M. Skuodis: Susisiekimo ministerija sieks dar šiemet papildomų 20 mln. eurų keliams, atkuriant sumažėjusį finansavimą savivaldybėms

M. Skuodis: Susisiekimo ministerija sieks dar šiemet papildomų 20 mln. eurų keliams, atkuriant sumažėjusį finansavimą savivaldybėms

Atsižvelgdama į nepakankamą finansavimą keliams, Susisiekimo ministerija sieks dar šiemet atkurti savivaldybėms sumažėjusį finansavimą ir kreipsis į Finansų ministeriją dėl papildomų 20 mln. eurų vietinės reikšmės keliams. Taip pat planuojama iš esmės peržiūrėti kelių finansavimo sistemą, ateityje siekiant išplėsti finansavimo galimybes ir keičiant finansavimo tvarką. Šiuos klausimus šiandien susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda aptarė nuotoliniame susitikime su asociacija „Lietuvos keliai“.

Šiais metais dėl Konstitucinio teismo sprendimo negalint panaudoti pernai likusių Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų – 24 mln. eurų, finansavimo sumažėjimą itin pajuto šalies savivaldybės. Iš viso dėl įvairių priežasčių finansavimas keliams šiemet, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo apie 200 mln. eurų – nuo 797,6 mln. eurų 2020 m. iki 592,2 mln. eurų 2021 m., įskaitant ES fondų lėšas. Susidariusį skirtumą didžiąja dalimi lėmė pernai skirtas vienkartinis 150 mln. eurų finansavimas pagal Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą.

„Įvertinus būtinus strateginius kelių infrastruktūros modernizavimo projektus, taip pat poreikį nuolat gerinti Lietuvos kelių būklę ir eismo saugą, akivaizdu, kad kelių finansavimas nėra pakankamas. Mūsų tikslas – išplėsti kelių finansavimo galimybes ir iš esmės pakeisti finansavimo sistemą, kad ji būtų efektyvesnė ir skaidresnė. Be to, kalbamės su Finansų ministerija dėl papildomų bent 20 mln. eurų, kad dar šiemet būtų atkurtas sumažėjęs finansavimas savivaldybių vietinės reikšmės keliams“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

Ministro teigimu, 2022 m. lėšos keliams bus skirstomos vadovaujantis nauja KPPP finansavimo tvarka, ją Susisiekimo ministerija numato pakeisti dar šiais metais. Vienas svarbių numatomų patobulinimų – finansavimo planavimas vidutinio ilgio laikotarpiams, kad būtų lengviau planuoti artimiausių keleto metų darbus, laiku atlikti viešuosius pirkimus ir taip neprarasti galimybės panaudoti keliams skiriamas lėšas.

Iki 2024 m. pabaigos kelių sektoriuje Susisiekimo ministerija planuoja ambicingus strateginius projektus: modernizuoti magistralę „Via Baltica“, nuo 2 iki 4 eismo juostų praplatinant apie 40 km ruožą Marijampolė–Lietuvos ir Lenkijos siena, iki 2024 m. rekonstruoti magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožą Vilnius–Molėtai, likusią dalį baigiant 2025 m. (iš viso apie 74 km), baigti darbus magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda bei pradėti krašto kelio Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukciją.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Multi – Assorted 40
 
Meu Cacho Meu Crush Conditioner Kondicionierius garbanotiems plaukams, 400ml
 
Camper Courb K100531 Grey 45
 
AUDIMAS Švelnūs modalo šortai 2111-249 High Rise Melange S
 
AUDIMAS Prigludusio sil. tamprūs džinsai 2011-142 Phantom W27/L30

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]