Ministras R. Masiulis: ES „Mobilumo paketas“ tolsta nuo pradinių užsibrėžtų tikslų

Ministras R. Masiulis: ES „Mobilumo paketas“ tolsta nuo pradinių užsibrėžtų tikslų

„Lietuva negali pritarti pasiūlytam kompromisiniam ES „Mobilumo paketo“ variantui – tai veda į pervežimų rinkos suskaidymą ir suvaržymą, galintį išstumti iš pagrindinių rinkų konkurencingai kelių transporto sektoriuje dirbančias valstybes“, – įsitikinęs susiekimo ministras Rokas Masiulis. Gindamas šalies vežėjų interesus, tokią Lietuvos poziciją ministras pristato gruodžio 3–4 d. Briuselyje vykstančiame ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos (TTE) posėdyje.

Europos Sąjungos kelių transporto sektoriaus ateičiai reikšmingas „Mobilumo paketas“ – vienas svarbiausių klausimų, aptariamų šiame posėdyje. ES transporto ministrai diskutuoja dėl šiuo metu ES Tarybai pirmininkaujančios Austrijos pasiūlyto kompromisinio „Mobilumo paketo“ varianto.

„Jau daugiau kaip metus diskutuojame dėl ES „Mobilumo paketo“, ir man kelia didelį susirūpinimą tai, kad jis nutolo nuo pradinių Europos Komisijos pasiūlymo tikslų. Vietoj to, kad spręstume socialinius šio sektoriaus klausimus, saugotume bendrą Europos rinką, didintume sektoriaus efektyvumą ir mažintume neigiamą transporto poveikį aplinkai, mes vieną po kito įvedame naujus suvaržymus. Mes netgi sugebėjome suskaidyti tarptautinę transporto rinką, kad apribotume prekių judėjimo laisvę Europoje“, – kreipdamasis į ES transporto ministrus sakė Lietuvos susiekimo ministras R. Masiulis.

Ministro nuomone, ES šalys pernelyg rūpinasi savo nacionaliniais interesais, pamiršdamos bendrus Europos interesus.

„Mūsų požiūriu, reikalavimas periodiškai grąžinti krovinines transporto priemones į registracijos šalį yra akivaizdus pervežimų rinkos suvaržymas, nukreiptas prieš valstybes, konkurencingai dirbančias kelių transporto sektoriuje. Tai suskaidys kelių transporto rinką ir neduos naudos nei Europos ekonominei plėtrai, nei verslo interesams“, – sako ministras R. Masiulis.

Ministras atkreipia dėmesį, kad toks „Mobilumo paketo“ reikalavimas pavers niekais Europos pastangas mažinti transporto įtaką klimato kaitai ir oro taršai, nes jis paskatins tuščių transporto priemonių judėjimą ir padidins išmetamųjų dujų kiekius. „Visi dabartiniai Europos tikslai mažinti transporto išmetamųjų dujų kiekį teliks vien gražiais siekiais ir deklaracijomis, jei neatsisakysime tokių žalingų taisyklių įvedimo“, – teigia R. Masiulis.

Pasak ministro, diskusijose dėl „Mobilumo paketo“ vis dažniau pamirštamas socialinis aspektas, nes šiam dokumentų paketui teikiami siūlymai dažnai nėra skirti vairuotojo gerovei didinti. Pavyzdžiui, nėra užtikrinama vairuotojo laisvė savo nuožiūra pasirinkti poilsio vietą nebūtinai transporto priemonės registracijos šalyje.

Europos tarptautinę transporto rinką skaldo ir naujai siūlomos vairuotojų komandiravimo taisyklės, kurios numato skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu. Dvišalius pervežimus vykdantys vairuotojai nebūtų komandiruojami, taigi gautų menkesnį atlygį nei tais pačiais keliais krovinius vežantys kitų šalių vairuotojai. Be to, ilguoju laikotarpiu rinkos skaidymas sukuria pagrindą toliau riboti tam tikrus šios rinkos segmentus, kurti papildomus reikalavimus tarptautinei transporto rinkai.

Ministro R. Masiulio teigimu, svarbu išsamiai įvertinti naujų komandiravimo taisyklių poveikį konkurencijai tarp ES ir trečiųjų šalių vežėjų, nes ES taisyklės trečiosioms šalims negalios ir taip sukurs nelygias konkurencijos sąlygas, negins ES vežėjų interesų.

Lietuva savo „Mobilumo paketo“ vertinimą yra pateikusi ir kitoms ES valstybėms, Europos Parlamento nariams bei tarptautinėms verslo asociacijoms. Lietuvos poziciją palaiko Tarptautinė vežėjų keliais sąjunga (IRU), kuri po susitikimo su Lietuvos atstovais atviru laišku išplatino savo neigiamą poziciją dėl siūlymo reguliariai grąžinti transporto priemones į registracijos šalį.

ES Tarybai pirmininkaujanti Austrija siekia kuo greičiau susitarti dėl jos pateiktų „Mobilumo paketo“ pasiūlymų, kurie, Lietuvos požiūriu, nėra sąžiningas kompromisas. Lietuva ir kitos šalys nuogąstauja, kad skubant susitarti iki naujų Europos Komisijos ir Europos Parlamento rinkimų 2019 m., vardan politinio susitarimo gali būti padaryta klaidų, kurios turės itin neigiamos įtakos kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
ILike Samsung A70
 
TakeMe Smart Magnetic Fix Book Case without clip Xiaomi Redmi Go Black
 
Mocco Tempered Glass Premium 9H Screen ProtectorXiaomi Mi A1 / 5X
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung G965F Galaxy S9 Plus with Gold frame
 
Telone Shine Pocket Slim Flip Case HTC Desire 620 vertical book case White

„Circle K“ – skaidriausių Lietuvos įmonių sąrašo viršūnėje

Vieną didžiausių Lietuvoje degalinių tinklų valdanti Kanados kapitalo bendrovė „Circle K“ šiemet pakilo į skaidriausių šalies įmonių sąrašo viršūnę. Sąrašą sudarantis tarptautinės organizacijos „Transparency International“ Lietuvos skyrius „Circle K“ įvertino kaip 100% skaidrią. Įmonė pirmą vietą šiais metais dalinasi su „Energijos skirstymo operatoriumi“ ir „Tele2“. Pernai „Circle K Lietuva“ kartu su „Lietuvos dujų tiekimu“ skaidriausių […]

  Straipsniai »

Skubomis įvedamos mokesčių reformos gresia vežėjų bankrotais

Lietuvos verslo konfederacija (LVK), Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ ir Lietuvos vežėjų asociacija perspėja, kad paskubomis priimamos mokesčių permainos ne tik neleidžia verslui pasiruošti naujoms sąlygoms, bet grasina masiniais bankrotais arba verslo iškėlimu į užsienį. Naujos su minimalia mėnesine alga (MMA) susijusios mokestinės taisyklės ypatingai skaudžiai palies vieną didžiausių mokesčių mokėtojų – vežėjų sektorių, […]

  Straipsniai »
Augant elektromobilių skaičiui sostinėje šiemet atsiras dar 59 greito įkrovimo stotelės

Augant elektromobilių skaičiui sostinėje šiemet atsiras dar 59 greito įkrovimo stotelės

Vilniaus meras Remigijus Šimašius, energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir bendrovės „Ignitis grupė“ generalinis direktorius Darius Maikštėnas šiandien Upės gatvėje atidarė elektromobilių greitos įkrovos stotelę, kuri priklausys didžiausiam greito įkrovimo elektromobilių tinklui Lietuvoje. Šiemet bus įrengtos 59 didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės, kurių daugumoje vos per 30 minučių bus galima pasikrauti elektra varomo automobilio bateriją. Šiuo […]

  Straipsniai »

Pavėžėjimo paslaugų organizatorius “OPTI” traukia kozirį: sistemoje diegiamas dirbtinis intelektas

Vos prieš kelis mėnesius, itin plačiai nuskambėjusi, Seimo priimta nauja Kelių transporto kodekso redakcija, kuria buvo sugriežtintos ir atskirtos pavėžėjimo ir taksi vairuotojų veiklos, į pavėžėjimo paslaugas teikiančių firmų gyvenimą įnešė chaoso ir pokyčių prieskonio. Kol vienoms pavėžėjimo ir taksi paslaugų įmonėms, prisitaikant prie naujų standartų, tenka reorganizuotis ir nemenkai investuoti, kad galėtų išpildyti naują […]

  Straipsniai »