligomis – norint užtikrinti lėktuvu skrendančiųjų sveikatos saugumą, priemonių turi imtis ir patys keleiviai.  

Planuojantiems keliones orlaiviais, patariama vadovautis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) rekomendacijomis: kruopščiai plauti rankas muilu bei jas reguliariai dezinfekuoti tam skirtomis priemonėmis, kosėjant ar čiaudint prašoma laikytis asmens higienos, taisyklingai prisidengti burną alkūne ar audiniu. Visos kelionės metu būtina dėvėti apsaugines kaukes, pagal poreikį – ir apsaugines pirštines.

Saugumą kelionės metu užtikrina ir tai, jog lėktuvo salone keleiviai juda nedaug, o sėdint savo vietoje nuo kontakto juos apsaugo priešpriešais esantys sėdinių atlošai. Reikia priminti, jog visi keleiviai lėktuve sėdi nugaromis vienas į kitą, o tai taip pat mažina bet kokio kontakto tikimybę.

Be to primenama, kad skraidinančios oro bendrovės pasirūpina nuolat dezinfekuojamais salono paviršiais, gali suteikti būtinųjų apsaugos priemonių.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai padaro miestams nemažai žalos. Ypač kenčia keliai. Oro temperatūrai pakilus iki daugiau nei 30 laipsnių karščio, „plaukiantis“ bitumas bei provėžuota kelio danga – viena iš itin dažnų problemų. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kelių tyrimų instituto direktoriaus prof. dr. Audriaus Vaitkaus, specialistų tokie incidentai nestebina. „Klimato […]

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]