„Mediaskopo“ tyrimas: automobilių rinkos komunikaciją sujaukė naujokas

„Mediaskopo“ tyrimas: automobilių rinkos komunikaciją sujaukė naujokas

Automobilių prekybos sektorius vėl didina pernai beveik penktadaliu sulėtintas komunikacijos apsukas. Didžiąją dalį pastangų parduodamų prekių ženklų komunikacijai skiriantys autosalonai neretai pamiršta pakviesti pirkėjus pas save. Tuo pasinaudojusi rinkos naujokė „Deals On Wheels“ pirmąjį šių metų ketvirtį tapo plačiausiai minima automobilių prekybos įmone.

Pirmąjį ketvirtį Lietuvos žiniasklaida publikavo beveik pusantro šimto straipsnių bei reportažų apie automobilių prekybos verslą. Daugiau nei pusėje jų – 52,5 proc. – buvo cituojami prekybos automobiliais internetu startuolio „Deals On Wheels“ atstovai. Tai rodo „Mediaskopo“ atliktas automobilių prekybos sektoriaus komunikacijos tyrimas.

„Deals On Wheels“ užėmė ekspertinę poziciją rinkoje ne tik dalindami patarimus, susijusius su automobilių pasirinkimu, bet ir kritikuodami vartotojams nepalankius sprendimus. Antrojoje matomiausių vietoje atsidūrusi „Autojuta“ daugiau komunikavo apie išskirtinius bei prabangius automobilius – daugiausia žiniasklaidos dėmesio sulaukė kovo mėnesio pabaigoje pasirodęs šarvuotas „Audi A8L Security“. Toliau dažniausiai minimų sektoriaus dalyvių sąraše rikiuojasi importuotojai „Mototoja“, „Autobrava Motors“, „Inchcape Motors“ bei „ARX“.

„Automobilių importuotojai ir platintojai daugiausiai pastangų skiria jų parduodamų prekių ženklų komunikacijai. Tuo pat metu pačių pardavėjų populiarinimui, skatinančiam pirkėjus kreiptis į konkretų saloną, išteklių skiriama pastebimai mažiau,“ – pastebi Aidas Petrošius, „Mediaskopo“ verslo plėtros vadovas.

Lietuvos žiniasklaidoje taip pat pastebimas nešališkos ekspertinės nuomonės apie automobilius mažėjimas. Pasirinktų komunikacijos strategijų efektyvumą geriausiai parodys prekiautojų apyvartos duomenys.

Per 87 proc. automobilių sektoriaus komunikacijos pirmąjį šių metų ketvirtį tradiciškai teko interneto naujienų portalams. Specializuota automobilistų spauda toliau traukiasi, vis dar leidžiami žurnalai „Autobild“ ir „Keturi ratai“, tačiau pirmoji pandemijos banga skaudžiai kirto žurnalui „Top Gear“.

Populiariausios 2021 m. I ketvirčio sektoriaus korporatyvinės naujienos:

  1. Automobilių prekybos internetu bendrovė „Deals on Wheels“ (DOW) pirmoji Baltijos šalyse siūlo bandomuosius „Tesla“ važiavimus.
  2. 2020 m. rugsėjį įkurtas elektromobilių prekybos startuolis „eDOW“, priklausantis prekybos automobiliais įmonei „Deals on Wheels“ (DOW), pritraukė 250 tūkst. eurų investiciją.
  3. „Jeep“ atstovas Lietuvoje „Autobrava Motors“ pristato po kelių dešimtmečių pertraukos visureigių gamintojo sukurtą pikapo modelį.

Tyrimo metu išanalizuota virš 850 Lietuvos žiniasklaidos šaltinių: nacionaliniai ir regioniniai leidiniai, interneto bei naujienų agentūrų pranešimai, radijo ir TV laidų informacija.

Iliustracijos:

Apibendrinti tyrimo rezultatai grafiškai pateikti čia: https://infogram.com/1pe31g3gp3lkppfm7k9nggykpptlxk7mx3v?live

Pranešimą paskelbė: Vilūnė Kairienė, Mediaskopas, UAB

Kiti skelbimai:
 
Converse Chuck Taylor All Star Ox Black/Black 41,5
 
LORENZO 42-27-13-9 Black 38
 
AUDIMAS Ilga sportinė liemenėlė 2111-309 Black M
 
AUDIMAS Maudymosi glaudės 2011-517 Biosphere/Black XL
 
AUDIMAS Švelni modalo suknelė 2111-007 High Rise Melange L

Rekomenduojame

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Seimui skubos tvarka ratifikavus narystę Europos kosmoso agentūroje (EKA), Lietuvai atsivėrė daug reikšmingų galimybių. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekano dr. Justo Nugaro, nors šalis mokės narystės mokestį, didžioji jo dalis sugrįš per projektų finansavimą būtent kosmoso ekosistemos auginimui ir stiprinimui. „Narystė EKA leis lygiavertiškai dalyvauti mokslininkų ir pažangiausių įmonių […]

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Dronai jau nėra naujiena, tačiau spartus technologijų vystymasis augina bepiločių orlaivių prieinamumą tiek karo pramonėje ir komerciniame sektoriuje, tiek laisvalaikiui bei pramogoms. Eksponentiškai didėjantis susidomėjimas bepilotėmis skraidyklėmis kelia infrastruktūrinių ir teisinių oro erdvės klausimų. Remiantis ekonominių analizių duomenimis, dronų pardavimai Europoje toliau auga. Prognozuojama, kad iki 2050 m. bepilotės skraidyklės sudarys iki 35 proc. visų […]

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda šiandien nuotoliniame susitikime su Kauno ir Alytaus regionų savivaldybių merais bei Seime įkurtų Kauno regiono bičiulių ir Dzūkijos bičiulių grupių nariais aptarė krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos alternatyvas ir viso kelio atnaujinimo perspektyvas. „Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija – vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir […]

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad atsižvelgus į savivaldybių siūlymus ir prašymus, dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų bus galima panaudoti kelio želdiniams kaip eismo saugumo priemonei. Tikimasi, kad jau šiemet tokios išlaidos bus laikomos tinkamomis finansuoti iš KPPP, tačiau kitais metais įstatyme bus patikslinta, kokie želdiniai gali būti priskiriami šiai kategorijai. Iš KPPP lėšų […]