Gatvės muzikos dienoje Klaipėdoje debiutavęs ir klaipėdiečius bei Klaipėdos svečius stebinęs muzikinis dviratis sukurtas nedidelėje įmonėje Šilutės rajone. Šio unikalaus projekto idėja kilo Klaipėdos kultūros centro Žvejų rūmų režisieriui Karoliui Pronckui, kuris nusprendė sujungti savo aistrą muzikai ir technikai. Dviračio pagrindinis kūrėjas Darius Perminas prisimena, jog brėžinių jokių nebuvo, todėl viską teko sugalvoti ir įgyvendinti savarankiškai. Dviračio ilgis ir plotis, taip pat 4 asmenų įgula, buvo tik apytiksliai žinomi parametrai. Visus techninius brėžinius bei vizualinį idėjos išpildymą teko atlikti pačiam.
Muzikinis dviratis veikia tiek mechaniškai, dviem asmenims minant pedalus, tiek varomas elektra, nes jame įmontuotas elektros variklis bei baterijos. Šis įrenginys reikalavo nemažai techninių ir konstrukcinių žinių bei daugybės bandymų. Pradinės idėjos metu buvo žinoma tik preliminari dviračio masė, kad su keleiviais jis nesvertų daugiau nei 800 kg. Vidutinis dviračio greitis turėjo siekti tarp 4-8 km/h, ir visa tai pavyko įgyvendinti. Dviratis buvo suprojektuotas taip, kad pavežtų maksimalų svorį su minimaliu baterijų kiekiu ir vienu pakrovimu galėtų nuvažiuoti iki 10 km.
Pirmą kartą išriedėjus į kelią teko ieškoti sprendimų, kaip palengvinti vairo pasukimą, o vėliau – optimalaus santykio tarp pedalų mynimo sunkumo ir išvystomo dviračio greičio. Siekta ne tik išpildyti techninius reikalavimus, bet ir suteikti dviračiui estetišką išvaizdą, įkvepiant senovinio, „Steam punk“ stiliaus elementų. Dviračio gamintojas pripažįsta, kad kūrinyje galėjo būti panaudota net iki 30 skirtingų transporto priemonių detalių.
Šių metų kovą Šilutės rajono vienkiemio keliais ne kartą riedėjo šis keistas gaminys, priversdamas pravažiuojančius automobilius ne tik pristabdyti, bet ir sustoti, pamačius nematytą transporto priemonę.
MB Sunkiosios technikos serviso mechanikas, prisidėjęs prie šio projekto, pripažįsta, kad kūrybiniai ir nestandartiniai darbai yra jo mėgstamiausi. Gavęs šį užsakymą, jis iškart užsidegė idėjos įgyvendinimu. Meistras keletą metų dirbo Anglijoje, kur gamino ir pritaikė sunkvežimius pagalbai kelyje. Lietuvoje jis taip pat svajojo apie panašų kūrybinį darbą, tačiau dėl rinkos dydžio skirtumų ir Lietuvoje nesant paklausos transporto priemonių pergaminimo srityje su žmona įkūrė savo sunkiosios technikos remonto dirbtuves. MB Sunkiosios technikos servisas ypač laukia klientų, galinčių pasiūlyti nestandartinius darbus.
Muzikinis dviratis, tapo puikiu pavyzdžiu, kaip galima sujungti techniką ir meną. Toks dviračio konceptas atveria naujas galimybes tiek kultūros, tiek technikos srityse, skatina bendradarbiavimą tarp įvairių sektorių ir įkvepia kitus kurti bei ieškoti netradicinių sprendimų.
Pranešimą paskelbė: Ieva Perminienė, MB Sunkiosios technikos servisas
AB „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas palieka bendrovę nuo vasario 7-osios. Šį sprendimą priėmė įmonės valdyba. Pastaruosius porą metų įmonė išgyveno didelę transformaciją: įmonė tapo akcine bendrove, keitėsi organizacinė struktūra, buvo išgrynintos paslaugos, įdiegti projektų valdymo principai ir gerosios valdysenos praktikos. „Vienas etapas įgyvendintas, metas judėti toliau. Planuojant pokyčius dėl tvaraus kelių infrastruktūros finansavimo, valstybinės […]
Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA reiškia paramą universitetams ir nepritaria Švietimo ministerijos sprendimui Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA reiškia tvirtą palaikymą Lietuvos universitetų rektorių konferencijos (LURK) išreikštai pozicijai dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) patvirtintos naujos stojančiųjų į aukštąsias mokyklas konkursinių eilių sudarymo tvarkos. Manome, kad buvusios ministerijos vadovybės priimtas sprendimas yra nepagrįstas, neskatina aukštojo mokslo […]
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ Mirabelyje (Kanada), kartu su orlaivių gamintoja „Airbus“, atskleidė savo 50-ąjį „Airbus A220-300“ orlaivį. Ši šventė pažymėjo svarbų įvykį – pirmą kartą gyvai atskleistas „airBaltic“ 50-asis A220-300 orlaivis su specialiu apipavidalinimu. Šiame 50-ajame orlaivyje meniškai pavaizduota Latvijos vėliava ir unikalūs visoms trims Baltijos šalims – Latvijai, Estijai ir Lietuvai […]
Ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau duoda rezultatų. Vis daugiau įmonių renkasi vidaus laivybą, kaip efektyvią alternatyvą sausumos logistikai. Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu. Vasario 2 d. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis šią savaitę lankosi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje ir „Smiltynės perkėloje“, kur su šių bendrovių vadovais ir jūrinės bendruomenės atstovais aptaria strategines veiklos kryptis, tolesnę infrastruktūros plėtrą ir investicijas į tvarumą. Ministras pasirašė įsakymą, kuriuo davė pradžią jūrinio vėjo parko statybai reikalingos infrastruktūros Klaipėdos uoste sukūrimui. Uosto krantinių rekonstrukcijos sutartį, kuria […]
Vėlyvas pavasaris – puikus laikas sugrįžti į Prahą arba ją aplankyti pirmą kartą – susipažinti, tyrinėti, ragauti tradicinių patiekalų ir skaičiuoti senųjų bokštų smailes. Juk ne veltui Čekijos sostinė Praha yra vadinama šimto bokštų smailių miestu. O tyrinėjant architektūrą ir istorinį paveldą, galima atrasti ir nemažai sąsajų su Lietuva. Kelionė į Prahą dažnai yra neatsiejama […]