Ministras Marius Skuodis susitiko su Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovais

Ministras Marius Skuodis susitiko su Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovais

Ministras Marius Skuodis, nuotoliniu būdu susitikęs su Lietuvos pramoninkų konfederacijos (LPK) vadovais  kalbėjosi apie šiuo metu opiausias transporto ir logistikos sektoriaus problemas, ilgalaikį bendradarbiavimą bei būtinus pokyčius, kad ši strateginė šalies sritis Lietuvai atneštų daugiau naudos.

Susitikime su ministru dalyvavo LPK prezidentas Vidmantas Janulevičius, konfederacijos generalinis direktorius Ričardas Sartatavičius,  LPK Verslo aplinkos ir ekonomikos departamento direktorė Raminta Radavičienė, Transporto, infrastruktūros ir logistikos komiteto pirmininkas bei Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas. 

„Transporto ir logistikos sektorius, sudarantis 12 proc. BVP, yra reikšmingas mūsų šaliai, tačiau šiuo metu dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvai nenaudingų ES „Mobilumo paketo“ tam tikrų sąlygų ir apskritai geopolitinės situacijos visas sektorius susiduria su esminiais iššūkiais. Matau ilgametes problemas ir dėl pralaidumo pasienyje. Ką turime padaryti, tai kartu su socialiniais partneriais sutarti dėl aiškios sektoriaus plėtros vizijos. Tik taip galėsime išnaudoti Lietuvos turimą potencialą“, – sakė ministras M. Skuodis. 

Per susitikimą buvo akcentuotos didžiausios problemos, su kuriomis susiduria Lietuvos vežėjai. Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentass pabrėžė, jog daugelį metų buvę lyderiai Rytų, vėliau Vakarų Europos rinkoje, vežėjai šiuo metu susiduria su nelygiu konkurencingumu, kurį lemia Lietuvai nepalankus „Mobilumo paketas“, sudėtingos verslui sąlygos Lietuvoje, kai dėl laiku nepriimtų sprendimų didžiosios vežėjų įmonės turinčios filialus Lenkijoje ar Vokietijoje ir svarsto galimybes perkelti savo verslus į kitas šalis. 

Susitikime konstatuota, kad vien per COVID-19 pandemiją iš Lietuvos į Lenkiją „iškeliavo“ 4000 vilkikų, nes konkurencinių sąlygų svarstyklės nulinko šios kaimyninės šalies naudai. Dėl to Lietuva neteko milijardų eurų pajamų. Todėl svarbi pagalba ir parama sektoriui dėl palūkanų kompensavimo, jau vasarą keleivinio transporto kompanijoms gali pritrūkti pajamų mokėti darbuotojams atlyginimus. 

Taip pat dėmesio skirta galimybėms bendrai koordinuotai dirbti, kad nebeliktų vilkikų eilių prie Baltarusijos – Lietuvos sienos, kur vežėjai neretai praleidžia po kelias  paras. Aptartos ir ateities perspektyvos: galimybės transporto sektoriui tapti Rytų rinkos lyderiu, žaliasis kursas, CO2 mažinimas, susisiekimo infrastruktūros gerinimas.

Ministro teigimu, kad išlaikytume konkurencingą šį vieną iš kertinių šalies ekonomikos sektorių, kad Lietuvai liktų didesnė pridėtinė jo vertė ir matytume šios vertės augimą vienam darbuotojui, būtinas ne tik Susisiekimo ministerijos, bet ir Finansų, Užsienio reikalų, Vidaus reikalų, Socialinės apsaugos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijų įsitraukimas.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Grigaitienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose po žiemos sezono atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, taip pat pradedamos rekonstruoti Lietuvos kariuomenei svarbios Aerouosto ir Lakūnų gatvės. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšomis. „Jau antri metai Šiauliuose vykdomi didelės apimties […]


„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Naujoji „Mercedes-Benz“ S klasė elektrifikavosi, bet ne dėl taupumo, o siekiant išskirtinės dinamikos. 802 AG ir 1430 Nm galia labiau primena sportinius automobilius, nei įprastus limuzino klasės automobilius. AMG pagamino greičiausią visų laikų S klasę, o suvaldyti šią galią pasitelkė technologijas įprastai naudojamas F-1 boliduose. S klasė visuomet vaidino svarbų vaidmenį „Mercedes-AMG“. Jau daugiau nei […]


Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Rodos dar visai neseniai galėjote tiesiogiai nuskristi į tam tikrą šalį ar miestą, o šiandien tokio skrydžio neberandate. Kodėl vienus maršrutus keičia kiti ir kas priverčia oro bendroves nutraukti arba laikinai sustabdyti skrydžius? Atsakymus į šiuos klausimus pateikė Lietuvos oro uostų (LTOU) maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis. „Oro bendrovės visuomet atsižvelgia į keleivių paklausą, orlaivių […]


Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius.   Pasak Vilniaus […]


Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]


Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]