Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vilniečių įpročiai?

Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vilniečių įpročiai?

Rytoj sukaks mėnuo nuo liepos 7-osios, kai Vilniaus senamiestis pradėtas vaduoti iš automobilių įvedant naują – kilpinį – eismo organizavimą. Sostinės savivaldybės ir įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai stebėjo, kaip pokyčiai paveikė vilniečių ir miesto svečių judėjimą centrinėje sostinės dalyje. 

Surinkti duomenys rodo, kad eismas, palyginti su praėjusių metų liepos mėnesiu, Senamiestyje jau dabar sumažėjo. Pokyčiai kol kas nėra itin žymūs, o specialistai aiškina, kad tam įtakos turėjo netipinė vasara – karantinas ir pandemija pakeitė kelionių įpročius, be to, vasarą eismo visame mieste mažiau. 

„Norisi darkart padrąsinti gyventojus priprasti prie naujovių reikia laiko. Svarbiausia, kad, praėjus vos mėnesiui po kilpinio eismo įvedimo Senamiestyje, jau galime pastebėti pozityvių pokyčių. Taip žingsnis po žingsnio šios miesto dalies gyventojai ir svečiai pajus akivaizdžias naudas – švaresnį orą, sumažėjusį transporto triukšmą”, – kalbėjo mero pavaduotojas Vytautas Mitalas. 

Naujausi eismo Senamiestyje stebėjimo duomenys rodo, kaip po truputį keičiasi gyventojų judėjimo po miestą įpročiai. Lyginant 2020 m. birželio paskutinę savaitę ir 2020 m. liepą, vidutinis darbo dienos paros transporto srautų sumažėjimas Senamiestyje yra 6 proc. Tuo tarpu darbo dienomis rytinis pikas sumažėjo beveik 10 proc., vakarinio piko metu eismas mažesnis 2,1 proc. Kai kuriose gatvėse eismo srautas dėl mažesnio tranzito jau dabar pasikeitė ryškiai – pavyzdžiui, Klaipėdos gatvėje automobilių po kilpinio eismo įvedimo maždaug 40 proc. mažiau, Pamėnkalnio – apie 27 proc. mažiau.

Pastebima, jog žmonėms Senamiestis pasidarė mielesnis savaitgaliais ir vakarais – lyginant birželio paskutinę savaitę ir liepą, vidutinis savaitgalio transporto srautų padidėjimas Senamiestyje yra 16 proc. Tai rodo, kad savaitgaliais Senamiestis pritraukia vis daugiau lankytojų renginiais, viešosiomis erdvėmis, lauko kavinėmis ir t.t., jo gatvės naudojamos ne tranzitui, o apsilankymui konkrečiai šioje miesto dalyje. Įdomu tai, kad kad vis dar nemažai žmonių važiuoja į Senamiestį vien tik susipažinti su nauja eismo tvarka – suka kilpomis vedami smalsumo.

Įvedus kilpinį eismą ir apribojimus automobilių judėjimą po Senamiestį, pastebima, kad gyventojai pradėjo rinktis ir kitus, darnesnius, judėjimo po miestą būdus. Atlikus tyrimą Senamiesčio epicentro sankryžose, pastebėta, kad į Senamiestį pėsčiomis atvyksta daugiau kaip 53 proc. visų eismo dalyvių. Dviračiais keliauja daugiau kaip 12 proc., paspirtukais – 5,6 proc. gyventojų. Tuo tarpu automobiliais į Senamiestį atvyksta šiek tiek daugiau nei 28 proc. vilniečių ar miesto svečių.

Daugiau judančių viešuoju transportu

Senamiestyje kursuojančių 11 ir 89 autobusų maršrutuose keleivių srautas po kilpinio eismo organizavimo per pirmąjį mėnesį bendrai  padidėjo  apie 12 proc. 

„Keleivių daugėja pagrindiniuose centrinėje miesto dalyje važiuojančiuose viešojo transporto maršrutuose. Taip pat ir Senamiesčio prieigose – Pylimo, Maironio, Šventaragio gatvėse – kursuojančių 10, 33, 1G, 21, 53, 88 maršrutų autobusų  ir 1, 2, 6, 7, 12, 20 maršrutų troleibusų keleivių srautas po kilpinio eismo įvedimo iš viso padidėjo apie 4 proc. Pokytis jau po pirmo mėnesio rodo gerą tendenciją, jog miestiečiai dažniau renkasi autobusus, troleibusus“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė. 

Viešojo transporto punktualumui kilpinio eismo organizavimo įvedimas įtakos neturi – maršrutų nukrypimų nuo eismo tvarkaraščių nepastebima.

Planuojamas papildomas informavimas ir edukacinės akcijos

Nors pirmųjų kilpinio eismo įvedimo dienų buvo dalinamos informacinės skrajutės, išsiųsti pranešimai, savivaldybės ir SĮ „Susisiekimo paslaugos” specialistai ir toliau konsultuoja gyventojus telefonu ir elektroniniu paštu, dažnai vyksta į vietą nagrinėti situacijų. Šiuo metu dauguma vairuotojų jau įsidėmėjo naujus maršrutus arba naudojasi Google maps ir WAZE aplikacijomis arba atnaujino savo navigacijos sistemas. 

Dar rugpjūtį kilpinio eismo gatvėse bus įrengtos ir trys ar keturios išmaniosios kameros, galinčios nuskaityti automobilių numerius tai būsimos eismo kontrolės dalis. 

Artėjant rugsėjui, kai eismas mieste tampa gerokai intensyvesnis, planuojamos papildomos kontrolės akcijos – dar vienas skrajučių dalinimas ir vairuotojų edukavimas, atsakinėjimai į kylančius klausimus. Be to, numatytas ir kilpinio eismo zonoje bei prieigose esančių švietimo įstaigų informavimas apie pokyčius. Joms bus pateikiamos schemos ir rekomendacijos, kaip patogiai judėti konkrečiose Senamiesčio vietose. 

Šiuo metu iškelta virš 90 administracinių nusižengimo bylų dėl eismo tvarkos pažeidimų Senamiestyje. Dauguma iš jų jau išnagrinėtos ir priimti sprendimai. Tikimasi, kad papildomos informacinės akcijos padės dar geriau susipažinti su nauja tvarka. 

Detaliai su kilpiniu eismu Senamiestyje vilniečiai ir kiti suinteresuotieji kviečiami susipažinti svetainėje www.senamiestis2030.lt. Visais klausimais galima kreiptis el. paštu kilpinis@vilnius.lt

Pranešimą paskelbė: Dovilė Ibianskaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

Pasaulinė COVID-19 pandemija stipriai sukrėtė aviacijos sritį, kuriai, kaip ir kiekvienam kitam sektoriui, teko ne tik spręsti kilusius iššūkius, bet ir ieškoti būdų kaip prisitaikyti prie naujos kasdienybės. Siekdama prisidėti prie kovos su pandemija, „Aviatic“ Šiaulių regione planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius – bekontaktę simptomų atpažinimo sistemą „TAMAR“ ir dezinfekavimo tunelį, kurie padės […]

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovo sutartis dėl krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 26,80 iki 40,27 km rekonstravimo. Sutarties vertė – 11,97 mln. eurų su PVM. Darbai turi būti atlikti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Į šį terminą kasmetinė 3 mėnesių technologinė pertrauka neįskaičiuota. Sutartis pasirašyta 2020 m. rugsėjo 11 […]

Sportiškas, praktiškas ir elegantiškas: naujas „Audi Q5 Sportback“

Sportiškas, praktiškas ir elegantiškas: naujas „Audi Q5 Sportback“

Elegantiškas ir praktiškas, progresyvus ir sportiškas – toks yra naujas „Audi Q5 Sportback“. „Audi“ gamintojas pristato trečią CUV krosoverį, kuris papildė „e-tron Sportback“ ir „Q3 Sportback“ modelių šeimą. „Q5 Sportback“ yra dinamiškų linijų kupė, skirtas pirkėjams, kurie vertina ne tik išraiškingą dizainą ir technologines naujoves, bet ir sportišką charakterį, derinamą su kasdieniu praktiškumu. O paprastas […]

Efektyvesnės veiklos siekis: „Kelių priežiūra“ skatina ekovairavimą

Efektyvesnės veiklos siekis: „Kelių priežiūra“ skatina ekovairavimą

AB „Kelių priežiūra“ siekdama kuo efektyvesnės bendrovės veiklos, pradėjo įgyvendinti naują vidinį projektą – ekovairavimą. Remiantis jau atliktais testavimo rezultatais, pradžioje bus siekiama sutaupyti 10 proc. kuro – taip kiekviena iš 21 kelių tarnybos galės sutaupyti net iki 700 litrų kuro kiekvieną mėnesį. „Bendrovė didelį dėmesį skiria priežiūros kokybei ir efektyvumui. Šiuo metu vienas iš […]