Metas, kai sprendžiamas Utenos geltonųjų „pazikų“ likimas

1

Metas, kai sprendžiamas Utenos geltonųjų „pazikų“ likimas

Šių metų rugpjūčio pradžioje UAB „Utenos autobusų parkas“ pradėjo vadovauti naujas direktorius Robertas Petronis. Direktorius juokavo, kad pirmąsias šimtą dienų galima buvo  tik galvoti, nuo ko pradėti.  Bet taip pasielgti negalėjo: darbų ėmėsi jau nuo pirmųjų dienų.

Kokie pirmieji darbai buvo, kokios naujovės įmonėje ir kas planuojama ateityje – šiuos ir kitus klausimus pateikėme naujajam įmonės direktoriui Robertui Petroniui.

– Pradėjus dirbti iškart teko susidurti su pirma rimta problema – dalis parko autobusų yra morališkai ir fiziškai pasenę, jų būklė prasta. Tad pirmasis darbas – parko atnaujinimas. Kalbu apie priemiestinius ir tarpmiestinius autobusus, nes važinėjantys miesto maršrutais – naujesni, modernesni, pritaikyti neįgaliesiems. Tie, senieji autobusai, yra 2000–2005 metų laidos. Jie, žinoma, važiuoja, bet paskui beveik visą laiką yra remontuojami. O tai – papildomos išlaidos. Žiūrėk, vieną suremontavai, jau kitas laukia remonto. Ir taip be pabaigos. Kaip žinote, turim ir tuos garsiuosius geltonuosius „pazikus“, kurie dažnam uteniškiui, ar miesto svečiui sukelia juoką ir nuostabą.  Jie – tikras „paveldas“, pagaminti daugiau nei prieš 20  metų.

Gerbiamas direktoriau, visai neseniai autobusų parkas ir buvo atnaujintas…

Taip. Utenos rajono savivaldybės sprendimas įgalino gauti lėšų kapitalo didinimui. O tai leido planuoti tikslines investicijas. Buvo nuspręsta įsigyti papildomų naujesnių priemiestinių ir tarpmiestinių autobusų. Šiuo metu jau turime 4 naujesnius autobusus. Svarbu buvo atnaujinti priemiesčio parką iki naujųjų mokslo metų, ką beveik ir padarėm: pirmąjį iš ketvertuko įsigijome rugpjūčio pabaigoje, kitą – rugsėjo mėnesį.

Du pirmieji yra 19 vietų Volkswagen Crafter. Jie, kaip minėjau, skirti vežti keleivius priemiesčio maršrutais. Autobusai ekonomiški, patvarūs, jų detalės pigios, tad ir remontas, jei jo prireiks,  nebus brangus. Eksploatacija ir priežiūra taip pat paprasta, reikalaujanti minimalių išlaidų.

Vėliau – dėmesys tarpmiestiniams autobusams. Įsigijom du 2008 ir 2010 metų Mercedes-Benz Tourino, kuriuos, pagal kolegų vežėjų atsiliepimus, galime pavadinti vienais populiariausių savo klasės autobusų, nes jie yra patvarūs, patikimi, ilgaamžiai, mažai sunaudojantys kuro, mėgstami ir eksploatuojami daugelio autobusų parkų. Įsigyti autobusai – 33 vietų (plius vairuotojas), labai patogūs, jų rida – nedidelė.  Juos naudosime keleivių vežimui tarpmiestiniais ir užsakomaisiais reisais. Pirmasis užsakomasis reisas jau buvo – į ekskursiją vyko vienos Utenos mokyklos mokiniai.

Siekiant geresnės pervežimų kokybės tenka pripažinti, kad nemažų problemų mums kelia kai kurie priemiesčio keliai: jie neasfaltuoti, su duobėta žvyro danga, tad  mažesnius ratus turintys Volkswagen Crafter, Iveco ir kiti autobusai greičiau dėvisi. Jų važiavimą labai apsunkino ir pirmasis sniegas. Teko grįžti ir iš reisų, nes nevalytais keliais negalėjo pravažiuoti. O štai tie, juoką keliantys geltonieji „pazikai“, visur pravažiuoja, puikiai tinka žvyrkeliams ir snieguotiems keliams.

Ar planuojate artimiausiu laiku dar įsigyti naujų autobusų?

Manome, kad tikslinga būtų įsigyti dar vieną, iki 55 vietų – jis būtų skirtas ir užsakomiesiems, ir tarpmiestiniams reisams. Į tokį autobusą tilptų ir dviejų klasių mokiniai, nes paprastai į ekskursijas mokyklos užsako autobusą dviem klasėms.

Daugiau pirkti priemiestinių maršrutų autobusų artimiausiu metu nenumatome, nes įgyvendinant savivaldybės paruoštą Darnaus judumo planą bus įsigyti elektra varomi keturi visiškai nauji miesto autobusai. Kitais metais, jei viskas eisis gerai, jau galėsime pasirašinėti šių autobusų pirkimo sutartis. Tokiu atveju „laisvi“ taps keturi šiuo metu važinėjantys miesto autobusai, kurie bus skirti priemiesčių pervežimų kokybei gerinti. Manau, kad būtent tada ir nebeliks geltonųjų „pazikų“. Todėl prašome gyventojų dar pakentėti matant juos ir keliaujant su jais.

O kaip sprendžiate vairuotojų trūkumo problemą?

Paradoksas: nors bedarbystė nemaža, surasti vairuotojų nėra lengva. Jų trūkumo problema ypač aštri buvo vasaros pabaigoje, rudens pradžioje. Ėmėmės reklamos, skelbimų, kvietimų į darbą „aktyvinimo“. Ir pavyko – į įmonę atėjo dirbti vairuotojas iš Švenčionių, sulaukėme jauno vairuotojo, kuris su šeima atsikraustė į Utenos rajoną iš Vilniaus,  dar vieną vairuotoją pasikvietėme per Užimtumo tarnybą.

Kokie darbai, pakeitimai, naujovės numatomos įmonėje ateityje?

Pasikeitimų įmonėje numatoma ir jau yra nemažai. Pradėjęs dirbti atkreipiau dėmesį į ypač prastas dalies darbuotojų darbo ir buities/poilsio sąlygas. Šiuo metu yra baigiamos remontuoti buitinės ir poilsio patalpos, į kurias persikels vairuotojai, mechanikai, remontininkų brigada. Patalpos yra viename pastate su garažais, tad darbuotojams nebereikės keliauti iš vieno pastato į kitą, viskas bus vienoje vietoje.

Taip pat šiuo metu yra pertvarkomas įmonės šilumos ūkis. Katilinė, t. y. šilumos mazgas, nebuvo kapitališkai remontuotas nuo praeito amžiaus 7-o dešimtmečio. Ji nebeatitiko jokių reikalavimų ir standartų, kaip ir minėtos darbuotojų patalpos: langų rėmai išpuvę, durys kiauros,  patalpos – vėjo perpučiamos. Šilumos nuostoliai buvo nemaži.

Šiuo metu naują, modernų šilumos mazgą jau turim. Rezultatas – už šildymą mokame beveik dvigubai mažiau.

Išsprendėm dar vieną problemą – nusprendėme panaikinti bufetą autobusų stotyje, nes jis nebeatitiko šiandienos reikalavimų. Bufeto patalpas planuojame panaudoti kitoms reikmėms.

Dar viena naujovė stotyje – įrengtos vaizdo stebėjimo kameros. Tai – saugumo prevencijos priemonė ir tam tikra pagalba darbuotojams, nes nedrausmingų keleivių vis dar pasitaiko.

Kalbant apie tolesnes perspektyvas laukia stoties pastato apipavidalinimo, vizualinės informacijos atnaujinimas. Būsimų naujų elektra varomų autobusų aptarnavimui parko teritorijoje reikės įrengti mažiausiai dvi įkrovimo stoteles. Dėl to reikės investuoti į elektros tiekimo infrastruktūros atnaujinimą. Apskritai būtina tvarkyti ir atnaujinti tai, kas gali pagerinti keleivių pervežimų kokybę, kuo naudojasi mūsų gyventojai ir su kuo pirmiausia susiduria miesto svečiai, atvykę į Uteną.

Naujieji metai – jau čia pat. Ko ta proga norėtumėte palinkėti miestui ir jo gyventojams?

 Naujųjų, 2022 metų, proga sveikinu visus miesto ir rajono gyventojus, mūsų keleivius ir  linkiu  kuo didžiausios sėkmės bei patogių ir saugių kelionių.

Ačiū už pokalbį.

Pranešimą paskelbė: Lolita Kaminskienė, Utenos rajono savivaldybės administracija

Rekomenduojame

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

2022 m. sausio 25 d. Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ praneša, kad nuo sausio 6 d. jos moderniame mokymų centre Budapešte (Vengrija) veikia trečiasis skrydžių simuliatorius. Naująjį viso skrydžio treniruoklį, kuris yra tiksli A320neo lėktuvo modelio piloto kabinos kopija, oro linijos už 7,7 mln. eurų įsigijo iš Kanados aviacijos technologijų bendrovės „CAE […]

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Laikai, kai net ir smulkus eismo įvykis kainuodavo nemažai nervų ir laiko aiškinantis dėl žalos atlyginimo, jau praeityje. Šiandien šie klausimai daugeliu atvejų sklandžiai ir greitai išsprendžiami draudimo dėka. Tačiau draudimas draudimui nelygus, o dalis vairuotojų dar ne visuomet žino, kuo skiriasi Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės ir Kasko draudimų rūšys. Apie jų ypatumus […]

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“. Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų. ES institucijų […]

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Lietuvoje nekantriai laukiama Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) sprendimo dėl to, ar nustatant importuojamų prekių sandorio vertę Bendrijos muitinės kodeksas leidžia muitinei lyginti šias prekes su kitomis tokiu pačiu TARIC kodu klasifikuojamomis, bet nepanašiomis prekėmis. Sprendimas labai svarbus visiems importuotojams. Išvadą šiuo klausimu praėjusią savaitę paskelbė ESTT generalinis advokatas Nicholas Emiliou, pateikdamas nuomonę, jog bendro […]

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Valstybinius kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ informuoja, kad artimiausiomis valandomis snigti nesustos, tačiau intensyvumas po truputį mažėja. Visa kritulių sistema juda iš pajūrio link pietryčių, per naktį šiek tiek pasisuks ir paskutinis sniegas turėtų iškristi šalies šiaurės rytuose ankstyvą rytą. Nors kritulių intensyvumas ir mažėja, tačiau pavojus keliuose išlieka – snygis ir tamsus paros metas […]

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dėl sausio 20 d. po pietų Lenkijos teritorijoje įvykusio eismo įvykio magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, nuo 55 km (Puskelnių) link Lenkijos sienos. eismas paralyžuotas. Susidariusi spūstis užkirto kelią AB „Kelių priežiūra“ žiemos kelių priežiūros mechanizmams pravažiuoti ir atlikti valymo ir barstymo darbus. Tikėtina, kad artimiausiu metu situacija išliks itin prasta ir dėl spūstyje stovėjusių ir […]