M. Skuodžio pokalbyje su Tarptautinės oro transporto asociacija – dėmesys aviacijos atgaivinimui po pandemijos ir priverstiniam orlaivio nutupdymui Baltarusijoje

M. Skuodžio pokalbyje su Tarptautinės oro transporto asociacija – dėmesys aviacijos atgaivinimui po pandemijos ir priverstiniam orlaivio nutupdymui Baltarusijoje

Susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien nuotoliniame susitikime su Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) vadovais Europai bei Šiaurės ir Baltijos šalių regionui akcentavo aviacijos atgaivinimo po COVID-19 pandemijos ir tvarumo klausimus, taip pat civilinės aviacijos saugumo iššūkius po priverstinio „Ryanair“ lėktuvo nutupdymo Baltarusijoje.                              

IATA viceprezidento Europai Rafaelio Schvartzmano teigimu, civilinei aviacijai visame pasaulyje ir ypač Europoje ypatingai nukentėjus nuo COVID-19 pandemijos, itin svarbios vieningos ir koordinuotos Europos šalių pastangos siekiant atgaivinti šį sektorių ir kurti bendrą jo ateitį. R. Schvarzman pabrėžė būtinybę Europai veikti kartu ir stiprinti Bendro Europos dangaus idėją. IATA asociacija, stebėdama ir vertindama Lietuvos aviacijos situaciją ir jos reikšmę šalies ekonomikai, siūlo ateityje bendradarbiauti ieškant geriausių sprendimų šiam sektoriui atgaivinti. 

„Artimiausioje perspektyvoje sieksime ne tik atstatyti priešpandeminį skrydžių krypčių skaičių, bet ir pagerinti tiesioginį susisiekimą oru su Lietuvos ekonomikai svarbiausiais Europos centrais. Jau 2026 m. susisiekimą Baltijos šalių regione gerokai pakeis baigiama europinės vėžės geležinkelio linija „Rail Baltica“, kurią tiesiant Lietuvoje bus užtikrintos jungtys su Vilniaus ir Kauno oro uostais. Šiuo metu pradedame rengti Aviacijos vystymo gaires iki 2030 m., todėl pasinaudotume IATA patarimais dėl šalies aviacijos sektoriaus ateities kūrimo“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis. 

Dėl pandemijos poveikio Lietuvos oro uostuose aptarnautų keleivių skaičius, lyginant 2019 m. ir 2020 m., sumažėjo 72 proc. Šių metų pirmųjų keturių mėnesių statistika rodo dar didesnį – 88 proc. kritimą, palyginti su atitinkamu 2019 m. laikotarpiu. Šiemet Lietuva sieks bent du kartus padidinti oro susisiekimo galimybes, atkuriant mažiausiai 50 proc. priešpandeminio lygio ir šalies oro uostuose aptarnauti bent 2,7 mln. keleivių. 

Vidutiniu laikotarpiu, iki 2024 m., numatoma tobulinti šalies oro uostų infrastruktūrą, didinti jų pajėgumus, reikalingus keleiviams ir kroviniams, taip pat gerinti Lietuvos pasiekiamumą oro transportu bendradarbiaujant su oro linijų bendrovėmis ir socialiniais partneriais. Numatoma atlikti tarptautinius auditus, kurie leistų Lietuvoje registruotiems oro vežėjams vykdyti skrydžius į JAV. 

Susitikime taip pat aptartas aviacijos sektorių sukrėtęs gegužės 23 d. įvykis, kai keleivinis „Ryanair“ lėktuvas buvo priverstinai nutupdytas Baltarusijoje. IATA atstovas šią situaciją įvardino kaip „netoleruotiną incidentą keliantį didelį susirūpinimą visai aviacijos bendruomenei“. IATA reikalauja, kad šis incidentas būtų nuodugniai ištirtas, kad būtų išsiaiškintos jo priežastys ir kaip užtikrinti, kad panašūs įvykiai nepasikartotų ateityje.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Grigaitienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]