Ministras Marius Skuodis susitiko su Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovais

Ministras Marius Skuodis susitiko su Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovais

Ministras Marius Skuodis, nuotoliniu būdu susitikęs su Lietuvos pramoninkų konfederacijos (LPK) vadovais  kalbėjosi apie šiuo metu opiausias transporto ir logistikos sektoriaus problemas, ilgalaikį bendradarbiavimą bei būtinus pokyčius, kad ši strateginė šalies sritis Lietuvai atneštų daugiau naudos.

Susitikime su ministru dalyvavo LPK prezidentas Vidmantas Janulevičius, konfederacijos generalinis direktorius Ričardas Sartatavičius,  LPK Verslo aplinkos ir ekonomikos departamento direktorė Raminta Radavičienė, Transporto, infrastruktūros ir logistikos komiteto pirmininkas bei Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas. 

„Transporto ir logistikos sektorius, sudarantis 12 proc. BVP, yra reikšmingas mūsų šaliai, tačiau šiuo metu dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvai nenaudingų ES „Mobilumo paketo“ tam tikrų sąlygų ir apskritai geopolitinės situacijos visas sektorius susiduria su esminiais iššūkiais. Matau ilgametes problemas ir dėl pralaidumo pasienyje. Ką turime padaryti, tai kartu su socialiniais partneriais sutarti dėl aiškios sektoriaus plėtros vizijos. Tik taip galėsime išnaudoti Lietuvos turimą potencialą“, – sakė ministras M. Skuodis. 

Per susitikimą buvo akcentuotos didžiausios problemos, su kuriomis susiduria Lietuvos vežėjai. Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentass pabrėžė, jog daugelį metų buvę lyderiai Rytų, vėliau Vakarų Europos rinkoje, vežėjai šiuo metu susiduria su nelygiu konkurencingumu, kurį lemia Lietuvai nepalankus „Mobilumo paketas“, sudėtingos verslui sąlygos Lietuvoje, kai dėl laiku nepriimtų sprendimų didžiosios vežėjų įmonės turinčios filialus Lenkijoje ar Vokietijoje ir svarsto galimybes perkelti savo verslus į kitas šalis. 

Susitikime konstatuota, kad vien per COVID-19 pandemiją iš Lietuvos į Lenkiją „iškeliavo“ 4000 vilkikų, nes konkurencinių sąlygų svarstyklės nulinko šios kaimyninės šalies naudai. Dėl to Lietuva neteko milijardų eurų pajamų. Todėl svarbi pagalba ir parama sektoriui dėl palūkanų kompensavimo, jau vasarą keleivinio transporto kompanijoms gali pritrūkti pajamų mokėti darbuotojams atlyginimus. 

Taip pat dėmesio skirta galimybėms bendrai koordinuotai dirbti, kad nebeliktų vilkikų eilių prie Baltarusijos – Lietuvos sienos, kur vežėjai neretai praleidžia po kelias  paras. Aptartos ir ateities perspektyvos: galimybės transporto sektoriui tapti Rytų rinkos lyderiu, žaliasis kursas, CO2 mažinimas, susisiekimo infrastruktūros gerinimas.

Ministro teigimu, kad išlaikytume konkurencingą šį vieną iš kertinių šalies ekonomikos sektorių, kad Lietuvai liktų didesnė pridėtinė jo vertė ir matytume šios vertės augimą vienam darbuotojui, būtinas ne tik Susisiekimo ministerijos, bet ir Finansų, Užsienio reikalų, Vidaus reikalų, Socialinės apsaugos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijų įsitraukimas.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Grigaitienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Spaudos konferencija: pirmą kartą Lietuvoje atveriamas žvyrkelių priežiūros žemėlapis

Spaudos konferencija: pirmą kartą Lietuvoje atveriamas žvyrkelių priežiūros žemėlapis

Valstybinės reikšmės kelių tinklą visoje Lietuvoje prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ kviečia žiniasklaidos atstovus į spaudos konferenciją, kurios metu bus atveriamas pirmasis Lietuvoje interaktyvus žvyrkelių priežiūros žemėlapis visuomenei. Spaudos konferencija vyks rytoj, liepos 8 d., 10.00 val., valstybinės reikšmės kelyje su žvyro danga Nr. 4730 Lapiakalnis – Abromiškės – Žebertonys. Tikslios vietovės koordinatės: 54.760314, 24.778447. Spaudos konferencijoje […]


Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai – vairuotojų prašoma rinktis kitus maršrutus

Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai – vairuotojų prašoma rinktis kitus maršrutus

Liepos 4 d. rytą, apie 9 val., buvo gauta informacija apie Gariūnų viaduko (A1 kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda, 12,4 km, Kaunas – Vilnius kryptimi) deformaciją – pažeista perdangos plokštės dalis. Nustačius pažeidimą, „Via Lietuva“ nedelsiant ėmėsi laikinų stabilizavimo ir eismo organizavimo darbų, kad būtų užtikrintas saugus eismas. Šiuo metu vykdomi skubūs viaduko taisymo darbai, kurie gali trukti […]


Elinta Charge: Strateginiai pokyčiai ir investicijos į augimą – pamatai tvaresniam rytojui

Elinta Charge: Strateginiai pokyčiai ir investicijos į augimą – pamatai tvaresniam rytojui

2024-ieji Elinta Charge komandai tapo kryptingo virsmo metais. Reaguodama į rinkos pokyčius ir augančius klientų lūkesčius, įmonė perorientavo pardavimų strategiją, sustiprino fokusą į B2B segmentus ir performavo komandą. Šie sprendimai tapo pagrindu investicijoms į produktų kokybę, sertifikavimą, naujas rinkas bei vizualinės tapatybės atnaujinimą. Investicijos į kokybę ir partnerystes 2024 m. Elinta Charge kryptingai investavo į […]


Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybės tyrimai išmaniai: „Via Lietuva“ dangos būklę analizuoja nuotoliniu būdu

Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybės tyrimai išmaniai: „Via Lietuva“ dangos būklę analizuoja nuotoliniu būdu

„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųjų ir dviračių takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių, tinklą. 2025 m. bus įvertinta dangos būklė daugiau kaip 220 km pėsčiųjų ir […]


Įspėja vairuotojus: „nekaltas“ pažeidimas gali brangiai kainuoti

Įspėja vairuotojus: „nekaltas“ pažeidimas gali brangiai kainuoti

Tai, kas kai kuriems vairuotojams vis dar atrodo kaip nekaltas sustojimas „tik minutėlei“, gali užtraukti baudą. Stovėjimas elektromobilių įkrovimo vietoje, jei nesikraunate, ne tik trukdo kitiems, bet ir pažeidžia Kelių eismo taisykles. Įkrovimo paslaugų tiekėjai ir policija primena: vieta su įkrovikliu – ne parkavimo aikštelė. „Džiaugiamės matydami augantį vairuotojų susidomėjimą elektromobiliais ir aktyvų įkrovimo stotelių […]


Ką renkasi vairuotojai, kurių automobiliai visada švarūs?

Ką renkasi vairuotojai, kurių automobiliai visada švarūs?

Stiklas visada žvilga, salonas kvepia, o kėbulas – be dulkių net ir po lietaus? Tokių automobilių vairuotojai dažnai sulaukia klausimo: kaip pavyksta išlaikyti tokį švarų automobilį? Atsakymas nėra sudėtingas – jie renkasi ne tik laiku plauti automobilį, bet ir naudoja tikslingai pasirinktą automobilių autochemiją. Taip – ne stebuklas, o gerai išsiaiškinta priežiūros tvarka. Reguliari priežiūra […]