M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra bus reikšmingas žingsnis vystant regioną.  

 „Ilgą laiką diskutuotas Klaipėdos išorinio jūrų uosto klausimas šiuo metu išspręstas ir „uždarytas“, Vyriausybei prioritetą teikiant jūrų uosto pietinės dalies plėtrai. Numatoma pietinės uosto dalies plėtra, suformuojant naujas uosto teritorijas, bus reikšmingas žingsnis didinant jūrų uosto ir regiono konkurencingumą“, – sako premjerė I. Šimonytė.

Susisiekimo ministro M. Skuodžio teigimu, išplėtota Malkų įlanka jau dabar reiškia naujas galimybes priimti daugiau ir didesnių laivų modernizacijai ir remontui ir svariai prisidėti prie uosto krovos bei pajėgumo didinimo.

„Šiandieniniame kontekste, kalbant apie krovinių, prekių ir uosto įmonių veiklos diversifikaciją, būtent pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra, formuojant naujas teritorijas, yra ta kryptis, kuri mums sukuria daug naujo ir neišnaudoto potencialo“, – po vizito uoste sakė ministras M. Skuodis.

Malkų įlanką išgilinus iki 14,5 metro, rekonstravus didžiąją dalį čia esamų krantinių, terminalai jau gali priimti didžiuosius tarpkontinentinius laivus. Išplėtojus įlanką, laivų statytojams atsivėrė galimybė įsigyti didžiausią plaukiojantį doką Baltijos šalyse ir jau priimti remontui didžiuosius laivus. Bendra Malkų įlankoje įgyvendintų ir šiuo metu įgyvendinamų uosto infrastruktūros projektų vertė siekia 123 mln. Eur, iš jų 27,6 mln. Eur finansuota ES Sanglaudos fondo lėšomis.

Tačiau vienas iš iššūkių, su kuriuo šiuo metu susiduria Klaipėdos uostas, yra teritorijų stoka. Todėl naujų zonų – šiuo atveju pietinės dalies – plėtra padėtų išlikti uostui konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius, pritraukti naujų investuotojų.

„Kad būtų pajėgus konkuruoti esant globaliems rinkos pokyčiams, Klaipėdos uostas turi būti sistemingai plėtojamas. Tad naujos teritorijos, atsirasiančios pietinėje uosto dalyje, bus ta galimybė, kuri duos naują postūmį ne tik uostui būdingoms krovos ir sandėliavimo paslaugoms. Čia turėtų būti plėtojamos aukštą pridėtinę vertę uostui ir valstybei generuojančios gamybos, paslaugų sektorių veiklos. Naujos teritorijos leis pritraukti investuotojų“, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Planuojama, kad už Kiaulės Nugaros salos bus suformuota nauja apie 70 ha teritorija, o vientisa krantinės linija turėtų sudaryti maždaug 1 300 metrų. Plėtojant pietinę uosto dalį, bus pastatyti pietiniai uosto vartai, joje galėtų atsirasti mažųjų ir pramoginių laivų bei vidaus vandenų laivų prieplaukos.

Šiuo metu yra rengiami Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtros projektiniai pasiūlymai, kurie bus pateikti jau šį rudenį. Atsižvelgdamas į Klaipėdos uosto bendrajame plane numatytą pietinės uosto dalies galimą užstatymą, rangovas turės parengti ir pateikti pietinės uosto dalies maksimalios galimos plėtros keturias projektinių pasiūlymų alternatyvas.

Pranešimą paskelbė: Lukas Vosylius, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų: Klaipėdos ir Kauno Per Europos investavimo konsultacijų centrą EIB teikia konsultacinę paramą Lietuvos vidaus vandens kelių direkcijai, kad šalies transporto infrastruktūra būtų tvaresnė Europos investicijų bankas (EIB) ir Lietuvos vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė konsultavimo paslaugų sutartį, pagal kurią bus teikiama […]

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Nuo birželio 1 d. Lietuvos miestuose galės atsirasti „Dviračių gatvės“ – tokiu nauju kelio ženklu pažymėtos gatvės bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui. Jose eismo dalyviams galios specialūs Kelių eismo taisyklių reikalavimai, o dviratininkai galės jaustis gerokai laisviau ir saugiau. „Dviračių gatvių atvėrimas – naujas žingsnis skatinant […]

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Šnipiškės toliau atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių šiandien šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė.  Gatvė įrengta rūpinantis, kad ji būtų patogi, saugi, žalia, gyva, kaimyniška, tiesiog – jauki.  „Šnipiškės stiebiasi, priimdamos ir naujus verslus, ir naujus gyventojus, o kartu išlaikydamos autentišką dvasią. Kernavės gatvės vietoje prieš kelerius metus buvo tiesiog išvažinėtas molynas, […]

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Nedaugelis žino, bet šiandien Tarptautinė jūrininkystės organizacija oficialiai mini Tarptautinę moterų jūrininkių dieną. Pasaulinis laivybos sektorius kasmet pažymi reikšmingą moterų vaidmenį jūrų pramonėje ir atkreipia dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduriame norėdami padėti kiekvienai moteriai sėkmingai siekti karjeros jūroje. Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ gegužę taip pat švenčia įvairovės mėnesį, todėl kartu su šia proga […]

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Moller Baltic Import“, importuojanti „Volkswagen“ keleivinius bei komercinius automobilius Baltijos šalyse ir „Audi“ automobilius Lietuvoje bei Latvijoje, per pirmąjį 2022 metų trečdalį pagerino savo pardavimų rezultatus. Nors rinka susiduria su vis daugiau naujų iššūkių, naujų automobilių gamybos pajėgumai pamažu stabilizuojasi. „Volkswagen“ keleivinių elektromobilių pardavimai Baltijos šalyse išaugo 41 proc. Vienintelis smuktelėjęs segmentas buvo „Volkswagen“ komerciniai […]

Lietuva parengė dar vieną karinio mobilumo jungčių gerinimo projektų paketą ir siekia gauti ES finansavimą

Lietuva parengė dar vieną karinio mobilumo jungčių gerinimo projektų paketą ir siekia gauti ES finansavimą

Siekdama gerinti karinio mobilumo jungtis su Europa, Lietuva parengė projektų sąrašą ir Europos Komisijai (EK) teiks naujas paraiškas dėl dvigubos paskirties – civilinės ir karinės – transporto infrastruktūros projektų finansavimo. Šią galimybę suteikia gegužės 12 d. EK paskelbtas antrasis kvietimas teikti paraiškas finansuoti projektus pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (CEF). Susisiekimo ir Krašto apsaugos ministerijos […]