„Mini“ pristatė koncepcinį elektrinį automobilį, kuris transformuosis į kambarį ant ratų

1

„Mini“ pristatė koncepcinį elektrinį automobilį, kuris transformuosis į kambarį ant ratų

Žavingų britiškų automobilių „Mini“ gamintoja pristatė futuristinį koncepcinį modelį – „MINI Vision Urbanaut“. Netradicinio dizaino, erdvus ir universalus automobilis atspindi viziją, kokie galėtų būti ateities savavaldžiai elektromobiliai: ne tik pagaminti naudojant tvarias medžiagas ir su elektriniu varikliu, bet ir gebantys transformuotis bei atlikti daugiau funkcijų, nei įprastas automobilis.

 

Trys eksploataciniai režimai

„MINI Vision Urbanaut“ koncepcija remiasi tuo, kad ateityje „Mini“ bus ne tik automobilis, kuriuo važiuojame, bet gali ir pats tapti kelionės tikslu. Todėl „MINI Vision Urbanaut“ turi tris eksploatacinius režimus ar panaudojimo scenarijus, kuriuos kūrėjai pavadino „MINI akimirkomis“. Tai „Aistros keliauti“ („Wanderlust“), „Atsipalaidavimo“ (Chill) ir „Nuotaikos“ („Vibe“) režimai.

„Wanderlust“ – tai važiavimo režimas, ir šis koncepcinis automobilis gali būti valdomas autonomiškai arba vairuotojo. Atvykus į vietą gali būti įjungiamas „Atsipalaidavimo“ režimas  – jis transformuoja automobilį į atskirą privačią erdvę – kambarį, kuriame galima atsipalaiduoti ir mėgautis buvimu čia ir dabar, arba dirbti. O „Vibe“ režimas skirtas suburti žmones ir sudaryti galimybes jiems jaukiai ir patogiai bendrauti.

„Mini“ visuomet siekė protingai išnaudoti erdvę. Su „MINI Vision Urbanaut“ privačią erdvę išplečiame į viešąją, sukurdami visiškai naują patirtį“, –  apie šį koncepcinį modelį sakė „BMW Group“ dizaino vadovas Adrian van Hooydonk.

Automobilis virsta atviru kambariu

Atvykęs į tam tikrą vietą „MINI Vision Urbanaut“ gali keliais paprastais žingsniais transformuotis į… kambarį. Vairuotojo prietaisų skydelis nusileidžia, priekinės sėdynės apsisuka ir čia suformuojama patogi sofa. Lygiai taip pat ir automobilio gale sėdynės gali transformuotis ir sukurti jaukią erdvę sėdėti. Tarp automobilio priekio ir galo lieka tuščia erdvė veiksmui, o jos šone suprojektuotas staliukas.

Be to, šią erdvę galima išplėsti ir paversti pusiau atvira, susiburti kviečiančia terasa – tam įmontuotos didelės šoninės slankiojančios durys, o priekinis langas gali būti pravertas iš apačios taip automobilio priekį paversdamas savotišku balkonu.

Prie tokių automobiliui neįprastų sprendimų dizaineriai priėjo, nes „MINI Vision Urbanaut“ kūrė išvirkščiai – pirmiausia suprojektavo automobilio vidinę erdvę ir tik tuomet ėmėsi automobilio išorės koncepcijos. Kūrimo procese dizaineriai naudojo medines konstrukcijas, o vėliau, pasitelkę papildytos realybės technologijas sukūrė skaitmeninį koncepcinio automobilio modelį ir optimizavo tam tikrus sprendimus. Taip automobilis gavosi neįprastai aukštas „Mini“, tačiau jo ilgis – vos 4,46 metro. Nepaisant to, čia dizaineriai sutalpino neįprastai didelę erdvę, kuri išnaudojama nauju, dar neįprastu būdu kelionėse.

Viduje naudojamos perdirbtos medžiagos, atsisakyta chromo apdailos ar odos. Pagrindinė naudojama medžiaga – megzta tekstilė, kuri suteikia jaukumo, patogumo ir minkštumo. Ant vairo ir grindų taip pat naudojama kamštinė medžiaga, kuri dėl savo natūralumo taip pat suteikia jaukumo.

Minimalizmą dizaineriams padėjo sukurti ir pritaikyti skaitmeniniai sprendimai – tai leido atsisakyti įvairių mygtukų. O skaitmeninis valdymo pultas, transformavus „Mini“ į poilsio režimą, persikelia į erdvės vidurį ir yra patogiai pasiekiamas kiekvienam. Patrauklią erdvė padės sukurti ir keičiamas LED apšvietimas.

Neįprastas ir išorėje

Kardinaliai naują išvaizdą dizaineriai suteikė ir koncepcinio „MINI Vision Urbanaut“ išorei. Ji tapo monolitiška, su išgrynintomis detalėmis. Norėdami išsaugoti „Mini“ būdingą kompaktiškumo išvaizdą, dizaineriai automobilio ratus suprojektavo kuo arčiau jo priekio ir galo. Iš išorės „MINI Vision Urbanaut“ netgi kažkiek primena riedlentę.

Išskirtinis ir automobilio priekis – žibintai matomi tik juos įjungus. Jie yra daugiaspalviai, gali šviesti įvairiomis spalvomis ir taip „Vibe“ režime sukurti jaukią atmosferą.

Priekinės automobilio grotelės įgavo šešiakampio formą. Kadangi elektros variklio nereikia aušinti, priekinės grotelės tapo protingomis – jose sumontuotos technologijos valdo autonominio vairavimo funkcijas.

Automobilio gale žibintai paslėpti po frezuota aliuminio plokšte. Jie taip pat gali šviesti įvairiomis spalvomis ir atspindėti skirtingus automobilio režimus. Galinio lango forma – šešiakampė, kaip ir priekinės grotelės, o naudojami išgaubti kėbulo elementai – tai duoklė ligšioliniams ir legendiniams „Mini“ modeliams.

Išskirtinumo „MINI Vision Urbanaut“ suteikia ir pereinančios spalvos kėbulo padengimas dažais. Bet tai – ne tik dizaino elementas – jis taip pat suteikia papildomo privatumo būnant viduje, tuo pačiu išsaugant natūralų apšvietimą.

Oficiali „Mini“ atstovė Lietuvoje yra bendrovė „Krasta Auto“.

 

Daugiau nuotraukų: „MINI Vision Urbanaut“

Pranešimą paskelbė: Žilvinas Bružas, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Rekomenduojame

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių infrastruktūra, apimanti 900 įkrovimo stotelių tinklą.  Tokį tikslą regi Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, Europos Komisiją raginanti skubos tvarka iki 2030 metų įdiegti platų elektrinių sunkiasvorių automobilių infrastruktūros tinklą visoje Bendrijoje. Organizacija remiasi Europos žaliuoju susitarimu dėl klimatui neutralios ir tvarios ekonomikos. Pagal […]

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Lietuvą šiemet aplankė rekordiniai karščiai. Didžiulė kaitra kelia pavojų ne tik gyventojų sveikatai, tačiau ir jų turtui. Visoje šalyje daugėja atvejų, kai dėl didelės oro temperatūros nukenčia automobiliai. Ypatingai stebina sprogstantys oro gaivikliai, kurie pažeidžia automobilių salonus, o didžiausia užfiksuota žala siekia net 6000 eurų. „Susidūrėme su nemažai atvejų, kai dėl karščio išsilydė automobilio salono […]

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) organizuojamos saugaus eismo stotelės pradeda kelionę po Lietuvos miestus ir miestelius. Š. m. rugpjūčio 2 – rugsėjo 3 dienomis Lietuvos miestuose ir miesteliuose veiks 102 saugaus eismo stotelės, kuriose Kelių direkcijos saugaus eismo specialistai konsultuos lankytojus saugaus eismo temomis. Didžiausias dėmesys bus skirtas labiausiai pažeidžiamiems […]

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio įsakymu Lietuvos savivaldybėms papildomai paskirstyta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Vyriausybei pritarus Susisiekimo ministerijos iniciatyvai, šiemet savivaldybės galės pačios spręsti, kokiems jų valdomiems keliams panaudoti šias KPPP lėšas, kurios iki šiol būdavo skiriamos tik žvyrkeliams asfaltuoti. „Pakeitus teisės aktus, savivaldybės neprivalės joms paskirstomų 20 mln. eurų […]

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Palangoje vykusios „Aurum 1006 km“ lenktynės kurortą vėl drebino variklių griausmu, o varžybos nestokojo kvapą gniaužiančių ir neretai pavojingų incidentų. Todėl patys besivaržę lenktynininkai pastebi – greičiui ir azartiškam vairavimui skirtos specialios sąlygos, vieta ir laikas. Ne veltui lenktynių, kurias rėmė ir „Volfas Engelman Nealkoholinis“, dalyviai ragina Lietuvos vairuotojus lenktyniauti trasose, bet ne gatvėse, o norintiems […]

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Į Lietuvą atvyko „Audi Q4 e-tron“ – pirmasis Keturių Žiedų markės kompaktinis elektrinis SUV, pasižymintis nulinėmis emisijomis, erdviu salonu, progresyviais valdymo, ekranų ir pagalbinių sistemų sprendimais, o papildytos realybės projekcinis ekranas visiškai nauju būdu apjungia virtualų ir realų pasaulius. Naujųjų „Audi Q4 e-tron“ kainos Lietuvoje prasideda nuo 44 700 eurų. „Elektrinis mobilumas plečiasi į vis […]